Van daten naar relatie

02-12-2017 16:51 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Paar weken geleden een hele leuke man ontmoet. Hebben nu 6 dates gehad en ik vind hem echt ontzettend leuk en ben ook verliefd geworden. Ik kan hem alleen niet peilen. Hij komt uit een lange relatie die nu 2 jaar voorbij is, maar wat met veel drama en ellende uit is gegaan. Hij geeft aan zich pas een half jaar echt vrijgezel te voelen omdat ie de 1e 1.5 jaar nodig had om het verdriet van zijn ex te verwerken.
Nu gaf ie vanmorgen aan heel blij te zijn met zijn leven nu; hij geniet van het vrijgezelle leven en is alleen erg gelukkig. Maar dat ie sinds ie mij heeft ontmoet wel ineens nadenkt over een andere toekomst. Hij wilde eigenlijk wat jaartjes vrijgezel blijven maar doordat ie mij zo leuk vindt denkt ie er nu mss wel anders over. Hij gaf aan iemand niet snel heel leuk te vinden, maar hij lijkt mij dus toch wel erg leuk te vinden en was daardoor een beetje "van slag" omdat ie net gewend was aan t alleen zijn.

Verder zien we elkaar 1x per week ongeveer, we hebben elke dag contact en hebben nu 1x seks gehad. We daten verder niemand anders. Ik vind hem zo ontzettend leuk, dus ben op zoek naar bevestiging en zou hem het liefst al 2-3 keer per week zien, en het een "naampje" gaan geven, maar hierin lijkt hij terughoudend.

Ik ben bang dat hij uiteindelijk toch kiest voor het vrijgezelle leven en het niks tussen ons wordt. Denken jullie dat dit reele angst is of stel ik me aan? Ik wil hem overigens niet "benauwen" door bevestiging te vragen o.i.d. maar merk dat ik t steeds moeilijker vind mezelf in te houden. Omdat ie vanmorgen aangaf zo blij met zijn vrijgezelle leven te zijn ben ik geschrokken en huiverig geworden.
Tja, ik denk niet dat het zin heeft en zelfs averechts werkt als je vasthoudend gaat doen tegenover hem, en hem dwingen werkt ook niet...
Om voor mezelf te spreken, ik ben echt een beetje klaar met mannen die moeilijk doen.
Graag of niet zou ik denken, en als iemand complex gaat doen zou ik er weinig zin in hebben om erg mn best te doen voor iemand die om watvoor rede dan ook moeilijk doet.
Zou ik jou ook willen adviseren om een beetje afstand nemen want je hebt er verder toch geen invloed op.
Ga door met je eigen leven, focus je niet te veel op hem, en kijk wat er dan gebeurt.
anoniem_359398 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 17:01
2.99% gewijzigd
Misschien is het goed om wat afstand te nemen, zodat jij je niet nog meer gaat 'hechten'. Erg herkenbaar probleem.

Je zegt 6 dates, maar hoeveel tijd is dat? Hebben jullie elkaar in totaal nog maar zo'n 6 keer gezien?

Ik zou zeggen niet pushen, maar af en toe afspreken. Laat het ook maar een beetje vanuit hem komen.

Je kwetsbaar opstellen is altijd moedig en goed, maar het valt niet mee om dan een afwijzing te krijgen :hug:
ik denk dat je veel te hard van stapel loopt. Pas een paar weken verkering.
Volgens mij heeft hij het nu al benauwd en vandaar dat "vrijgezelleleven" verhaal.

vleugje relax met een snufje zennnnn
Als hij het zo expliciet benoemd dat hij zo blij is om vrijgezel te zijn, hoor je tussen zijn woorden door de zin, ik wil me voorlopig niet binden.
Voor nu vind hij t leuk en gezellig. Of het meer wordt? Dat moet je afwachten.
Dat vrijgezellenbetoog kan dienen om zich in te dekken. Als hij er binnen een paar weken een punt achter zet kan hij zeggen dat hij je toch had verwittigd. Het betekent alleszins dat je er het etiketje 'relatie' nog een hele tijd niet kan aanpakken, wat maar normaal is, jullie hebben elkaar 6 keer gezien en zijn enkel aan het daten.
Rustig aankijken, niet te hard van stapel lopen en mocht je enkel seks in een relatie willen, elkaar eerst beter leren kennen voor je weer met hem het bed in duikt.
Een paar weken is ook wel heel kort he. Jij bent verliefd, hij vindt jou leuk/aantrekkelijk. Dat is een verschil. Zou kunnen dat het meer kan worden, of niet. Vanmorgen nam hij afstand door zijn vrijgezellenstatus te benadrukken, was dat na jullie eerste keer seks?
Ga ervan uit dat hij er niet zo in staat als jij.
Kun je het alsnog leuk hebben samen, maar reken niet op meer.
Hij wil niet hetzelfde als jij wilt.
Vind je dat lastig, dan zou ik het contact verbreken.
Ik vind het persoonlijk lastig als ik iemand leuk vind en ik het idee heb dat diegene het wel tijdelijk leuk met mij wil hebben en intussen zijn ogen openhoudt voor anderen.

Al is hij daar misschien niet eens bewust mee bezig en wil hij gewoon niet teveel verplichtingen. Het kan ook zijn dat hij wel verder kijkt, ken je hem via een datingsite? Dan zou ik er maar op rekenen dat het heel kort gaat duren, of in ieder geval niet meer gaat worden dan het nu is, met het verhaal wat hij erbij vertelt.
Shit joh, schrik wel beetje van jullie reacties. Ik had nl echt alle dates het gevoel dat het goed zat; zijn gedragingen geven ook aan dat ie t leuk vindt en hij praat zelfs al over dingen die in 2018 gepland staan, of we die samen gaan doen enzo. Ook vrijwel alle dates worden op zijn initiatief ingepland.

Het liefst zeg ik nu tegen hem hoe leuk ik hem vind, maar ben dus idd bang hem daarmee alleen maar meer mee af te schrikken. Vind t echt vervelend, vind nooit meer iemand echt leuk en zag/zie het met hem helemaal zitten.
Praten over dingen in 2018 zegt helemaal niks, zo wil hij jou "tijdelijk" claimen. Op het moment dat hij het niet meer leuk vind, maakt hij er net zo makkelijk een eind aan.
Geniet ervan zolang het duurt.
Relax, hij vindt jou ook leuk.
Alleen kun jij niet in zijn hoofd kijken.
Laat het van hem uit komen, ga niet aandringen.
Vind je de status van jullie te vaag, dan moet je besluiten of je dan wel of geen seks wilt met hem.
Nogmaals: als je hem kent via een relatiesite, dan is het verhaal van vrijgezel willen blijven meteen duidelijk; hij wil zich voorlopig niet vastleggen.

En vindt hij jou toch echt leuk genoeg: dan blijft hij echt wel moeite doen voor jou.
Zo niet, dan hebben jullie gewoon een leuke tijd gehad. Zo zou ik het zien.
Na zijn betoog moet je echt niet gaan zeggen 'hoe leuk je hem vindt'
En hij vindt jou zeker leuk hoor. Alleen (nog) niet voor een relatie.
Ach, ik denk dat je geen fouten kunt maken als het goed zit. Gewoon zeggen wat je voelt. Als hij maar niet als naampje jou stofzuigertje gaat noemen, is alles ok.

Trouwens als je vrijgezel bent en 100% happy, dan sta je blijkbaar niet open voor een relatie? En als je wel wil, dan ben je niet echt relatiemateriaal, of als je teveel appt wanhopig, en als je te weinig appt afstandelijk.

Tis geen gevaarlijke militaire oefening, ookal voelt dat misschien wel zo.
Heerlijk invullen weer met het hele Viva-forum. Als het nou gewoon is wat het is?
De beste man had gepland nog even te genieten na een beroerde periode, maar TO komt net ff te vroeg zijn leven binnenwandelen. En ja, dan moet hij even nadenken.

Maar nee, hij moet meteen serenades brengen onder haar raam, bossen rozen laten bezorgen, gezamelijke
vakanties plannen en zijn man-cave als kinderkamer inrichten.

Is het dan wel goed voor de dames?
lievekleine schreef:
02-12-2017 16:51
Hoi allemaal,

Paar weken geleden een hele leuke man ontmoet. Hebben nu 6 dates gehad en ik vind hem echt ontzettend leuk en ben ook verliefd geworden. Ik kan hem alleen niet peilen. Hij komt uit een lange relatie die nu 2 jaar voorbij is, maar wat met veel drama en ellende uit is gegaan. Hij geeft aan zich pas een half jaar echt vrijgezel te voelen omdat ie de 1e 1.5 jaar nodig had om het verdriet van zijn ex te verwerken.
Nu gaf ie vanmorgen aan heel blij te zijn met zijn leven nu; hij geniet van het vrijgezelle leven en is alleen erg gelukkig. Maar dat ie sinds ie mij heeft ontmoet wel ineens nadenkt over een andere toekomst. Hij wilde eigenlijk wat jaartjes vrijgezel blijven maar doordat ie mij zo leuk vindt denkt ie er nu mss wel anders over. Hij gaf aan iemand niet snel heel leuk te vinden, maar hij lijkt mij dus toch wel erg leuk te vinden en was daardoor een beetje "van slag" omdat ie net gewend was aan t alleen zijn.

Verder zien we elkaar 1x per week ongeveer, we hebben elke dag contact en hebben nu 1x seks gehad. We daten verder niemand anders. Ik vind hem zo ontzettend leuk, dus ben op zoek naar bevestiging en zou hem het liefst al 2-3 keer per week zien, en het een "naampje" gaan geven, maar hierin lijkt hij terughoudend.

Ik ben bang dat hij uiteindelijk toch kiest voor het vrijgezelle leven en het niks tussen ons wordt. Denken jullie dat dit reele angst is of stel ik me aan? Ik wil hem overigens niet "benauwen" door bevestiging te vragen o.i.d. maar merk dat ik t steeds moeilijker vind mezelf in te houden. Omdat ie vanmorgen aangaf zo blij met zijn vrijgezelle leven te zijn ben ik geschrokken en huiverig geworden.
Ben jij niet diegene die met eens scheiding bezig is?
Een relatie is een relatie omdat het een relatie is. Niet omdat je er het labeltje ‘relatie’ opgeplakt hebt.
Amant schreef:
02-12-2017 18:00
Een relatie is een relatie omdat het een relatie is. Niet omdat je er het labeltje ‘relatie’ opgeplakt hebt.
Wanneer is iets een relatie?
fluttershy schreef:
02-12-2017 18:47
Als het zo voelt.
De tijd van verkering vragen stopt toch zo ongeveer na je veertiende?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
fluttershy schreef:
02-12-2017 18:47
Ik deed even een paar aannames in mijn stelling. Excuus. Ik ga uit van een exclusieve liefdesrelatie. Exclusiviteit en liefde (of in ieder geval verliefdheid).

Het soort gevoel dat je hebt wanneer degenene aan wie jij altijd als eerste iets wilt vertellen en je zorgen en vreugde mee wilt delen en jezelf diep en onlosmakelijk mee verbnden voelt dezelfde persoon is als degene die jou als exact hetzelfde beschouwt. Nog naast het alles voor elkaar willen doen en die ander als de belangrijkste persoon in je leven beschouwen (naast je eventuele kinderen).

Zoiets?
Summerdance schreef:
02-12-2017 18:49
Als het zo voelt.
De tijd van verkering vragen stopt toch zo ongeveer na je veertiende?
Tegenwoordig heb je die stadia van daten, afspreken dat je monogaam bent, afspreken dat je een relatie hebt. Tussen monogamie en relatie zit zo'n niemandsland waar TO ook in zit. Ik kon daar ook weinig mee. We spraken meerdere keren in de week af, waren monogaam, hadden seks, bleven slapen, vrienden en familie wisten ervan en zelfs al ontmoet, maar gevraagd hoe de status was omdat ik dacht dat we een relatie hadden, maar van zijn kant hadden we nog geen relatie O_o

Inmiddels wel 'een relatie' maar ik heb me altijd afgevraagd wat het verschil was, zeker nu ik weer een stapje terug heb gezet en we minder doen maar nog wel 'een relatie' hebben.

Is het dan toch gewoon een afspraak of wat maakt het verschil tussen monogaam met elkaar daten en een relatie?

EDIT : Bedankt voor de toelichting Amant :)
Na 6 dates is het bij mij nog geen relatie. Wat ken je elkaar dan eigenlijk? Ben je beiden toch nog aan het aftasten? Een man die het dan al een relatie wil noemen is exit. Veel te claimerig. Ga een keer een weekendje weg, leer elkaar ook in andete settings kennen. Vind je elkaar dan nog steeds leuk?
Als een man jou helemaal ziet zitten maakt hij veel werk van je. Hij wil immers voorkomen dat je aan zijn neus voorbijgaat dus probeert hij jou het heel erg naar de zin te maken.

Een keer per week uit daar zou ik niet op wachten. Hij mag best een beetje obsessief zijn in het proberen zijn lief te zien. Natuurlijk niet op een ziekelijke manier maar in de verliefdheidsperiode gaat het meisje vóór het werk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nog niet alles gelezen, maar mijn vriend had het ook prima naar zijn zin als vrijgezel en niet per se behoefte aan een relatie op het moment dat wij gingen daten. Na 2 à 3 weken intensief daten heb ik al om duidelijkheid gevraagd. Ik vond hem te leuk, we waren collega's (studentenbijbaan) en ik wilde geen gedoe op werk door bijvoorbeeld een gebroken hart. In eerste instantie ontweek hij de vraag (achteraf, omdat het hem overviel). In tweede instantie was het antwoord ja en hadden we een relatie. Zijn redenatie: "ik vind haar heel leuk, dus waarom niet." We zijn nu bijna 7 jaar samen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Ik vind het juist positief dat ie dat zei over dat ie ineens anders over zn toekomst nadenkt door jou, dat is toch heel erg veelzeggend?
Juist omdat ie eik niet bezig is/was met relaties
Ik wil hem best de tijd en ruimte geven om te zien hoe t zich ontwikkelt, maar ben gewoon steeds bang dat t uiteindelijk niks wordt en ik me kut voel en hem moet vergeten. Ik ben gewoon zo verliefd en kan mss ook niet verwachten dat hij al zo ver is als mij. Nouja, we gaan t zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven