Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hahaha najaar. mijn collega's heb ik nog niet gehoord. ben benieuwd naar hun reacties (in de trend van "we dachten het al" of "ik had een vermoeden" of "amai dat heb je goed kunnen verstoppen").

ik weet echt niet wat ze zullen worden. ik had wel graag jongens gehad, maar praktisch gezien zijn meisjes mss beter, daar hebben we nu toch al het meeste van in huis :lol:
Hoi allemaal,

MissTiek, wat irritant dat je nu nog langer moet wachten, succes daarmee!

Vind het ook jammer dat ze in NL niet gelijk het geslacht laten weten met de uitslag van de NIPT. Deze afgelopen maandag laten uitvoeren. Eindelijk een weekje vakantie vanaf vandaag. Kon het ook bijna niet meer opbrengen, vooral ook door dat kl#teweer naar m'n werk fietsen. Vorige week gesprek over contract, liep af eind van dit jaar. Nu zijn ze dik tevreden, maar omdat ik een tweede krijg, krijg ik nu nogmaals een jaar- ipv een vast contract. Omdat nog niet bekend is hoeveel dagen ik ga werken na de bevalling. Baal wel dat ik het niet pas deze week heb verteld op het werk dus.. hadden we die discussie niet gehad!

Nou ja, even een van me afzetten en kijken of ik deze week dan een beetje weerstand kan opbouwen. Al weken verkouden. Ook nu weer hoofdpijn, nog steeds niet uit bed. Lekker lui. Dochtertje logeert bij oma, echt even relaxen.

Succes met alle echo's, ben benieuwd of ze het al goed kunnen zien met dertien weken! Tweede trimester!!
@muca81 Ongelooflijk hoeveel discriminatie er nog is op de arbeidsmarkt, daar kan ik me echt boos om maken.
Jeetje muca belachelijk zeg! Als ik dit zo lees besef ik dat ik zo veel geluk heb op mn werk. Waar ik werk huren ze me via uitzendbureau in. Krijg steeds halfjaar contracten. Bij de eerste ben ik er gewoon even uit gegaan en naar mn verlof weer terug. Had ik echt geluk mee nooit verwacht dacht die gooien me er nu uit. Ook nu nog via uitzendbureau maar ook nu is me al gezegt dat ik gewoon voor ze mag blijven werken. Contact loopt einde van dit jaar af en omdat ik in ziekte wet zit was ik bang dat ze nu al mn contact niet zouden verleggen maar doen ze gewoon. En mag na mn verlof ook gewoon terug komen. Besef dat ik echt wel geluk heb daarmee. Nu is voor hun de kans om me eruit te gooien maar doen ze niet.
Moeten ze na dit jaar wel een vast contract aanbieden? En hoeveel werk je nu? Zit je er over te denken om minder te gaan werken?
Doe rustig aan geniet van de rust nu haha. Hier slaapt dochterlief veel dus ik slaap dan ook gewoon.
Lieve meiden, helaas ga ik meedelen dat ik jullie ga verlaten. Schrik niet, we hebben een goede echo gehad en een prachtige baby gezien. Alleen ik merk dat ik het schrijven hier door mijn (positief) chaotisch dagelijks leven niet lukt. Ik kan jullie verhalen niet lezen en bijhouden en met eens in de twee weken een bezoek aan dit topic schiet het ook zijn doel voorbij.. ik ben dit topic super enthousiast gestart en vond het heel leuk te merken dat het goed met iedereen gaat maar kan er te weinig tijd voor vrijmaken om ook mee te kletsen.
Ik wens jullie allemaal een heel mooie zwangerschap toe en ik lees sowieso af en toe nog mee!
Liefs littledreamer

Ps. Het is nu wel erg lastig met dje tabel natuurlijk omdat ik die alleen bij kan houden.. misschien een idee om met elkaar een nieuwe starten met een algemene inlog zodat iedereen zelf gegevens kan bijhouden..
Littledreamer ik snap je keuze. Je moet er wel zin in hebben en de tijd voor hebben natuurlijk. Alle energie gaat nu ergens anders naartoe en dat is logisch. Soms word er ineens veel geschreven en om dat bij te houden moet je wel wat vaker kijken idd anders loop je zo achter en word het niks.
Ik wens jou ook een hele mooie zwangerschap toe, hopelijk gaat alles voorspoedig en wie weet komen we elkaar weer tegen hier.

Ik weet niet of het een idee is maar je kan ook eventueel een afgeschermde fb pagina aanmaken. Is wel stuk persoonlijker en weet niet of iedereen dat ziet zitten ? Ik heb dat ook met de meiden gedaan van oktober2016 groepje en zetten wekelijks nog berichtjes erop en foto's. Maar toen waren we al wel een jaar aan het schrijven met elkaar. Ik weet niet hoe het hier gaat als om een nieuwe topic starten? Ik vind Alle bij prima!
Jammer little dreamer, maar begrijpelijk...
Hopelijk horen we nog af en toe van jou!

Hier gisteren een superdag qua eten, alles smaakte, heel de dag honger. Hoopte dus medicatie af te bouwen, maar bah, wat voel ik me misselijk vandaag na slechts een half pilletje! Zucht...
Snap ik littledreamer! Gefeliciteerd weer met je goede echo overigens :)

Ik vind t allemaal prima; fb ook, zien jullie wel dat ik niet echt Charlie heet ;), maar ik vind t niet erg om dingen met jullie te delen als t niet “open en bloot” op internet staat.

Voel me vandaag echt wel veel beter dan vorige weekends! Veel minder moe. Fijn!
Misstiek wel fijn dat je gister stuk beter voelde.. balen van vandaag. Mn man ei ookal ja die medicijnen moet je echt afbouwen hoor maar gaat echt niet helaas. Heb liever zonder maargoed als niet kan. Ik heb maandag woensdag en vrijdag 2uurtjes gewerkt ik ben kapot! Vanaf donderdag weer heeel de dag misselijk en slaap weer veel meer overdag dus vraag me af of werken wel goed is nu. Kijk nog even aan want vind het heerlijk!

Haha Charlie ja ik heet natuurlijk ook geen najaar 😂. Maar je kan een fb pagina helemaal geheim houden alleen voor leden. Dus kan veder niemand wat zien ook niet als je erop reageert ofzo.
Fijn dat je nu veel beter voelt. Wie weet ergste gehad. Ik wacht daar ook nog op. Voorbij de 13 weken maar pff voel me niks beter helaas.
Idd. Bij deze weet ik dus ook dat afbouwen nog niet aan de orde is.
Balen dat jij je, ondanks het minimale werken, nog steeds heel slecht voelt. Hopelijk gaat het binnenkort beter.

Straks nog ploeggenoten uit de nood helpen met tafelfunctie tijdens de match. Daar ook wat stress voor wsl, waardoor ik me ook weer slechter voel.
Maar de andere optie is met schoonouders naar één of andere kerstmarkt/tentoonstelling en daar heb ik nog minder zin in. Morgen ook nog verplicht uitje nr kerstmarkt, pfff ik heb daar geen zin in. Hoop wel dat ik me weer beter voel dan!

Ik krijg beetje honger nu, maar weet echt niet wat ik wil eten. Balen!
Littledreamer, fijn dat het wel goed gaat in ieder geval!

Najaar, ik heb een tijdje geleden mijn Facebook gedeactiveerd, dus ik kan dan niet meer meeschrijven helaas.

Misstiek Vla gaat er bij mij altijd wel in. Avocado's ook. Hopelijk ga je je de komende dagen weer wat beter voelen, en dinsdag fijn naar de tweeling kijken :)
Verschrikkelijk zeg die zwangerschapsdiscriminatie!
Mijn manager heeft gelukkig heel positief gereageerd op het nieuws.

Ik blijf liever hier kletsen dan op Facebook. Dit vind ik overzichtelijker en andere groepen heb ik zien doodbloeden na overstappen naar Facebook.

Balen dat jullie misselijk blijven!! Wat lijkt me dat rot.
Ik heb na het avondeten een heel onaangenaam vol gevoel waar ik misselijk van word. Herkennen jullie dat? Ik denk dat ik maar eens ga proberen kleinere porties te eten. Ik voel ook echt dat m’n baarmoeder gegroeid is afgelopen week.
Op het moment werk ik vier dagen, denk dat ik er na, tot de kleine 1 is onder ouderschapsverlof regeling, drie en een half of drie ga werken. Als mijn man dan fulltime wilt werken. Hij vindt de baby periode het moeilijkste, kan dan na het eerste jaar gewoon weer minder gaan werken. Hij is overigens zelfstandig, dus sowieso flexibel. Na dit jaar wordt contract wel omgezet naar vast. Zal vast wel goedkomen..

Littledreamer, helemaal begrijpelijk! Je kunt je best ook op het belangrijkste in je leven nu richten. Ik was met mijn eerste zwangerschap ook de topic opener en heb toen na een tijdje ook een nieuwe aangemaakt. Dus nieuwe naam + wachtwoord, deze openbaar maken, zodat iedereen de tabel kan aanpassen als je inlogt met die openbare gegevens. Als Littledreamer dan de huidige tabel erin kan kopiëren.

Najaar en MissTiek, hoop zo dat jullie misselijkheid ook eens op houdt! Lijkt me echt zo erg als niks smaakt en je niks binnen houdt, voor je energie niveau ook killing..
Dan blijven we toch hier schrijven maak mij veder niet uit☺. Misschien heb ik nog het geluk dat ik een leuk groepje had die dus al bijna 2jaar met elkaar schrijven. Op fb zijn wij juist meer actiever haha. Af en toe delen we foto's van de kleintjes enz.

Farah ik denk idd kleinere possies eten. Ik eet ook echt kleine beetjes anders word ik ook misselijk en zn vol na gevoel. Ik bewaar wel eens eten en warm ik later of tussen de middag weer op. Elk warm avond eten wat ik binnen krijg ben ik al blij want is niet veel namelijk.

Misstiek haha dat gevoel van ik heb honger moet eten maar wat ken ik heel goed.. heb ik zovaak.. denk ik ja maar war moet ik dan eten. Of heb ik ergens heel erg zin in maar dan eet ik het en denk ik laat maar. Ik eet veel beschuit met kaas, mandarijntjes en vla met banaan. Ohja en verslaafd aan brie haha die je dus wel mag hebben.. maar oh zo lekker haha had ik bij mn vorige zwangerschap ookal last van. Niet aan te slepen! Ene doe rustig aan hoor al die verplichtingen pff.. word slecht weer kan je niet zeggen ik kan niet weg is heel glad ofzo haha.

Nu dochtertje gister dan, ik zei mama baby in buik keek ze eerst naar mn borsten haha daar heeft ze wat mee ik zo nee mama's buik toen wees ze baby en naar mn buik ik zo baby knuffel aaaaai zegt ze en kreeg mn buik een hele dikke knuffel 😍. Was zn smelt moment. 14 maanden is ze en heb toch wel idee dat ze het wat meer door heeft. Snappen zou ze het niet maar in het begin deed ze er niks mee.. oké nu groeit die ook echt dus misschien wat makkelijker uitleggen voor haar haha.
Muca oh van dat nieuwe topic is wel een idee idd. Kunnen we dat niet doen gewoon openbaar maken en kunnen we zelf aanvullen. Ik sta hier namelijk ook nog niet tussen en misschien kunnen er een paar uit die nooit reageren? Kunnen ze altijd weer bijvoegen toch. Bij de eerste is het ook heel anders dan bij een 2e vind ik.

Maar als je dat zo met manlief kan regelen dan is dat toch heel fijn! Mannen vinden vaak eerste jaar pittig. Hier vind manlief het na 10 maanden ofzo ook leuker worden dan kunnen ze wat meer he.

Ja ik hoop dat k ook snel meer energie krijg want jeetje die is er bijna niet 🙈
Poeh Muca, wat balen van je contract. Maar je werkgever mag je zwangerschap hiervoor echt niet als reden gebruiken hoor.

Littledreamer, fijne zwangerschap gewenst en bedankt voor het openen van het topic ;-)
Een nieuwe aanmaken lijkt me prima, dan wil ik ook wel in de tabel.

Buikgriep hier zo goed als over gelukkig. Vrijdag ook weer gewerkt. Nog wel een beetje moe nu. Maandag bloedprikken voor NIPT. En ik ben zo'n trut die dat dan eng vindt he... tegen de bevalling zie ik niet op, maar het bloedprikken...
Ik zal kijken of ik morgenmiddag een nieuw topic kan maken met een algemene inlog. Inderdaad is het dan het gemakkelijkst als ik dan de oude tabel kopieer en erin plak.. kan ik jullie toch nog een beetje helpen gelukkig ;)
Oo wat schattig najaar! Mijn dochtertje geeft ook af en toe mijn buikje een knuffel, maar die is al drie, dus snapt heel goed wat er aan komt 😊
Ik heb na tips van dit forum het boek 'mama wat zit er in je buik' gekocht. Dat is wel een leuke intro op broertje/zusje.

Alfalfalfa, ik vond dat bloed prikken ook geen pretje. Had ook nog ja gezegd tegen een extra onderzoek van de VU, dus de verpleegster pakte nog wat extra buisjes... 11 totaal 😱 heb maar even de andere kant opgekeken...

Littledreamer, fijn als je de tabel over kunt zetten, dan gaat de druk er een beetje af en je kunt natuurlijk altijd mee blijven lezen en schrijven als je zin hebt!
Oh dames mag ik even van me af klagen? Ik voel me zo ellendig... op dit moment voel ik me zo niet mezelf en manlief snap dr niks van.. ik voel me uitgeput, down en misselijk!! Enigste wat ik wil is een arm om me heen maar volgens manlief moet ik door gaan en niet zo aanstellen. Hij is ook heel moe zegt die dan.. zat te zeuren dat de keukenkastje rommelig was. Ja sorry dat is het laatste waar ik me nu wel druk om kan maken🤔. Ik zit te denken om werk weer af te zeggen.. merk dat ik er heel erg tegenop zie al vind ik het heerlijk om onder de mensen te zijn Maar waar haal ik in godsnaam de energie vandaan? Voel me daar over zo schuldig en een zwakkeling. Waarom kunnen andere wel gewoon 40 uur werken een hou ik nog niet eens 6uur vol in de week. Ik zit te denken om morgen verloskundige te bellen en even afspraak te maken en kijken of ze niet iets kunnen doen ofzo. Ik denk het niet maar ik voel me zo ellendig weet niet of dat heel goed is voor ons kindje. Ergens maak ik me ook heel druk dat de echo niet heel goed was en met mn man kan ik daar niet echt over hebben. Die denkt dat alles wel mee valt en wel goed komt. Artsen zeiden vergeten dus moet ik dat ook doen, maar makkelijker gezegt dan gedaan..
Oh sorry hoor voor me gezeik moest even van me afschrijven geloof ik..
Aah najaar dikke knuffel! :hug:
Doe waar je je goed bij voelt! Is dat niet werken voorlopig dan ga je niet werken!
Jammer dat je man niet zo meeleeft met je problemen!
Hopelijk voel je je snel beter! En blijf vooral je hart luchten hier 😉
Misstiek... wat vervelend zeg van die echo! Maar je hebt straks wel een leuke echo.

Little dreamer.. heel begrijpelijk, ik heb het soms ook even te druk in mijn hoofd dan om te antwoorden. Maar lees altijd mee!

Mij maakt het verder niet uit wat we doen...

En najaar tuurlijk mag je hier "klagen" mannen begrijpen af en toe niet hoe intensief een zwangerschap is wij vrouwen maken ons altijd zorgen. Ik heb geluk dat ik maar 1 dag werk, daardoor heb ik voldoende rust. Maar werkte bij mijn vorige zwangerschap nog 6 dagen, tot mijn 7e week dan;) dat was erg pittig.
Najaar, shit dat je je zo voelt :hug:
Als ik jou was zou ik je zorgen en je gevoel delen met de verloskundige. Die is er ook om je te geruststellen en te adviseren. En probeer je niet schuldig te voelen tegenover je werk. Snap dat dat moeilijk is hoor, heb me net een week ziekgemeld en dat vond ik al stom. En dat mannen af en toe horken zijn is een gegeven.
O najaar, wat rot dat je je zo voelt! En ook vervelend dat je man je niet snapt. Ik zou me gewoon ziek melden hoor, als het niet gaat en inderdaad met je verloskundige overleggen.

Volgens mij zitten we op het moment op een soort piek qua drama hormonen... ik heb gisteren 2 keer uitvoerig en dramatisch gehuild. Eerste keer omdat dochter een snotneus had en manlief zei 'veeg maar aan je moeders kussen af', wat ze vervolgens braaf deed... ik barstte in hysterisch huilen uit, man ging helemaal stuk van het lachen en daarna kon ik ook wel erom lachen (behalve dan dat we in een hotel zitten en er nu een gele veeg op het kussen zit) en de tweede keer toen we terug kwamen van het restaurant. Kleine is ziek en had aan één stuk door zitten hoesten en drammen dat ze vooral dáár niet wilde zijn.. maar we waren juist speciaal door de sneeuw gereden om daar te gaan eten. Enfin, we waren héél snel weer terug, ik was compleet overspannen en gooide me vervolgens ook huilend op bed. Gelukkig toen wel die knuffel en soms heb je ook niet meer nodig dan dat.

Zou er wel even met je man over praten en ook juist dat gevoel dat je wel wilt, maar het soms even niet anders gaat nu, hoe moeilijk dat voor je is, ik denk dat we allemaal dat gevoel wel herkennen... normaal ben ik best opgeruimd, maar nu plof ik af en toe neer aan het einde van de dag en het huis en keuken zijn een zooi en het zal me allemaal even wat.. En dat zeiken over de keukenkastjes helpt nu dus ook even niet...

Sterkte dus en anders gebruik je het slechte weer als excuus!
Poeh. Vandaag in bed blijven liggen. Totaal geen zin om op te staan... lig er nog steeds...
Andere optie was auto nemen. Afgekeurd door man omwille van de sneeuw op komst...
En gelijk had hij. Nu reeds 5cm gevallen en nog bezig... en ik blij dat ik nog in bed lig en niet fiets, trein, fiets moest doen. Zo een schrik nu om te vallen!
Deze ochtend dus verlof en in de namiddag wat thuiswerk doen. Zo loop ik niet achter op het werk.

Dus najaar, we begrijpen het heel goed hoor dzt het soms niet lukt!
Ach najaar, dikke knuffel! Ik voel me momenteel ook erg ellendig. Weerstand is 0,0, dus waar mijn misselijkheid inmiddels verdwenen is loop ik nu rond met een flinke verkoudheid, keelontsteking, oorontsteking, hoofdpijn, hoestbuien en en om de 10 seconde vollopende neus! Gadver, wat een drama. Gelukkig is mijn partner wel erg lief en zorgzaam. Vind het vooral ook vervelend voor hem, ben echt niets waard. Kan nog geen boodschap doen en hou hem ook de hele nacht wakker door mijn gehoest, gesnuit en gesnotter en nachtavonturen.

Nog even volhouden en dan komen er (hopelijk) snel beter perioden aan.

En overal maar horen, "geniet van je zwangerschap!" Nou, genieten hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven