Visite neemt hond mee

05-12-2017 04:52 192 berichten
Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Wij hebben bewust geen huisdieren. Vrienden van ons wel. Nu heb ik laatst een discussie gehad toen ik aangaf dat ik liever niet wil dat ze hun hond meenemen in de buurt van onze baby. Dit vonden ze geloof ik een beetje belachelijk maar hebben ze wel gerespecteerd toen ze op kraamvisite kwamen.

Later dacht ik...eigenlijk wil ik sowieso liever niet dat ze hun hond meenemen. Wij hebben o.a. geen hond omdat we niet op die viezigheid (haren, stank) zitten te wachten dus waarom zouden we de hond van een ander wel in ons huis laten? Ik heb het een keer toegestaan toen ze de hond net hadden en hem niet alleen konden laten maar hoewel we het grootste deel van de dag buiten waren baalde ik wel. Hond heeft vanalles afgelikt in mijn huis en in mijn tuin lopen wroeten, bloemen kapotgebeten etc.

En nu we een baby hebben voel ik me er al helemaal niet meer prettig bij.

Kan ik het maken om voortaan te zeggen dat ik geen honden in mn huis wil? Hoe doen andere mensen zonder huisdier dit?
Honden komen er hier niet in, maar dat is alleen maar omdat ik katten heb. Anders zou het me niet uitmaken, mits de hond een beetje normaal opgevoed is.

Kleine kinderen heb ik eigenlijk ook liever niet op bezoek, maar dat is nou eenmaal niet altijd te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef: ↑
05-12-2017 12:32
Waarom vind je dat gedrag te begrijpen?

Omdat je de kinderbescherming op je dak krijgt als je je kleine een paar uur alleen laat.
Als je je hond een halve dag alleen laat heeft dat minder gevolgen :proud:
MonicaG schreef: ↑
05-12-2017 12:46
Omdat je de kinderbescherming op je dak krijgt als je je kleine een paar uur alleen laat.
Als je je hond een halve dag alleen laat heeft dat minder gevolgen :proud:
Daar hebben ze oppas voor uitgevonden. Of vaders. Die kunnen ook oppassen als moeders met n vriendin wil gaan borrelen.
Onze hond gaat in de auto-bench met drinken en speeltjes, als wij ergens zijn waar hond niet welkom is. Het raampje van de auto staat altijd op een kier voor frisse lucht. Tussendoor gaat man of ik even naar de auto om hem uit te laten.
Alleen bij een hittegolf gaat hond naar oppas en niet in de auto-bench.

Jouw huis, jouw regels.

Als mensen allergisch zijn voor honden, trek ik dat absoluut niet in twijfel.
Jammer als er mensen zijn die dat wel in twijfel trekken.

In mijn omgeving is er iemand die allergisch is voor honden. Werd al gelijk als hondenhater aangekeken door de schoonfamilie van die persoon. O_o
jaja007 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 12:59
10.45% gewijzigd
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Caledoniaxx schreef: ↑
05-12-2017 12:02

Altijd fijn ook dat hondeneigenaren verwachten dat ook jij hun poepsiewoepsie schattige huisdier maar leuk moeten vinden.

Ik vind mensen die dat doen met hun bloedjes van kinderen veel erger.
olla- schreef: ↑
05-12-2017 12:31
Zodat man op de kinderen kan passen?
Kwam op mij over dat man er bij moest zijn ;)
Nee, heel gek vind ik het niet dat je in je eigen huis, zonder huisdieren, geen honden op visite wilt.
Hier een groot hondenliefhebber, in de toekomst zal ons gezin ook vast uitgebreid worden met een hond, maar het staat ieder vrij in eigen huis om een hond toe te laten ja of nee.

Hier was de hond van mijn ouders op dag 2 van de kraamweek al in huis bij ons, om kennis te maken met de baby. Dat wilden we graag allemaal en dat ging uitstekend.

Nu moet ik zeggen dat ik qua viezigheid, echt veel meer van mijn baby'tje kan hebben, dan van de hond van ouders, waar ik heel erg gek op ben en ook veel viezigheid van heb gekend ;-). Een jaar geleden had ik niet gedacht dat ik dat verschil zo groot zou vinden, maar het is toch echt zo in mijn geval.

Het is gewoon totaal anders in mijn ogen.. Het weren van kinderen bij anderen thuis is natuurlijk ook een goed recht.

Zelf vind ik het heerlijk om zonder baby op pad te gaan als ik met vriendinnen bij wil kletsen en spreek ik eigenlijk alleen maar af bij vriendinnen zonder baby mee te nemen. Man is dan thuis of mijn (schoon)moeder past een aantal uur op. De aandacht gaat anders, zowel van mijzelf als van vriendinnen, naar baby, terwijl ik juist eens even zonder hoofdonderwerp 'baby' wil kletsen.
Bij mij hoef je ook niet met je hond aan te komen. Sommige, fatsoenlijk opgevoedde honden, vind ik best leuk maar mijn katten zouden een hond op bezoek niet bepaald appreciëren. Ook vind ik honden altijd een beetje stinken, maakt niet uit hoe schoon ze zijn.

Heb zelf een kleine op komst maar kleine kinderen van anderen vind ik ook al niks. Ook vies met hun snot en kwijl en plakkerige handjes, brrrrr. Hopelijk is dat anders als het van jezelf is :)
redbulletje schreef: ↑
05-12-2017 12:32
Waarom vind je dat gedrag te begrijpen?
Zij zien (veelal) hun kinderen en zichzelf als onlosmakelijk verbonden (figuurlijk :proud: ), één gezin. Ik had het wellicht ook anders moeten beschrijven, ik heb er begrip voor, dat is eigenlijk meer zoals ik er over denk. Maar heel eerlijk, als ik afspreek om gezellig bij te kletsen, geef ik zwaar de voorkeur aan vriendinnen zonder haar kinderen. Gelukkig zien de meeste van mijn vriendinnen dat ook zo.
Het is toch logisch om gewoon te zorgen dat je huisdier ergens terecht kan en zoniet kan je nog altijd als laatste moment bellen en vragen of ze het erg vinden om je hond mee te nemen, zoniet heb je gewoon pech !

Ik vind het zo onbeleefd om met huisdier ongevraagd aan te komen en zeker en vast als de hond zich niet kan gedragen.
Als ie m'n tuin omverspit enz zou ik zorgen dat ik het beestje in de garage ofz kan zetten want zo is het echt niet aangenaam.
Mezcal schreef: ↑
05-12-2017 12:58
Ik vind mensen die dat doen met hun bloedjes van kinderen veel erger.
Haha helemaal mee eens. Ik heb een vriendin en die heeft er een 'handje' van om aan mij te vragen van "Goh vind je mijn dochter ook niet het schattigste en mooiste meisje wat er is?". Mijn antwoord is dan tegenwoordig "Vind je mijn honden ook niet de mooiste, schattigste, meest lekker ruikende honden die er bestaan?". Vaak valt het kwartje dan wel.

Tuurlijk vinden ouders/dierenbezitters hun eigen kinderen/dieren het leukste en mooiste. Maar heel eerlijk, zodra je er iets verder vanaf staat, zie je gewoon een kind/dier zoals alle andere.
poldervrouw schreef: ↑
05-12-2017 12:14
ik heb ook wel vrienden met kinderen die ik liever niet in huis heb hoor.. Die slopen van alles en zitten overal aan.. Vriendin corrigeert niet want gelooft daar niet in.. Ze rennen achter mijn honden en katten aan, trekken aan staart.. wederom 0 correctie. En als ik er iets van zeg is het bonje. Dus spreek ik buiten de deur of of bij haar thuis.. simpel..
Oh zulke vrienden hadden wij ook. Op een gegeven moment had ik de eiersalade aan het plafond en was mijn eettafel en 2 stoelen bekrast met een pen die mama had gegeven. Toen ik dochterlief er op aan sprak, werd moeder woest. Het zijn nu geen vrienden meer, en ik mis ze ook niet.
Orangetree schreef: ↑
05-12-2017 11:37
Afbeelding

Cheetoh's. Nu anderhalf, maar ze groeien tot ze 3 jaar zijn. De kater is nu net 10 kilo maar zal rond of net boven de 12 kilo gaan wegen. Ongeveer kniehoog/bij mij net iets hoger

https://www.youtube.com/watch?v=2AwMGGFv3g8

Afbeelding
Wat een héérlijk beest!
watdachtjehiervan schreef: ↑
05-12-2017 11:54
Ik klets ook heel graag bij met jou zonder mijn kinderen!!!! Kletst toch fijner. Wel dan het liefst in de avond als mijn man thuis is.
👍🏼
Dat bedoel ik, blijft je kind gewoon bij je man (of een oppas oid)
Griet1983 schreef: ↑
05-12-2017 13:30
Haha helemaal mee eens. Ik heb een vriendin en die heeft er een 'handje' van om aan mij te vragen van "Goh vind je mijn dochter ook niet het schattigste en mooiste meisje wat er is?". Mijn antwoord is dan tegenwoordig "Vind je mijn honden ook niet de mooiste, schattigste, meest lekker ruikende honden die er bestaan?". Vaak valt het kwartje dan wel.

Tuurlijk vinden ouders/dierenbezitters hun eigen kinderen/dieren het leukste en mooiste. Maar heel eerlijk, zodra je er iets verder vanaf staat, zie je gewoon een kind/dier zoals alle andere.
Dit en het valt me op wanneer ze het vragen ook meestal het slechtste voorbeeld hebben.

'Vind je mijn hondje niet het liefste van allemaal??'
Je kijkt om en ziet dat de hond de helft van je kussen aan het opeten is.
'Ja EEEENIG he, en mijn dochtertje is ook het TOPPUNT van fatsoen!'
Dan zie je dat het kind wereldkampioen neuspeuteren is en nu een poging waagt om zoveel mogelijk vingers erin te stoppen, terwijl ze naar de stift op tafel kijkt en zich afvraagt of ook zal passen.

Wat moet je dan op zo'n moment reageren, 'Ja tuurlijk! je ziet zo hard de gelijkenissen, hé?'
Jouw huis, jouw regels inderdaad. Zeker bij veranderde omstandigheden, in dit geval de komst van de baby.

Voor mij ligt het er heel erg aan wat voor honden iemand meebrengt. Ik wil geen stinkende, langharige kwijlers in huis, en ook geen keffers. Soortgenoten van mijn eigen bloedjes zijn wél van harte welkom en met regelmaat lopen er hier van vrienden een stuk of zes rond, waarvan sommige blijven logeren als de baasjes op vakantie zijn.

Zelf heb ik twee honden, een middelmaat en een grote, die ik overal mee naartoe gaan. Zijn ze niet welkom (wat ik begrijpelijk vind), even goede vrienden, maar als ik geen oppas voor de honden heb dan kom ik niet.

In mijn huis liever geen kinderen onder de tien. Dit ter bescherming van mijn humeur en mijn honden, die ik tegen grijpgrage, ongecoördineerde snottebellen wil beschermen.

Zo heeft iedereen wat. Helemaal prima. Wees daar open over en voorkom misverstanden.
Duidelijk dat ik dat kan vragen. Kind mee naar hen zou ik wel doen als hond misschien wat ouder en rustiger is.

Als ze een bench hebben zou ik het ook wel prima vinden als zr hond in bench op de gang bij ondms zetten. Maar misschien is dat zielig?
Zo heb ik dus weer liever dat mensen hun peuters en kleuters thuis houden. Omwille van mijn honden, maar ook omdat ze van je huis zo'n puinhoop kunnen maken. Ik heb bewust geen kinderen.
Kashri schreef: ↑
05-12-2017 16:48
Duidelijk dat ik dat kan vragen. Kind mee naar hen zou ik wel doen als hond misschien wat ouder en rustiger is.

Als ze een bench hebben zou ik het ook wel prima vinden als zr hond in bench op de gang bij ondms zetten. Maar misschien is dat zielig?
Mijn honden worden in hun huis niet buitengesloten, en niet in de bench gedaan. En al helemaal niet voor een kind. Want kinderen moeten zich maar leren te gedragen en anders zijn ze niet welkom.
iones schreef: ↑
05-12-2017 16:51
Mijn honden worden in hun huis niet buitengesloten, en niet in de bench gedaan. En al helemaal niet voor een kind. Want kinderen moeten zich maar leren te gedragen en anders zijn ze niet welkom.
Ik bedoel als zij bij mij komen...
Oke. Dan is het jouw huis.
Vind het maar raar dat mensen gewoon en hond meenemen op visite. Ik heb altijd geleerd dat je de hond thuis laat als je op visite gaat tenzij de mensen waarbij je op bezoek gaat ook een hond hebben of hebben aangegeven dat de hond welkom is.
En dan nog gaat de hond niet altijd mee naar mensen die ook een hond hebben zoals bijvoorbeeld bij feestjes etc waarbij het druk zal zijn in huis. En de hond gaat ook net mee als de honden elkaar niet liggen.
Zo vind ik het raar dat mensen hun koters meenemen terwijl die niet de rust hebben om ergens te gaan zitten, en alles opentrekken, overal aan komen. Maar dat wordt toch ook heel vanzelfsprekend gevonden?
Wat een gezellig topic :popcorn:
iones schreef: ↑
05-12-2017 17:02
Zo vind ik het raar dat mensen hun koters meenemen terwijl die niet de rust hebben om ergens te gaan zitten, en alles opentrekken, overal aan komen. Maar dat wordt toch ook heel vanzelfsprekend gevonden?
Nou ja, als we het dan zover doortrekken, vind ik ook dat sommigen hun vervelende partner thuis moeten laten. Moet je toch van te voren aan kunnen geven? :-D
♥

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven