Hoe kom ik van dit virus af?
vrijdag 24 november 2017 om 15:42
Al ruim 5 weken ben ik ziek. Vastzittende hoest, droge hoest, zwaar verkouden, koorts en totale lamlendigheid. Af en toe voel ik me 1 of twee dagen een heel klein beetje beter om vervolgens weer terug te vallen. Ik weet dat er ergere dingen zijn in de wereld maar ik ben het spuugzat. Ik heb een gezin en krijg gewoon al welenlang nauwelijks iets gedaan. Ben bij de dokter geweest, het is geen longonsteking en geen bacterie dus het moet vanzelf overgaan. Maar dat gaat het dus niet. Iemand ook dit virus (gehad)? Houdt het ooit op? Tips?
vrijdag 24 november 2017 om 16:11
vrijdag 24 november 2017 om 17:42
Ik ook precies hetzelfde al 4 weken. Sinds augustus hersteld van burnout en te weinig reserves om er een beetje snel over heen te komen. Ik doe het hoogst noodzakelijke voor werk, lig thuis veel te hoesten in bed, gebruik vitamine c, zink, vlier, enchinea met de wetenschap dat ik er waarschijnlijk te laat mee ben begonnen en paracetamol. Hier thuis begint het wel te landen dat ik bijna niets kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 24 november 2017 om 17:54
vrijdag 24 november 2017 om 18:15
Ik ben één dag ziek geweest ergens in oktober, geen koorts maar vreselijk snotteren. Dat laatste hield enige dagen aan. Wat hielp was piri-pirisaus (chilisaus) op mijn eten waar ik nog veel meer van ging snotteren. Het homeopatische principe dus: je bestrijdt de kwaal met een middel wat gelijke symptomen veroorzaakt. 
Geintje - ik weet niet of het geholpen heeft. Ik eet altijd chili op mijn eten.
Geintje - ik weet niet of het geholpen heeft. Ik eet altijd chili op mijn eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 25 november 2017 om 08:21
Ook hier is dat virus langs geweest.. eerst zelf 4 weken lang non stop hoesten en niet fit (geen koorts trouwens) en daarna mijn jongste zoontje 4 weken. Toen het ook minderde was het ook eigenlijk gelijk weg
Wel daarna nog paar dagen enorm spierpijn gehad in mijn rug van al dat hoesten.
Zelf heb ik na 3 weken toch maar een hoestdrank genomen voor vastzittende hoest met slijm, maar die heeft er niet voor gezorgd dat het verdween, alleen wat verlichting.
Beterschap en hopelijk ook snel weg nu voor jou!
Zelf heb ik na 3 weken toch maar een hoestdrank genomen voor vastzittende hoest met slijm, maar die heeft er niet voor gezorgd dat het verdween, alleen wat verlichting.
zaterdag 25 november 2017 om 10:11
De homeopaten varen er wel bij lees ik hierboven.
Ik zou stomen en gezond eten en zoveel mogelijk rusten. Als je net bij de HA geweest ben even afwachten nog. Maar anders zou ik toch als er weken na laatste bezoek voorbij gegaan zijn even willen dat ze luisteren naar de longen. Het kan altijd wel een longontsteking worden.
Ik zou stomen en gezond eten en zoveel mogelijk rusten. Als je net bij de HA geweest ben even afwachten nog. Maar anders zou ik toch als er weken na laatste bezoek voorbij gegaan zijn even willen dat ze luisteren naar de longen. Het kan altijd wel een longontsteking worden.
maandag 27 november 2017 om 13:25
Ik lig nu ook volledig plat sinds een dag of 4. Alle hulptroepen ingeschakeld. Eens kijken of dat zorgt voor enige verbetering, tot nu toe niet, net weer een nachtlang slijm ophoesten achter de rug. Ok, dus dit virus bestaat echt... ik zit nu in mijn zesde week zonder verbetering. Zucht.viva-amber schreef: ↑24-11-2017 17:42Ik ook precies hetzelfde al 4 weken. Sinds augustus hersteld van burnout en te weinig reserves om er een beetje snel over heen te komen. Ik doe het hoogst noodzakelijke voor werk, lig thuis veel te hoesten in bed, gebruik vitamine c, zink, vlier, enchinea met de wetenschap dat ik er waarschijnlijk te laat mee ben begonnen en paracetamol. Hier thuis begint het wel te landen dat ik bijna niets kan.
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 27-11-2017 13:28
0.46% gewijzigd
maandag 27 november 2017 om 13:27
Ik heb inderdaad ook slijmoplossende middeltjes, helpt nog niet echt. Mijn zware verkoudheid moet eerst overgaan denk ik...Rurow schreef: ↑25-11-2017 08:21Ook hier is dat virus langs geweest.. eerst zelf 4 weken lang non stop hoesten en niet fit (geen koorts trouwens) en daarna mijn jongste zoontje 4 weken. Toen het ook minderde was het ook eigenlijk gelijk weg![]()