Wachten op de nipt uitslag

27-11-2017 21:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Vorige week heb ik bloed laten prikken voor de NIPT. Het bloed zal in Maastricht verder worden onderzocht. Vandaag is het werkdag 5... Ik merk dat de dagen zo ontzettend langzaam gaan. En ik merk aan alles dat ik zenuwachtig ben voor de uitslag. Nu lees ik op internet dat wel meer vrouwen daar last van hebben. Maar er gaat geen dag voorbij dat ik er niet even om moet huilen. We hopen zo ontzettend op een gezond kindje. Ik had niet voorspeld dat het zo'n impact zou kunnen hebben. Meer het idee dat je wel wat meer zou kunnen genieten van je zwangerschap....

Mijn verloskundige heeft aangegeven ongeveer mij te bellen bij 10 werkdagen.

Wie zit of zat (onlangs) in dezelfde situatie? En hoe lang moest je wachten op je uitslag?

Liefs Hope
Is er een concrete aanleiding om zo nerveus te zijn, ben je altijd zo of zijn het de hormonen? Ik snap dat het een beetje spannend is, maar er elke dag om moeten huilen?

Bedenk dat stress helemaal niet goed is voor je ongeboren kind.
En dat een goede NIPT uitslag geen garantie geeft op een gezond kind.

Sterkte iig!
10 werkdagen, eerder was het er ook echt niet. Datum staat op de uitslagbrief vermeldt. Ik hoop dat je niet over alles zo hysterisch doet, want dan gaat het ouderschap je nog zwaar vallen.. adem in, adem uit.
Klinkt wel heftig, elke dag erom huilen! Waarom hebben jullie gekozen voor de NIPT-test/ wat doen jullie met de uitslag? Een goede uitslag zegt nog lang niet alles over de gezondheid van het kind hè. Ik zou je aanraden je te richten op manieren minder stress te ervaren. Er komen nog veel spannende momenten in de zwangerschap en tijd daarna. Sterkte.
Ik zou alleen gebeld worden indien slechte uitslag. Gelukkig viel er bij mij een brief op de mat. De 20 weken echo vond ik veel spannender.
Lemon_tree schreef:
27-11-2017 21:21
10 werkdagen, eerder was het er ook echt niet. Datum staat op de uitslagbrief vermeldt. Ik hoop dat je niet over alles zo hysterisch doet, want dan gaat het ouderschap je nog zwaar vallen.. adem in, adem uit.
Dit dus! Adem in adem uit. Er komen wel spannendere dingen aan.
Het vervelende is dat je moet wachten op de uitslag. We krijgen sowieso uitslag via telefoon. Maar wanneer... Mijn partner en ik hebben beide besloten de NIPT te willen doen. Tegelijkertijd met het bloedprikken voor controle van mijn gezondheid. We willen ook weten of ons kindje down heeft.

Ik ben bang dat we voor een verschrikkelijke keuze komen te staan. Iedereen hoopt op een gezond kindje. Maar als we bij voorbaat al weten dat het down heeft dan weten we nog niet of we het kindje willen houden. En die keuze lijkt me het meest verschrikkelijke en dat is waar ik zo bang voor ben.

De echo's met of het hartje klopt vond ik uiteraard ook spannend maar je hebt daar zo weinig invloed op. Het klopt of het klopt niet.....
De nipt heb je ook geen invloed op. Het is goed of het is niet goed. Probeer het even los te laten..

Ik vond het ook wel spannend maar de tijd vloog bij mij, net als deze hele zwangerschap tot nu toe. Ik kreeg na 7 werkdagen al de uitslag.
O dat is echt snel!

Niet dat ik tot een risico groep val maar ik vind dat er nogal veel op je pad komt. En misschien aard van het beestje om me over veel dingen zorgen te maken. Maar dit is ook zoiets bijzonders. En ja ben van nature ook wel een stresskipje.
Maar dat wachten maakt me stiekem onzeker. Bij de paar echo's fie we hebben gehad krijg je gelijk uitslag... Een luxe wat mij betreft. Dat wachten vind ik maar zenuwslopend. Mijn collega's weten ook nog niet dat ik zwanger ben. Ik wacht tot na de uitslag.
Daarna valt er hopelijk een last van mijn schouders en kan ik eindelijk weer even genieten en rondkijken voor babyspullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven