Gezondheid alle pijlers

HPV-16 en Pap2

01-12-2017 21:29 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond iedereen,

Vandaag gebeld door de huisarts dat ik pap2 heb en het HPV virus, variant 16. Een kankerverwekkende variant dus.

Dit is een beetje mijn verhaal: Ik ben net 25 geworden en ook precies 2 jaar seksueel actief.
Mijn eerste vriend was geen maagd meer (ik val op oudere mannen. In november 2015 een tussentijdse bloeding gehad (heb het opgeschreven, datum enzo), toen had ik misschien net 2 keer seks gehad. Niks om me zorgen over te maken allemaal volgens de huisarts. Verder nagenoeg altijd keurig regelmatig ongesteld, geen extreme bloedingen, soms de eerste dag wat buikpijn.

In september 2016 een koperspiraal laten zetten, dus ook gelijk chlamidya-test gedaan, die was negatief. Na maandenlang hevige pijnen, flauwval-perikelen, constante bloedingen van het koperspiraal, het ding laten verwijderen. De tussentijdse bloedingen stopten direct. Dat was mei 2017.
Mijn relatie is in mei gestrand en sinds september heb ik een leuke scharrel. Begin november wederom een tussentijdse bloeding. Geen bloedingen na de seks, hoewel het er soms stevig aan toe gaat, zeg maar. Maar ik wilde perse nu een uitstrijkje. Mijn huisarts zeurde maar door over die chlamidyatest, maar ik had al zo'n gevoelletje: Dat is het niet. Noem het vrouwelijke intuïtie.

De uitslag is dus ook niet goed. Een agressieve HPV variant en pap2. Volgens mijn huisarts nog steeds niet zorgwekkend, maar gezien mijn voorgeschiedenis van bloedingen, spiraal ellende EN de HPV-16 toch nog vandaag al doorverwenzen naar de gyn. Ik ben nét goed en wel twee jaar seksueel actief, en heb met maar 2 mannen geslapen. Nu al baarmoederhalskanker (of een voorstadium ervan)? Heb ik dit, vraag ik me dan af. De mallemolen dus in. Wie heeft er tips voor me om het hoofd koel te houden?
Lieve To, rustig aan!
Pap 2 ruimt het lichaam meestal zelf op.
Ik had pap3b en dat was volgens de gyn niet verontrustend.
Ik wilde zelf dat ik een lisexcisie kreeg om de onrustige cellen weg te halen. Is gebeurd en heb al haren weer pap1.
Praat en vertrouw je gynaecoloog.
Je mag me altijd een pb sturen! Weet nog wel hoe ongerust ik was..
Ik heb pap3b gehad, dit is toen weggehaald
Ik moet ieder halfjaar een ijtstrijkje laten maken omdat mijn lichaam dit zelf niet kan opruimen ,en het maakt niet uit hoe weinig mannen , er hoeft er maar 1 tussen te zitten de hpv heeft
Wees jezelf
Mijn uitstrijkjes zijn nu wel goed , pap 1 of 0 maar ik zal altijd drager blijven van dit virus, die tussentijdse bloedingen heb ik nog steeds ook tijdens seks
Wees jezelf
Ik heb ook vorig jaar pap 3b gehad en dat is toen weggehaald, maar was ook niet zorgwekkend. Bij controle uitstrijk was alles goed en bleek dat het virus niet meer actief is, dat kunnen ze tegenwoordig ook testen, dus hoef over 2 jaar pas weer.
80% van de vrouwen is besmet met een vorm van hpv, meesten weten het niet en merken het ook niet maar vandaar ook het bevolkingsonderzoek.

To, echt maak je niet druk, dit komt zo vaak voor.
Hallo allemaal,

Ik ben in maart 30 geworden en kreeg een oproep van het bevolkingsonderzoek.
De eerste uitslag was pap 2 en heb 6 maand later weer een uitstruikje laten doen en toen kreeg ik ongeveer een maand geleden de uitslag pap 3B en drager van het HPV
Ik moet eerlijk zeggen dat ik best schrok en dat niet verwacht had.(weet niet wat ik anders verwacht had)
Vorige week ben ik bij de gyneacoloog geweest en die heeft 2 biopten weggehaald en ik kreeg vandaag de uitslag.
De biopten lieten onvoldoende zien om een betrouwbaar te kunnen oordelen (vind het heel onduidelijk)
Voorstel van de gyneacoloog is om over 6 maand weer een uitstrijkje te maken en dat af te wachten.
Al met al ben ik al 3 kwart jaar verder en nog geen duidelijkheid gekregen en die onzekerheid maakt het mij mentaal best zwaar.
Ik heb zoiets van haal dat plekje gewoon weg en dan ben ik er vanaf maar ik weet niet of ik dat zomaar kan aangeven dat ik dat wil.
Iemand hier ervaring mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven