Steeds slanker sinds juli 2017! Deel 2
vrijdag 22 september 2017 om 22:29
1 juli 2017 heeft Myrre29 een afvaltopic geopend. Inmiddels zijn we toe aan een deel 2. Het blijkt toch erg veel werk om zo'n tabel bij te houden voor Myrre alleen. Inmiddels is Myrre zwanger en is het juist de bedoeling dat ze aankomt in plaats van afvalt
Vandaar dat we vanaf nu werken met een gezamenlijk account om de tabel bij te kunnen werken.
Openingspost uit deel 1:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Openingspost uit deel 1:
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!![]()
![]()
Naam | Lengte | Doel | 11/11 | 18/11 | 25/11 | 02/12 | 09/12 | 16/12 | 23/12 | 30/12 | 06/01 | afgevallen tot nu toe |
IkbenIk | 161 | 54 | 56,4 | -9,4 | ||||||||
Moon-Alisa | 178 | 80 | 89 | - | ||||||||
Whiterabitt | 165 | 66.8 | 67 | -9,4 | ||||||||
Barlis | 178 | 75 | 77.6 | -0,9 | ||||||||
Nymphadora Tonks |
1.78 | 65 | 75,4 | -12,6 | ||||||||
N | L | D | - | |||||||||
N | L | D | - |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naam | Lengte | Doel | 01/07 | 08/07 | 15/07 | 22/07 | 29/07 | 05/08 | 12/08 | 19/08 | 26/08 | afgevallen tot nu toe |
Myrre29 | 1.80 | 79 | 98.4 | 96.3 | 96.3 | 96 | 95.2 | (vak) | (vak) | 95.2 | 94.1 | -4.3 |
Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88.5 | 89.0 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | -+0.5 |
Snoesje666 | 1.63 | 70 | 96 | 94.5 | 93 | 93 | 92.5 | 92.5 | X | X | -3.5 | |
Ninguna | 1.61 | 59 | 67 | 67.7 | 65.7 | 65.5 | 65.5 | 64.5 | 64.5 | 63.8 | 64.3 | -3.4 |
M_W | 1.62 | 75 | 89 | 88.6 | 87.9 | 86.9 | 87 | (vak) | (vak) | 86.7 | 86.3 | -2.7 |
NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | X | X | X | 88 | 86.7 | 85.7 | 85.2 | 84.6 | -3.4 | |
Ikbenik | 1.61 | 60 | 65.8 | 65.4 | 65 | 64.4 | 64.8 | 64 | 64 | 62.6 | 62.6 | -3.2 |
Whiterabbit | 1.65 | 70 | X | X | X | X | X | X | 76.6 | 75.8 | -0.8 | |
43.2 |
Naam | Lengte | Doel | 02/09 | 09/09 | 16/09 | 23/09 | 30/09 | 07/10 | 14/10 | 21/10 | 28/10 | afgevallen tot nu toe |
Myrre29 | 1.80 | 79 | 93.5 | X | X | X | X | X | X | X | X | |
Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88 | 88 | 88 | 88 | 89 | 89 | 89 | - |
Snoesje666 | 1.63 | 70 | 93 | 93 | 93 | X | X | X | X | -3 | ||
Ninguna | 1.61 | 59 | 63.7 | 63.5 | 64.5 | 63.3 | 63.1 | 62.9 | 62.9 | 63.5 | 62.9 | -4.1 |
NymphadoraTonks | 1.78 | 65 | 82.5 | 81.8 | 81.1 | 79.4 | 79 | 78.2 | 77.9 | 77 | 77.1 | -11 |
Ikbenik | 1.61 | 57 | 62.2 | 61 | 60.4 | 60 | 59.6 | 58.8 | X | 57.8 | 57.6 | -7.6 |
Whiterabbit | 1.65 | 66.8 | 75.4 | 74.1 | 74 | 72.2 | 71.3 | 70.3 | 69.4 | 69.3 | 68.4 | -8.0 |
Barlis | 1.78 | 75 | X | 83.8 | 81.5 | 79.9 | 78.1 | vak | vak | 78.9 | 78.3 | -5.5 |
Annn | 1.74 | 73 | X | 79.5 |
anoniem_355177 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 07:31
30.51% gewijzigd
vrijdag 24 november 2017 om 11:37
Ik was gisteren bij een evenement waar veel foto's gemaakt zijn. Ze staan nu online. Ik lijk wel zwanger..... waarom zit bij mij alles op mijn buik?
Mopperdemopperde mopper.
Vanavond bij koor weer de dans repeteren. Morgen wil ik weer rondje hardlopen. Zondag 18 km wandelen.
En ik moet weer groente en fruit gaan inslaan. Soms moet ik even flink dooreten omdat alles tegelijk rijp is. En daarna is het weer op
Mopperdemopperde mopper.
Vanavond bij koor weer de dans repeteren. Morgen wil ik weer rondje hardlopen. Zondag 18 km wandelen.
En ik moet weer groente en fruit gaan inslaan. Soms moet ik even flink dooreten omdat alles tegelijk rijp is. En daarna is het weer op

Je kunt méér.
vrijdag 24 november 2017 om 17:12
@ Moon-Alisa, klinkt alsof je heel goed bezig bent met al dat dansen, hardlopen en wandelen!
@ ikbenik, thanks voor je reactie
. Is ook eigenlijk het enige logische en realistische antwoord, tijd
. Hoop dat het me daarom ook helpt om hier mee te schrijven, om als het ware bij de les te blijven en niet zoals ik in mijn openingspost schreef na 2 weken zo'n beetje te vergeten waarmee ik bezig was
.
En goede lekkere dingen idd
. Heb net een appel met kaneel en wat walnoten zitten eten als tussendoortje, heerlijk.
Ik ben vanochtend na een wat minder fitte week weer begonnen met een intensieve yogales! Voelt al de hele dag heel lekker
. Ook veel op en neer aan het fietsen, denk dat ik al met al op 1,5 - 2 uur fietsen en wandelen kom vandaag haha. Wel een stukje toblerone gegeten, en het was héérlijk
.
Ook vanochtend weer op de weegschaal gaan staan! Maandag was het 64,8, wel wat opgeblazen van net ongesteld.
Nu 64,1 ! Weet niet hoeveel daarvan vet is en hoeveel vocht, maar het geeft een lekkere boost. Hoop dat in ieder geval vast te houden in het weekend en dan komende week onder de 64 te gaan. En dan Sinterklaas overleven
.
Iig best blij! Ik probeer het 'lichte trek' gevoel ook wat meer te waarderen en te accepteren (zoals nu) in plaats van het meteen op te willen lossen.
Succes allemaal en fijn weekend!
@ ikbenik, thanks voor je reactie

En goede lekkere dingen idd

Ik ben vanochtend na een wat minder fitte week weer begonnen met een intensieve yogales! Voelt al de hele dag heel lekker

Ook vanochtend weer op de weegschaal gaan staan! Maandag was het 64,8, wel wat opgeblazen van net ongesteld.
Nu 64,1 ! Weet niet hoeveel daarvan vet is en hoeveel vocht, maar het geeft een lekkere boost. Hoop dat in ieder geval vast te houden in het weekend en dan komende week onder de 64 te gaan. En dan Sinterklaas overleven

Iig best blij! Ik probeer het 'lichte trek' gevoel ook wat meer te waarderen en te accepteren (zoals nu) in plaats van het meteen op te willen lossen.
Succes allemaal en fijn weekend!
vrijdag 24 november 2017 om 23:56
Goed bezig Tigmo. Idd goed om niet alle 'lichte trek' meteen te stillen. Of soms denken: Ik kan ook wel over een half uurtje wat lichts eten, ipv nu meteen.
Tja soms denk ik wel: het helpt toch niet. Maar bijv hardlopen, ik loop nu lesjes van ongeveer 25 min en dat zet misschien nog een zoden aan de dijk. Maar als ik straks 5 km achter elkaar kan lopen gaat het misschien wél beter.
En dat wandelen... eens in de maand ofzo schiet niet echt op. Maar als ik iedere week een dag wandel helpt het misschien wel.
Ik kwam vanavond thuis van hobby en had nog veel te veel energie. Heb ik een pompoen in stukken gesneden, haha. Die had ik al een tijdje in huis maar meestal als ik dan wil gaan eten heb ik geen zin om iets met pompoen te maken. Nu zijn het alvast hapklare brokken en ben ik mijn energie kwijt
Tja soms denk ik wel: het helpt toch niet. Maar bijv hardlopen, ik loop nu lesjes van ongeveer 25 min en dat zet misschien nog een zoden aan de dijk. Maar als ik straks 5 km achter elkaar kan lopen gaat het misschien wél beter.
En dat wandelen... eens in de maand ofzo schiet niet echt op. Maar als ik iedere week een dag wandel helpt het misschien wel.
Ik kwam vanavond thuis van hobby en had nog veel te veel energie. Heb ik een pompoen in stukken gesneden, haha. Die had ik al een tijdje in huis maar meestal als ik dan wil gaan eten heb ik geen zin om iets met pompoen te maken. Nu zijn het alvast hapklare brokken en ben ik mijn energie kwijt

Je kunt méér.
zaterdag 25 november 2017 om 00:15
Wauw, wat zijn jullie goed bezig met je bewegen!
En dat warme appel met kaneel tussendoortje ga ik van je stelen.
Vandaag had ik zelf trouwens ook een goede dag w.b. beweging; ik heb eindelijk weer een s een sportschool bezocht. Half uur crosstrainer, half uur krachttraining en een half uur stevig wandelen tegen een helling op. Daarna met de auto naar huis
Ik had trouwens nog een goede actie. We vieren sinterklaas bij de familie, waar het inmiddels gebruikelijk is om samen te eten. Er wordt dan ergens verzameld waar friet (bij plaatselijke snackbar) bestelt wordt. Dat wordt dan zsm naar binnen geladen zodat de pakjesavond kan beginnen. Dat werd ook nu weer voorgesteld.
Ik heb geen zin in een bult friet zsm naar binnen werken. Ik vind het zonde vd loze kcal, voel me altijd erg vervelend na zo'n vreetfestijn, vind het moeilijk om slechts een beetje ervan te eten en ben dan zeker 2 weken bezig om die kilo eraf te lijnen.
Dus voorgesteld of wij niet een uurtje later konden komen en dan zorgen dat we al gegeten hadden. Maar dat vond men maar 'ongezellig'. Maar ik liet het er niet bij zitten. Toen heb ik voorgesteld dat we zelf n bakje met een eigen maaltijd mee zouden nemen voor in de magnetron. Of dat we een maaltijdsalade eten, ook makkelijk, en een stuk lichter. Dat was dan wel oke.
Mijn man was erg blij dat ik dit voorgesteld had. Hij ziet die 'traditie' ook niet zitten.

En dat warme appel met kaneel tussendoortje ga ik van je stelen.
Vandaag had ik zelf trouwens ook een goede dag w.b. beweging; ik heb eindelijk weer een s een sportschool bezocht. Half uur crosstrainer, half uur krachttraining en een half uur stevig wandelen tegen een helling op. Daarna met de auto naar huis

Ik had trouwens nog een goede actie. We vieren sinterklaas bij de familie, waar het inmiddels gebruikelijk is om samen te eten. Er wordt dan ergens verzameld waar friet (bij plaatselijke snackbar) bestelt wordt. Dat wordt dan zsm naar binnen geladen zodat de pakjesavond kan beginnen. Dat werd ook nu weer voorgesteld.
Ik heb geen zin in een bult friet zsm naar binnen werken. Ik vind het zonde vd loze kcal, voel me altijd erg vervelend na zo'n vreetfestijn, vind het moeilijk om slechts een beetje ervan te eten en ben dan zeker 2 weken bezig om die kilo eraf te lijnen.
Dus voorgesteld of wij niet een uurtje later konden komen en dan zorgen dat we al gegeten hadden. Maar dat vond men maar 'ongezellig'. Maar ik liet het er niet bij zitten. Toen heb ik voorgesteld dat we zelf n bakje met een eigen maaltijd mee zouden nemen voor in de magnetron. Of dat we een maaltijdsalade eten, ook makkelijk, en een stuk lichter. Dat was dan wel oke.
Mijn man was erg blij dat ik dit voorgesteld had. Hij ziet die 'traditie' ook niet zitten.
zaterdag 25 november 2017 om 00:43
Ja, precies, Moon.
We gaan tussendoor echt wel eens lekker uit eten. Dan is dat een gezellig avondje uit, wijntje, hapje, lachen, biefstuk je of zalmfiletje, nog een wijntje, daar zit ook gewoon friet bij; geen probleem. Net wat je zegt: moet een keer kunnen.
Maar daar is het puur vreten om te vreten.
Er wordt een megagrote zak patat gehaald, 20 frikandellen, 20 kroketten, etc en dan komen er potten mayo en ketchup op tafel: START!
Dat vind ik zonde.
Als ik al zondig dan wil ik ook GENIETEN vd kcal...
We gaan tussendoor echt wel eens lekker uit eten. Dan is dat een gezellig avondje uit, wijntje, hapje, lachen, biefstuk je of zalmfiletje, nog een wijntje, daar zit ook gewoon friet bij; geen probleem. Net wat je zegt: moet een keer kunnen.
Maar daar is het puur vreten om te vreten.
Er wordt een megagrote zak patat gehaald, 20 frikandellen, 20 kroketten, etc en dan komen er potten mayo en ketchup op tafel: START!
Dat vind ik zonde.
Als ik al zondig dan wil ik ook GENIETEN vd kcal...

zaterdag 25 november 2017 om 12:29
Haha
Ik heb net online boodschappen gedaan en veeeeeeeeeeeeel groente en fruit besteld. Natuurlijk wel een mix van dingen die meteen op moeten en dingen die houdbaar zijn.
Ga ik lekker soepen, smoothies en salades maken. En sap. t Wordt maandagavond bezorgd dus ik moet vandaag nog wel wat dingen halen voor vandaag t/m maandag.

Ik heb net online boodschappen gedaan en veeeeeeeeeeeeel groente en fruit besteld. Natuurlijk wel een mix van dingen die meteen op moeten en dingen die houdbaar zijn.
Ga ik lekker soepen, smoothies en salades maken. En sap. t Wordt maandagavond bezorgd dus ik moet vandaag nog wel wat dingen halen voor vandaag t/m maandag.
Je kunt méér.
zaterdag 25 november 2017 om 19:01
Ja klopt... ik heb ook spinazie en venkel enzo besteld. Kan ik fruit en groente een beetje mixen.
Ik heb het hardlopen laten zitten vandaag. Ben beetje moe dit weekend en vind het belangrijker dat ik morgen mee kan met de wandeling van 18 km.
Vandaag had ik iets gekookt met restjes maar het was niet zo lekker geworden. Haha het smaakte naar zand. Heb het wel opgegeten hoor, het was wel gezond. Maar best vies
Ik heb het hardlopen laten zitten vandaag. Ben beetje moe dit weekend en vind het belangrijker dat ik morgen mee kan met de wandeling van 18 km.
Vandaag had ik iets gekookt met restjes maar het was niet zo lekker geworden. Haha het smaakte naar zand. Heb het wel opgegeten hoor, het was wel gezond. Maar best vies

Je kunt méér.
zondag 26 november 2017 om 20:13
maandag 27 november 2017 om 11:12
Ik was vanochtend zo boos over iets dat ik zomaar ineens in de sportschool stond
Ik was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niet geweest.
Wilde eerst hardlopen maar is niet zo goed na de wandeldag van gisteren. Beter even rust.
Was wel fijn in de sportschool. Heb nu alleen cardio gedaan. Moet me verdiepen en een circuitje voog de volgende keer.

Wilde eerst hardlopen maar is niet zo goed na de wandeldag van gisteren. Beter even rust.
Was wel fijn in de sportschool. Heb nu alleen cardio gedaan. Moet me verdiepen en een circuitje voog de volgende keer.
Je kunt méér.
maandag 27 november 2017 om 19:56
Goed idee, Moon.
Hier nog steeds netjes aan het lijnen. Gisteren slechts 950 kcal overdag genomen zodat ik in de avond (bioscoop) een bak zoete popcorn mocht.
Heb daar meteen ff gewogen hoe zwaar zo'n medium bak eigenlijk woog. 280 gram.
Lekker op geknabbeld.
Thuis opgezocht hoeveel kcal dat nu eigenlijk was.
1060 kcal!!!
Meer dan wat ik de rest vd dag op had!!
Baalde ik wel n beetje van.
Maarja. 'Berouw komt na de zonde' zeggen ze, hè?
Eenmalig moet dat kunnen...
Vandaag weer braaf onder de 1200....
Hier nog steeds netjes aan het lijnen. Gisteren slechts 950 kcal overdag genomen zodat ik in de avond (bioscoop) een bak zoete popcorn mocht.

Heb daar meteen ff gewogen hoe zwaar zo'n medium bak eigenlijk woog. 280 gram.
Lekker op geknabbeld.
Thuis opgezocht hoeveel kcal dat nu eigenlijk was.
1060 kcal!!!

Meer dan wat ik de rest vd dag op had!!

Baalde ik wel n beetje van.
Maarja. 'Berouw komt na de zonde' zeggen ze, hè?
Eenmalig moet dat kunnen...
Vandaag weer braaf onder de 1200....
maandag 27 november 2017 om 21:04
Haha die popcorn, ik moet een klein beetje lachen. Het lijkt idd gewoon lucht.... maar dan 1060 kcal?!?
Ik hoop maar dat het wel lekker was.
Ik heb net nog hardgelopen, ik moest gewoon naar buiten. Meestal ren ik niet op een dag na een lange wandeling maar het ging eigenlijk wel. Wandeling gisteren was vlak, dat scheelt in de vermoeidheid.
Ik heb veel emoties en dan ineens wil ik veel sporten. Beter dan eten of drank natuurlijk... En lekker sap gemaakt van sinaasappel met citroen. Weet dat het veeeeeeeeeeeeel suiker is... maar zo af en toe geniet ik er van
Ik hoop maar dat het wel lekker was.
Ik heb net nog hardgelopen, ik moest gewoon naar buiten. Meestal ren ik niet op een dag na een lange wandeling maar het ging eigenlijk wel. Wandeling gisteren was vlak, dat scheelt in de vermoeidheid.
Ik heb veel emoties en dan ineens wil ik veel sporten. Beter dan eten of drank natuurlijk... En lekker sap gemaakt van sinaasappel met citroen. Weet dat het veeeeeeeeeeeeel suiker is... maar zo af en toe geniet ik er van

Je kunt méér.
dinsdag 28 november 2017 om 21:03
Jaaaa, STOM, hè. .? Van die
Maar goed. Wel van genoten. En gisteren en vandaag weer onder de 1200 kcal.
En morgen weer sporten. Dus komt goed.
Tuurlijk mag jij lekker genieten van een vers geperst sinaasappel/citroensapje..! Klinkt heerlijk, en zit vol Vitamientjes.
Het lijkt wel of iedereen om me heen geveld is door de griep. Ben vandaag weer veelvuldig beniesd en behoest helaas.
Ik probeer het te ontwijken, was mijn handen extra tussendoor, maar voorkomen kun je het contact met al die bacillen nooit helemaal. Wel heb ik de indruk dat ik mede dankzij mijn gezonde eetpatroon nog 'overeind' ben. Minimaal 2 stuks fruit, 2 ons groente.
Vers sap is dan een mooie aanvulling, lijkt mij zo.

Maar goed. Wel van genoten. En gisteren en vandaag weer onder de 1200 kcal.
En morgen weer sporten. Dus komt goed.
Tuurlijk mag jij lekker genieten van een vers geperst sinaasappel/citroensapje..! Klinkt heerlijk, en zit vol Vitamientjes.

Het lijkt wel of iedereen om me heen geveld is door de griep. Ben vandaag weer veelvuldig beniesd en behoest helaas.
Ik probeer het te ontwijken, was mijn handen extra tussendoor, maar voorkomen kun je het contact met al die bacillen nooit helemaal. Wel heb ik de indruk dat ik mede dankzij mijn gezonde eetpatroon nog 'overeind' ben. Minimaal 2 stuks fruit, 2 ons groente.
Vers sap is dan een mooie aanvulling, lijkt mij zo.
dinsdag 28 november 2017 om 21:07
Wat vervelend dat de griep zo heerst. Heb t hier nog niet echt gehoord.
Ik had gisteren de boodschappen laten bezorgen. Maar er miste wat groente, die hadden ze kennelijk bij iemand anders bezorgd. t Werd netjes opgelost hoor maar de sapjes die ik had willen maken... kon ik dus niet maken.
Verder hoefde ik eigenlijk geen boodschappen te doen dus had ff geen zin in de winkel.
Ik had gisteren de boodschappen laten bezorgen. Maar er miste wat groente, die hadden ze kennelijk bij iemand anders bezorgd. t Werd netjes opgelost hoor maar de sapjes die ik had willen maken... kon ik dus niet maken.
Verder hoefde ik eigenlijk geen boodschappen te doen dus had ff geen zin in de winkel.
Je kunt méér.
woensdag 29 november 2017 om 10:45
Ha meiden, daar ben ik weer even
. In het weekend niet heel goed bezig geweest en dat zag ik maandag terug op de weegschaal: 64.5. Maargoed, toch minder dan vorige week maandag denk ik maar
.
Qua eten ga ik wel ok, nog ruimte voor verbetering. Qua beweging ben ik maandagavond lekker gaan zwemmen en ga ik vanmiddag naar yoga, veel lopen en fietsen.
Ik vind het lastig om de focus te houden merk ik, omdat een deel van mij het eigenlijk niet zo belangrijk vind. Ik heb geen overgewicht (maar wel een BMI van 24,6 nu dus geen marge
) en voel me best wel fit. Tegelijkertijd zit het me op andere momenten wel in de weg en voel ik me minder tevreden. Maar dat wisselt elkaar zo af haha
. Dus denk dat rustig opletten en in hele kleine stapjes afvallen waarschijnlijk voor mij de beste weg is.
Zo maar eens lekker de deur uit en een rondje lopen!
@ikbenik, wat eet je dan bv op een dag als je zo laag in calorieën blijft?
Ik begin meestal de dag heel braaf met havermoutpap (met havermelk, appel, kaneel, wat walnoten en soms wat ander fruit).
Eén of twee cappucino, verder thee.
Lunch verschilt, meestal een broodje en ook met groenten - niet heel veel.
Cola light, thee.
Soms nog een gezonde snack, zoals appel, een cracker met humus.
En dan avondeten, verschilt natuurlijk ook heel erg.
Het zit de laatste tijd zoals ik zei meer in dan 's avonds nog wat chocola nemen, of casave chipjes snaaien.
Volgens mij als ik me bij mn gewone eetpatroon hou en lekker blijf bewegen, val ik vanzelf wat af. En toch valt dat me op de een of andere manier wat lastig, lijkt wel alsof mijn lichaam graag een wintervoorraadje wil opbouwen
.

Qua eten ga ik wel ok, nog ruimte voor verbetering. Qua beweging ben ik maandagavond lekker gaan zwemmen en ga ik vanmiddag naar yoga, veel lopen en fietsen.
Ik vind het lastig om de focus te houden merk ik, omdat een deel van mij het eigenlijk niet zo belangrijk vind. Ik heb geen overgewicht (maar wel een BMI van 24,6 nu dus geen marge

Zo maar eens lekker de deur uit en een rondje lopen!
@ikbenik, wat eet je dan bv op een dag als je zo laag in calorieën blijft?
Ik begin meestal de dag heel braaf met havermoutpap (met havermelk, appel, kaneel, wat walnoten en soms wat ander fruit).
Eén of twee cappucino, verder thee.
Lunch verschilt, meestal een broodje en ook met groenten - niet heel veel.
Cola light, thee.
Soms nog een gezonde snack, zoals appel, een cracker met humus.
En dan avondeten, verschilt natuurlijk ook heel erg.
Het zit de laatste tijd zoals ik zei meer in dan 's avonds nog wat chocola nemen, of casave chipjes snaaien.
Volgens mij als ik me bij mn gewone eetpatroon hou en lekker blijf bewegen, val ik vanzelf wat af. En toch valt dat me op de een of andere manier wat lastig, lijkt wel alsof mijn lichaam graag een wintervoorraadje wil opbouwen

woensdag 29 november 2017 om 18:51
Tigmo; gewoon je eigen eetpatroon houden, dit combineren met extra bewegen en dan afvallen? Dat is perfect natuurlijk! Lekker zo doorgaan dan!
Ik heb helaas al teveel gelijnd in mijn leven, waardoor mijn lichaam nogal zuinig staat afgesteld. Als ik niet of weinig beweeg en meer dan 1300 a 1400 kcal per dag eet, dan kom ik aan.
Dus voor mij belangrijk om 3x p wk sporten weer op te pakken zodat mijn basale stofwisseling weer een beetje hoger wordt. Ik weeg niet (meer) teveel nu. Kilootje eraf mag. Twee ook. Maar dan is het echt wel klaar.
Wat ik bijv eet op een 1000 kcal dag: (ongeveer)
O: Mok koffie met magere melk en zoetje
T: 150 Gr optimel kwark met 100 gram bramen en een eetlepel lijnzaad
Mok thee
L: 1 snee brood met halvarine en halve plak oude kaas, 150 Gr optimel kwark met 100 Gr blauwe bessen, mok thee (op werkdagen 2 sneeën brood) halve avocado
T: stuk komkommer, handje cherrytomaatjes, volkoren beschuit met halvarine en dun appelstroop, opkikkertje (soep), een kiwi
D: 100 Gr appelmoes zonder toegevoegd suiker, 100/150 gram gebakken kipfilet of een tartaartje met ketchup, 200/300 gram gekookte groente, salade en/of rauwkost, 150 gram optimel kwark met lepel lijnzaad toe (soms ook wat aardappel, maar dat vind ik niet lekker dus dit sla ik meestal over)
Later op de avond; klein handje noten, light frisdrank, soms een wijntje, soms wat magnetron popcorn. Afhankelijk v hoeveel kcal ik die dag al op heb.
Ik heb helaas al teveel gelijnd in mijn leven, waardoor mijn lichaam nogal zuinig staat afgesteld. Als ik niet of weinig beweeg en meer dan 1300 a 1400 kcal per dag eet, dan kom ik aan.
Dus voor mij belangrijk om 3x p wk sporten weer op te pakken zodat mijn basale stofwisseling weer een beetje hoger wordt. Ik weeg niet (meer) teveel nu. Kilootje eraf mag. Twee ook. Maar dan is het echt wel klaar.
Wat ik bijv eet op een 1000 kcal dag: (ongeveer)
O: Mok koffie met magere melk en zoetje
T: 150 Gr optimel kwark met 100 gram bramen en een eetlepel lijnzaad
Mok thee
L: 1 snee brood met halvarine en halve plak oude kaas, 150 Gr optimel kwark met 100 Gr blauwe bessen, mok thee (op werkdagen 2 sneeën brood) halve avocado
T: stuk komkommer, handje cherrytomaatjes, volkoren beschuit met halvarine en dun appelstroop, opkikkertje (soep), een kiwi
D: 100 Gr appelmoes zonder toegevoegd suiker, 100/150 gram gebakken kipfilet of een tartaartje met ketchup, 200/300 gram gekookte groente, salade en/of rauwkost, 150 gram optimel kwark met lepel lijnzaad toe (soms ook wat aardappel, maar dat vind ik niet lekker dus dit sla ik meestal over)
Later op de avond; klein handje noten, light frisdrank, soms een wijntje, soms wat magnetron popcorn. Afhankelijk v hoeveel kcal ik die dag al op heb.
woensdag 29 november 2017 om 19:04
Lastig lijkt me als je lichaam zo zuinig is geworden. Ben daar zelf ook beetje bang van, als ik echt heel streng voor mezelf ga worden, dat mijn stofwissling beetje in de war raakt.
Heb 1 x heel streng gedieet (wat eigenlijk voor mijn darmen was maar het was ook zeer laag in kcal) en na een maand of 4 ging ik vreten en bleef ik vreten.
Was eerst van 75 naar 69 kg gegaan en daarna zo door naar 82. Schrok ook toen ik laatst een foto zag van die 82 kg... heel erg opgeblazen.
Daarna wel weer langzaam afgevallen en ik heb nog jaren rond de 70 gewogen. Maar wel geschrokken dat dat zo kan gaan.
Ik heb op het strand gewandeld!
Had een beladen telefoontje met mijn jobcoach vanmorgen. Er is wat miscommunicatie geweest en ik was sowieso ff 'not amused'. Voelde me eigenlijk niet zo lekker, moe/hoofdpijn... maar ik heb toch de bus naar het strand gepakt.
Echt..... waarom doe ik dat niet vaker?
Misschien morgen schaatsen. Ook veel te lang niet gedaan.
Heb 1 x heel streng gedieet (wat eigenlijk voor mijn darmen was maar het was ook zeer laag in kcal) en na een maand of 4 ging ik vreten en bleef ik vreten.
Was eerst van 75 naar 69 kg gegaan en daarna zo door naar 82. Schrok ook toen ik laatst een foto zag van die 82 kg... heel erg opgeblazen.
Daarna wel weer langzaam afgevallen en ik heb nog jaren rond de 70 gewogen. Maar wel geschrokken dat dat zo kan gaan.
Ik heb op het strand gewandeld!
Had een beladen telefoontje met mijn jobcoach vanmorgen. Er is wat miscommunicatie geweest en ik was sowieso ff 'not amused'. Voelde me eigenlijk niet zo lekker, moe/hoofdpijn... maar ik heb toch de bus naar het strand gepakt.
Echt..... waarom doe ik dat niet vaker?
Misschien morgen schaatsen. Ook veel te lang niet gedaan.
Je kunt méér.
donderdag 30 november 2017 om 13:11
Leuk, dat je ook afwisseling met de manier van bewegen, Moon.
Dus niet bijv altijd gaan fietsen, maar een keer wandelen, dan weer zwemmen, dan schaatsen, dan mss rennen, etc
Zo hou je het speels/leuk.
Ben zelf meer van de fitness. In de zaal wissel ik dan wel lekker veel van toestel. Ik zorg wel dat ik alle spiergroepen een beetje meepik. Maar ik heb geen vaste volgorde, doe net waar ik zin in heb. Voelt dan een beetje als 'apekooi ', vroeger met de gymles
En dan als 'toetje' een rondje sauna er achteraan. Heerlijk!
Dus niet bijv altijd gaan fietsen, maar een keer wandelen, dan weer zwemmen, dan schaatsen, dan mss rennen, etc
Zo hou je het speels/leuk.
Ben zelf meer van de fitness. In de zaal wissel ik dan wel lekker veel van toestel. Ik zorg wel dat ik alle spiergroepen een beetje meepik. Maar ik heb geen vaste volgorde, doe net waar ik zin in heb. Voelt dan een beetje als 'apekooi ', vroeger met de gymles

donderdag 30 november 2017 om 15:57
Klinkt heerlijk! Onze sportschool heeft geen sauna helaas, haha.
Vanmiddag vol goede bedoelingen een rondje gaan wandelen bij het tuincentrum. Was met de bus naar het tuincentrum gegaan (ivm grote planten die niet op de fiets konden) en daar is ook een meer waar je leuk kunt lopen. Ik dacht ik loop een rondje en ga dan naar tuincentrum. Echter alles was een beetje drassig van de regen van vanmorgen. Paden moeilijk begaanbaar. En toen begon het weer te plenzen.
Tot zover de goede ideeën van vandaag
Ik ontdekte wel dat dat een leuke plek is om te wandelen. Maar volgende keer ff bij droog weer
Vanmiddag vol goede bedoelingen een rondje gaan wandelen bij het tuincentrum. Was met de bus naar het tuincentrum gegaan (ivm grote planten die niet op de fiets konden) en daar is ook een meer waar je leuk kunt lopen. Ik dacht ik loop een rondje en ga dan naar tuincentrum. Echter alles was een beetje drassig van de regen van vanmorgen. Paden moeilijk begaanbaar. En toen begon het weer te plenzen.
Tot zover de goede ideeën van vandaag

Ik ontdekte wel dat dat een leuke plek is om te wandelen. Maar volgende keer ff bij droog weer

Je kunt méér.