Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

05-11-2017 11:31 514 berichten
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?

Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.

Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
HaPu301,7598,497,475
Jemima261,74126,4119,375
Zonnetje341,5799,59960
Coosje351,688683,870
Spruitelf351,7799100,577
Jadarian311,78130115
Kniptor381,708785,965
Stepperdestep301,68116116,3
Minime3331,70117,3106,580
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
MsBrightside281,77105101,372
Jillzred261,60113,810970
Pipa341,7210198,985
WakeUpje321,57777357
Babypink1,5777
Miluska271,739586,670
Sunshine199225115,5109,975
Platypoes441,74112,5111,495
Bluekiss311,808970
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
Jekkalo341,6596,2
Vajana391,68108105,778
Bonsai1,8011498,580
Madelief2791,870
Boekjes441,66144,6143,3124,9
Candy421,76119,895,180
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
Ik maak zelf een champignonragout voor in een pasteitje. Dan zit er al meteen minder zout en geen suiker in dan wanneer je een blik neemt.

Pasteitjes zijn hier traditie, dus die staan zeker op het menu, over de rest ga ik deze week nadenken.
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:28
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Platypoes: herkenbaar! Je bent echt niet zoveel aangekomen, volgende week is het vast weer minder.
Ik woog dus begin van de week 102.5 en vanochtend alweer 100.8. Zal ook wel vocht geweest zijn dan of inderdaad door de pasta.

Ik ben wel weer enorm gemotiveerd! Ik heb even aan onder de 100 geroken en dat wil ik graag weer terug. Heel grappig, ik krijg nu (terwijl ik dus al een poos min of meer stabiel ben) allemaal complimentjes! Leuk hoor!

Kerst: geen idee wat wij gaan eten. Door omstandigheden geen familiebezoek, dus nu iets met het eigen gezin. Misschien gaan we wel ergens lunchen en 's avonds een pannenkoek of gebakken ei, haha.

Gaat goed, minime! En Vajana! En anderen!

Ik ging vanochtend een kerstboom kopen. Ik wilde met de auto, maar die wilde niet meer starten (oeps), dus toen peuter in bakfiets gehesen en de halve stad doorgefietst. Ik heb weer ruim anderhalf uur gefietst en ben trots op mezelf dat bewegen me geen moeite meer kost! Ik heb blijkbaar conditie of zo, haha.

Nu zo koken.

Eetlijstje:
Ontbijt: boterham met kaas
Lunch: magere kwark, vla, havermout
Tussendoor: banaan
Diner: spaghetti met rode saus met veel groente en geraspte kaas.
Hallo afvallers,

Jullie schrijven al een tijdje samen en ik lees al tijdje mee. Ik ben zelf in oktober begonnen met afvallen en nog een hele weg te gaan. Zou ik mee kunnen schrijven of houden jullie liever eigen clubje?
Wat mij betreft ben je welkom hoor Candy!

Hoeveel kg ben je inmiddels afgevallen?

En Bonsai: goed bezig met je 1,5 uur fietsen met een bakfiets nog wel!
En kan me voorstellen dat je gemotiveerd blijft met dit resultaat!
WakeUpje schreef:
06-12-2017 17:18
Wat mij betreft ben je welkom hoor Candy!

Hoeveel kg ben je inmiddels afgevallen?

En Bonsai: goed bezig met je 1,5 uur fietsen met een bakfiets nog wel!
En kan me voorstellen dat je gemotiveerd blijft met dit resultaat!
Ik ben inmiddels ruim 15 kilo kwijt, ga eigenlijk richting de 20. Val nu niet meer zo hard af, terwijl ik streng lijn, ik doe powerslim en hou me daar zo goed als 100 procent aan, behalve op een feest twee weken geleden toen ik een blokje kaas heb gehad. Het is helaas heel duur, vind het echt bizar, maar het werkt voor mij doordat ik geen honger heb. Ik sport 4 keer in de week en ga met de fiets naar mijn werk, 5 km enkele reisafstand; dus 10 km per dag. Met slecht weer of veel afspraken sla ik het fietsen over en pak de auto. Ik wil graag nog 20 kilo afvallen om zo op de 80 kilo uit te komen bij een lengte van 176. Nog steeds te zwaar maar voor mij klinkt het acceptabel en ik wil daarna 1 jaar investeren in stabiliseren van dat gewicht. Nu dus 100.2 kilo. Heel fijn want bijna onder de magische grens van 100 lijn
Welkom, Candy!
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Candy! Wat is powerslim?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Bij het zoeken naar een afvalclub op het forum kwam ik jullie tegen. Graag zou ik me bij jullie willen aansluiten, want genoeg is genoeg en die overtollige kilo's zitten mij echt in de weg. Is er nog plek voor mij?
Ik ben 44 en woog vanmorgen 144,6 kg en bij een lengte van 1.66 ben ik dus echt veeeeeel te zwaar. Mijn eerste streven is om onder de 125 kg te komen door gezonder te gaan eten en meer te gaan bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie complimenten :worship:
Sinds ik kinderen heb, ben ik toch altijd vroeg wakker (helaas snappen die van mij lang niet altijd wat slapen is :facepalm: ). Dus dan maar het beste ervan maken en lekker vroeg naar buiten. Voelt ook altijd heel fijn, zo in alle rust.

Maar vaak ben ik ook goed in het verzinnen van allerlei smoezen voor mezelf hoor (het gaat vast heel hard regenen straks dus blijf ik vandaag maar beter binnen etc etc)

Die grens van 100kg is voor mij ook zo’n psychische grens. Heb ik hier ook al meer gelezen. Gek he, maar zodra ik daar overheen ga, voel ik me enorm veel dikker.

Wat goed Miluska trouwens, dat je én onder de 90 bent en qua bmi in een andere zone zit. Dat moet vast een boost geven. Ik hoop het je na te doen.

Grappig filmpje, Vajana. Ze kunnen wel goed zingen ;)

Hallo aan de nieuwe dames en succes voor iedereen!
Hoe vaak wegen jullie je eigenlijk?
Mijn psychische grens ligt op 90. Daar heb ik de afgelopen twee jaar 1x onder mogen zitten. En aangezien ik nu ruim boven die grens zit ben ik niet zo blij met mijn lijf, maar ook ik ken de excuses en gebruik ze met regelmaat, dus het gaat er lang niet zo hard af dan zou moeten/kunnen

Maar ik ga voorlopig weer flink aan de slag, want ik heb de toetjes voor ons kerstdiner gevonden. Voor de familie maak ik een toren van Amerikaanse pannenkoeken met kersen, blauwe bessen en lagen room en die mag ik alleen als ik mijn challenge heb gehaald, anders moet ik voor straf kijken hoe de rest hem op eet. Hopelijk is dat de motivatie die ik nodig heb aangezien ik leef voor toetjes.
Voor diner met ons gezin maak ik een straciatella ijstaart. Speciaal voor mezelf, omdat ik niet van straciatella houd 😉
Ga voor veilig...
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heerlijk spruitelf om zo in alle vroegte te kunnen gaan hardlopen. Ik ben een echte avondmens, dus dat doen in de ochtend zou me veel moeite kosten ;)

Welkom nieuwe meiden! Powerslim ken ik ook niet. Ben benieuwd wat dat precies in houdt.
Mijn eetlijst van vandaag:

O: roggebrood met sandwichspread
T: banaan
L: havermout pannenkoek met rozijn en banaan
T: cup a soup met brood met boter
D: omelet met champignons, tomaat en feta

Veel banaan vandaag, maar heb geen ander fruit in huis
Ik kan niet koolhydraatarm eten, omdat ik een darmziekte heb die daar heel heftig op reageert. Aardappelen en witte pasta kan ik wel missen, maar volkorenproducten kan ik niet laten staan.

Tot nu toe houd ik me braaf aan het lijstje. Hopelijk blijft dat de rest van de dag zo ;-)
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:29
0.00% gewijzigd
Valt wel mee. Lijkt misschien, maar veel brood vandaag (omelet eet ik ook op brood) en zo'n havermout pannenkoek tikt ook aan. En cup a soup is uiteindelijk zelfgemaakte groentensoep geworden met bijna meer groenten dan vocht, dus vult ook goed.

Edit: overigens ook al gefaald. Menstruatie neemt de overhand. Gelukkig heb ik het kunnen beperken tot extra brood ipv chips, waar ik eigenlijk naar smacht
Dat brood had je er niet bij staan, haha. Mét brood lijkt het me voldoende! Wel goed van je dat je de chips hebt weerstaan!
Zeker knap dat je de chips hebt weerstaan!!! Leuk om die eetlijstjes te zien. Zover ben ik nog niet, maar t z t wel.

Vajana; hihi dat zou wel het fijnst zijn als er gelijk een resultaat na een goede dag was, ik vind dat ook zo frustrerend!!

Powerslim is vooral duur. Heel irritant, maar het is voor mij iets dat werkt. Je hebt keuze uit heel veel producten, mijn huisarts stond er qua voedingswaarde ook achter gezien het belang van afvallen en dat gaf de doorslag om het te proberen. Je eet 3 keer maaltijd en 3 keer tussendoortje. En dan koolhydraten-beperkt en eiwit rijk. Je mag geen suikers, ook geen fruitsuikers dus helaas geen fruit in de eerste fase. Er is veel kritiek op uiteraard, en een normaal eetpatroon is uiteindelijk de bedoeling maar ik maak s avonds mijn eigen maaltijd, zonder producten van powerslim (50 gr mager vlees of vis en 400 gr groenten, vaak een roerbak mix) en tussen de middag neem ik ook geen product maar een salade met kip, tonijn of zalm. De tussendoortjes gebruik ik wel van hun producten; maar soms neem ik wat kipfilet met roomkaas light of stukjes komkommer met tomaatjes of bleekselderij met rauwe van of hardgekookt eitje met verse peterselie. 's Morgens neem ik soms een product maar soms gewoon magere kwark met wat geschaafde pure chocolade of met scheutje suikervrije siroop.

Zijn er meer afvallers die een specifiek dieet volgen??
Candy: minime doet Cambridge, volgens mij hetzelfde idee als ik dat zo hoor.
Ik eet zelf koolhydraatarm en geen zuivel (paleo) maar in het weekend wil ik nog wel eens een uitzondering maken voor brood.
Verder zorg ik ervoor dat ik minder dan 1800kcal eet.

Vajana: dat zou wel veel beter motiveren, als het verbrandde de dag erna er ook zichtbaar af is!

Ik heb te kort gegeten vandaag.
Zit op 1335 kcal.

O: shake van banaan, sinaasappel, spinazie en avocado.

L: omelet (zonder brood 😉) met heel veel groente en een beetje vlees

T: sinasappel

D: wokgroente met vis en gezien de lage kcal vandaag ook een gebakken eitje.

Straks nog een handje noten om de lage kcal goed te maken.
Alle reacties Link kopieren
Het beste dieet is gewoon buikgriep hebben, kilo's vliegen er af ;) ! Succes gegarandeerd.
Haha, had ik laatst ook, maar die kilo's zitten er helaas ook weer aan zodra je beter bent :cry:

Beterschap :there:
Hoera! Gisteren een nieuwe trui gekocht bij Steps en ik had NIET de grootste maat! :cheer:
Kijk, dat is leuk winkelen. Goed bezig :cheer2:
Beterschap coosje!

En hoera voor minime :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Balen Coosje. Beterschap gewenst.

Wat goed Minime. :yes:
Alle reacties Link kopieren
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven