Visite neemt hond mee

05-12-2017 04:52 192 berichten
Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Wij hebben bewust geen huisdieren. Vrienden van ons wel. Nu heb ik laatst een discussie gehad toen ik aangaf dat ik liever niet wil dat ze hun hond meenemen in de buurt van onze baby. Dit vonden ze geloof ik een beetje belachelijk maar hebben ze wel gerespecteerd toen ze op kraamvisite kwamen.

Later dacht ik...eigenlijk wil ik sowieso liever niet dat ze hun hond meenemen. Wij hebben o.a. geen hond omdat we niet op die viezigheid (haren, stank) zitten te wachten dus waarom zouden we de hond van een ander wel in ons huis laten? Ik heb het een keer toegestaan toen ze de hond net hadden en hem niet alleen konden laten maar hoewel we het grootste deel van de dag buiten waren baalde ik wel. Hond heeft vanalles afgelikt in mijn huis en in mijn tuin lopen wroeten, bloemen kapotgebeten etc.

En nu we een baby hebben voel ik me er al helemaal niet meer prettig bij.

Kan ik het maken om voortaan te zeggen dat ik geen honden in mn huis wil? Hoe doen andere mensen zonder huisdier dit?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef: ↑
05-12-2017 09:38
Je kunt toch geen kinderen weren? Dat zijn gewoon mensen, niet een soort huisdiertjes.

Dat kun je inderdaad minder goed vlakaf doen, maar bij sommige kinderen probeer ik het wel te vermijden door buitenshuis af te spreken of alleen als het warm weer is: zwembad en trampoline in de tuin, dan lukt het wel voor een uurtje of twee.
Ik heb een hond en geen haar op mijn hoofd die bedenkt dat ik hem meeneem naar anderen. Ik zorg voor oppas thuis mocht dat nodig zijn.
Je kunt toch geen kinderen weren? Dat zijn gewoon mensen, niet een soort huisdiertjes.
Toch kan dat wel hoor. Niet iedereen is dol op kinderen. Daarom vraag ik dus altijd of het goed is als ik dochter mee neem.
Ik heb wel eens gehad dat iemand zei dat ze liever niet hadden dat dochter mee kwam.
Niet omdat ze haar niet leuk vinden (althans dat zullen ze niet zeggen als het wel zo is) maar omdat praten gewoon makkelijker is zonder peuter erbij.
No hard feelings.
Ik heb zelf honden maar zal ze echt nooit mee nemen op visite tenzij degene er om vraagt omdat ze het leuk vinden. Heb 1 vriendin die er om vraagt omdat ze weet dat ik ze standaard thuis laat .
Andersom ook geen andere honden hier in huis schoonzus heeft twee enorme bakbeesten en zou ze het liefst gezellig mee brengen op bv een verjaardag .
Nou nee ons huis onze honden en geen andere binnen.
Kinderen zijn welkom maar niet achter onze honden aan rennen of ze proberen te pakken.
Waarom niet?
Als jij mijn vriendin bent en ik jou uitnodig, wil ik met jóu bijpraten, niet dat alle aandacht cónstant naar je kind uitgaat, die ik ook nog eens enorm in de gaten moet gaan zitten houden tussen mijn mooie spullen.
Ik nodig dus jou uit en niet je kind. Ik zou het dan ook heel raar vinden als je je kind ongevraagd mee zou nemen.
Je kunt mensen weren. Dus ook kinderen. Als ik geen klik heb met een partner van een vriendin spreek ik af zonder haar partner. Kleine kinderen wil ik ook niet in huis. De storende factor ervan verpest de mogelijkheden om een gesprek met elkaar te kunnen voeren. Nog buiten t feit dat mijn huis er niet op ingericht is.
Taralina schreef: ↑
05-12-2017 10:53
Waarom niet?
Als jij mijn vriendin bent en ik jou uitnodig, wil ik met jóu bijpraten, niet dat alle aandacht cónstant naar je kind uitgaat, die ik ook nog eens enorm in de gaten moet gaan zitten houden tussen mijn mooie spullen.
Ik nodig dus jou uit en niet je kind. Ik zou het dan ook heel raar vinden als je je kind ongevraagd mee zou nemen.

+1

Idem trouwens voor echtgenoten of andere aanhang :whistle:
Waarom niet?
Dit dus!
Ik heb nog nooit zonder overleg een huisdier meegenomen op visite. Raar om dit wel te doen.
nina1966 schreef: ↑
05-12-2017 09:20
Waarom is dat onzin? Jij hoeft zeker ook 8 uur lang niet te plassen?

Mijn hond slaapt 's nachts ook meer dan 8 uur.
Star² schreef: ↑
05-12-2017 11:07
Mijn hond slaapt 's nachts ook meer dan 8 uur.
Maar dan gaat ie dus overdag wel uit. 2x 8 uur is wat veel toch. Tis anders als je snachts 2 x op straat gaat Dan kan hond overdag idd prima 8 9 uur alleen blijven. Maar ik vind dat dat dus maar één keer per etmaal mag/kan.
Afbeelding
MonicaG schreef: ↑
05-12-2017 08:21
Orangetree, nu ben ik wel nieuwsgierig naar dat kattenras van jou :)

Cheetoh's. Nu anderhalf, maar ze groeien tot ze 3 jaar zijn. De kater is nu net 10 kilo maar zal rond of net boven de 12 kilo gaan wegen. Ongeveer kniehoog/bij mij net iets hoger

https://www.youtube.com/watch?v=2AwMGGFv3g8

Afbeelding
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 11:40
7.71% gewijzigd
vraag vanuit onwetendheid: kan een hond niet mee en in de auto blijven?
Orangetree, die kat :heart:

Hier twee uit de opvang, waarvan de DA wel vermoedt dat van een de moeder/vader een pers of zo is.

Als ik later groot ben en huidige katten zijn er niet meer (mag er eigenlijk niet aan denken :cry: ) gaan we ons ook wel oriënteren op raskatten maar nog geen idee welke richting - iig geen naaktkatten ;-D
nina1966 schreef: ↑
05-12-2017 09:26
Dus kind mag wel kwijlen, dat is niet vies, maar hondepoten zijn wel vies?
Ehm ik denk dat bacteriologisch gezien jouw vloer viezer is dan de hondepoten. DIe houden ze namelijk erg schoon
Maar dat kwijl komt dan wél uit mijn eigen kind waar ik zelf voor gekozen heb.

Hondenpoten zijn vies. Ik loop ook niet met schoenen in huis en bij honden kan je ook niet de pootjea uittrekken. En met een doekje krijg je ze niet helemaal schoon. Lekker hoor, pootjes in mijn huis die daarvoor nog over een veldje gingen.
Visite moet hier ook gewoon de schoenen uit te trekken voordat ze naar binnen gaan.
Ik vind het niet netjes dat ze ongevraagd hun hond meenemen. Zoiets vraag je toch eerst?
Waarom niet?
Ik klets ook heel graag bij met jou zonder mijn kinderen!!!! Kletst toch fijner. Wel dan het liefst in de avond als mijn man thuis is.
lilalinda schreef: ↑
05-12-2017 11:39
vraag vanuit onwetendheid: kan een hond niet mee en in de auto blijven?

Ja, in principe wel. Zolang het niet te warm is kan dat prima, de meeste honden voelen zich er ook wel prima bij om in de auto te blijven. Voordeel is dat de hond veel minder lang alleen is (de 3u reistijd is hij niet alleen) en je kunt de hond tussendoor nog even uitlaten in geval van een langer bezoek.

Mijn hond neem ik meestal niet mee, maar als het verder weg is soms wel. Maar gezien mijn hond een olifant in een porseleinkast is heb ik dan wel altijd een ren of bench mee om hem in te doen (of blijft in de auto). Ik laat mijn hond dus nooit bij een ander los in huis lopen.
Als ik een hond had die rustiger was dan nog denk ik niet dat ik het zelf prettig zou vinden als mijn hond bij een ander los in huis loopt (los van de wens van de gastheer), tenzij het echt bijna een tweede thuis zou zijn.

Zoals TO het voorstelt zou ik als hondeneigenaar dan ook nóóit laten gebeuren. Je laat je hond toch niet overal aanzitten en rommel maken bij een ander?!
s-groot wijzigde dit bericht op 05-12-2017 11:56
1.04% gewijzigd
Madrid87 schreef: ↑
05-12-2017 08:04
Nou hier ben ik het toch helemaal niet mee eens, uit persoonlijke ervaring. Mijn onderbuurvrouw vind dit blijkbaar ook ( heb het er gisteren met haar over gehad dat haar honden maar blijven blaffen als ze weg is ), die vind dat ze er maar aan moeten wennen. Ze hebben elkaar dus ze zijn niet alleen. Dus het is niet zielig. Ze loopt blijkbaar in de ochtend en avond een uur met ze, ik geloof er niks van aangezien ik ze nog nooit op straat gezien heb maar goed ik hoop voor die beesten dat het waar is. Ze vond het trouwens wel erg vervelend voor mij dat ik er last van heb, maar wist even zo gauw geen oplossing. Ze probeert het huis beter te isoleren en er hangt iets om die beesten gerust te stellen blijkbaar. Zo'n verdamper. Niet dat het helpt.

Ik vind het wel echt zielig. Niet alleen voor die beesten maar ook voor mijzelf, dat constante gekef is echt gekmakend. Mijn kat is trouwens al behoorlijk humeurig als ik hem acht uur alleen laat hoor, een hond zal dat geheid nog meer hebben.

Maar ontopic: ik vind dat je zeker kan zeggen dat je die hond niet in huis wil, ik heb hier liever ook geen honden in mijn huis. Mocht mijn broer er een nemen later en als hij goed opgevoed is vind ik het voor even wel prima maar liever niet. Het is jouw huis, dus jouw regels. Dan zoeken ze maar een oppas voor de hond.
Off topic: Belachelijk dat mensen hun hond langer dan 8 uur (werktijd en reistijd) alleen laten. Een hond kan wellicht zijn behoefte wel ophouden maar heeft ook de behoefte aan aandacht en zijn energie kwijtraken. Wellicht dat de buurvrouw een hondenuitlaatservice kan laten komen? Tja dat kost geld maar dat kost het hebben een huisdier nou eenmaal.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 11:47
0.00% gewijzigd
Je kan zeker vragen of ze hun hond thuis willen laten. Echter gezien hun reistijd naar jullie en dan het verblijf bij jullie, zullen ze wellicht iets minder vaak komen of korter. Misschien dat jullie het kunnen afwisselen? Om en om naar elkaar toe gaan..? Kijk dan wel goed uit met vieze handen van het kind, die standaard altijd overal aan zitten ;) . Ouders vinden dat schattig maar niet-ouders vinden dit vaak wat minder.

Zelf heb ik twee honden. Ik neem hun alleen mee met overleg. Andersom nemen (de meeste) ouders hun kinderen altijd mee, zonder overleg (wat ik begrijp, begrijp me niet verkeerd ;)). Echter zodra de ouders met hun bloedjes weer vertrokken zijn, is het huis meestal een zooitje en overal zie je vingers en andere ranzigheden (denk aan half opgegeten snoepjes, broodjes, enz.). Ik kan dan ook aan de poets, geen probleem uiteraard. Is het niet een kwestie van leven en laten leven, inclusief de poetsdoek en de stofzuiger...?

Dus ja, je kan het vragen aan ze maar wellicht is het net zo leuk om je minder druk te maken. Na hun bezoek een half uurtje inruimen voor stofzuigen en andere dingetjes. Dit werkt waarschijnlijk voor alle partijen het beste...?

P.s dit geldt niet voor je tuin. Die hond moet uit je tuin blijven en de baasjes moeten eventuele schade gewoon vergoeden.
ik heb ook wel vrienden met kinderen die ik liever niet in huis heb hoor.. Die slopen van alles en zitten overal aan.. Vriendin corrigeert niet want gelooft daar niet in.. Ze rennen achter mijn honden en katten aan, trekken aan staart.. wederom 0 correctie. En als ik er iets van zeg is het bonje. Dus spreek ik buiten de deur of of bij haar thuis.. simpel..
watdachtjehiervan schreef: ↑
05-12-2017 11:54
Ik klets ook heel graag bij met jou zonder mijn kinderen!!!! Kletst toch fijner. Wel dan het liefst in de avond als mijn man thuis is.
Waarom als je man thuis is ? Ik klets liever alleen met een vriendin zonder haar of man .
Simitçi schreef: ↑
05-12-2017 12:27
Waarom als je man thuis is ? Ik klets liever alleen met een vriendin zonder haar of man .

Zodat man op de kinderen kan passen?
Andersom nemen (de meeste) ouders hun kinderen altijd mee, zonder overleg (wat ik begrijp, begrijp me niet verkeerd ;)).
Waarom vind je dat gedrag te begrijpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven