Termijnecho en 20 weken echo
maandag 27 november 2017 om 20:22
maandag 27 november 2017 om 21:30
Dit dus. Menstruatie -14 dagen = ongeveer! Ovulatie. Maar bij mij is het 11 dagen, kan ook 16 dagen zijn. Daarnaast kan het ene zaadje wel 5 dagen in leven blijven, en het andere maar 12 uur.stripverhaal schreef: ↑27-11-2017 21:17Nee, als iemand een onregelmatige cyclus heeft is het juist de onregelmatigheid in de ovulatie die hiervoor zorgt. De periode tussen ovulatie en menstruatie is wel altijd ongeveer twee weken.
Het klopt dat dat ook altijd een onderwerp is bij de intake van de verloskundige, omdat een groot deel van de vrouwen regelmatig ongesteld is is dat vooral in de eerste weken een handige leidraad qua termijn.
Als je daarentegen bij het eerste gesprek aangeeft dat je onregelmatig ongesteld bent dan hebben ze verder niets aan die datum.
DNA test lijkt me gewoon verstandig.
dinsdag 28 november 2017 om 07:41
Ben jij die kennis waar je het over hebtsummerjamm schreef: ↑27-11-2017 21:11Sorry ik wil en kan daar helaas niet op ingaan ik hoop dat je het begrijpt. Een termijnecho die er 2 weken max naast kan zitten lijkt mij onmogelijk????![]()
Als je af zou gaan op mijn laatste menstruatie had ik 14 dagen eerder uitgerekend moeten zijn dan ik was.
dinsdag 28 november 2017 om 09:53
Een embryo groeit de eerste X aantal weken altijd bijna op de millimeter gelijk. Alle baby's, overal. Op het aantal mm's wordt dus de termijn bepaald. Menstruatie wordt als referentie kader meegenomen, maar is dus niet leidend.
Edit: een gezonde embryo
Edit: een gezonde embryo
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 28-11-2017 09:57
5.42% gewijzigd
dinsdag 28 november 2017 om 11:50
Misschien is het handig dames als ik zelf vertel hoe het zit. (Ik neem even account over)
16 juni was me 1ste dag menstruatie. Duidelijk bloed en stolsels zoals elke normale menstruatie. Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen gehad alleen voor de laatste menstruatie was ik een week over tijd. Toen ook tests gedaan allemaal negatief. Mijn partner en ik wilden graag kinderen.
24 juni was de enige keer dat we gevreeën hebben in die hele maand. Was beetje ziekjes en echt intensief klussen deden we dus niet. 30 juni ben ik verkracht
hier wil ik dus niet echt op ingaan. Ik hoop dat jullie het begrijpen.
Ja daar zit je dan.. kapot van binnen en me partner weet het dus niet. Dat is het ergste... Ik was erg bang vooral toen ik positief teste op 8 juli. Ik weet dus mijn cyclus niet van na 16 juni. Omdat de laatste onregelmatig 35 dagen was.
Op 9 juli geeft clear blue zwanger 1-2 weken en daarvoor licht positief met action test. Ik weet dus niet of ik voor NOD getest heb of na me NOG omdat ik de laatste cyclus niet weet. Termijnecho geeft aan 2 dagen na sex met eigen partner bevrucht. 20 weken echo loopt exact als de termijnecho. Kindje is 4 keer opgemeten tijdens termijnecho en beiden keren 10 weken en 1 dag.
Het weg laten halen daar denk ik niet maar inderdaad wat nu? Zeg het tegen je partner is ook moeilijk omdat eer bij ons hoog staat. Ja weet ik flauwekul naar toch..
16 juni was me 1ste dag menstruatie. Duidelijk bloed en stolsels zoals elke normale menstruatie. Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen gehad alleen voor de laatste menstruatie was ik een week over tijd. Toen ook tests gedaan allemaal negatief. Mijn partner en ik wilden graag kinderen.
24 juni was de enige keer dat we gevreeën hebben in die hele maand. Was beetje ziekjes en echt intensief klussen deden we dus niet. 30 juni ben ik verkracht
Ja daar zit je dan.. kapot van binnen en me partner weet het dus niet. Dat is het ergste... Ik was erg bang vooral toen ik positief teste op 8 juli. Ik weet dus mijn cyclus niet van na 16 juni. Omdat de laatste onregelmatig 35 dagen was.
Op 9 juli geeft clear blue zwanger 1-2 weken en daarvoor licht positief met action test. Ik weet dus niet of ik voor NOD getest heb of na me NOG omdat ik de laatste cyclus niet weet. Termijnecho geeft aan 2 dagen na sex met eigen partner bevrucht. 20 weken echo loopt exact als de termijnecho. Kindje is 4 keer opgemeten tijdens termijnecho en beiden keren 10 weken en 1 dag.
Het weg laten halen daar denk ik niet maar inderdaad wat nu? Zeg het tegen je partner is ook moeilijk omdat eer bij ons hoog staat. Ja weet ik flauwekul naar toch..
dinsdag 28 november 2017 om 12:23
1. Als de termijnecho dat aangeeft zou ik er vanuit gaan dat het kindje van je vriend is.
2. Wat er met je gebeurt is is heel erg en ik snap dat er over praten moeilijk is, maar praat in ieder geval met je verloskundige. Het gaat namelijk ook om je kindje, want stel dat je een soa hebt gekregen die gevaarlijk kan zijn voor het kind?
3. Je hebt het over eer. Mag ik daaruit concluderen dat je uit een islamitische cultuur komt? Nogmaals, wat er met je gebeurd is is heel erg en dat daar zo'n deken van schaamte overheen wordt geworpen zou niet moeten kunnen, maar daar kun jij helaas niets aan doen. Praat er wel over met mensen die je vertrouwt en die jou hierom niet afwijzen. Ik hoop dat je man hier ook onder valt. Je hoeft dit niet alleen te doen en het is niet jouw schuld dat het gebeurd is. Jij hoeft je nergens voor te schamen!
2. Wat er met je gebeurt is is heel erg en ik snap dat er over praten moeilijk is, maar praat in ieder geval met je verloskundige. Het gaat namelijk ook om je kindje, want stel dat je een soa hebt gekregen die gevaarlijk kan zijn voor het kind?
3. Je hebt het over eer. Mag ik daaruit concluderen dat je uit een islamitische cultuur komt? Nogmaals, wat er met je gebeurd is is heel erg en dat daar zo'n deken van schaamte overheen wordt geworpen zou niet moeten kunnen, maar daar kun jij helaas niets aan doen. Praat er wel over met mensen die je vertrouwt en die jou hierom niet afwijzen. Ik hoop dat je man hier ook onder valt. Je hoeft dit niet alleen te doen en het is niet jouw schuld dat het gebeurd is. Jij hoeft je nergens voor te schamen!
dinsdag 28 november 2017 om 13:29
dinsdag 28 november 2017 om 19:09
De clearblue test meestal niet al 9 dpo positief (uitgaande van 30 juni). Dan heb je op een gevoelige test misschien een tuurstreepje. En als de termijnecho zegt dat de bevruchting ongeveer 26 juni heeft plaatsgevonden, zou je inderdaad 9 juli nét positief kunnen testen. Ik zou er dan vanuit gaan dat het van je partner is.
Buiten dat: zoek hulp/praat met je partner. Wat een rot situatie. Sterkte!
Buiten dat: zoek hulp/praat met je partner. Wat een rot situatie. Sterkte!
dinsdag 28 november 2017 om 19:25
Tjonge, wat een heftig verhaal! Bedankt voor je verduidelijking! Het is heel belangrijk dat je hierover praat met iemand. In ieder geval de verloskundige als je haar voldoende vertrouwt. Ook met het oog op de toekomst (inwendig onderzoek tijdens de bevalling) is het belangrijk dat ze daarvan op de hoogte is. En natuurlijk moet ook je man hier uiteindelijk vanaf weten, maar jij kunt beter inschatten dan wij hoe hij reageert. Misschien kun je hier ook hulp bij krijgen van iemand.
Heel veel sterkte!!! En ik hoop van harte dat je kindje gewoon van je man is...!
Heel veel sterkte!!! En ik hoop van harte dat je kindje gewoon van je man is...!
dinsdag 28 november 2017 om 19:57
Dat is heel verschillend. Ik had ook al snel veel hcg.Lemon_tree schreef: ↑28-11-2017 19:09De clearblue test meestal niet al 9 dpo positief (uitgaande van 30 juni). Dan heb je op een gevoelige test misschien een tuurstreepje.
dinsdag 28 november 2017 om 20:09
Ik zeg meestal. In combinatie met de termijn van de echo lijkt partner mij meer waarschijnlijk. Jou niet dan?
dinsdag 28 november 2017 om 20:34
Ik vind dat er teveel variabelen zijn om daar uitspraken over te doen en zou zeker de test daar niet bij betrekken.Lemon_tree schreef: ↑28-11-2017 20:09Ik zeg meestal. In combinatie met de termijn van de echo lijkt partner mij meer waarschijnlijk. Jou niet dan?
Afhankelijk van uit welk land de CB wekenindicator komt, is de gevoeligheid om 1-2 weken te testen 10 of 25 miu/ml. Met 3 weken zwangerschap ligt de hoeveelheid HCG gemiddeld op 5-50 miu/ml. Dus ik ben het niet eens met je uitspraak over meestal niet positief testen bij 9dpo.
dinsdag 28 november 2017 om 21:30
Ik vind het vooral heel erg om te lezen dat je getrouwd bent met een man waarmee je dit vreselijk leed niet kunt delen. Echt, ik kan dat niet bevatten, wat een verschrikking. Wat zou er gebeuren als je het met hem deelt? Wat zou jouw man dan doen? Is het dan onveilig voor je? Is het dan in de gemeenschap onveilig voor je?
Heel veel sterkte...
Heel veel sterkte...
dinsdag 28 november 2017 om 22:10
Dat kan ook wel kloppen.
Alleen om een makkelijk rekensommetje te maken (ook aan vriendin uitgelegd) 30ste dus dat vreselijke voorgeval! En dan duurt het nog even voordat er een mogelijke ei bevrucht wordt en dan heb je nog de innesteling. Dat is toch allemaal te kort op elkaar om met een cb op 9 1-2 te testen?
Goed, zo kan ze ook niet verder lopen ik merk en die dat het aan haar vreet. En ik ken de partner tis een leuke lieve man maar ja eer staat hoog bij hun en ze wil er sowieso met de vk over praten.
Van mij mag de moderator de topic ook sluiten. In ieder geval bedankt voor het advies dames
dinsdag 28 november 2017 om 22:14
Dat weet ze niet. Ik denk dat hij eerder boos zou zijn dat ze er zelf te lang mee heeft gelopen. Dus het niet kunnen zeggen. Ik weet ook zelf niet hoe hij zou reageren. Hoe dan ook als ze het doet ben ik er ook. Het is al rot wat ze heeft mee moeten maken en dan nog deze stress erbij. Graag een kind met je partner willen en dan zo iets vreselijks mee maken. De schrik zit er nog steeds erg in merk ik (logisch) dat het haar allemaal teveel wordt.Nav__ schreef: ↑28-11-2017 21:30Ik vind het vooral heel erg om te lezen dat je getrouwd bent met een man waarmee je dit vreselijk leed niet kunt delen. Echt, ik kan dat niet bevatten, wat een verschrikking. Wat zou er gebeuren als je het met hem deelt? Wat zou jouw man dan doen? Is het dan onveilig voor je? Is het dan in de gemeenschap onveilig voor je?
Heel veel sterkte...![]()
![]()
dinsdag 28 november 2017 om 22:23
Als toevallig de eisprong de 30ste was, kan dat prima hoor. Zie mijn andere bericht. Ik zeg niet dat het zo is, maar wel dat het kan en je niet op basis hiervan kan zeggen dat het niet van de onvrijwillige seks is. Innesteling is gemiddeld tussen 6-12 dagen.summerjamm schreef: ↑28-11-2017 22:10Dat kan ook wel kloppen.
Alleen om een makkelijk rekensommetje te maken (ook aan vriendin uitgelegd) 30ste dus dat vreselijke voorgeval! En dan duurt het nog even voordat er een mogelijke ei bevrucht wordt en dan heb je nog de innesteling. Dat is toch allemaal te kort op elkaar om met een cb op 9 1-2 te testen?
Fijn dat ze met haar vk hierover in gesprek gaat! Hoop dat dit steunend is voor haar.
dinsdag 28 november 2017 om 22:29
Het is geen lieve, leuke man als hij haar er op zou afrekenen dat ze verkracht is. Het kan me geen reet schelen welke cultuur je hebt, dan ben je geen lieve, leuke man. Sorry. Ik heb geen bezwaar tegen 'eer', maar wel als het op deze manier gebruikt wordt. Om vrouwen onder druk te zetten, in de gaten te houden, te controleren, ze het zwijgen op te leggen, als paria neer te zetten als ze verkracht worden/willen scheiden/whatever. Nee, gewoon nee. Gelukkig schrijf je hieronder dat je denkt dat hij begripvol zal reageren. Dat hoop ik. Ik wil alleen maar zeggen dat 'maarja, eer he..?' geen argument is. Vrouwen en mannen die slachtoffer zijn van dergelijke verschrikkelijke daden, dienen beschermd te worden en hoeven zich nergens voor te schamen, zeker niet tegenover hun geliefden. Even voor de duidelijkheid: ik zeg dit ook over de katholieke kerk die het sexueel misbruik van die jonge jongens in de doofpot probeert te stoppen. Dat is gewoon echt niet oke en ik hoop dat onze maatschappij zich blijft ontwikkelen, zodat er over 100 jaar niets meer over is van dergelijke idiote principes.summerjamm schreef: ↑28-11-2017 22:10Dat kan ook wel kloppen.
Goed, zo kan ze ook niet verder lopen ik merk en die dat het aan haar vreet. En ik ken de partner tis een leuke lieve man maar ja eer staat hoog bij hun en ze wil er sowieso met de vk over praten.
Van mij mag de moderator de topic ook sluiten. In ieder geval bedankt voor het advies dames![]()
Fijn dat je, je vriendin zo helpt en ik hoop dat alles goed komt voor haar. Goed dat ze het met de verloskundige bespreekt, maar misschien kan ze er ook eens met een professional over praten?