Van daten naar relatie

02-12-2017 16:51 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Paar weken geleden een hele leuke man ontmoet. Hebben nu 6 dates gehad en ik vind hem echt ontzettend leuk en ben ook verliefd geworden. Ik kan hem alleen niet peilen. Hij komt uit een lange relatie die nu 2 jaar voorbij is, maar wat met veel drama en ellende uit is gegaan. Hij geeft aan zich pas een half jaar echt vrijgezel te voelen omdat ie de 1e 1.5 jaar nodig had om het verdriet van zijn ex te verwerken.
Nu gaf ie vanmorgen aan heel blij te zijn met zijn leven nu; hij geniet van het vrijgezelle leven en is alleen erg gelukkig. Maar dat ie sinds ie mij heeft ontmoet wel ineens nadenkt over een andere toekomst. Hij wilde eigenlijk wat jaartjes vrijgezel blijven maar doordat ie mij zo leuk vindt denkt ie er nu mss wel anders over. Hij gaf aan iemand niet snel heel leuk te vinden, maar hij lijkt mij dus toch wel erg leuk te vinden en was daardoor een beetje "van slag" omdat ie net gewend was aan t alleen zijn.

Verder zien we elkaar 1x per week ongeveer, we hebben elke dag contact en hebben nu 1x seks gehad. We daten verder niemand anders. Ik vind hem zo ontzettend leuk, dus ben op zoek naar bevestiging en zou hem het liefst al 2-3 keer per week zien, en het een "naampje" gaan geven, maar hierin lijkt hij terughoudend.

Ik ben bang dat hij uiteindelijk toch kiest voor het vrijgezelle leven en het niks tussen ons wordt. Denken jullie dat dit reele angst is of stel ik me aan? Ik wil hem overigens niet "benauwen" door bevestiging te vragen o.i.d. maar merk dat ik t steeds moeilijker vind mezelf in te houden. Omdat ie vanmorgen aangaf zo blij met zijn vrijgezelle leven te zijn ben ik geschrokken en huiverig geworden.
Misschien ga je wat te hard van stapel in zijn ogen. Ik zou het ook heel benauwend vinden als iemand na 6 dates mij al 2 a 3 keer wil zien. Sowieso vind ik 3x per week wel veel als je uitgaat van een weekend leven en vrienden waarmee je afspreekt.
laverneb schreef:
02-12-2017 17:10
Een paar weken is ook wel heel kort he. Jij bent verliefd, hij vindt jou leuk/aantrekkelijk. Dat is een verschil. Zou kunnen dat het meer kan worden, of niet. Vanmorgen nam hij afstand door zijn vrijgezellenstatus te benadrukken, was dat na jullie eerste keer seks?
Ga ervan uit dat hij er niet zo in staat als jij.
Kun je het alsnog leuk hebben samen, maar reken niet op meer.
Hij wil niet hetzelfde als jij wilt.
Vind je dat lastig, dan zou ik het contact verbreken.
Ik vind het persoonlijk lastig als ik iemand leuk vind en ik het idee heb dat diegene het wel tijdelijk leuk met mij wil hebben en intussen zijn ogen openhoudt voor anderen.

Al is hij daar misschien niet eens bewust mee bezig en wil hij gewoon niet teveel verplichtingen. Het kan ook zijn dat hij wel verder kijkt, ken je hem via een datingsite? Dan zou ik er maar op rekenen dat het heel kort gaat duren, of in ieder geval niet meer gaat worden dan het nu is, met het verhaal wat hij erbij vertelt.
Dank voor je uitgebreide antw.
We kennen elkaar niet van een datingsite, zijn elkaar toevallig tegen t lijf gelopen en van daaruit gaan daten. Hij gaat verder niet uit, staat op geen datingsite of app en is niet met vrouwen bezig. Hij zei dat ie een soort van negatieve associatie met t woord relatie heeft gekregen door zn ex, die hem t leven wel zuur heeft gemaakt. Ze is na heel wat jaar ineens bij hem weggegaan zonder ook maar 1x uitleg te geven. Dus hij vindt t denk moeilijk om zich open te stellen.
Verder gaf ie aan dat ie mij ook moeilijk kan peilen en vraagt hij veel bevestiging. Hij zei bv laatst dat ie bang is dat ik t contact uiteindelijk verbreek of dat ik hem uiteindelijk niet meer leuk vindt. Dus hij geeft heel veel positieve signalen af maar soms dus ook ineens die afstand. Word er gek van, maar ga hem wel de tijd en ruimte nog geven heb ik besloten. Mss doe ik zelf ook wel te afstandelijk, naar hem toe ben ik best koel ook en vraag ik ook weinig om af te spreken en geef ik wisselende signalen af. Maar dat is puur omdat ik hem niet wil benauwen. We lijken eigenlijk best wel veel op elkaar ;)
lievekleine schreef:
02-12-2017 21:30
We kennen elkaar niet van een datingsite, zijn elkaar toevallig tegen t lijf gelopen en van daaruit gaan daten. Hij gaat verder niet uit, staat op geen datingsite of app en is niet met vrouwen bezig. Hij zei dat ie een soort van negatieve associatie met t woord relatie heeft gekregen door zn ex, die hem t leven wel zuur heeft gemaakt. Ze is na heel wat jaar ineens bij hem weggegaan zonder ook maar 1x uitleg te geven. Dus hij vindt t denk moeilijk om zich open te stellen.
Verder gaf ie aan dat ie mij ook moeilijk kan peilen en vraagt hij veel bevestiging. Hij zei bv laatst dat ie bang is dat ik t contact uiteindelijk verbreek of dat ik hem uiteindelijk niet meer leuk vindt. Dus hij geeft heel veel positieve signalen af maar soms dus ook ineens die afstand. Word er gek van, maar ga hem wel de tijd en ruimte nog geven heb ik besloten. Mss doe ik zelf ook wel te afstandelijk, naar hem toe ben ik best koel ook en vraag ik ook weinig om af te spreken en geef ik wisselende signalen af. Maar dat is puur omdat ik hem niet wil benauwen. We lijken eigenlijk best wel veel op elkaar ;)
Het verhaal dat je iemand benauwd vind ik persoonlijk weer een van die honderdduizend datingregels, die misschien helemaal niet opgaan. Ik ken iemand die ik een aantal maanden geleden tegen ben gekomen ook "in het wild" en ik zou toch zweren dat daar wat was ..... haar telefoonnummer gevraagd en haar een appje gestuurd. Kreeg ik me toch op mijn lazer. Tja toen ging ik twijfelen omdat ik toch best een aantal keren een fijne ontmoeting met haar had gehad ....... Dat vind ik dan zo verwarrend, want het leek echt goed te gaan en dan dat. Voor mij is het prettig als iemand mij juist "opzoekt" en veel van zich laat horen. Ik denk dat hoe je na het daten een relatie opbouwt erg individueel bepaald is. In mijn geval is het voor mijn gevoel niet doorgegaan, omdat ik niet tegen een specifieke vorm van dementie kon, die toch duidelijk bij haar aanwezig was plus de behoorlijk pittige sms. Liefde toont zich vaak door de ander iets te geven (contact, aandacht, etc), zodat die ander weet dat er iets is. Vaak wordt het echter in termen van nemen gezien en wat je wil hebben of wat die ander nodig heeft (de ander centraal) ipv wat je zelf wil geven (jezelf centraal).
Lievekleine...jij zit toch midden in een scheiding of ben ik nou gek?
Papab schreef:
02-12-2017 22:17
Lievekleine...jij zit toch midden in een scheiding of ben ik nou gek?
Haha nee dat ben ik niet.. je verwart me denk met iemand anders!
lievekleine schreef:
02-12-2017 21:30
Dan zou ik zeggen: geniet gewoon van jullie tijd samen en hou alleen je je eigen grenzen in de gaten.
Je weet nooit van te voren hoe lang iets gaat duren, dan kun je kiezen: of je maakt je zorgen over wat er zou kunnen gebeuren of je besluit de tijd waardevol te vinden die je samen doorbrengt en ziet dat als iets positiefs. :rose:
laverneb schreef:
03-12-2017 09:03
Dan zou ik zeggen: geniet gewoon van jullie tijd samen en hou alleen je je eigen grenzen in de gaten.
Je weet nooit van te voren hoe lang iets gaat duren, dan kun je kiezen: of je maakt je zorgen over wat er zou kunnen gebeuren of je besluit de tijd waardevol te vinden die je samen doorbrengt en ziet dat als iets positiefs. :rose:

Dankje, dat is lief! Hij heeft me gisteravond ineens uitgenodigd voor n dagje weg vandaag, wat moet ik er toch mee ;)
lievekleine schreef:
03-12-2017 09:22
Dankje, dat is lief! Hij heeft me gisteravond ineens uitgenodigd voor n dagje weg vandaag, wat moet ik er toch mee ;)
Geniet ervan! Veel plezier.
Nou, dat dus! ;)
Veel plezier!
lievekleine schreef:
03-12-2017 09:22
Tis gewoon een slaapkop als hij het niet doorheeft dat je hem leuk vind.
Maar ja, ik vraag me wel of het door is gegaan vandaag, gezien je twijfel en de regenachtige dag.
Misschien kunnen jullie beter gewoon binnen blijven en wat gezelligs gaan doen.
Er is wel goede regel: als je afspreekt bij de ander kun je makkelijk weer weg ipv dat je de ander je netjes de deur uit moet proberen te vegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven