Zit er even doorheen
vrijdag 24 november 2017 om 14:56
Ik zit er even helemaal doorheen.
Ik ben 36,5 weken zwanger van nr 2. Een bewogen zwangerschap met veel onzekerheid wat pas na de bevalling duidelijkheid zal geven. Hoe dichter de bevalling hoe meer spanning. Daarnaast ben ik anderhalve week ziek, grieperig en hoesten. 2 dagen geleden tijdens hoestbui enorme stekende pijn in zij bij ademen, hoesten en elke beweging die ik maak. Via gyn pcm met codeine gekregen maar dat mag max 3 dagen. De scherpe kantjes zijn eraf maar de pijn is hevig. Ik kan niets meer zelf en ook niet voor mijn zoontje zorgen. Ik ben verdrietig dat ik er niet voor hem kan zijn. Ik had me verheugd op mijn verlof waarin we echt nog even samen zouden zijn. Ik ben ook heel bang voor de bevalling, hoe kan ik nu de weeen opvangen en persen? Gaat er dan misschien een keizersnede komen? Ook dat maakt me bang. Ik voel me echt even wanhopig.
Ik ben 36,5 weken zwanger van nr 2. Een bewogen zwangerschap met veel onzekerheid wat pas na de bevalling duidelijkheid zal geven. Hoe dichter de bevalling hoe meer spanning. Daarnaast ben ik anderhalve week ziek, grieperig en hoesten. 2 dagen geleden tijdens hoestbui enorme stekende pijn in zij bij ademen, hoesten en elke beweging die ik maak. Via gyn pcm met codeine gekregen maar dat mag max 3 dagen. De scherpe kantjes zijn eraf maar de pijn is hevig. Ik kan niets meer zelf en ook niet voor mijn zoontje zorgen. Ik ben verdrietig dat ik er niet voor hem kan zijn. Ik had me verheugd op mijn verlof waarin we echt nog even samen zouden zijn. Ik ben ook heel bang voor de bevalling, hoe kan ik nu de weeen opvangen en persen? Gaat er dan misschien een keizersnede komen? Ook dat maakt me bang. Ik voel me echt even wanhopig.
vrijdag 24 november 2017 om 15:36
Heb je dit al besproken met de gyn? Misschien kan die wat zorgen bij je weg nemen over de bevalling. Verder heel veel sterkte de laatste paar weken.Bloemetjefresia schreef: ↑24-11-2017 14:56Ik ben ook heel bang voor de bevalling, hoe kan ik nu de weeen opvangen en persen? Gaat er dan misschien een keizersnede komen?
vrijdag 24 november 2017 om 15:58
Herkenbaar! Vandaag 37 weken zwanger en al 2 weken aan het hoesten, niesen en benauwd. Heb een inhalator gekregen tegen het benauwde en dat helpt wel moet ik zeggen.
Voor wat betreft de bevalling zei mijn vk dat in al haar jaren pas 2 keer is voorgekomen dat een vrouw ziek moest bevallen. Meestal wacht de natuur totdat je enigszins beter bent omdat je lichaam nu druk is met andere dingen. Het komt wel voor maar schijnt zeldzaam te zijn.
Beterschap en succes met de laatste weken!
Voor wat betreft de bevalling zei mijn vk dat in al haar jaren pas 2 keer is voorgekomen dat een vrouw ziek moest bevallen. Meestal wacht de natuur totdat je enigszins beter bent omdat je lichaam nu druk is met andere dingen. Het komt wel voor maar schijnt zeldzaam te zijn.
Beterschap en succes met de laatste weken!
vrijdag 24 november 2017 om 17:11
Ik heb het nog niet echt besproken. Zij vinden de bevalling nog ver weg ( maar dan denk ik dat weet je toch nooit? Baby kan ook hij 38 wkn komen).
Klinkt wel logisch dat de natuur wacht, dat zou mooi zijn. Ik ben alleen bang dat dit langer gaat duren als dat de baby kan wachten.
Ik zie ze beiden na het weekend weer dan kan ik het nog eens bespreken.
Klinkt wel logisch dat de natuur wacht, dat zou mooi zijn. Ik ben alleen bang dat dit langer gaat duren als dat de baby kan wachten.
Ik zie ze beiden na het weekend weer dan kan ik het nog eens bespreken.
vrijdag 24 november 2017 om 20:40
vrijdag 24 november 2017 om 20:47
Poeh dat is ook pittig zeg! Moeilijk om dan echt je rust te nemen he.happyapple schreef: ↑24-11-2017 20:40Ach sterkte zeg.![]()
Ik ben 'pas' 34 weken zwanger, maar ik vind het ook pittig en zit er af en toe ook doorheen als ik na de zoveelste slechte nacht (verkouden, bekkenklachten en carpaal tunnel syndroom) toch weer de hele dag in de weer 'moet' met de oudste.
vrijdag 24 november 2017 om 20:49
Hij is anderhalf en moet nog veel opgetilt worden op de commode, kinderstoel, bedje etc. Hij kan zich goed vermaken maar ik kan gewoon niks, niet bukken of wat dan ook.
Hij komt wel vaak knuffelen alsof hij weet dat mama pijn heeft.
vrijdag 24 november 2017 om 20:56
Herkenbaar. Hier bijna 38 weken en niet makkelijk gehad, ben het ergens zo gruwelijk zat. Nu ook stikverkouden en vannacht oprecht amper geslapen.
Vandaag een afspraak gemaakt om volgende week in te leiden, heb ook verhoogde bloeddruk en mijn lijf heeft het gewoon zwaar. Lucht me ontzettend op!
Vandaag een afspraak gemaakt om volgende week in te leiden, heb ook verhoogde bloeddruk en mijn lijf heeft het gewoon zwaar. Lucht me ontzettend op!
Natte tosti..
vrijdag 24 november 2017 om 21:20
Ja best wel. Ik ga dus ook maar zoveel mogelijk liggen tijdens de middagdut, maar dat betekent wel dat ik verder bijna nergens meer aan toe kom... In elk geval niet aan de dingen die ik zonder dreumes 'moet' of wil doen.Bloemetjefresia schreef: ↑24-11-2017 20:47Poeh dat is ook pittig zeg! Moeilijk om dan echt je rust te nemen he.
zaterdag 25 november 2017 om 09:55
zaterdag 25 november 2017 om 09:56
Ooh bah, vreselijk zo verkouden, helemaal tijdens die laatste loodjes. Fijn dat ze gaan inleiden, je wil je lijf niet nog meer uitputten. Sterkte en succes straks!MevrouwTomatensoep schreef: ↑24-11-2017 20:56Herkenbaar. Hier bijna 38 weken en niet makkelijk gehad, ben het ergens zo gruwelijk zat. Nu ook stikverkouden en vannacht oprecht amper geslapen.