Wat vinden jullie?
vrijdag 8 december 2017 om 15:11
Hallo allemaal,
Ik lees zo nu en dan mee op dit forum en omdat ik graag jullie mening wil weten heb ik besloten zelf te posten.
Graag jullie mening over het volgende:
Mijn vriendin (nog maar korte relatie) heeft me pas verteld dat ze in haar verleden wel eens met kerels heeft gezoend die in een relatie zaten. Nu gebeurt het wel eens dat je er achteraf pas achter komt dat de ander een relatie heeft, daar kun je niets aan doen. Bij drie kerels wist ze echter vooraf dat zij een relatie hadden maar heeft ze dit op dat moment niet als een probleem gezien. In twee gevallen kenden ze zelfs de vriendin van deze kerels (niet heel goed maar spraken elkaar wel een aantal keer per jaar en wonen bij elkaar in de buurt).
Ik knap hier best wel op af. Ik zou als vrijgezel niet met iemand zoenen waarvan ik van tevoren weet dat zij een relatie heeft, in ieder geval zeker niet als ik haar partner enigszins zou kennen. Ik voel me daar ten eerste te goed voor en vind het ten tweede lullig tegenover die partners (zou het andersom ook niet willen). Als het initiatief van de ander kwam (wat volgens haar zo is) zou ik tegenover de partner denk ik ook niet mijn mond kunnen houden. Zij ziet deze personen en de vriendinnen daarvan nog regelmatig en doet tegenover de vriendinnen van deze kerels net alsof er niets aan de hand is, wat ik behoorlijk achterbaks vindt.
Nu is dit natuurlijk allemaal van voordat wij elkaar kenden (zeg maar 1 jaar geleden) maar ik ga hierdoor wel twijfelen aan hoeveel waarde mijn vriendin hecht aan relaties in het algemeen. Vinden jullie deze twijfel terecht of vinden jullie dat ik er een onnodig groot iets van maak? Mocht dat voor jullie nog van belang zijn, we zijn beiden tegen de 30 jaar oud.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik lees zo nu en dan mee op dit forum en omdat ik graag jullie mening wil weten heb ik besloten zelf te posten.
Graag jullie mening over het volgende:
Mijn vriendin (nog maar korte relatie) heeft me pas verteld dat ze in haar verleden wel eens met kerels heeft gezoend die in een relatie zaten. Nu gebeurt het wel eens dat je er achteraf pas achter komt dat de ander een relatie heeft, daar kun je niets aan doen. Bij drie kerels wist ze echter vooraf dat zij een relatie hadden maar heeft ze dit op dat moment niet als een probleem gezien. In twee gevallen kenden ze zelfs de vriendin van deze kerels (niet heel goed maar spraken elkaar wel een aantal keer per jaar en wonen bij elkaar in de buurt).
Ik knap hier best wel op af. Ik zou als vrijgezel niet met iemand zoenen waarvan ik van tevoren weet dat zij een relatie heeft, in ieder geval zeker niet als ik haar partner enigszins zou kennen. Ik voel me daar ten eerste te goed voor en vind het ten tweede lullig tegenover die partners (zou het andersom ook niet willen). Als het initiatief van de ander kwam (wat volgens haar zo is) zou ik tegenover de partner denk ik ook niet mijn mond kunnen houden. Zij ziet deze personen en de vriendinnen daarvan nog regelmatig en doet tegenover de vriendinnen van deze kerels net alsof er niets aan de hand is, wat ik behoorlijk achterbaks vindt.
Nu is dit natuurlijk allemaal van voordat wij elkaar kenden (zeg maar 1 jaar geleden) maar ik ga hierdoor wel twijfelen aan hoeveel waarde mijn vriendin hecht aan relaties in het algemeen. Vinden jullie deze twijfel terecht of vinden jullie dat ik er een onnodig groot iets van maak? Mocht dat voor jullie nog van belang zijn, we zijn beiden tegen de 30 jaar oud.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
vrijdag 8 december 2017 om 17:42
Eens!Shine_bright101 schreef: ↑08-12-2017 17:34Ze is trouw in jullie relatie, en vind zelf vreemdgaan niet oké. Ik heb vroeger ook wel eens Dingen gedaan die ik nu niet oké vind, so what. Maakt me tot wie ik nu ben.
Houd eens op met dat moraalridder gedoe, ben je op zoek naar redenen waarom t niet gaat werken ofzo?
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 8 december 2017 om 18:57
Nee ik ben niet op zoek naar redenen waarom het niet gaat werken, althans niet bewust. Iedereen doet dingen die je later niet meer oké vindt. In dit geval is het (volgens haar) echter zo dat ze dat vooraf ook al niet oké vond en er toch in mee is gegaan. Dat snap ik dan niet?
Hoe het ter sprake is gekomen, is als volgt: ze vraagt me zo nu en dan dingen over mijn verleden en vertelt dan zelf dingen uit haar eigen verleden.. We zijn nu ongeveer een half jaar samen.
Hoe het ter sprake is gekomen, is als volgt: ze vraagt me zo nu en dan dingen over mijn verleden en vertelt dan zelf dingen uit haar eigen verleden.. We zijn nu ongeveer een half jaar samen.
zaterdag 9 december 2017 om 08:15
Nou dat lijken me toch wel heel erg belangrijke zaken om samen te bespreken!
maandag 11 december 2017 om 09:19
Ik vind het egoistisch, ik denk niet dat ze gedacht heeft aan de mensen die ze kan kwetsen of de relaties die ze kapot kan maken door een simpele zoen, ik zeg altijd doe nooit iets bij een ander, wat je zelf ook niet wilt dat andere dat bij jou doen, maar om de relatie 123 te eindigen zou ik ook niet doen, praten helpt.. durf te vragen
( best een harde mening maar een vriendin van mij was ook zo, en ik walg van zulke meiden ) ik ben zelf gewoon erg oldschool als het om liefde draait..
Gr flowerbombbb
( best een harde mening maar een vriendin van mij was ook zo, en ik walg van zulke meiden ) ik ben zelf gewoon erg oldschool als het om liefde draait..
Gr flowerbombbb
maandag 11 december 2017 om 09:25
Dit.Shine_bright101 schreef: ↑08-12-2017 17:34Ze is trouw in jullie relatie, en vind zelf vreemdgaan niet oké. Ik heb vroeger ook wel eens Dingen gedaan die ik nu niet oké vind, so what. Maakt me tot wie ik nu ben.
Houd eens op met dat moraalridder gedoe, ben je op zoek naar redenen waarom t niet gaat werken ofzo?
Als ze nu aangeeft dat zij zelf vreemdgaan niet oke vind en ze is gek op jou zou het geen dealbreaker zijn.
Soms doe je wel eens wat stoms als je jong en dronken en vrijgezel bent.
Ze heeft zo te lezen geen echte relaties met bezette mannen gehad ofzo en zegt zelf nu beter te weten.
maandag 11 december 2017 om 10:31
Benieuwd wat je er dan precies mee gaat doen, uitmaken?Anoniem12201708 schreef: ↑11-12-2017 09:14Bedankt allemaal voor jullie reacties. Hier kan ik wel wat mee!
maandag 11 december 2017 om 10:41
Ik vind zelf vreemdgaan heel wat anders dan seks hebben met iemand die al een relatie heeft. Hun relatie, hun verantwoordelijkheid.
Maar dat ze dat zelfs deed als ze die betreffende vriendin van die jongen persoonlijk goed kende, dat vind ik ook wel twijfelachtig. Al is t wel weer een goed teken dat ze er open over is naar jou toe.
Wat zegt ze verder over monogamie als je er heel open naar informeert?
Maar dat ze dat zelfs deed als ze die betreffende vriendin van die jongen persoonlijk goed kende, dat vind ik ook wel twijfelachtig. Al is t wel weer een goed teken dat ze er open over is naar jou toe.
Wat zegt ze verder over monogamie als je er heel open naar informeert?