Lijf & Lijn alle pijlers

Steeds slanker sinds juli 2017! Deel 2

22-09-2017 22:29 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 juli 2017 heeft Myrre29 een afvaltopic geopend. Inmiddels zijn we toe aan een deel 2. Het blijkt toch erg veel werk om zo'n tabel bij te houden voor Myrre alleen. Inmiddels is Myrre zwanger en is het juist de bedoeling dat ze aankomt in plaats van afvalt :cheer2: Vandaar dat we vanaf nu werken met een gezamenlijk account om de tabel bij te kunnen werken.

Openingspost uit deel 1:
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)


Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:
Naam Lengte Doel 11/11 18/11 25/11 02/12 09/12 16/12 23/12 30/12 06/01 afgevallen tot nu toe
IkbenIk 161 54 56,4 -9,4
Moon-Alisa 178 80 89 -
Whiterabitt 165 66.8 67 -9,4
Barlis 178 75 77.6 -0,9
Nymphadora
Tonks
1.78 65 75,4 -12,6
N L D -
N L D -
N L D -
N L D -

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2



Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5 X X X X X X X X
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88 88 88 88 89 89 89 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 93 X X X X -3
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 64.5 63.3 63.1 62.9 62.9 63.5 62.9 -4.1
NymphadoraTonks 1.78 65 82.5 81.8 81.1 79.4 79 78.2 77.9 77 77.1 -11
Ikbenik 1.61 57 62.2 61 60.4 60 59.6 58.8 X 57.8 57.6 -7.6
Whiterabbit 1.65 66.8 75.4 74.1 74 72.2 71.3 70.3 69.4 69.3 68.4 -8.0
Barlis 1.78 75 X 83.8 81.5 79.9 78.1 vak vak 78.9 78.3 -5.5
Annn 1.74 73 X 79.5
anoniem_355177 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 07:31
30.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Bazul; mooi verwoord!
Bij mij begon het aanpassen van mijn leefstijl nadat ik een foto van mezelf zag die gemaakt was op mijn broertjes verjaardag (inmiddels iets langer dan 5 jaar geleden).
Ik stond naast mijn moeder die toen een strak figuur had (maatje 34 en dat op haar 47e,ná 3 kinderen) en dacht; dit hoort niet zo! Mijn moeder grapte nog; “...dit hoor eigenlijk andersom te zijn. Jij hoort er slanker uit te zien dat je oude moeder.” Ik lachtte het op dat moment weg,thuis brak ik en kwamen de tranen. Mijn moeder had idd gelijk,de knop ging bij mij om!

Ik ben op eigen kracht in 3,5 jaar tijd van maat 44 na maatje 34 gegaan,van XL naar XS. Daarvoor heb ik héél veel research gedaan in de bieb en op google,hoe ik mijn leefstijl kon gaan aanpassen want dieëten wou ik niet. Nee,ik wou mijn leefstijl stap voor stap én voor de rest van mijn leven aanpassen. Inmiddels weet ik niet beter en is deze leefstijl vanzelfsprekend voor mij.

Inmiddels heb ik een licht gespierd lichaam en I did it all by myself!
Alle reacties Link kopieren
@Moon-Alisa
Dankjewel voor je advies. Je kan trouwens dat luchtje ook als een beloning voor jezelf kopen, later als je wat afgevallen bent, misschien kan het jou een beetje motiveren :)

@Bazul
Dankjewel voor je advies! Wat een goed idee om zo'n foto van jezelf te gebruiken als motivatie! Ik heb namelijk ook eentje waar ik er dik uitzie. Alle mensen vinden dat een mooie foto, maar ik walg ervan; mijn wangen zijn er super dik!!! Gewoon een heel bol gezicht, snap niet waarom mensen liegen en zeggen dat ze het mooi vinden :/
Alle reacties Link kopieren
@Gewooneendame; Echt super goed van je! Je hebt vast veel discipline, je moet echt trots op jezelf zijn, het is niet niets om zo ver gekomen te zijn. Het is een soort van oorlog voeren met jezelf, en uiteindelijk wint 'het beste deel van jezelf' en dat is zo mooi om te zien en is iets om zeker trots op te zijn! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Mumin schreef:
29-10-2017 13:51
@Gewooneendame; Echt super goed van je! Je hebt vast veel discipline, je moet echt trots op jezelf zijn, het is niet niets om zo ver gekomen te zijn. Het is een soort van oorlog voeren met jezelf, en uiteindelijk wint 'het beste deel van jezelf' en dat is zo mooi om te zien en is iets om zeker trots op te zijn! :cheer:
Wat lief van je,dank je wel! Ik heb inderdaad veel discipline,als ik iets wil bereiken ga ik er voor de volle 100% voor. Trots ben ik zeker! Word nu zelf regelmatig als motivatie gezien ipv dat ik anderen als motivatie zie,het is erg leuk om het nu van de andere kant mogen te beleven. :D
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goed idee, het luchtje kopen als er wat kilo's af zijn. Dat motiveert idd!

Wow bijzonder gewooneendame! Doe je ook veel aan sport?

Ik heb vandaag 17 km gewandeld. Ik ben echt heel moe nu (er zaten wat klimmetjes in) maar wel lichamelijk moe. Voelt toch anders dan wanneer je na een dag werken een moe hoofd hebt.
Ook een vrouw ontmoet die hier in de regio aardig wat wandelcontacten heeft en ze nodigde me uit af en toe eens mee te gaan. Heel leuk natuurlijk!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Moon. 17 km. Knap hoor.
Mijn gewicht was vanmorgen 78.3. Dat betekent 2 ons eraf. Viel me niet tegen eerlijk gezegd. Keertje uit eten geweest met vriendin en het toetje niet kunnen weerstaan, zaterdag teveel bami met saté saus etc gegeten en gister een feestje gehad. Geen alcohol gedronken en de meeste hapjes afgeslagen en heel veel gedanst. Ontzettend gezweet dus denk dat ik vooral vocht kwijt geraakt ben......
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie dat ik 7 ons afgevallen ben ipv 2😁😁😁
Alle reacties Link kopieren
@Moon-Alisa; ik heb in totaal zo'n 3,5 jaar in de sportschool getraind.
In het begin deed ik lichte krachttraining 2-3x per week in combinatie met Zumba/Bodypump. Na een jaar werd het zware krachttraining, dat heb ik 2,5 jaar gedaan. Op het laatste vond ik het niet meer zo leuk,want al mijn doelen had ik al gehaald (daar was ik allang voorbij en ben verder gekomen dan ik ooit heb durven dromen) en de lol was er vanaf. Ik was uitgespeeld. En wou wat anders.

Toen heb ik een periode fanatiek hard gelopen, waarbij ik buiten veel oefeningen deed bij dingen die ik onderweg tegenkwam (bankjes/speeltoestellen) zoals opdrukken/optrekken/dips en buikspieroefeningen, die deed ik gewoon ergens in het gras. ;-D

Van halverwege juli t/m halverwege september dit jaar heb ik niks gedaan qua hardlopen en oefeningen,omdat ik mij toen meer op mijn werk ben gaan focussen (werk nu 2x zoveel). Daardoor bewoog ik meer qua lopen/fietsen en ben ik meer gaan eten omdat ik wat wou aankomen,mijn vetpercentage was op zijn laagst 15%. Wat mijn vetpercentage nu is weet ik niet,maar in ieder geval wel een stuk gezonder dan die 15%,en ondanks dat heb ik nog steeds een licht gespierd figuur en een mooie strakke buik.

Sinds half september (dit jaar) ben ik baantjes gaan zwemmen en ik ben nu zo'n 9x geweest,maar ik zie nu alweer in de spiegel dat ik strakker begin te worden en mijn conditie is ook met sprongen (eigenlijk slagen) vooruit gegaan.Dat gaat bij mij altijd heel snel. :-D
anoniem_353379 wijzigde dit bericht op 30-10-2017 11:10
Reden: Typfouten
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow goed bezig! Ik begrijp dat het vooral een 'way of life' is geworden om veel te sporten.

Gisteren bij het wandelen ontmoette ik iemand die veel loopt en bij mij in de buurt woont. Zij zei: Ga gewoon lekker wat vaker met ons mee, je kunt zo aanhaken. Vond ik echt leuk!
Wandelen is naast beweging ook een manier om te ontprikkelen, voor mij. Gewoon een paar uur de duinen in en mijn hoofd waait leeg.

Ik ben toch iemand die in de vrije tijd vrij automatisch thuis op de bank ploft. Daar moet nu verandering in komen :)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
30-10-2017 08:57
Wow goed bezig! Ik begrijp dat het vooral een 'way of life' is geworden om veel te sporten.

Gisteren bij het wandelen ontmoette ik iemand die veel loopt en bij mij in de buurt woont. Zij zei: Ga gewoon lekker wat vaker met ons mee, je kunt zo aanhaken. Vond ik echt leuk!
Wandelen is naast beweging ook een manier om te ontprikkelen, voor mij. Gewoon een paar uur de duinen in en mijn hoofd waait leeg.

Ik ben toch iemand die in de vrije tijd vrij automatisch thuis op de bank ploft. Daar moet nu verandering in komen :)
Dank je! Een way of life was het wel,inmiddels is het alleen nog maar 2x per week (vanaf deze week word dat 3x) een uurtje banenzwemmen. Vergeleken voorheen sport ik dus weinig.
Ik fiets en loop ook heel veel. Ik haal op doordeweekse dagen met gemak de 10.000 stappen. Kom in ieder geval geen beweging tekort. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed idd! Hoe houd je het banen zwemmen leuk voor jezelf? Als ik ga zwemmen (heb s zomers abo buitenbad) vind ik een half uurtje net leuk maar bij langer zwemmen ga ik me vervelen.
(Ik zwem ook altijd een half uur, tel niet mijn baantjes maar houd de tijd in de gaten. Heb een vrij constant tempo)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
30-10-2017 12:11
Klinkt goed idd! Hoe houd je het banen zwemmen leuk voor jezelf? Als ik ga zwemmen (heb s zomers abo buitenbad) vind ik een half uurtje net leuk maar bij langer zwemmen ga ik me vervelen.
(Ik zwem ook altijd een half uur, tel niet mijn baantjes maar houd de tijd in de gaten. Heb een vrij constant tempo)
Ik hou het leuk door mijzelf constant uit te dagen!
Afgelopen donderdag heb ik 24 banen gezwommen in een uur tijd. Afgelopen zaterdag heb ik 26 banen gezwommen in een uur tijd. Morgen ga ik voor de 28 banen. Zo daag ik mijzelf constant uit!

Ik zwem iedere keer anders. Dinsdags zwem ik in het wedstrijdbad een soort intervaltraining,1 baantje snel,1 baantje langzaam etc en dan 30 sec rust en dan weer 1 baantje snel en 1 baantje langzaam etc,tot ik het aantal baantjes heb gehaald wat ik die dag wou bereiken.

Zaterdags zwem ik in het therapiebad,die is 15m ipv 25m en dan zwem ik 6 baantjes achter elkaar,30 sec rust,dan weer 6 baantjes achter elkaar,30 sec rust,tot ik het aantal banen heb gehaald wat ik die dag wou bereiken. Ik tel wel mijn baantjes en hou daarbij als ik in het therapiebad banen heb gezwommen,de afstanden van het wedstrijdbad aan. Hoeveelheid baantjes noteer ik elke keer in mijn bullet journal. :biggrin:

Ik ben twee maanden geleden pas begonnen met banenzwemmen,nadat ik 20! jaar geen baantjes had gezwommen en was tot 2 maanden terug nog bang in het diepe en heb helemaal op eigen kracht mijn angst overwonnen.. ;-D
Mocht je nieuwsgierig zijn.. Ik heb er wel iets over verteld in dit topic,dat vind je wel ergens tussen de reacties.overig/schouderklopje-voor-jezelf/list_ ... #p27693760

Afgelopen zaterdag was de badmeester die mij bij de 1e keer in het diepe water had begeleid er als toezichthouder en die zei al;” jeetje zeg,jij gaat als een speer! Ik zie hier geen dame die tot twee maanden terug bang was in het diepe,maar een fanatieke dame die weet wat ze doet.” Vond ik een heel mooi compliment! :proud:
anoniem_353379 wijzigde dit bericht op 30-10-2017 13:40
Reden: Link toegevoegd
4.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Was jij dat verhaal met het zoontje? :) Dan heb ik het gelezen, het raakte me echt!

Ok op die manier houd je het leuk idd.
Ik heb gisteren iets verdraaid of verrekt bij mijn heup... iig het doet zeer. Ik heb dat wel vaker, als ik met klimmen (tijdens wandelen) mijn voet een keer verkeerd zet dan gaat het opeens pijn doen.

Ga daarom zo een stuk fietsen, omdat lopen m niet wordt vandaag. Tevens is er een persoon op wie ik een beetje boos ben (lang verhaal, iets uit het verleden), krijg ik net te horen dat bij en goede bekende de kanker terug is en een ander zijn moeder is net overleden. Wel op leeftijd, die laatste. Dat zijn momenten dat je of binnen kunt gaan zitten sippen..... of even alles eruit trappen op de fiets. Ik kies nu voor dat laatste.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
30-10-2017 13:31
Was jij dat verhaal met het zoontje? :) Dan heb ik het gelezen, het raakte me echt!

Ok op die manier houd je het leuk idd.
Ik heb gisteren iets verdraaid of verrekt bij mijn heup... iig het doet zeer. Ik heb dat wel vaker, als ik met klimmen (tijdens wandelen) mijn voet een keer verkeerd zet dan gaat het opeens pijn doen.

Ga daarom zo een stuk fietsen, omdat lopen m niet wordt vandaag. Tevens is er een persoon op wie ik een beetje boos ben (lang verhaal, iets uit het verleden), krijg ik net te horen dat bij en goede bekende de kanker terug is en een ander zijn moeder is net overleden. Wel op leeftijd, die laatste. Dat zijn momenten dat je of binnen kunt gaan zitten sippen..... of even alles eruit trappen op de fiets. Ik kies nu voor dat laatste.

Yes,that’s me! :biggrin: Leuk om te lezen,lief van je,dank je wel. :heart:

Ja precies! Auw,dat is minder. Balen zeg van je heup!

Oh jeetje,heftig zeg! Alles eruit trappen is dan inderdaad een goed idee. Sterkte! :heart:

Ik ga ook nooit binnen te sippen. Als ik een flinke tegenslag heb,slecht nieuws krijg of whatever,ga ik wél een flink stuk hardlopen. Ik ken een mooi afgelegen plekje waar ik dan keihard ga staan gillen en dan bedoel ik ook echt keihard,dat gillen en hardlopen lucht op een of andere manier op. Daarna is mijn hoofd weer helder. Alleen mijn vriend weet dit van mij en de mensen van viva nu dan. Misschien moet je dat gillen ook eens proberen. Wel ervoor zorgen dat je alleen bent.;)
Alle reacties Link kopieren
Het was toevallig dat ik dat stuk van je las. Ik had pas gehoord dat mijn oma vroeger in het water gevallen is, in de stad. Geen zwemdiploma en ze is gered toen... ik was daar in mijn hoofd nog best mee bezig want het lijkt me iets heel heftigs. En dat ik nogmaal 30 x dezelfde verhalen hoor in die familie, maakt dat het me nog meer raakte dat dit nooit verteld is.
En toen las ik jouw verhaal. Bijzonder dat je je angsten hebt overwonnen!

Haha er is hier redelijk veel natuur maar het is wel altijd overal druk. Dagjesmensen, mensen met hond, echt van alles. De natuur in is sowieso lekker, maar keihard gillen doe ik tot nu toe nooit.
Ja die arme vriend van me.... hij dacht dat de behandeling tegen kanker klaar was en nu had ie een check en blijkt het weer helemaal mis te zijn. Die man geniet zo van zijn leven. Kinderen, kleinkinderen (hij is rond de 60).

Ik heb boodschappen gedaan buiten de stad, in een dorp. Van hier tot de winkel is precies 5 km. Dus 10 km gefietst, toch even wat emotie eruit getrapt. Rare dag vandaag.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets meemaken is inderdaad erg heftig! Dank je wel.

Zou ik ook niet doen als het altijd overal druk is. ;-D
Oh jeetje,wat verschrikkelijk verdrietig!

En heeft het fietsen opgelucht?!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,
Ik was zaterdag vergeten om mijn bericht door te geven, dat was 62,9, dus weer wat eraf.

Ik ga vanavond de tabel wegwerken, ok?

Ik zag trouwens dat er heel wat vrouwen in de tabel staan die al weken niets meer van zich laten horen. Is het goed als ik die eruit haal?

En als er nog nieuwe dames zijn die in de tabel willen komen te staan, laat het dan even weten, dan voegen we jullie toe.

Want we gaan nog steeds door met afvallen. In een rustig tempo, maar richting ons streefgewicht!
Alle reacties Link kopieren
LIjkt me prima om mensen die niet meer reageren eruit te halen. Zo loopt het vaak met zulke topics. Nieuwe mensen lijkt me prima!

Gewooneendame: Ja het was wel goed/lekker om even te fietsen. Dat dorp, ik noem het K, daar deed ik meestal mijn boodschappen toen ik nog in mijn vorige woning woonde. Van daaruit maakte het niet veel uit of ik naar t dorp fietste of naar het andere winkelcentrum dus koos ik vaak dorp K.
Verschil is wel dat ik destijds vrijwel niemand kende in dorp K en er dus lekker anoniem mijn boodschappen kon doen. Inmiddels zit ik op een koor waar ook veel mensen uit dorp K op zitten.... dus helaas is anoniem boodschappen doen niet altijd meer mogelijk. Zo'n middag als vanmiddag dat ik toch een beetje van slag was, is het lekkerder als je ff niemand tegenkomt.
Het nieuws van de kanker klinkt eerlijk gezegd niet alsof het nog goed komt. Meer levensverlengend...
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te kijken, ik kan wel zegeltjes gaan sparen bij de supermarkt-ver-weg. Heb dat eerder gedaan waardoor ik mezelf pushte altijd een stuk te gaan fietsen voor de boodschappen. Leuk servies aan overgehouden toen :-)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa: Fijn om te lezen dat het fietsen je goed heeft gedaan! :)

Anoniem boodschappen doen kan ik hier niet want ik woon mijn hele leven al hier, ik kom altijd wel een bekende tegen,ook al ga ik naar de supermarkt aan de andere kant van de stad. Maar ik heb daar geen problemen mee. Ik ben ook een open boek. Als ik van slag ben door iets,verberg ik dat voor niemand, dus ik heb er geen problemen mee als ik dan iemand tegenkom. Als iemand dan vraagt hoe het gaat dan zeg ik gewoon eerlijk; "het gaat nu even k*t,maar ik wil er niet over praten. Hoe gaat het met jou?!"
Meeste mensen weten zich dan geen houding te geven waarschijnlijk omdat ik zo eerlijk en direct ben. Veel mensen zeggen dat het goed gaat ook als dat niet zo is,of lopen rond met een pokerface,maar ik prik daar altijd zo doorheen en bemoei me er niet mee,tenzij ik diegene erg goed ken,dan stap ik er wel op af.

Oh jeetje,heftig zeg! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik kom oorspronkelijk uit een dorp, waar de (enige) supermarkt de plek is voor alle roddels, nieuwtjes, familiereunies etc. Dus ik ken het wel :proud:

Waar ik nu woon kende ik in het begin vrijwel niemand maar nu ken ik steeds meer mensen. Vooral het laatste jaar heb ik veel mensen leren kennen door nieuwe hobby's. Op zich heel leuk maar ik moet er soms even bij stilstaan dat ik niet meer in mijn joggingbroek met gaten boodschappen ga doen (bij wijze van spreken) maar gewoon even wat fatsoenlijks aantrek.
Nee het klonk niet goed, het bericht van mijn kennis. Gelukkig meteen veel contact via de groepsapp, we hebben het er allemaal moeilijk mee.

A.s. woensdag een afspraak, soort cursus. Pak eigenlijk altijd het OV maar laat ik me voornemen deze keer met de fiets te gaan. Heb in juli nieuwe fiets gekocht dus eigenlijk geen reden meer om niet op de fiets te gaan ;-)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa, ik probeer tegenwoordig ook weer vaker de fiets te pakken. Zoals je zegt, er is geen reden om niet op de fiets te gaan. Het is gezond, en ik word er ook altijd vrolijk van, zelfs als het regent. :)

Gewoonendame, ik heb je verhaal ook gelezen. Heftig, maar zo knap hoe je er mee om bent gegaan! En geweldig leuk voor je zoon. Ik vind baantjes zwemmen ook heerlijk, gewoon gedachten op mijn bewegingen en dan door het water gaan.

Ik heb hem weer te pakken, de flow om af te vallen. Ik was weer een beetje te laks geworden. Het lukte even niet meer zo goed en dan ga ik toch weer even een drankje te veel doen, een hapje daar, met de kinderen iets meesnoepen. Maar ik ben het weer even aan het opschrijven, dat helpt altijd meteen.

Verder ben ik nu al een maand elke dag 20 minuten krachtoefeningen aan het doen, meteen bij het opstaan. Ik doe het zonder gewichten, gewoon met mijn eigen gewicht, maar ik merk het echt aan mijn lijf, ik ben gespierder aan het worden. Ik merk het trouwens ook bij het boodschappen doen of simpelweg bij het fietsen dat ik sterker aan het worden ben.
Alle reacties Link kopieren
@Ninguna; Dank je wel! Banenzwemmen is inderdaad heerlijk. Ik ben net thuis van 45 minuten banenzwemmen, nou ja eigenlijk was ik er een uur en een kwartier,maar het omkleden en kletsen na afloop tel ik niet mee. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ninguna wat goed van die krachtoefeningen. En dat je met 20 min al verschil merkt.
Gewooneendame goed bezig weer!

Ik kreeg vanmorgen te horen dat ik er heel goed uit zie. Heb mijn haar geverfd (van blond naar kastanjebruin maar het is een soort heel donker aubergine geworden) en blijkbaar doet dat ook iets voor mijn tint/huidskleur.

Verder een goed gesprek gehad met iemand die het opgevallen was dat ik chronisch laag in mijn energie zit. Auw, best moeilijk om te horen maar wel waar, denk ik. Het was een opbouwend gesprek hoor, ze vroeg of ik ooit running therapy had overwogen want daar had ze zelf veel baat bij gehad.
Dus dat ga ik navragen. Het is op de woensdagen en dat is mijn vrije dag, dus... geen reden om het niet te doen eigenlijk.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Moon-Alisa! Klinkt als een leuke haarkleur!

Complimentjes zijn altijd leuk om te krijgen. Ook om te geven trouwens. Als de complimentjes maar in beide gevallen oprecht zijn. :)

Ik ben even nieuwsgierig.. Hoe reageer jij als je een compliment hebt ontvangen?

Ik zeg altijd gewoon ‘dank je wel’. En dan zeg ik meestal nog wat erachter aan. Maar soms heb ik de indruk dat mensen een compliment terug verwachten,alleen ik doe dat nooit want ik vind dat je een compliment van uit jezelf moet geven en niet omdat je er een hebt gekregen.

Mijn zusje gaf mij laatst een compliment over een paarse blazer die ik had gekocht; “zus,wat een gaaf jasje!” Ik; dank je tut! Hij is van Only en was 1 euro,komt uit de graaibak bij de kringloop”. Mijn zusje dacht dat ik een grapje maakte,maar het was echt waar. Daarna keek ze me aan met een raar gezicht,waarop ik zei; is er wat tut? Zusje; ja,jij geeft mij helemaal geen compliment terug. Ik heb haar even uitgelegd dat het niet zo werkt bij mij. Zusje; oh bij mama wel,als ik een complimentje wil dan geef ik mama er een en dan krijg ik er eentje terug. Ik; ja dat is mama,maar ik ben je zus en ik geef alleen complimentjes uit mezelf.. ;-D Zusje is 18 btw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven