Ik heb advies nodig.

05-12-2017 14:39 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva leden,

Ik zou graag wat advies willen over de situatie waarin ik mijn momenteel bevind.
Anderhalf jaar geleden leerde ik een jongen kennen via een Facebookgroep. We hebben beide dezelfde ziekte en konden het goed met elkaar vinden.
Zelf heb ik ook deze ziekte sinds mijn kinderjaren. Ik ben verliefd op hem geworden. Zeven maanden geleden heb ik de relatie beëindigd. Hij was daar kapot van. Ik heb dit gedaan omdat ik de relatie niet meer aankon (we wonen ook nog eens een heel eind van elkaar vandaan). En ik niet meer verliefd was.
Zijn situatie verslechterde en ik leefde lange tijd in een soort waas maar heb zo goed en zook kwaad als het kan mijn leven enigzins opgepakt. In de zin dat ik na twee jaar bij mijn ouders te hebben gewoond weer in mijn eigen huis ben gaan wonen.
Ik heb de relatie niet op de meest nette manier uitgemaakt. En hem nooit de kans gegeven afscheid te nemen. We hebben lange tijd geen contact gehad (nou ja paar maanden). Toen kwam er weer een beetje contact en heb ik aangeboden om langs te komen. Ik kan niet bij hem slapen gezien dat teveel prikkels geeft en bovendien te moeilijk zou zijn gezien het uit is. Hij heeft nog altijd gevoelens voor mij. Het bezoek aan hem was heel vertrouwd. Ik hou nog altijd zoveel van hem. Hij is een prachtig mens. Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Ik ben in de war. Hij heeft dagelijks thuiszorg. Maar verder was ik eigenlijk het enige leuke in zijn leven. Hij krijgt van niemand eens een knuffel of wat warmte. Ik heb het idee (al probeert hij dat niet te doen) dat hij zich erg aan mij vastklampt.
En logisch ook in zijn situatie. Ik hoor graag adviezen. Bedankt voor wie het gelezen heeft.
anoniem_50513 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 05:39
Reden: Herkenbaarheid
10.05% gewijzigd
Waarover wil je nu precies advies dan?
Waarom heb je weer contact met hem gezocht? Omdat je hem mist of terug wil? Of omdat je medelijden met hem hebt?

Als het dat laatste is vind ik dat echt een enorm slechte, onhandige move van jou. Je weet dat hij nog gevoelens voor jou heeft, en nu ga je alles voor hem nog even lekker aanwakkeren en opschudden?
Zou je in een groepje met hem kunnen afspreken zodat het wat minder belastend is.

Zie je hem als gewone vriend dan wel zou dat er in zitten: vriendschap?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef: ↑
05-12-2017 14:44
Zou je in een groepje met hem kunnen afspreken zodat het wat minder belastend is.

Zie je hem als gewone vriend dan wel zou dat er in zitten: vriendschap?
Nou, zo lang hij gevoelens voor haar heeft lijkt me dat niet..
Zo te horen zou je alleen uit medelijden overwegen om weer een relatie met hem aan te gaan, want zonder jou heeft hij niemand. Dat is nooit een goede basis.

Jij bent bezig je leven vorm te geven zonder je ouders, je wordt zelfstandiger. Dat je de relatie niet netjes hebt afgehandeld, is natuurlijk heel vervelend.

Waarom ben je eigenlijk bij hem op bezoek gegaan? Hoopte je op een gewone vriendschap, of eigenlijk toch op meer? Een vriendschap zit er niet in zolang een van jullie beide op meer hoopt dan alleen dat. Je hebt het idee dat hij zich aan je vastklampt. Niet fijn voor een vriendschap, en al helemaal niet voor een relatie.
Haal jij ook iets uit het contact met hem of zou je alleen uit medelijden en omdat jij invult dat hij niemand anders heeft met hem omgaan? Als het dat laatste is zou ik vooral wegblijven en hem de kans geven de energie die hij heeft te steken andere mensen (leren kennen).
Waarom heb je toen ineens het contact volledig en rigoreus verbroken?
Waarom leefde je daarna in een waas?

Wat heeft de periode van 2 jaar bij je ouders ermee te maken als je hem pas anderhalf jaar geleden hebt leren kennen?
QueenArachnia, ik begrijp je reactie.
Ik heb er lang over nagedacht of ik hem wel of niet zou moeten bezoeken. Ik denk dat ik ergens hoopte dat ik misschien nog gevoelens voor hem had. Misschien vrij egoïstisch. Ik heb hem vantevoren wel een brief geschreven waarin ik hem vertelde dat ik geen relatie meer wilde. En of hij mij dan wel echt wilde zien? Hij wilde graag afscheid nemen. Maar toen we elkaar zagen merkte ik wel dat ik nog heel veel voor hem voel. Hij is zo'n prachtige ziel en zo ontzettend lief. Alleen de afstand en dat we beide ziek zijn schrikt mij af. Althans ik weet niet zo goed wat mij afachrikt. Ik denk dat ik het ook heel moeilijk vind dat ik de enige ben in zijn leven en dat hij zonder mij zo ongeveer niet kan leven. Misschien had ik nooit moeten komen. En natuurlijk voel ik ook medelijden maar niet in negatieve zin. Ik lijd mee.
Dus je hebt nog steeds gevoelens voor hem..........
Hoezo kan hij zonder jou niet leven? Stopt hij dan met ademen of zo?
Waarom heb je die jongen niet gewoon met rust gelaten?
Ik lees vooral medelijden, geen verliefdheid.
Afstand mag nooit een vastloper zijn als de liefde er is, dat valt allemaal op te lossen en te overleven.
Over de ziekte kan ik niet oordelen, maar dat is wel iets wat jullie aan elkaar bind....

Als ik dit zo lees vind ik het een vrij speciale situatie en lijkt het alsof het zo moet zijn..
ik zou hem met rust laten, dan kan hij verder met zijn leven

(ik zou persoonlijk namelijk echt niet zitten te wachten op iemand die mij een zielige prachtziel vind, al was je de laatste mens op aarde)
Lorem Ipsum
turquasi schreef: ↑
05-12-2017 14:58

(ik zou persoonlijk namelijk echt niet zitten te wachten op iemand die mij een zielige prachtziel vind, al was je de laatste mens op aarde)
+1
Waarom heb jij het nodig om je zo belangrijk te maken? Misschien, en die kans is groot, is hij gewoon verder met zijn leven gegaan? Ik zou je het advies willen geven vooral je met jezelf bezig te houden en deze ex met rust te laten.
Het lijkt me erg moeilijk om gevoelens te hebben voor iemand die lichamelijk zo slecht is en achteruit gaat.
Is dat wat je te veel is geworden?
Was je bang hem te verliezen en had je daarom al vast afstand genomen?
Roggenbrood schreef: ↑
05-12-2017 14:59
+1
+2
Ik vul niet in dat er niemand anders is. Er is echt niemand anders. Alleen de thuiszorg maar die doen hun werk.
Hij heeft nagenoeg geen energie en heeft in de tussenliggende maanden geen vriendschappen kunnen sluiten. Hij kan ook niet naar buiten dus hij komt ook niemand tegen. Het is schrijnend en onwerkelijk dat iemand die nog zo jong is zó moet leven.

Ik heb twee jaar bij mijn ouders gewoond omdat ik niet voor mezelf kon zorgen. En ik woon nu weer in mijn eigen huis. Ik kon de relatie destijds niet meer aan doordat er heel veel stress was. Zijn zorg zou worden afgenomen en zonder zorg kan hij niet. Er was ontzettend veel stress in de relatie hierdoor. Ik was ook niet meer verliefd en daarbij was ik bang. Ik heb voor hem een helaas hele verkeerde relatie gehad met iemand bij wie ik niet mezelf kon en mocht zijn. Dat verhaal kan ik hier niet delen voor mijn eigen veiligheid. Maar dat was ook nog niet verwerkt ook al is dat al 4 jaar geleden.
Als je nog steeds van hem houdt waarom heb je dan een eind gemaakt aan de relatie? Ga je eigen gevoelens eens goed onderzoeken. Als je hem nooit meer zou zien, zou dat dan een opluchting zijn voor je? Zoja, dan is het een goede keuze.

Mis je hem, mis je de band die jullie hadden? Probeer dan eens uit te zoeken waarom je bang bent voor deze relatie. Praktische problemen zijn er om overwonnen te worden.

Hou hem niet aan het lijntje. Als je uit medelijden bij hem blijft is hij alleen maar slechter af. Wie heeft trouwens het initiatief genomen om het contact weer aan te halen?
turquasi schreef: ↑
05-12-2017 14:58

+3

Plus nog de arrogantie dat uitgerekend jij de figuur denkt te zijn die zijn leven de moeite waard gaat maken.
maeva schreef: ↑
05-12-2017 15:03
Ik vul niet in dat er niemand anders is. Er is echt niemand anders. Alleen de thuiszorg maar die doen hun werk.
Hij heeft nagenoeg geen energie en heeft in de tussenliggende maanden geen vriendschappen kunnen sluiten. Hij kan ook niet naar buiten dus hij komt ook niemand tegen. Het is schrijnend en onwerkelijk dat iemand die nog zo jong is zó moet leven.

Hoe kom je aan die informatie? Het is 7 maanden uit en je heb hem maanden lang niet gezien?
Verder vind ik het jammer dat je geen antwoord geeft op de vraag waarom je het nodig vind om je zo belangrijk te maken? Dat is een vraag en niet dat jij het invult, het is een vraag naar waarom dat je dat zo doet?
Nee hij is niet verder met zijn leven gegaan. Was dat maar zo..
Hij kan ook moeilijk verder met zijn leven want hij kan níks.
Ik zou graag vrienden zijn maar dat kan niet.
Ik wou hem echt niet zien omdat ik hem zielig vind. Ik mis hem ook als mens.
Hij was lange tijd mijn maatje en daarna mijn liefde. En als ik hem zie houd ik nog van hem.
maeva schreef: ↑
05-12-2017 15:09
Nee hij is niet verder met zijn leven gegaan. Was dat maar zo..
Hij kan ook moeilijk verder met zijn leven want hij kan níks.
Ik zou graag vrienden zijn maar dat kan niet.
Ik wou hem echt niet zien omdat ik hem zielig vind. Ik mis hem ook als mens.
Hij was lange tijd mijn maatje en daarna mijn liefde. En als ik hem zie houd ik nog van hem.
nou ik vind het dwepen met iemand anders ellende.
Je zult moeten kiezen.

Vriendschap? Dat gaat 'm niet worden. Hij is te afhankelijk van jou, jij vindt hem zielig.
Relatie? Dat gaat 'm niet worden. Hij is te afhankelijk van jou, jij vindt hem zielig.
Geen contact? Jij kunt verder met je leven. Hij kan zijn energie steken in zijn eigen leven.

Kies maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven