Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

zondag 5 november 2017 om 11:31
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?
Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.
Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.
Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.
Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.
Naam | Leeftijd | Lengte | Startgewicht | Huidig gewicht | Streefgewicht |
---|---|---|---|---|---|
HaPu | 30 | 1,75 | 98,4 | 97,4 | 75 |
Jemima | 26 | 1,74 | 126,4 | 119,3 | 75 |
Zonnetje | 34 | 1,57 | 99,5 | 99 | 60 |
Coosje | 35 | 1,68 | 86 | 83,8 | 70 |
Spruitelf | 35 | 1,77 | 99 | 100,5 | 77 |
Jadarian | 31 | 1,78 | 130 | 115 | |
Kniptor | 38 | 1,70 | 87 | 85,9 | 65 |
Stepperdestep | 30 | 1,68 | 116 | 116,3 | |
Minime3 | 33 | 1,70 | 117,3 | 106,5 | 80 |
---|---|---|---|---|---|
MsBrightside | 28 | 1,77 | 105 | 101,3 | 72 |
Jillzred | 26 | 1,60 | 113,8 | 109 | 70 |
Pipa | 34 | 1,72 | 101 | 98,9 | 85 |
WakeUpje | 32 | 1,57 | 77 | 73 | 57 |
Babypink | 1,57 | 77 | |||
Miluska | 27 | 1,73 | 95 | 86,6 | 70 |
Sunshine1992 | 25 | 115,5 | 109,9 | 75 | |
Platypoes | 44 | 1,74 | 112,5 | 111,4 | 95 |
Bluekiss | 31 | 1,80 | 89 | 70 |
---|---|---|---|---|---|
Jekkalo | 34 | 1,65 | 96,2 | ||
Vajana | 39 | 1,68 | 108 | 105,7 | 78 |
Bonsai | 1,80 | 114 | 98,5 | 80 | |
Madelief | 27 | 91,8 | 70 | ||
Boekjes | 44 | 1,66 | 144,6 | 143,3 | 124,9 |
Candy | 42 | 1,76 | 119,8 | 95,1 | 80 |
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
donderdag 30 november 2017 om 00:46
Goed bezig hoor! Wat een positieve berichten!
Na een schandalig slechte week (en dan ook echt slecht) zei de weegschaal vanochtend 98,6. Dus toch -0,1
Snap ik werkelijk niks van. Sowieso vind ik dit met 4 jonge kinderen en een drukke tijd op werk geen makkelijke periode, merk ik (om verantwoord voor mezelf te zorgen én om af en toe hier te posten).
Dus; ga zo door iedereen zou ik zeggen.
Na een schandalig slechte week (en dan ook echt slecht) zei de weegschaal vanochtend 98,6. Dus toch -0,1
Snap ik werkelijk niks van. Sowieso vind ik dit met 4 jonge kinderen en een drukke tijd op werk geen makkelijke periode, merk ik (om verantwoord voor mezelf te zorgen én om af en toe hier te posten).
Dus; ga zo door iedereen zou ik zeggen.
vrijdag 1 december 2017 om 08:46

vrijdag 1 december 2017 om 10:17
De bloemkool of de cake?
Ook hier wordt meer gesmokkeld, maar gelukkig geen grote snaai aanvallen. Vandaag weer een ziek kind. Ze is absoluut niet moeilijk, maar heeft wel koorts. Vandaag dus vast een dagje kerstfilms kijken, maar zo'n dag op de bank met de pepernoten binnen handbereik is wel lastig
Ook hier wordt meer gesmokkeld, maar gelukkig geen grote snaai aanvallen. Vandaag weer een ziek kind. Ze is absoluut niet moeilijk, maar heeft wel koorts. Vandaag dus vast een dagje kerstfilms kijken, maar zo'n dag op de bank met de pepernoten binnen handbereik is wel lastig

vrijdag 1 december 2017 om 13:14
Spruitelf, snap ik helemaal, dat het met vier kinderen amper lukt om voor jezelf te zorgen. Ik heb er drie en mij lukt het soms ook echt niet. Slaapgebrek is ook killing als je probeert af te vallen. En zie maar eens tijd te maken om je eten klaar te maken. Niet te doen! Wat een meevaller dat er toch wat af is bij je!
Coosje82, kan gebeuren, die slechte dagen. Gewoon de draad weer oppakken! Bij dezen een gemiddelde dag van mij ter inspiratie:
Als ontbijt een warm havermoutje:
40 gram havermout
100 ml (halfvolle of magere) melk
Appel
Halve banaan
1/2 tl kaneel
20 gram walnoten
Lunch:
Tosti met halvarine en 30+ kaas (dubbele volkorenboterham met 1 gesneden plak kaas, dus voor één boterham beleg)
Schaaltje halfvolle vanille yoghurt (150 ml)
Tussendoor:
Nog wat fruit (mandarijntje of druiven of kiwi, etc)
Rauwe groente, zoals wortel of komkommer of paprika of cherry tomaatjes
Avondeten (één van mijn favorieten):
250 gram broccoli
75 gram (ik weeg het ongekookt) zilvervliesrijst
100 gram gekruide tofu
En als sausje: 20 gram cashewnoten, beetje knoflook en een beetje groentebouillon (minder zout) samen in de blender. Is echt heel lekker!
Tussendoor:
2 zuurtjes of iets dergelijks
Ik drink water of thee tussendoor, nooit fris.
Coosje82, kan gebeuren, die slechte dagen. Gewoon de draad weer oppakken! Bij dezen een gemiddelde dag van mij ter inspiratie:
Als ontbijt een warm havermoutje:
40 gram havermout
100 ml (halfvolle of magere) melk
Appel
Halve banaan
1/2 tl kaneel
20 gram walnoten
Lunch:
Tosti met halvarine en 30+ kaas (dubbele volkorenboterham met 1 gesneden plak kaas, dus voor één boterham beleg)
Schaaltje halfvolle vanille yoghurt (150 ml)
Tussendoor:
Nog wat fruit (mandarijntje of druiven of kiwi, etc)
Rauwe groente, zoals wortel of komkommer of paprika of cherry tomaatjes
Avondeten (één van mijn favorieten):
250 gram broccoli
75 gram (ik weeg het ongekookt) zilvervliesrijst
100 gram gekruide tofu
En als sausje: 20 gram cashewnoten, beetje knoflook en een beetje groentebouillon (minder zout) samen in de blender. Is echt heel lekker!
Tussendoor:
2 zuurtjes of iets dergelijks
Ik drink water of thee tussendoor, nooit fris.

zondag 3 december 2017 om 09:51
Grrrr. Had bericht getypt, houdt m’n telefoon er mee op
Ik wilde jullie fijne Sinterklaas toewensen. Ook vind ik het knap dat jullie zo gemotiveerd door blijven gaan!
Deze week gaat wel weer wat beter hier. Van de week hardgelopen en vanochtend in alle vroegte (èn kou) 5km gelopen.
Nu nog alle Sint-snoep het huis uitwerken
en we kunnen nog een paar weken door (iemand al een strak afval-plan bedacht voor de aankomende feestdagen????)

Ik wilde jullie fijne Sinterklaas toewensen. Ook vind ik het knap dat jullie zo gemotiveerd door blijven gaan!
Deze week gaat wel weer wat beter hier. Van de week hardgelopen en vanochtend in alle vroegte (èn kou) 5km gelopen.
Nu nog alle Sint-snoep het huis uitwerken

zondag 3 december 2017 om 11:03
Ik ga bij 90 kg ook weer hardlopen. Eerst even wat lichter worden zodat het voor m'n knieën niet zo gemeen is.
Net een stapel oude broeken gepast en op volgorde gelegd waarop ik ze weer aan kan straks. En de eerste oude broeken kunnen alweer in de roulatie!
Sinterklaassnoep en snoep en zoetigheid in het algemeen laten staan vind ik niet zo erg. Ik kan heel slecht tegen aardappelen / brood voor m'n neus.
Iemand nog tips over hoe je van die fixatie op eten af kunt komen?
Net een stapel oude broeken gepast en op volgorde gelegd waarop ik ze weer aan kan straks. En de eerste oude broeken kunnen alweer in de roulatie!
Sinterklaassnoep en snoep en zoetigheid in het algemeen laten staan vind ik niet zo erg. Ik kan heel slecht tegen aardappelen / brood voor m'n neus.

zondag 3 december 2017 om 18:24
Ik denk dat dit weleens zou kunnen komen door de shakes. En de minimale hoeveelheid calorieën die je eet.MiniMe3 schreef: ↑03-12-2017 11:03Ik ga bij 90 kg ook weer hardlopen. Eerst even wat lichter worden zodat het voor m'n knieën niet zo gemeen is.
Eet zelf ook geen brood/aardappels maar eet zoveel vervangende dingen dat ik het niet mis.
Zou dat kunnen?
zondag 3 december 2017 om 21:32
Hoi allemaal,
Ik heb net weer even bijgelezen. Ik zat in een dipje; ik snoep toch nog teveel en mijn gewicht wil niet zakken. Goh.
Ik heb al het gekregen Sintsnoepgoed aan ml meegegeven voor in de snoeptrommel op zijn werk, haha. Ik heb ook de Turkse yoghurt vervangen voor magere kwark, de volle kaas voor 30+ en ik koop nu ook mager gehakt en magere rookworst. Als het nu niet goed gaat komen.
Ik heb deze maand bijna 100 km gelopen volgens Runkeeper. Jeej.
Ik heb net weer even bijgelezen. Ik zat in een dipje; ik snoep toch nog teveel en mijn gewicht wil niet zakken. Goh.

Ik heb al het gekregen Sintsnoepgoed aan ml meegegeven voor in de snoeptrommel op zijn werk, haha. Ik heb ook de Turkse yoghurt vervangen voor magere kwark, de volle kaas voor 30+ en ik koop nu ook mager gehakt en magere rookworst. Als het nu niet goed gaat komen.

zondag 3 december 2017 om 21:38
Eetlijstje:
Ontbijt: magere kwark, drupje vla en havermout
Lunch: 2 vbh gebakken ei, 2 rijstwafels chocopasta
Tussendoor: koffie met paar hapjes brownie, banaan
Diner: volkoren spaghetti, spinazie, klein stukje worst
Verder veel water gedronken. In het bos gespeeld/gewandeld met de kinderen en later nog een uur stevig doorgelopen.
Niet een super lijstje, maar wel oké vind ik.
Ontbijt: magere kwark, drupje vla en havermout
Lunch: 2 vbh gebakken ei, 2 rijstwafels chocopasta
Tussendoor: koffie met paar hapjes brownie, banaan
Diner: volkoren spaghetti, spinazie, klein stukje worst
Verder veel water gedronken. In het bos gespeeld/gewandeld met de kinderen en later nog een uur stevig doorgelopen.
Niet een super lijstje, maar wel oké vind ik.
zondag 3 december 2017 om 21:50
Nou, hier wil het niet zo dit weekend hoor. Voor het eerst sinds ik bezig ben had ik het echt even moeilijk dit weekend. Gisteren vlak voor de lunch boodschappen gaan doen (slechte timing, met een lege maag!), en met al mijn zelfbeheersing kunnen voorkomen dat ik extra eten ging kopen.
Helaas vandaag toch gezwicht voor chocola die ik voor sinterklaas in huis had. Als ik eenmaal begonnen ben heb ik echt heel erg moeite om te stoppen. Maar goed, dit was voor het eerst in bijna acht weken dat ik slecht maat kon houden, dus het is geen ramp. Wat wel heel shit is is dat ik m'n voet gekneusd heb gisteren, dus bewegen zal niet meevallen de komende weken. Dat vind ik echt een enorme tegenvaller!
Goed van jullie, al die hardloopplannen! En een goede motivatie MiniMe3, die oude kleren klaarleggen.
Belonen jullie jezelf ook na een goede week of wanneer jullie weer een kilo kwijt zijn?

Goed van jullie, al die hardloopplannen! En een goede motivatie MiniMe3, die oude kleren klaarleggen.
Belonen jullie jezelf ook na een goede week of wanneer jullie weer een kilo kwijt zijn?

zondag 3 december 2017 om 22:28
Bonsai: 100 km is echt veel! Hoeveel km loop je gemiddeld?
Spuitelf: niet echt een plan bedacht. Bij ons staat alleen een brunch vast, de rest ligt nog open! Ik zou vooral veel groente nemen en daarmee beginnen; dan zit je alvast wat voller (water drinken kan ook helpen). En hier en daar ook echt wel genieten!
Vajana: als ik naar afgelopen week kijk kom ik ook niet altijd tot de 1800 die ik zou moeten nemen.
Zelfs vandaag niet, heb vanavond een loempia van de Chinees op. Staat wel tegenover dat Mn lunch vandaag uit wat fruit bestond (rommelige dag, dochter ziek en zelf weinig geslapen vannacht dus wat meer overdag).
Lijstje voor vandaag is dan ook niet representatief.
Maar anders is het:
Ontbijt:
Smootie van banaan, sinaasappel, 1/2e avocado en spinazie
Lunch:
Omelet van 2 eieren met veel groente en soms wat vlees (ontbijtspek of rosbief, dat laatste niet meegebakken).
Avond:
Vis of vlees met heel veel groente.
Hiermee zit in op ongeveer 1250 aan calorieën. Als ik aan het werk ben eet ik minder tussendoortjes maar maak ik Mn lunch nog weleens zwaarder met bv 1/2 avocado.
S avonds eet ik graag een handje studentenhaver (zelf laten samenstellen ivm allergie), blokje pure chocola (dan laat ik het ook bij 1) en drink ik graag een glas limonade of een biertje in het weekend.
Ik moet zeggen dat het me nog nooit zo makkelijk is afgegaan qua afvallen (moet ik misschien niet te hard roepen, ben net 3 weken bezig) mbt trek in lekkere dingen.
Voel me ook echt beter zonder brood, aardappels etc en had niet gedacht dat ik het zo makkelijk zou vinden omdat ik echt een brood liefhebber ben.
Dacht altijd dat dit een fabel was. Heb niet bergen meer energie ofzo dus misschien zit het tussen Mn oren maar ik ben er blij mee!
Spuitelf: niet echt een plan bedacht. Bij ons staat alleen een brunch vast, de rest ligt nog open! Ik zou vooral veel groente nemen en daarmee beginnen; dan zit je alvast wat voller (water drinken kan ook helpen). En hier en daar ook echt wel genieten!
Vajana: als ik naar afgelopen week kijk kom ik ook niet altijd tot de 1800 die ik zou moeten nemen.
Zelfs vandaag niet, heb vanavond een loempia van de Chinees op. Staat wel tegenover dat Mn lunch vandaag uit wat fruit bestond (rommelige dag, dochter ziek en zelf weinig geslapen vannacht dus wat meer overdag).
Lijstje voor vandaag is dan ook niet representatief.
Maar anders is het:
Ontbijt:
Smootie van banaan, sinaasappel, 1/2e avocado en spinazie
Lunch:
Omelet van 2 eieren met veel groente en soms wat vlees (ontbijtspek of rosbief, dat laatste niet meegebakken).
Avond:
Vis of vlees met heel veel groente.
Hiermee zit in op ongeveer 1250 aan calorieën. Als ik aan het werk ben eet ik minder tussendoortjes maar maak ik Mn lunch nog weleens zwaarder met bv 1/2 avocado.
S avonds eet ik graag een handje studentenhaver (zelf laten samenstellen ivm allergie), blokje pure chocola (dan laat ik het ook bij 1) en drink ik graag een glas limonade of een biertje in het weekend.
Ik moet zeggen dat het me nog nooit zo makkelijk is afgegaan qua afvallen (moet ik misschien niet te hard roepen, ben net 3 weken bezig) mbt trek in lekkere dingen.
Voel me ook echt beter zonder brood, aardappels etc en had niet gedacht dat ik het zo makkelijk zou vinden omdat ik echt een brood liefhebber ben.
Dacht altijd dat dit een fabel was. Heb niet bergen meer energie ofzo dus misschien zit het tussen Mn oren maar ik ben er blij mee!
maandag 4 december 2017 om 22:02
Wat zijn jullie allemaal goed bezig met bewegen en letten op eten. Dat motiveert mij ook weer!
Ik ben een beetje (heel erg) de mist ingegaan afgelopen week. Chocoladeletters, patat, cola en stokbroodjes
Gelukkig nog wel 0,01 kilo afgevallen dus mijn huidige gewicht is 91,7. Zal het dan toch komen door de borstvoeding dat ik nog ben afgevallen? Zo dom, als ik alle lekkere dingen had laten staan was ik misschien wel meer afgevallen. Niets meer aan te doen en ik ga er weer voor. Ik wil in 2018 sowieso onder de 90 zitten.
Ik ben een beetje (heel erg) de mist ingegaan afgelopen week. Chocoladeletters, patat, cola en stokbroodjes

maandag 4 december 2017 om 22:47
Weet ik niet. Ik eet 's avonds wel 'gewoon'. Vlees / groenten. Stukje kaas. En ik ben echt freaking dol op koolhydraten. Ik mis aardappelen nog het meest. En pasta. Dag mag ik nu allemaal niet.
Gelukkig heb ik met mezelf al voor ik begon afgesproken dat ik volgend weekend een beetje loos mag. We gaan dan een weekend weg. Ik doe overdag mijn regime en 's avonds vanaf 17 uur zeg maar doe ik met de rest mee. Ik verheug me op de aardappels! En de pizza! En het gourmetten! Maar zal ook wel lastig zijn om ineens dingen te eten die nu niet mogen. Denk wel dat ik verstandige keuzes ga maken en niet onwijs uit de bocht ga vliegen. Maar aan de andere kant ga ik ook genieten. ik heb dan vijf weken super streng gedaan zonder ook maar 1x te cheaten. Dus dan mag het ook wel een keertje. Sowieso verwacht ik in december niet heel hard nog naar beneden te gaan. Vanaf januari weer stevig door!
dinsdag 5 december 2017 om 10:14
Grmbl, ik heb eenmalig de 99.1 aangetikt en daarna schommelde ik van 99.8 tot 100.8. Gisteren was ik ineens 101.1 en vanochtend 102.5. Dat kan toch niet in één dag?
Ik heb gisteren dit gegeten:
Ontbijt: Ikeabakje (zo'n plastic kinderbakje) met magere kwark, drupje vla en havermout
Lunch: 2 vbh met kipfilet, plakje ontbijtkoek, rijstwafel chocopasta
Tussendoor: peer
Diner: zelfgemaakte lasagne. Dit was wel redelijk veel, ik denk als ik het in maten moet aangeven; twee Ikeabakjes.
Ik heb een uur gewandeld en een uur gefietst en volgens Runkeeper 2 x 500 kcal.
Kijk, het is niet een supergezond lijstje met ik denk vrij veel suiker, maar op zich zou ik hier niet van moeten aankomen, toch!
Ik heb gisteren dit gegeten:
Ontbijt: Ikeabakje (zo'n plastic kinderbakje) met magere kwark, drupje vla en havermout
Lunch: 2 vbh met kipfilet, plakje ontbijtkoek, rijstwafel chocopasta
Tussendoor: peer
Diner: zelfgemaakte lasagne. Dit was wel redelijk veel, ik denk als ik het in maten moet aangeven; twee Ikeabakjes.
Ik heb een uur gewandeld en een uur gefietst en volgens Runkeeper 2 x 500 kcal.
Kijk, het is niet een supergezond lijstje met ik denk vrij veel suiker, maar op zich zou ik hier niet van moeten aankomen, toch!
dinsdag 5 december 2017 om 10:17
En wat ik ook zo stom vind om te merken is dat als ik afval, al is het maar 0,1, ik me fijn, mooi en (relatief) slank voel. En nu het is, zoals het nu is, ik me dik en log voel. En onzeker. En ik moet pas over twee weken ongesteld worden. Zucht.
Zo, nu stop ik met zielig doen en ga met mijn peuter wat doen.
Zo, nu stop ik met zielig doen en ga met mijn peuter wat doen.

dinsdag 5 december 2017 om 11:15
@bonsai, ik denk dat het erg veel eten is. En veel koolhydraten en suiker. Dat zet extra aan. Twee boterhammen én een wafel én ontbijtkoek is echt een flinke lunch met veel khd. En denk niet dat je echt 1000kcal verbrandt met 1 uur wandelen en 1 uur fietsen. Ongeacht wat Runkeeper zegt. Wel echt balen. Snel de schouders er weer onder!
Ik ga morgen weer wegen. Denk niet dat er nu weer zo veel af is. Beetje slordig geweest met proporties.
Gisteren gegeten:
- ochtend cambridge-pap met extra vezels
- tussendoor: halve cambridge reep
- lunch: shake
- tussendoor: halve reep
- 's avonds: kipkluifjes uit de oven en gevulde portobello's met geitenkaas en spinazie, ui, knoflook
- later op de avond: stukje blauwe kaas
en verder heel veel water.
Niet heel netjes. Iets te veel kaas vrees ik. Maar die is nu weer op dus gebeurt niet meer.
Vandaag:
- pap (ontbijt)
- reep (lunch)
- gevulde paprika met tonijn, courgette en beetje feta, rode ui
- en vanavond na de naailes nog een shake
Ik ga morgen weer wegen. Denk niet dat er nu weer zo veel af is. Beetje slordig geweest met proporties.
Gisteren gegeten:
- ochtend cambridge-pap met extra vezels
- tussendoor: halve cambridge reep
- lunch: shake
- tussendoor: halve reep
- 's avonds: kipkluifjes uit de oven en gevulde portobello's met geitenkaas en spinazie, ui, knoflook
- later op de avond: stukje blauwe kaas
en verder heel veel water.
Niet heel netjes. Iets te veel kaas vrees ik. Maar die is nu weer op dus gebeurt niet meer.
Vandaag:
- pap (ontbijt)
- reep (lunch)
- gevulde paprika met tonijn, courgette en beetje feta, rode ui
- en vanavond na de naailes nog een shake