Buiten sluiten

28-11-2017 08:12 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.

Mijn partner en ik hebben een idee bedacht vorig jaar voor een nieuw product. Nadat wij hier lang over bleven brainstormen vond ik dat we hier iets mee moesten doen en hebben een aantal maanden terug alles in gang gezet. We gaan het waar maken. Eindelijk! Het idee is klaar. De investeerders zijn er. En het bedrijfsplan is in de maak.

Maar vanaf dat er dus meerdere mensen bij betrokken zijn voel ik mij compleet buiten gesloten door mijn partner. Hij onderhoud alle contacten. Het bedrijfsplan zet HIJ met "onze" compagnon op. Deze week is er een afspraak voor o.a. de liquiditeitsbegroting. Op de vraag of ik mee zal gaan krijg ik als antwoord. Nee dat vind ik niet nodig dat je daar bij zit. En dat gaat eigenlijk tot nu toe elke keer zo. Alle contact gaat langs mij heen. Sterker nog, ik zit niet eens in de mail groep.

Als ik aangeef dat ik mij buitengesloten voel, en het niet meer voelt of het iets van ons is. Resulteert dat in ruzie. Want dat ligt dan aan mij. Want ja, hij brengt mij toch van alles op de hoogte ?!

Lekker makkelijk.

Wat zouden jullie doen? Handen er vanaf trekken? Of er bij neerleggen dat het gaat zoals het gaat?

Liefs
anoniem_359650 wijzigde dit bericht op 28-11-2017 08:14
Reden: Typfout
0.13% gewijzigd
Ehm ik zou hier ook niet blij mee zijn..

Klinkt als zijn project, waar hij jou trots over kan vertellen (op de hoogte houden volgens hem). Hoe is dit op papier geregeld? Is het van jullie samen of is het van hem?
Ik snap trouwens van jouw kant dan weer niet dat je vraagt of je mee zou gaan.. dan zet je jezelf er ook een beetje buiten. Zeg gewoon, joh hoe laat staat die afspraak en waar, ik wil daar ook bij zijn.
whatcomesaround schreef:
28-11-2017 08:14
Ehm ik zou hier ook niet blij mee zijn..

Klinkt als zijn project, waar hij jou trots over kan vertellen (op de hoogte houden volgens hem). Hoe is dit op papier geregeld? Is het van jullie samen of is het van hem?
Nou dat moet deze weken blijken dan hoe dat geregeld gaat worden... Maar, daar zit ik dus niet bij...
is dit je partner als in ´verkering´? of studiepartner?, werkpartner?
Daantke schreef:
28-11-2017 08:17
Nou dat moet deze weken blijken dan hoe dat geregeld gaat worden... Maar, daar zit ik dus niet bij...
en waarom laat jij hem bepalen, waar jij bij bent? is hij je baas?
Je hebt jezelf al behoorlijk buiten spel laten zetten. Zorg dat je nu weer aanhaakt anders lig je er echt uit. Zorg dat je bij die onderhandelingen zit, nu kan het nog.
whatcomesaround schreef:
28-11-2017 08:16
Ik snap trouwens van jouw kant dan weer niet dat je vraagt of je mee zou gaan.. dan zet je jezelf er ook een beetje buiten. Zeg gewoon, joh hoe laat staat die afspraak en waar, ik wil daar ook bij zijn.

Dit. Het slaat toch nergens op dat jij dat als vraag brengt?! Je staat hem ook wel volledig toe om je buiten te sluiten hè.
Alles wijst erop dat je ook niet meer mee doet voor je partner.

Laat je niet afschepen! Ik hoop trouwens niet dat het je relatie partner is want dan heeft hij niet het beste met je voor.
Als jij zakelijk mee wil draaien moet je ook meer op je strepen staan. Als je je al door je partner buiten spel laat zetten hoe verwacht je dan voor je bedrijf/project dingen voor elkaar te boksen?
Ga voor wat je wilt, confronteer je partner hiermee en laat je niet afschepen. Verdedig je eigen positie met hand en tand. Eis alles in te zien en overal bij te zijn.

Wil je steviger in je schoenen staan? Vraag dan heel rap patent aan op het product. Dan is het van jou en heb jij de touwtjes in handen.
Eens met OrLeaonder.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Is het al een echt bedrijf? Staan jullie al ingeschreven bij de KvK, bankrekeningen, etc. Zo ja, welke namen staan hierbij? Wie heeft er financiële risico's genomen en geinversteerd?

Of mocht je leuk mee brainstormen met je vriend, en is het eigenlijk zijn bedrijf? Hebben jullie hier heldere afspraken over gemaakt? Of denkt hij dat dit zijn bedrijf is, en ga jij er vanuit dat jullie dit samen doen? En de waarheid zal dan ergens in het midden liggen.

Ik brainstorm ook mee met het bedrijf van mijn vriend, draag ideeen bij, etc. Maar het is en blijft zijn bedrijf. En andersom, mijn vriend denkt mee met mijn bedrijf.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wie is 'jouw partner'? Wonen jullie samen, hebben jullie al jaren een relatie,...?
Waarom vraag je of jij mee zou gaan en ga je er niet gewoon naartoe?
Heb je bewijzen dat je van in het begin aan dit project hebt samengewerkt dmv mails bvb?
ik zou het patent aanvragen
Lorem Ipsum
Buitensluiten kan alleen maar door iemand gebeuren die jij als dominant ziet. Hij heeft het voor het zeggen en jij bent dan de onderworpene.

Kennelijk speelt dergelijk gedrag in jullie relatie maar begint nu pas hinderlijk voor je te worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Waarom laat je dit gebeuren?
Je gaat toch gewoon mee naar die bespreking?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
@Hamerhaai, goede post.

TO heb je een idee wat jouw kwaliteiten zijn in het zelfstandig ondernemerschap en wat jij nog te ontwikkelen hebt? Je stelt je nl. op als werknemer en niet als eigenaar. Zo te lezen is je partner dus wel van het ondernemend type en van het delegeren en bepalen. En jij laat hem bepalen en daarmee zet je jezelf buiten spel.

Dus als je niet wil dat je straks zit te huilen met 'oehoe mijn partner is er vandoor met mijn bedrijf' dan stel ik voor dat je een professional bij de arm neemt die jou hierin ondersteunt. En al helemaal als dit ook je partner binnen je relatie is. De rolverdeling binnen een bedrijf is anders dan thuis, tenminste dat gun ik je wel.

En bij professional kun je denken aan jezelf laten voorlichten bij de KvK, zelf trainingen en cursussen volgen in zelfstandig ondernemerschap én een coach die je helpt je persoonlijk en zakelijk te ontwikkelen.
Neem je eigen touwtjes in handen.

En ben ik nu de enige die waanzinnig nieuwsgierig is naar het idee? ;-D :$
Wie betaalt dat bedrijf overigens? Deze persoon heeft het meeste te zeggen.
retrostar schreef:
28-11-2017 08:47
Wie betaalt dat bedrijf overigens? Deze persoon heeft het meeste te zeggen.
Nee hoor, dat is helemaal afhankelijk van de afspraken. Je hebt investeerders die zich niet bemoeien met de bedrijfsvoering en je hebt investeerders die wel inbreng hebben.
Er is veel te weinig informatie om hier een mening over te geven.
Misschien de partner al zelfstandig en heeft TO gewoon mee nagedacht over een idee waarmee hij al rondliep?
GenieInABottle schreef:
28-11-2017 08:50
Nee hoor, dat is helemaal afhankelijk van de afspraken. Je hebt investeerders die zich niet bemoeien met de bedrijfsvoering en je hebt investeerders die wel inbreng hebben.
De kans is niet groot dat een van de twee de investering geschonken heeft aan de ander.
Hadewychh schreef:
28-11-2017 08:54
Er is veel te weinig informatie om hier een mening over te geven.
Ja, wordt vanavond vervolgd denk ik. :)
retrostar schreef:
28-11-2017 08:58
De kans is niet groot dat een van de twee de investering geschonken heeft aan de ander.
Een investering is geen schenking.
Ik zou er ook voor waken dat je partner niet met jullie idee gaat lopen. Sta jij wel mee op het patent/octrooi? En idd niet vragen of je mee mag, maar gewoon gaan.
turquasi schreef:
28-11-2017 08:35
ik zou het patent aanvragen
Als ik dat zou doen zou dat ook einde relatie betekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven