Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Facebook verzoek. Als hij je accepteert geeft dat sowieso aan dat hij openstaat voor contact lijkt mij. Een kaart kan iemand ook een btje van schrikken, wekt gelijk verwachtingen.
Is super normaal en je kan gewoon berichtje sturen van hoe gaat het. Ik denk, grootste kans van slagen, en minste ego-schade
Ben benieuwd wat je gaat beslissen/doen. Laat je ons weten hoe het afloopt? :) :-P
Ik zou gaan voor Facebook en zeker niet voor de kaart :) Benieuwd wat je gaat doen!
Ik twijfel ontzettend om eerlijk te zijn.. maar ik denk dat Facebook toch wel het minst confronterende is.. maar ik durf niet ha-ha.
Ik vind dit wel heel schattig to :love:

Is toch geweldig als iemand stiekem zo verliefd op je is....

Jij hebt zeker veeeel boodschappen in huis inmiddels.

Facebook verzoek sturen, in het ergste geval voortaan even omrijden naar een andere supermarkt.

Probeer het gewoon...
Nou, ik doe ‘veel’ boodschappen daar omdat wij hier thuis de koopzegels sparen. En verliefd is een groot woord ha-ha, ik heb zeker wel interesse.

Maar ik durf nu helemaal niet meer..
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 21:21
Nou, ik doe ‘veel’ boodschappen daar omdat wij hier thuis de koopzegels sparen. En verliefd is een groot woord ha-ha, ik heb zeker wel interesse.

Ik vraag me af hoe je aan zijn naam bent gekomen.
In de sportschool was ook altijd een man die altijd 'hoi' zei en opvallend vaak langs liep. Kreeg toen een vriendschapverzoek op facebook. Vond dit toch een beetje stom en niet zo stoer. Ik zou gaan voor een aanpak in real life!!
lindaatje1900 schreef:
06-12-2017 21:27
Ik vraag me af hoe je aan zijn naam bent gekomen.
Naambordje.
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 21:46
Naambordje.
Ah, ja natuurlijk :)
Oh neeeee ik zou ook echt geen kaartje doen. Ik snap dat dit 20 jaar geleden heel leuk was (want geen SMS en/of FB), maar nee, ik zou hier nu niet meer voor kiezen. Het is niet nodig en een beetje too much. Het wordt dan veel te groot, in mijn optiek.

Generatiekloofje misschien (ik ben 27)...? Geen idee. Vooral als hij niet hapt, zou ik me echt awkward as hell voelen in die winkel. Bij een onbeantwoord FB-bericht zou ik dat minder hebben: shit happens.

Maak het niet te groot, TO. Het is gewoon een leuke knul in de super. Een mens, net als jij. Ik zou hem gewoon toevoegen en dan eens kijken wat er gebeurt ^^.
En nu niet meer twijfelen.
Vriendschapsverzoek verzenden, nu.:)
Ik heb een linkje voor je opgezocht met ‘Hoe onbekende man versieren’ :proud:

Als dat je niet over de streep kan trekken...

https://mannengeheim.nl/hoe-spreek-je-hem-aan/

Nooit zelf hoeven toepassen, mijn man sprak mij aan, lang geleden bij een tramhalte :facepalm:
Naar de supermarkt gaan, hem aanspreken met de opmerking dat je een vraag hebt m.b.t. product en of je zijn 06 nummer mag noteren zodat je, in't geval hij niet belt, jij hém kan bellen. Als hij daar lollig op terug reageert weet je genoeg. Met humor los je veel op TO, dat breekt het ijs. FB verzoek kan, moet je wel een duidelijke PF hebben. Anders sla je de plank ook mis. Ik zou v.d. persoonlijke aanpak gaan, wat valt er te verliezen? Loop je blauwtje, ga je blokje om naar andere supermarkt ;)
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed meer wat ik moet doen en mijn onzeker icm de verlegenheid heeft nu de overhand genomen om eerlijk te zijn.. :rolling:
PinkUnicorn schreef:
06-12-2017 22:35
Naar de supermarkt gaan, hem aanspreken met de opmerking dat je een vraag hebt m.b.t. product en of je zijn 06 nummer mag noteren zodat je, in't geval hij niet belt, jij hém kan bellen. Als hij daar lollig op terug reageert weet je genoeg. Met humor los je veel op TO, dat breekt het ijs. FB verzoek kan, moet je wel een duidelijke PF hebben. Anders sla je de plank ook mis. Ik zou v.d. persoonlijke aanpak gaan, wat valt er te verliezen? Loop je blauwtje, ga je blokje om naar andere supermarkt ;)
Zoveel ballen heb ik helemaal niet helaas ha-ha!
BaloeBeer schreef:
07-12-2017 04:48
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed meer wat ik moet doen en mijn onzeker icm de verlegenheid heeft nu de overhand genomen om eerlijk te zijn.. :rolling:
Door alle meningen te lezen ben je er zoveel over na gaan denken dat je geen enkele optie meer aandurft? Daarmee heeft het forum je dus van de regen in de drup geholpen. Wat nu dan?
Herkenbaar, iemand leuk vinden in een wat lastige situatie waarin je niet even zomaar op iemand af kan stappen. :)
Ik zou het even laten rusten, een paar dagen. Even helemaal niks doen.
Als je boodschappen doet, niet weer 'zakelijk' wat vragen, even mee wachten.
Het facebook verzoek en de kaart zou ik allebei niet doen, het komt m.i. wat stalkerig over, je dringt wel gelijk zijn persoonlijke ruimte binnen. Terwijl jij voor hem ws nog gewoon een klant bent, die om en over producten vraagt.
Er zijn wel kleine, wat minder directe manieren om een indruk achter te laten en te krijgen :idee:
Over een paar dagen/week, wel weer iets vragen over een product maar...
vraag iets over een product dat lekker is, weet ik het, een speciaal kaasje,
een drankje dat je nog niet kent (of wel, doet er niet toe).
En vraag hem of hij het wel eens gegeten/gedronken heeft. Wat vond hij ervan?
Of zou hij zoiets proberen - bv het speciale kaasje-? En wat zou er lekkerder bij zijn, zou het ook lekker zijn met bier of toch beter rode wijn?
Ik noem maar wat hoor, maar niet te moeilijk erover doen om zoiets te vragen.
En ja, het is doodeng en ja je gaat een rood hoofd krijgen, misschien stuntelen, stil vallen maar BaloeBeer, en nou komt'ie, dat is helemaal niet erg! Juist niet!
Dan snapt ie misschien, hee zou ze me leuk vinden? Of niet maar je zal wel even in zijn gedachten zijn, ook erna. Misschien even maar toch.
De volgende keer kan je dan erop terug komen. Dat kaasje wat ik laatst kocht en je me wat advies gaf, dat was lekker/vies/ wel wat apart o.i.d.
Nu ben ik op zoek naar een speciaal bier, heb je daar wat tips over? - en vergeet niet te lachen :P - En dan weer wat doorvragen, welke drink jij graag?
En wie weet ontstaat er zo een leuk gesprekje, gewoon leuk.
Hoef je hem nog niet gelijk mee te vragen om een keer bier te drinken.
Dat kan evt weer een volgende keer, spreek je hem aan over dat speciaal bier dat je gekocht had.
En als je dan hopelijk je wat meer op je gemak voelt, vraag hem dan om een keer wat te gaan drinken.
Ook al ben je nog niet op je gemak, - rood hoofd, stuntelstunntel- gewoon doen!
Want hoe erg is het nou helemaal om iemand leuk te vinden?
Je vind hem leuk, nou nou wat erg...
En wil hij niet, hij zegt bv 'beter van niet' of zo. Jammer. Echt niet leuk natuurlijk.
Maar, je hebt het wel maar gedurfd! Het lef gehad! En daar leer jij weer een heleboel van! Een volgende keer als je iemand leuk vindt zal het misschien al wat makkelijker zijn om een gesprekje aan te knopen en later es mee te vragen.
In je achterhoofd houdend, ik heb wel het lef om het te doen, hoe doodeng het ook is. Want dat is het, en dat wordt wel wat minder op den duur.
In het echt, maakt veel meer indruk ipv via facebook of out of the blue een kaart in zijn handen drukken.
Hij zal echt niet denken dat je raar bent maar eerder, wow, vindt ze me leuk? En later, wow, ze vroeg me gewoon mee uit! Ook al wilt hij niet (bv al een vriendin of je bent zijn type niet).
Denkt en doet hij er wel raar over, dan is hij misschien toch niet zo leuk.
Nou Baloe Beer, laat het even rusten, denk er over en dan.....gewoon doen! :yes:
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
En BaloeBeer heb je m al toegevoegd op Facebook? Ik zeg doen!
Met afwachten gaat er sowieso niks gebeuren..
Ik denk dat je het in je hoofd nu veel groter maakt dan het eigenlijk is? Ik snap wel dat het spannend is hoor.. daarom is facebook toch best een veilige manier?
Ik had het een tijd terug andersom! 😉
Ik doe altijd boodschappen in 1 supermarkt (met m'n kinderen ook) en daar werkt dus ook een jongen. Toen hij me op fb toevoegde zocht ik daar eigenlijk niks achter! Na een paar weken begon hij via fb ineens een gesprek.
Wel het gesprek zo gedraaid dat ik kon zeggen dat ik getrouwd was en toen stopte het gesprek ook meteen 😉
Nu voelt het alleen wat licht ongemakkelijk als ik hem zie.. Vooral toen ik laatst met man bij zijn kassa stond haha! Maar ik denk dat dat ook heel snel weer zal verdwijnen? Dus als hij in jouw geval niet positief reageert dan voelt het waarschijnlijk even wat ongemakkelijk maar dat is alles? En inderdaad, je kan ook een tijdje ergens anders boodschappen gaan doen!
Succes, met wat je ook gaat doen😊
Wat is er mis met een vriendschapsverzoekje?,
Hoe weet je of hij niet al een relatie heeft?
BaloeBeer schreef:
06-12-2017 21:21

Je woont nog bij je ouders? Of spaart je partner ook koopzegels van die winkel?

Bij het eerste zou ik niet meer alle boodschappen daar doen maar dat weer even terug uitbesteden aan mijn ouders. ;)
chillzone schreef:
07-12-2017 13:53
Wat is er mis met een vriendschapsverzoekje?,
Hoe weet je of hij niet al een relatie heeft?
Op z’n Facebook staat dat ie vrijgezel is. Niet dat dat veel zegt, dus ik ga er vanuit dat het klopt.
Javier schreef:
07-12-2017 11:13
Herkenbaar, iemand leuk vinden in een wat lastige situatie waarin je niet even zomaar op iemand af kan stappen. :)
Ik zou het even laten rusten, een paar dagen. Even helemaal niks doen.
Als je boodschappen doet, niet weer 'zakelijk' wat vragen, even mee wachten.
Het facebook verzoek en de kaart zou ik allebei niet doen, het komt m.i. wat stalkerig over, je dringt wel gelijk zijn persoonlijke ruimte binnen. Terwijl jij voor hem ws nog gewoon een klant bent, die om en over producten vraagt.
Er zijn wel kleine, wat minder directe manieren om een indruk achter te laten en te krijgen :idee:
Over een paar dagen/week, wel weer iets vragen over een product maar...
vraag iets over een product dat lekker is, weet ik het, een speciaal kaasje,
een drankje dat je nog niet kent (of wel, doet er niet toe).
En vraag hem of hij het wel eens gegeten/gedronken heeft. Wat vond hij ervan?
Of zou hij zoiets proberen - bv het speciale kaasje-? En wat zou er lekkerder bij zijn, zou het ook lekker zijn met bier of toch beter rode wijn?
Ik noem maar wat hoor, maar niet te moeilijk erover doen om zoiets te vragen.
En ja, het is doodeng en ja je gaat een rood hoofd krijgen, misschien stuntelen, stil vallen maar BaloeBeer, en nou komt'ie, dat is helemaal niet erg! Juist niet!
Dan snapt ie misschien, hee zou ze me leuk vinden? Of niet maar je zal wel even in zijn gedachten zijn, ook erna. Misschien even maar toch.
De volgende keer kan je dan erop terug komen. Dat kaasje wat ik laatst kocht en je me wat advies gaf, dat was lekker/vies/ wel wat apart o.i.d.
Nu ben ik op zoek naar een speciaal bier, heb je daar wat tips over? - en vergeet niet te lachen :P - En dan weer wat doorvragen, welke drink jij graag?
En wie weet ontstaat er zo een leuk gesprekje, gewoon leuk.
Hoef je hem nog niet gelijk mee te vragen om een keer bier te drinken.
Dat kan evt weer een volgende keer, spreek je hem aan over dat speciaal bier dat je gekocht had.
En als je dan hopelijk je wat meer op je gemak voelt, vraag hem dan om een keer wat te gaan drinken.
Ook al ben je nog niet op je gemak, - rood hoofd, stuntelstunntel- gewoon doen!
Want hoe erg is het nou helemaal om iemand leuk te vinden?
Je vind hem leuk, nou nou wat erg...
En wil hij niet, hij zegt bv 'beter van niet' of zo. Jammer. Echt niet leuk natuurlijk.
Maar, je hebt het wel maar gedurfd! Het lef gehad! En daar leer jij weer een heleboel van! Een volgende keer als je iemand leuk vindt zal het misschien al wat makkelijker zijn om een gesprekje aan te knopen en later es mee te vragen.
In je achterhoofd houdend, ik heb wel het lef om het te doen, hoe doodeng het ook is. Want dat is het, en dat wordt wel wat minder op den duur.
In het echt, maakt veel meer indruk ipv via facebook of out of the blue een kaart in zijn handen drukken.
Hij zal echt niet denken dat je raar bent maar eerder, wow, vindt ze me leuk? En later, wow, ze vroeg me gewoon mee uit! Ook al wilt hij niet (bv al een vriendin of je bent zijn type niet).
Denkt en doet hij er wel raar over, dan is hij misschien toch niet zo leuk.
Nou Baloe Beer, laat het even rusten, denk er over en dan.....gewoon doen! :yes:

Jeetje.
Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Ik hoop ‘m zometeen wel te zien, moet zo boodschappen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven