Wat vinden jullie?
vrijdag 8 december 2017 om 15:11
Hallo allemaal,
Ik lees zo nu en dan mee op dit forum en omdat ik graag jullie mening wil weten heb ik besloten zelf te posten.
Graag jullie mening over het volgende:
Mijn vriendin (nog maar korte relatie) heeft me pas verteld dat ze in haar verleden wel eens met kerels heeft gezoend die in een relatie zaten. Nu gebeurt het wel eens dat je er achteraf pas achter komt dat de ander een relatie heeft, daar kun je niets aan doen. Bij drie kerels wist ze echter vooraf dat zij een relatie hadden maar heeft ze dit op dat moment niet als een probleem gezien. In twee gevallen kenden ze zelfs de vriendin van deze kerels (niet heel goed maar spraken elkaar wel een aantal keer per jaar en wonen bij elkaar in de buurt).
Ik knap hier best wel op af. Ik zou als vrijgezel niet met iemand zoenen waarvan ik van tevoren weet dat zij een relatie heeft, in ieder geval zeker niet als ik haar partner enigszins zou kennen. Ik voel me daar ten eerste te goed voor en vind het ten tweede lullig tegenover die partners (zou het andersom ook niet willen). Als het initiatief van de ander kwam (wat volgens haar zo is) zou ik tegenover de partner denk ik ook niet mijn mond kunnen houden. Zij ziet deze personen en de vriendinnen daarvan nog regelmatig en doet tegenover de vriendinnen van deze kerels net alsof er niets aan de hand is, wat ik behoorlijk achterbaks vindt.
Nu is dit natuurlijk allemaal van voordat wij elkaar kenden (zeg maar 1 jaar geleden) maar ik ga hierdoor wel twijfelen aan hoeveel waarde mijn vriendin hecht aan relaties in het algemeen. Vinden jullie deze twijfel terecht of vinden jullie dat ik er een onnodig groot iets van maak? Mocht dat voor jullie nog van belang zijn, we zijn beiden tegen de 30 jaar oud.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik lees zo nu en dan mee op dit forum en omdat ik graag jullie mening wil weten heb ik besloten zelf te posten.
Graag jullie mening over het volgende:
Mijn vriendin (nog maar korte relatie) heeft me pas verteld dat ze in haar verleden wel eens met kerels heeft gezoend die in een relatie zaten. Nu gebeurt het wel eens dat je er achteraf pas achter komt dat de ander een relatie heeft, daar kun je niets aan doen. Bij drie kerels wist ze echter vooraf dat zij een relatie hadden maar heeft ze dit op dat moment niet als een probleem gezien. In twee gevallen kenden ze zelfs de vriendin van deze kerels (niet heel goed maar spraken elkaar wel een aantal keer per jaar en wonen bij elkaar in de buurt).
Ik knap hier best wel op af. Ik zou als vrijgezel niet met iemand zoenen waarvan ik van tevoren weet dat zij een relatie heeft, in ieder geval zeker niet als ik haar partner enigszins zou kennen. Ik voel me daar ten eerste te goed voor en vind het ten tweede lullig tegenover die partners (zou het andersom ook niet willen). Als het initiatief van de ander kwam (wat volgens haar zo is) zou ik tegenover de partner denk ik ook niet mijn mond kunnen houden. Zij ziet deze personen en de vriendinnen daarvan nog regelmatig en doet tegenover de vriendinnen van deze kerels net alsof er niets aan de hand is, wat ik behoorlijk achterbaks vindt.
Nu is dit natuurlijk allemaal van voordat wij elkaar kenden (zeg maar 1 jaar geleden) maar ik ga hierdoor wel twijfelen aan hoeveel waarde mijn vriendin hecht aan relaties in het algemeen. Vinden jullie deze twijfel terecht of vinden jullie dat ik er een onnodig groot iets van maak? Mocht dat voor jullie nog van belang zijn, we zijn beiden tegen de 30 jaar oud.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
vrijdag 8 december 2017 om 15:21
Het is een mentaliteits/waarden/normen dingetje. Zij heeft blijkbaar andere zeden dan jij. Jij vindt dit niet kunnen, zoenen met andere mannen die al in een relatie zitten, in andere culturen vind men het zelfs niet kunnen dat een vrouw zich in het gezelschap bevind van een man die niet haar man, vader of broer is.
Aan jou de keuze. Kan jij het voor jouzelf hebben dat iemand anders er andere waarden op na houdt of accepteer jij alleen mensen in jouw directe kring die zich aan jouw waarden houden en vermijd jij het contact met iedereen die in gedrag afwijkt van wat jij juist acht, zelfs al heeft dat gedrag totaal geen enkele invloed op jou verder.
Aan jou de keuze. Kan jij het voor jouzelf hebben dat iemand anders er andere waarden op na houdt of accepteer jij alleen mensen in jouw directe kring die zich aan jouw waarden houden en vermijd jij het contact met iedereen die in gedrag afwijkt van wat jij juist acht, zelfs al heeft dat gedrag totaal geen enkele invloed op jou verder.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
vrijdag 8 december 2017 om 15:36
Ja, ze ziet relatie's inderdaad anders dan jij dat doet. Dit zegt wel heel veel over haar kijk op (duurzame) relatie's en trouw en haar normen en waarden en zeden.
Ik zou daar ook op afknappen en nog maar eens heel goed nadenken of jullie wel écht bij elkaar passen en hetzelfde idee hebben over relatie's, trouw zijn en normen en waarden. Kan je haar dan wel helemaal vertrouwen? Inderdaad wat TrOtter zegt.
Ik zou daar ook op afknappen en nog maar eens heel goed nadenken of jullie wel écht bij elkaar passen en hetzelfde idee hebben over relatie's, trouw zijn en normen en waarden. Kan je haar dan wel helemaal vertrouwen? Inderdaad wat TrOtter zegt.
vrijdag 8 december 2017 om 15:36
Bedankt voor jullie reacties.
Hoewel ik het liever anders had gezien is het geen no-go dat zij daar andere waarden-normen op nahield toen ze zelf vrijgezel was (toen was ze toch niet met mij) maar wat ik niet zou accepteren is wanneer zij in onze relatie met een ander zoent.
Nu gaf zij aan dat ze zelf trouw is in een relatie en dat het feit dat anderen vreemdgaan door met haar te zoenen hun probleem is en niet het hare. Nu vraag ik me af of je, met andere waarden en normen, dit onderscheid kunt maken; m.a.w. dat dit twee los van elkaar staande zaken zijn? Met mijn waarden en normen kan ik daar niet objectief naar kijken, vandaar dat ik jullie mening vraag
Hoewel ik het liever anders had gezien is het geen no-go dat zij daar andere waarden-normen op nahield toen ze zelf vrijgezel was (toen was ze toch niet met mij) maar wat ik niet zou accepteren is wanneer zij in onze relatie met een ander zoent.
Nu gaf zij aan dat ze zelf trouw is in een relatie en dat het feit dat anderen vreemdgaan door met haar te zoenen hun probleem is en niet het hare. Nu vraag ik me af of je, met andere waarden en normen, dit onderscheid kunt maken; m.a.w. dat dit twee los van elkaar staande zaken zijn? Met mijn waarden en normen kan ik daar niet objectief naar kijken, vandaar dat ik jullie mening vraag
vrijdag 8 december 2017 om 15:43
Dat lijkt mij wel. Er is een verschil tussen het vreemdgaan en het accepteren dat andere mensen vreemdgaan, Zo gek is dat niet lijkt me. Trouw is een keuze, vreemdgaan ook. Ook als je niet negatief tegenover vreemdgaan staat kan je nog steeds prima zelf er voor kiezen om trouw te blijven.Anoniem12201708 schreef: ↑08-12-2017 15:36Nu vraag ik me af of je, met andere waarden en normen, dit onderscheid kunt maken; m.a.w. dat dit twee los van elkaar staande zaken zijn? Met mijn waarden en normen kan ik daar niet objectief naar kijken, vandaar dat ik jullie mening vraag![]()
vrijdag 8 december 2017 om 15:45
ja dat onderscheid kan je zeker maken, zo zie ik het eigenlijk ook. Zoenen met een niet-vrijgezel maakt echt niet dat jezelf makkelijk ook vreemd zou gaan, dat zijn compleet andere dingen.Anoniem12201708 schreef: ↑08-12-2017 15:36Bedankt voor jullie reacties.
Nu gaf zij aan dat ze zelf trouw is in een relatie en dat het feit dat anderen vreemdgaan door met haar te zoenen hun probleem is en niet het hare. Nu vraag ik me af of je, met andere waarden en normen, dit onderscheid kunt maken; m.a.w. dat dit twee los van elkaar staande zaken zijn? Met mijn waarden en normen kan ik daar niet objectief naar kijken, vandaar dat ik jullie mening vraag![]()
vrijdag 8 december 2017 om 15:49
Mja...ik vind t ook niet echt een getuigen van veel moreel besef om te denken " niet mijn probleem" als je met een bezette man flikflooit. Zeker niet als je idd diens partner kent..Ik zou daar ook op af kunnen knappen, hoewel ik niet meteen zou denken dat zij dan ook een vreemdganger is hoor. Dat hoeft nl helemaal niet, maar gewoon die onverschillige houding..neh..
vrijdag 8 december 2017 om 15:50
Eerlijk gezegd heb ik daar wel een klein beetje moeite mee nu ik dit weet. Wat me misschien nog het meeste stoort is dat het vreemdgaan van deze kerels op geen enkele manier van invloed is geweest op de onderlinge omgang. Niet dat die te close is maar ik zou verwachten dat je wel wat extra afstand creëert als je het slecht vindt wanneer mensen vreemd gaan (wat ze wel aangeeft). Dat dat niet is gebeurd is voor mij een soort van teken dat ze dat vreemdgaan wel prima vond.
Wat me ook stoort is dat we deze twee personen nog regelmatig tegen gaan komen in de toekomst, één daarvan zelfs nog tot in de lengte der dagen.
Wat me ook stoort is dat we deze twee personen nog regelmatig tegen gaan komen in de toekomst, één daarvan zelfs nog tot in de lengte der dagen.
vrijdag 8 december 2017 om 16:01
vrijdag 8 december 2017 om 16:10
Snap ik...zou mijn ding ook niet zijn.Anoniem12201708 schreef: ↑08-12-2017 16:02Wat jij schrijft Honingdropje2, dat is waar ik op afknap. Het gebrek aan moreel besef en de onverschillige houding staan me niet aan.
vrijdag 8 december 2017 om 16:11
Pluisi, ze geeft het volgende aan:
- een zoende haar onverwachts op een stapavond; toen ze het besefte is ze meteen gestopt.
- twee was een gast waarmee ze heeft gedate en die daarna app contact bleef houden terwijl hij een relatie had en waar ze een zwak voor zou hebben gehad. Dit is overigens een soort van affaire geweest met twee ontmoetingen. Partner kent ze niet.
- drie is een goede vriend van een zus/broer. Hij zoende haar onderweg naar huis en zij heeft dit niet direct aan zien komen omdat ze dronken zou zijn geweest. Ze werd wel boos toen ik er wat van vond en zei iets in de trant van 'als je zo lang vrijgezel bent doe je soms van die stomme dingen' wat voor mij nogmaals een duidelijk gebrek aan moreel besef/gebrek aan eigenwaarde onderstreepte.
- een zoende haar onverwachts op een stapavond; toen ze het besefte is ze meteen gestopt.
- twee was een gast waarmee ze heeft gedate en die daarna app contact bleef houden terwijl hij een relatie had en waar ze een zwak voor zou hebben gehad. Dit is overigens een soort van affaire geweest met twee ontmoetingen. Partner kent ze niet.
- drie is een goede vriend van een zus/broer. Hij zoende haar onderweg naar huis en zij heeft dit niet direct aan zien komen omdat ze dronken zou zijn geweest. Ze werd wel boos toen ik er wat van vond en zei iets in de trant van 'als je zo lang vrijgezel bent doe je soms van die stomme dingen' wat voor mij nogmaals een duidelijk gebrek aan moreel besef/gebrek aan eigenwaarde onderstreepte.
vrijdag 8 december 2017 om 16:21
Kennelijk is ze niet helemaal zonder moreel besef. Nog steeds niet goed of slim, maar wat mij betreft ligt het iets genuanceerder dan je in eerste instantie liet blijken.Anoniem12201708 schreef: ↑08-12-2017 16:11Pluisi, ze geeft het volgende aan:
Ik denk niet dat het persé ook iets zegt over wel/niet trouw zijn in haar eigen relatie.
Maar goed, als jij het hoe dan ook niet vindt kunnen, zet er dan een punt achter. Ze kan het niet meer terugdraaien en grote kans dat jij je anders gaat gedragen uit een soort angst/jaloezie/controledrang, of ze nou wel of niet met een ander zoent.
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 8 december 2017 om 16:54
Anoniem12201708 schreef: ↑08-12-2017 15:50als je het slecht vindt wanneer mensen vreemd gaan (wat ze wel aangeeft).
Zo slecht vindt ze het toch niet, als ze er wel actief aan meewerkt.
vrijdag 8 december 2017 om 17:20
vrijdag 8 december 2017 om 17:34