Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Ik was vandaag voor controle bij de verloskundige en heb gelijk de hoofdpijn besproken. Ze zei dat het idd hormonen kunnen zijn en adviseerde maar even 4x per dag twee paracetamol te nemen en inderdaad goed te drinken. Voor pre-eclampsie is het nog te vroeg, en mijn bloeddruk was 104/68 dus daar lag het niet aan.
Met de kleine was het goed, hartje geluisterd. Hij was erg beweeglijk dus ze moest flink heen en weer met de doppler om m bij te houden :rolling:
15 januari krijgen we de 20-weken echo!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat zijn er nog veel aan het klussen en verhuizen. Ik moet er toch echt niet aan denken. Voel me zo moe echt nergens energie voor!
Gisteravond echt een huilbui gehad bij manlief. Ik ben gesloopt en die slapeloze nachten helpen niet mee. Zag het even allemaal niet meer zitten nadat de apotheek ook nog eens verkeerde medicijnen had meegegeven.. maargoed soms lucht het even op haha.

Spannend dat de eerste 20 weken echo al gepland staan. Mn moeder kon ook niet geloven dat we 11 jan al de 20 weken echo hebben. Jeetje zegt ze dat gaat snel.

Fragolisa hopelijk gaat je hoofdpijn snel weg. Want dat is niks zoveel hoofdpijn hebben. Maar ik denk idd ook door de hormonen komt.
T gaat nu ook echt supersnel. Gelukkig maar, want de traagheid van de eerste weken was niet te doen ;) gevoel dat t vanaf 9 weken beetje sneller begint te gaan. Gewend aan het idee van zwanger zijn en zo. 13 wk vandaag!

Wel echt mega opgeblazen, pff, m’n darmen verdienen soms echt even een beetje aansporing. Ze doen niks en sputteren bij alles tegen. Naja. T is voor de goede zaak, Haha.

Heb echt een superleuk cadeautje gekocht voor m’n vriend vandaag vast voor de babykamer :) mooie smoes voor vroege aankopen, kerst!
Charlie ook ik vind het juist best snel gaan. Maar iedereen weet het nu en dat vind ik vooral heel fijn! Snappen ze als ik een keer moe ben of niet lekker. Buren zouden ook wel gedacht hebben die is lui de laatste tijd haha.

Wij hebben nu de eerste kadotjes gehad voor de baby. Zo leuk! Echt allemaal hele leuke dingen. Knuffeltje, rompertjes, speentje en kleertjes. En heb een hele mooie 9maanden boek gekregen!
Zelf nog niks gekocht maar wil met kerst ook paar kadotjes doen ( weet manlief niet😂) maar dan wil ik papa ook iets geven voor de kleine. En denk ons dochtertje een popje. Ze heeft nu een kruipende pop gekregen en vind dat helemaal leuk. Wil nu een zacht popje kan ze in haar poppenwagen doen doen ze heeft gekregen gister. Ze is er maar druk mee haha. Kan ze alvast oefenen met baby!
nog 1 dag (en een half ;) , pas om 16u ongeveer) en we weten of bij ons ook alles OK is, en dan mag ook iedereen het weten!
vind het wel k*t dat mijn ouders dit weekend (en het volgende) druk bezet zijn, en wij ook behoorlijk, waardoor we wsl niet kunnen langs gaan :( want ze wonen ook niet heel vlakbij ...
schoonfamilie is geen probleem, die zien we toevallig allemaal dit weekend...

ik kijk uit naar morgen!!!

dochter heeft hier ook een pop, en die is daar zo druk mee, en ook in haar keukentje, een echte mama in spe. ook véééél interesse in baby'tjes, dus dat komt helemaal goed! we zullen er enkel goed moeten over waken dat ze niet jaloers wordt, om de aandacht nu te moeten delen met 2 mini's, waar ieders aandacht naartoe zal gaan uiteraard!
Jaaa misstiek je mag al bijna voor de echo. Laat je het weten hoe alles was? Vind je het niet bubbel zo spannend?

Oh schattig zeg. Meisjes zijn soms zo verzorgend ingesteld. Hief word ze dat ook steeds meer. Ze is nog heel jong dus moet nog groeien maar ik denk dat het wel goed komt. Vrienden hebben een baby en ze is daar gek op. Gaat hele tijd knuffelen en kusjes geven e brengt dan een knuffel. Trouwens heel veel kindjes gaat ze knuffelen en met papa en mama knuffeld ze ook veel.
Ja straks word het wel pittig. Moet ze dr aandacht wel verdelen. Hopelijk nemen de mensen op kraamvisite ook soms een kadotje voor haar mee.
Spannend,Misstiek, zometeen je echo!

Ik had afgelopen week flink last van een buikgriep, kostte me al m'n energie... was er echt beroerd van en heb een week ook niet gewerkt. Nu wel weer wat opgeknapt.
Maandag bij de vk geweest, alles was goed. Ben wel in het eerste trimester een kilo of 4/5 afgevallen...
Pfff. Misschien. Net telefoon dat ik er gister op stond. Stond zo niet genoteerd. Nu bellen en bellen zn bellen of we toch kunnen vandaag of verzetten 😢
Verzet naar dinsdag :cry: :cry: . Ff tranen nu hoor. Stomme hormonen...
Alfalfalfa jeetje echt naar die buikgriep. Weet hoe jij je voelt. Doe rustig aan. Hier moest ik echt extra tijd nemen van de verloskundige om te herstellen.
Veel afgevallen zeg. ik ben ook zo iets afgevallen. Kon jij het wel hebben? Ik woog altijd al rond de 55 niet veel dus ik moet echt zorgen dat ik weer snel aankom maar dat is lastig als eten niet heel goed gaat. Bij mn vorige zwangerschap totaal maar 8kilo aangekomen haha dus ben nu ook niet bang dat het veel zou zijn!

Ik dacht dus dat ik een schopje voelde. Eigenlijk lijk het me nog veeltste vroeg bij de eerste pas rond de 19 weken. We zullen zien hihi wel bijzonder als het zo is😍
Neeee misstiek hoe kan dat dan? Hebben hun een fout gemaakt? 🤔
Slecht zeg. En kon je echt niet eerder? Was het niet de 2e keer dat het fout loopt?
Nou kan me voorstellen dat je enorm baald zou die een termijnecho worden en hoelang ben je nu zwanger?
Ach,Misstiek, dat is balen! Kan me voorstellen dat je je er helemaal op ingesteld had.... :hug:

Najaar, hier rond de 70kg nu, had wel wat reserve ;-)
Net even nagekeken, vorige zwangerschap was ik bij 20 weken ook pas 2 kilo aangekomen, in totaal nog geen 10.
Maar zo'n buikgriep is dus echt k*t ja. Het voelde zo rot dat bijna al het eten en drinken wat binnenkomt er weer uit gaat... zo raak je je energie wel kwijt.
In hun agenda stond woensdag. In de agenda die zij voor mij noteerden, dat is zo een boekje met alle afspraken en dergelijke, stond vandaag. Hun fout dus. Het was ofwel ma di of woe. Maandag tijdens mijn werkuren, altijd lastig, di 17.20 of woe 17u. Di genomen, want dan kan ik direct daarna nog prikken voor nipttest.

Dik balen.
Vorige keer viel nog mee. Toen was er vertraging. Business as usual. Meestal bij afspraak om 4u ben je pas om 4.45 aan de beurt... time management... 🤔
Najaar, schopjes kunnen al hoor. Had ik ook al van dochter redelijk vroeg. Dat zijn heeeeeeeeel actieve beebjes 😉
Oh Getver MissTiek! Snap dat dat rot is, ben je er zo op ingesteld.... wat stom. Naja, menselijke fout van hen, kan gebeuren. Maar zou er zelf ook wel enorm van balen. Maar goed, opnieuw aftellen en die 5 dagen zijn zo om!
Ahhh Misstiek balen zeg! Nou ja, je moet maar zo zien, dinsdag zie je meer, want dan ben je al twaalf weken! Kunnen ze gelijk een goeie nekplooimeting doen!
Gaan jullie nu wachten met vertellen?
Ja we wachten nog met vertellen... je weet nooit dat eentje het niet gehaald heeft
Knap hoor misstiek dat je het zo lang vol kan houden om niks te zeggen. Maar stel eentje red het niet en de andere wel wil je dan niks zeggen daarover? Ik zou dat niet kunnen/willen dus vandaar we wel gewoon hadden verteld eerder voor de echo aan onze ouders en zussen. Of zeg je het meer nog niet omdat ze anders extra blij zijn en dan toch nog slecht nieuws heb?
Ja combo van beide.
Nog niet zeggen om niemand te enthousiast te zien en daarna te ontgoochelen, maar het is vooral man die wil wachten... nu weten toch al een 10tal kennissen van mij het en dat is wel leuk 😁
Aah leuk najaar! Samen op dezelfde dag gezellig hahaha.

Ah misstiek dat is balen! Maar inderdaad bekijk het maar positief,elke dag dat het langer duurt kun je meer zien :flirting:

Wij aanstaande maandag de geslachtsbepaling :cheer2: nu al nerveus hihi...

Vandaag 13 weken :sun:
Balen MissTiek dat je afspraak niet doorging!

Hier helaas nog geen schopjes, maar ik zit ook pas op 13 weken en 5 dagen.
Gisteren wel van een paar mensen gehoord dat ze zagen dat ik een buikje heb. Wordt dus toch een beetje zichtbaar.
Superspannend Bobbie! Wij hebben ook geslachtsbepaling gepland voor als ik 16 en halve week ben over kleine drie weken. Enorm geneigd om te vervroegen, maar hou me sterk ;) Dingen lopen allemaal zo anders dan je je vooraf bedenkt, ik snapte nooit dat mensen vroege zwangerschapstesten deden, of extra echo’s, en ik dacht dat ik geslacht niet zou willen weten. En dan ineens ben je zo nieuwsgierig...
haha charlie, idd!
hier geslacht via nipt, leve belgie. 1-eiig normaal, dus zelfde geslacht. mss volgende week al wat te zien ook, maar met nipt weten we het zeker.
nipt is wel niet 100% bij tweelingen, maar volgens gyn kan het geen kwaad :p
Vroeg hoor al een geslachtsbepaling. Mn zusje heeft dat ook gehad en kwam uit jongetje nou met 20 weken was het toch echt een meisje. Wij hebben pas eerste week van januari geslachtsbepaling. Ben heel benieuwd. Verloskundige wilt niet eerder dan met 17 weken. Misschien dat we nog ergens vroeger doen maar ik heb liever wat later zeker goede uitslag dan dat het met de 20 weken nog veranderd en je krijgt te horen dit klopt toch niet.

Haha Charlie ik ken het. Wij zeiden alle bij altijd we willen niet weten wat het word nou waren bij de eerste net zwanger en toen wouden we het alle bij wel weten haha. Ook gewoon zoveel makkelijker.

Jullie al gevoel wat het word?

Farah leuk he om te horen dat je het al beetje kan zien. Hier is het overduidelijk haha. Op werk kwam ik iemand tegen en die zei oké volgens mij mag ik je feliciteren als het niet zo is nou dan weet ik het niet meer haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven