Hoofdpijn na werken
vrijdag 8 december 2017 om 06:44
Ik heb sinds 9 weken een nieuwe baan.
De baan is erg leuk maar ook heel druk.
Ik moet veel onthouden, schakelen in de werkzaamheden, dan helpen in de zorg, dan vergaderen en ontzettend veel regelen.
Nu heb ik sinds de laatste 2 weken iedere keer hoofdpijn nadat ik heb gewerkt.
Hoe kan ik zorgen dat ik meer rust breng in mijn werk en hoofd?
De baan is erg leuk maar ook heel druk.
Ik moet veel onthouden, schakelen in de werkzaamheden, dan helpen in de zorg, dan vergaderen en ontzettend veel regelen.
Nu heb ik sinds de laatste 2 weken iedere keer hoofdpijn nadat ik heb gewerkt.
Hoe kan ik zorgen dat ik meer rust breng in mijn werk en hoofd?
vrijdag 8 december 2017 om 07:26
Drink je voldoende?
Ga af en toe zitten en adem dan heel bewust, rustig en diep. Als je googlet vind je allerlei korte meditaties (2 minuten, 3 minuten). Doe dat regelmatig en bewust.
Zorg in je agenda voor rustige momenten en bewaak die ook. Rem jezelf af.
Ga in je pauze 20 minuten wandelen buiten. En als je dat met collega's doet, heb het dan niet over werk.
Ga af en toe zitten en adem dan heel bewust, rustig en diep. Als je googlet vind je allerlei korte meditaties (2 minuten, 3 minuten). Doe dat regelmatig en bewust.
Zorg in je agenda voor rustige momenten en bewaak die ook. Rem jezelf af.
Ga in je pauze 20 minuten wandelen buiten. En als je dat met collega's doet, heb het dan niet over werk.
vrijdag 8 december 2017 om 08:24
Hoofdpijn wordt normaliter veroorzaakt door ongewone spanningen in spieren in en dichtbij je hoofd. Gespannen kaken of hals. Verandering van houding of vermindering van spanningsniveau zou moeten werken.
Meestal als de pijn niet meer te harden is kies je vanzelf wel eieren voor je geld.
Meestal als de pijn niet meer te harden is kies je vanzelf wel eieren voor je geld.
retrostar wijzigde dit bericht op 08-12-2017 08:26
4.54% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 8 december 2017 om 08:25
Hoofdpijn kan van zoveel dingen komen, zoals houding, vocht, hormonen, nekspieren, etc.
Maar meestal niet van onthouden en veel schakelen.
Als je van je hoofdpijn af wilt komen, moet je dus wat meer weten over waar het vandaan komt.
Moet je toevallig binnenkort ongesteld worden? Of zit je veel in verkrampte houding?
Maar meestal niet van onthouden en veel schakelen.
Als je van je hoofdpijn af wilt komen, moet je dus wat meer weten over waar het vandaan komt.
Moet je toevallig binnenkort ongesteld worden? Of zit je veel in verkrampte houding?
vrijdag 8 december 2017 om 09:18
Bij mij heeft het enorm geholpen om elke dag in de pauze even naar buiten te gaan en een rondje te lopen (zelfs als het maar 10 minuten is). De frisse lucht is heerlijk en je bent ook even niet met werk bezig.
Misschien helpt het ook om de ruimte goed te luchten? Wij hebben vaak de ramen open, ook als het koud is. Liever een extra vest aan dan zo'n duf en zwaar gevoel in je hoofd door de bedompte lucht.
Sterkte ermee!
Misschien helpt het ook om de ruimte goed te luchten? Wij hebben vaak de ramen open, ook als het koud is. Liever een extra vest aan dan zo'n duf en zwaar gevoel in je hoofd door de bedompte lucht.
Sterkte ermee!
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
vrijdag 8 december 2017 om 12:00
Probeer de planning zelf meer in handen te krijgen. Dingen die je moet onthouden schrijf je op (waardoor die druk wegvalt, desnoods neem je altijd een klein notitieboekje mee in je zak) en de rest gestructureerd aanpakken. Ik neem aan dat de vergaderingen vast liggen, plan daar de rest omheen (en bij voorkeur niet aansluitend, want als iets uitloopt en je moet wat anders doen geeft dat weer stress). Probeer 15 minuten tussen activiteiten vrij te houden (en je zult zien dat je die 15 minuten uiteindelijk nodig hebt).