Mijn vriend heeft ruimte nodig
zondag 3 december 2017 om 18:25
Mijn vriend en ik zijn nu anderhalf jaar samen. Nu geeft mijn vriend steeds meer aan dat hij ruimte nodig heeft en ik probeer hem heel erg die ruimte te geven. Het liefst ben ik elke dag bij hem en app ik hem de hele dag door met wat mij bezig houd en om te vragen hoe zijn dag is. Nu staat mijn vriend hier totaal anders in. Af en toe een berichtje is voor hem genoeg. Ik begrijp dat wij hier verschillend in zijn en wil hem echt die ruimte geven, maar ik vind het zo ontzettend moeilijk dit mezelf niet persoonlijk aan te trekken. Ik weet dat hij van me houdt en geïnteresseerd is in mijn dag, maar ik kan het gevoel dat het aan mij ligt gewoon niet kwijt raken.
Ik heb op het moment geen vriendinnen in de buurt (ik had twee goede vriendinnen die ik zo goed als heel m'n leven al kende en bij wie ik alles kwijt kon, maar die zijn beiden in een jaar tijd ver weg verhuist). Nu denk ik dat ik mijn vriend te veel die beste vriendin-rol aan praat, wat juist niks voor hem is, maar ik weet niet hoe ik dit moet stoppen. Ik mis m'n vriendinnen ontzettend en voel dat vooral het contact met mijn beste vriendin aan het verwateren is, waardoor ik niet helemaal meer mijn ei bij haar kwijt kan.
In mijn hoofd weet ik ook echt dat mijn vriend veel van me houd, dat ik van hem hou en dat het totaal niet persoonlijk is (hij is overall gewoon niet heel sociaal ingesteld - en dit bedoel ik niet als belediging). Toch blijf ik me er slecht om voelen, alsof het aan mij ligt en alsof er gewoon iets niet goed zit.
Volgens mij gaat dit bericht echt van hot naar her, maar ik moet het even van me af schrijven. Herkent iemand dit? Heeft er iemand tips? Ik voel me zo stom..
Ik heb op het moment geen vriendinnen in de buurt (ik had twee goede vriendinnen die ik zo goed als heel m'n leven al kende en bij wie ik alles kwijt kon, maar die zijn beiden in een jaar tijd ver weg verhuist). Nu denk ik dat ik mijn vriend te veel die beste vriendin-rol aan praat, wat juist niks voor hem is, maar ik weet niet hoe ik dit moet stoppen. Ik mis m'n vriendinnen ontzettend en voel dat vooral het contact met mijn beste vriendin aan het verwateren is, waardoor ik niet helemaal meer mijn ei bij haar kwijt kan.
In mijn hoofd weet ik ook echt dat mijn vriend veel van me houd, dat ik van hem hou en dat het totaal niet persoonlijk is (hij is overall gewoon niet heel sociaal ingesteld - en dit bedoel ik niet als belediging). Toch blijf ik me er slecht om voelen, alsof het aan mij ligt en alsof er gewoon iets niet goed zit.
Volgens mij gaat dit bericht echt van hot naar her, maar ik moet het even van me af schrijven. Herkent iemand dit? Heeft er iemand tips? Ik voel me zo stom..
zondag 3 december 2017 om 18:40
zondag 3 december 2017 om 19:01
Moet je je eens voorstellen als iemand kende godganse dag belt, appt, bericht
Als je net even lekker zit te poepen, als je net met je moeder aan de telefoon zit, als je net een spannend boek aam het lezen bent, als je met lekker staat te koken....
Daar wordt je toch gek van?
En wat is de toegevoegde waarde?
Wat is er zo vreselijk dringend dat het niet kan wachten tot een later tijdstip?
Hoe vaak zien jullie elkaar?
Het is toch veel leuker om dingen live te vertellen?
Als je net even lekker zit te poepen, als je net met je moeder aan de telefoon zit, als je net een spannend boek aam het lezen bent, als je met lekker staat te koken....
Daar wordt je toch gek van?
En wat is de toegevoegde waarde?
Wat is er zo vreselijk dringend dat het niet kan wachten tot een later tijdstip?
Hoe vaak zien jullie elkaar?
Het is toch veel leuker om dingen live te vertellen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 3 december 2017 om 19:06
Ik vind je niet zo stom hoor. Je weet zelf ook wel wat er aan de hand is. Je mist je vriendinnen en gebruikt je vriend om dit op te vullen. Dat is wel wat veel gevraagd natuurlijk.
het wordt dus toch nieuwe vriendinnen maken. Niet makkelijk, maar het kan. Dus vraag die klasgenoot, collega of mede-sportster eens mee om nog een koffie / drankje ander iets te doen.
het wordt dus toch nieuwe vriendinnen maken. Niet makkelijk, maar het kan. Dus vraag die klasgenoot, collega of mede-sportster eens mee om nog een koffie / drankje ander iets te doen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 3 december 2017 om 19:22
Hem ruimte geven is het probleem niet. Het is juist dat ik mij er ontzettend rot bij voel. Ik wil hem alle ruimte geven die hij nodig heeft en begrijp dat de hele dag door een beetje veel is. Maar wat moet ik doen met mijn gevoel? Het contact willen, maar bang zijn bij elk appje (of elke keer wanneer ik 'm zie) om gewoon te veel te zijn..
zondag 3 december 2017 om 19:24
Je kunt toch de "hoogtepunten"van de dag bundelen en aan het eind van de dag sturen? Of even bellen indien mogelijk.digitalme schreef: ↑03-12-2017 19:22Hem ruimte geven is het probleem niet. Het is juist dat ik mij er ontzettend rot bij voel. Ik wil hem alle ruimte geven die hij nodig heeft en begrijp dat de hele dag door een beetje veel is. Maar wat moet ik doen met mijn gevoel? Het contact willen, maar bang zijn bij elk appje (of elke keer wanneer ik 'm zie) om gewoon te veel te zijn..
Alleen bij heel belangrijke dingen direct een belletje of bericht.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 3 december 2017 om 19:28
Bedankt voor je reactie. Je bent een van de weinige die me niet meteen afrekentlolapaloeza schreef: ↑03-12-2017 19:06Ik vind je niet zo stom hoor. Je weet zelf ook wel wat er aan de hand is. Je mist je vriendinnen en gebruikt je vriend om dit op te vullen. Dat is wel wat veel gevraagd natuurlijk.
zondag 3 december 2017 om 19:35
Ik zou eens onderzoeken waar het vandaan komt dat jij je daar zo rot bij voelt. Want van hem is het een tamelijk normaal verzoek, om niet elke dag de godganse dag plat geappt te worden. Daar zou ik zelf ook helemaal beroerd van worden.digitalme schreef: ↑03-12-2017 19:22Hem ruimte geven is het probleem niet. Het is juist dat ik mij er ontzettend rot bij voel. Ik wil hem alle ruimte geven die hij nodig heeft en begrijp dat de hele dag door een beetje veel is. Maar wat moet ik doen met mijn gevoel? Het contact willen, maar bang zijn bij elk appje (of elke keer wanneer ik 'm zie) om gewoon te veel te zijn..
Investeer tijd en moeite in het opbouwen van nieuwe contacten. Ga een dagboek bijhouden. En laat je niet teveel meeslepen. Het is geen groot drama wat hij van je vraagt.
zondag 3 december 2017 om 19:43
Dat is het 't nou juist. Ik wéét dat het geen groot drama is wat hij van me vraagt en ik begrijp hem volkomen. Maar toch blijf ik me slecht voelen (en ik kan mijn vinger niet precies op een reden leggen) en vind ik mezelf nu met elk appje die ik stuur te veel. En ik weet niet wat ik eraan kan doen om me beter te voelen. Maar het slechte gevoel gaat totaal niet over dat hij zegt dat ik te veel app.Jufjoke schreef: ↑03-12-2017 19:35Ik zou eens onderzoeken waar het vandaan komt dat jij je daar zo rot bij voelt. Want van hem is het een tamelijk normaal verzoek, om niet elke dag de godganse dag plat geappt te worden. Daar zou ik zelf ook helemaal beroerd van worden.
Investeer tijd en moeite in het opbouwen van nieuwe contacten. Ga een dagboek bijhouden. En laat je niet teveel meeslepen. Het is geen groot drama wat hij van je vraagt.
zondag 3 december 2017 om 19:50
Als je nu eens gewoon stopt met appen en afspreekt elkaar aan het eind van elke dag even te bellen? Dan heb je echt contact. Is even afkicken, dat appen-uit-gewoonte, maar op een gegeven moment went dat wel.
Verder: wat vind je leuk om te doen? Bepaalde sport, cursus, hobby? Je kunt ook hier blijven forummen, hier is ook altijd wel iemand wakker om te reageren.
Verder: wat vind je leuk om te doen? Bepaalde sport, cursus, hobby? Je kunt ook hier blijven forummen, hier is ook altijd wel iemand wakker om te reageren.
zondag 3 december 2017 om 19:56
Wat ik niet begrijp: veel, of eigenlijk bijna al mijn goede vrienden en vriendinnen wonen niet om de hoek sinds ik verhuisd ben (en gescheiden). Ver weg zelfs, maar we appen, bellen, sturen elkaar maffe berichtjes en fotoos én gaan af en toe een weekendje bij elkaar langs.
Of doordeweeks als dat beter uitkomt.
Ook, nee, vooral als één van ons zich rot voelt, advies wil. Al is het maar over een aankoop: Whatsapp staat vol met foto's van spullen die mensen willen kopen en me vragen wat ik ervan vind
Ik weet immers wel hoe ze wonen, wat hun smaak is..
En gewoon afspreken om even te bellen als je beiden tijd hebt. Een stem is toch fijner dan al die txt. Samen lachen is leuker dan een smiley
Als je zelf beter in je vel zit daardoor maak je makkelijker nieuwe vrienden.
Kost tijd, ik weet het daarom ben ik ook zo zuinig op mijn vriendenclubje verderop in het land.
Hoop dat je snel wat mensen ontmoet waar je echt een klik mee hebt. Komt soms op momenten die je niet verwacht, zo heb ik best veel kennissen gescoord tijdens het uitlaten van de hond.
En ook 2 echte vrienden, van het soort die je dag en nacht kan bellen als er wat is.
Iets gaan doen waar je plezier in hebt, in je eentje is m.i. echt de beste manier. Niet op yoga gaan als je daar niet van houdt want dat straal je ook echt uit en ook dat komt niet goed over. Succes ik hoop dat je snel iets vindt, in januari beginnen overal weer cursussen, sporten er zit vast iets bij wat je leuk vind!
Of doordeweeks als dat beter uitkomt.
Ook, nee, vooral als één van ons zich rot voelt, advies wil. Al is het maar over een aankoop: Whatsapp staat vol met foto's van spullen die mensen willen kopen en me vragen wat ik ervan vind
Ik weet immers wel hoe ze wonen, wat hun smaak is..
En gewoon afspreken om even te bellen als je beiden tijd hebt. Een stem is toch fijner dan al die txt. Samen lachen is leuker dan een smiley
Als je zelf beter in je vel zit daardoor maak je makkelijker nieuwe vrienden.
Kost tijd, ik weet het daarom ben ik ook zo zuinig op mijn vriendenclubje verderop in het land.
Hoop dat je snel wat mensen ontmoet waar je echt een klik mee hebt. Komt soms op momenten die je niet verwacht, zo heb ik best veel kennissen gescoord tijdens het uitlaten van de hond.
En ook 2 echte vrienden, van het soort die je dag en nacht kan bellen als er wat is.
Iets gaan doen waar je plezier in hebt, in je eentje is m.i. echt de beste manier. Niet op yoga gaan als je daar niet van houdt want dat straal je ook echt uit en ook dat komt niet goed over. Succes ik hoop dat je snel iets vindt, in januari beginnen overal weer cursussen, sporten er zit vast iets bij wat je leuk vind!
zondag 3 december 2017 om 19:59
Ik denk dat je je zo gedraagt, omdat je eenzaam bent.
Daarbij zal je je wel vervelen als je de hele dag de tijd hebt om hem berichten te sturen.
Zorg ervoor dat je het druk krijgt. Ga meer werken, sporten en vrienden zoeken. Als je zo doorgaat dan rent je vriend definitief bij je weg. Stop met dat stomme Whatsappen. Gebruik dat alleen voor snel iets doorgeven.
Spreek elkaar alleen ‘live’, dan heb je wellicht wat te melden.
Daarbij zal je je wel vervelen als je de hele dag de tijd hebt om hem berichten te sturen.
Zorg ervoor dat je het druk krijgt. Ga meer werken, sporten en vrienden zoeken. Als je zo doorgaat dan rent je vriend definitief bij je weg. Stop met dat stomme Whatsappen. Gebruik dat alleen voor snel iets doorgeven.
Spreek elkaar alleen ‘live’, dan heb je wellicht wat te melden.
zondag 3 december 2017 om 20:08
Daarom zeg ik ook dat je dat gevoel zou moeten onderzoeken.digitalme schreef: ↑03-12-2017 19:43Dat is het 't nou juist. Ik wéét dat het geen groot drama is wat hij van me vraagt en ik begrijp hem volkomen. Maar toch blijf ik me slecht voelen (en ik kan mijn vinger niet precies op een reden leggen) en vind ik mezelf nu met elk appje die ik stuur te veel. En ik weet niet wat ik eraan kan doen om me beter te voelen. Maar het slechte gevoel gaat totaal niet over dat hij zegt dat ik te veel app.
maandag 4 december 2017 om 13:16
Ik denk dat ik gewoon het idee krijg dat ik niet goed genoeg ben voor ‘m. Ik doe m’n best om hem niet te benauwen, maar ik kan daardoor niet 100% mezelf zijn. (Dit is meer dan alleen de appjes) Ik vind dit zo ontzettend moeilijk en zo’n rot gevoel. Ik doe zo m’n best om hem oke te laten voelen, maar dat gaat wel ten koste van mij.
maandag 4 december 2017 om 13:18