LED lamp advies gevraagd

26-11-2017 18:23 11 berichten
Ik ben geen fan van LED lampen. Ik vind ze hartstikke duur, ik houd er niet van dat ze gezien worden als klein chemisch afval en daarnaast geven veel LED lampen een vies, kil en groen licht af.

Boven de eettafel heb ik dus wel zo'n exemplaar, van de Kwantum. Als we eten lijkt het bijna alsof de Hulk tegenover me zit. Bah! Nu was het keukenlicht van de week kapot en heb ik bij Ikea een LED lamp meegenomen. 5 watt voor 99 cent. Ik denk, ik probeer het. Helemaal tevreden mee, de kleur is heel fijn en merk geen verschil met een ouderwetse gloeilamp. Deze zal ik dus de volgende keer weer meenemen voor boven de eettafel.

Maar goed, dat is niet het probleem in deze. Ik zoek nu een LED lampje voor mijn schemerlamp. Deze schemerlamp heeft geen dimmer dus het moet in 1x goed zijn. De 5 watt van Ikea is voor deze schemerlamp veel te fel. Nu wil ik dus een van, ik denk, 1 watt? Maar wel gezellig en warm licht. Omdat ik geen miskoop wil doen vraag ik me af of jullie weten welke ik het beste kan kiezen. Het liefst niet te duur. Het betreft een dikke fitting.

Iemand enig idee?
Ik heb LEDlampen van Ikea in mijn schemerlampen en daar heb ik de teen van een panty overheen geschoven en nu heb ik heel gezellig licht in de woonkamer. 400 lumen zijn ze, ik weet niet hoeveel watt dat is.

Je kan ze ook verven met nagellak en dan meloenkleur, dan krijg je ook mooi licht.
Alle reacties Link kopieren
Als je bij 0,99 al bang bent voor een miskoop is een Hue zeker ongeschikt? Wel perfect licht
Cateautje schreef:
26-11-2017 18:35
Ik heb LEDlampen van Ikea in mijn schemerlampen en daar heb ik de teen van een panty overheen geschoven en nu heb ik heel gezellig licht in de woonkamer. 400 lumen zijn ze, ik weet niet hoeveel watt dat is.

Je kan ze ook verven met nagellak en dan meloenkleur, dan krijg je ook mooi licht.

Hahahahahahahaa wat een grappig idee! Kan dat geen kwaad? In de fik ofzo?
herfstappeltaart schreef:
26-11-2017 19:13
Hahahahahahahaa wat een grappig idee! Kan dat geen kwaad? In de fik ofzo?
Nope, die lampen blijven koud.
Cateautje schreef:
26-11-2017 19:15
Nope, die lampen blijven koud.

Topidee!
Er zijn led-lampen bij de Karwei waarin een geel stripje (led filament) zit ipv die felle witte 'ronde' leds zoals bij IKEA of de mat-witte led-lampen. Die gele-strip LEDs geven een warm-gelig licht, net zoals een gloeilamp. Ik heb 2x 5 watt (40Watt gloeilamp equivalent) boven de eetkamertafel en ik vind ze niet te fel.
Ze zijn er ook van 2.5 Watt (lager kan eigenlijk niet) -- equivalent van 25Watt gloeilamp.
Prijs is ergen Euro 4,-- ofzo.

Dat LEDs groenig licht geven, is me werkelijk nog nooit opgevallen.
daddy_gijs wijzigde dit bericht op 26-11-2017 19:19
3.12% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
26-11-2017 19:17
Topidee!
Ik ben ook een echte househacker. Mijn huis is het toonbeeld van hacks. :)
Kijk naar Kelvin voor kleurtemperatuur, warm licht. Voorbeeld: http://www.ledlampenfabriek.nl/uitleg-kleurtemperatuur

Warm licht is snel minder fel
Bij hebben led’s met warm licht. (Warm wit) heten ze geloof ik. Gewoon bij de Praxis. Overal in huis. Moet wel zeggen dat ze ook overal dimbaar zijn. Nergens kil licht in huis dus. Gewoon licht als ver voor de LED zijn intrede deed.
LeesMee schreef:
26-11-2017 19:11
Als je bij 0,99 al bang bent voor een miskoop is een Hue zeker ongeschikt? Wel perfect licht
Dit, wel iets duurder dan 0,99 idd...
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven