Relatie uit, wanneer start daten?

12-12-2017 00:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste trouwe Viva-lezers,

Als jongeman, midden twintig, deel ik mijn verhaal om mijn hart weer open te stellen. Na een relatie van 6 jaar heeft mijn vriendin besloten om een punt achter onze relatie te zetten. We wonen al drie jaar samen in ons hartstikke leuke appartement en hebben nooit relatieproblemen ervaren. De breuk heb ik niet zien aankomen. Sterker nog, er zijn juist tegenovergestelde signalen vanuit haar kant geweest dat ze aangaf dat ze zich juist wilde toeleggen op onze relatie. Dagdagelijkse kreten zoals 'wij worden samen oud' of 'we gaan een moeie toekomst samen tegenmoet' waren meer een mantra voor haar zelfovertuiging dan het daadwerkelijk delen van deze gevoelens. Haar reden? Ze mist de passie, de vonk, en de vurigheid die koppels hebben zoals ze elkaar net leren kennen. We hebben gepraat en gepraat, tot diep in de nacht, maar ze wil niet verder. Als dit haar keuze is dan rest mij enkel de optie nog om dit te respecteren en accepteren, hoe moeilijk dat dit ook is.

Het plotsklapse besluit om onze relatie op te geven, gevolgd door het feit dat mijn vriendin heeft besloten direct het huis uit te gaan, heeft me diep geraakt. Al haar spullen zijn in een week tijd ingepakt en ze heeft onmiddelijk een nieuwe appartement gevonden. Niet alleen was ze heel erg blij met dit appartement en niet alleen pakte ze al haar spullen met grote ijverheid in. Ze deelde haar vreugde voor een nieuw begin met de hele wereld op elk social media platform. Ze was er duidelijk klaar mee, met mij, en onze relatie. De eerste weken vlogen de vragen dagelijks door mijn hoofd: Wat heb ik fout gedaan? Wat voor signalen heb ik gemist? Dacht ze er langer over, en hoe had ik het kunnen voorkomen?

Nu, 6 weken later, ben ik eigenlijk er nog elke dag mee bezig. Aan de andere kant voel ik wel de drang weer langzaam om de wereld in te gaan, en weer andere mensen te ontmoeten. Hoe oppervlakkig dit ook mag klinken, wil ik eigenlijk onmiddelijk af van dit rotte gevoel en me richten op de positiveit van het leven. Begrijpelijke emotie voor iedereen in deze situatie, maar mogelijk ook een onrealistische afschatting. Vergis je niet, ik mis haar, met heel mijn hart. Dit verlies en keuze was niet aan mij, waar het bestaan dat ik met haar met opgebouwd nooit had willen opgeven. De realiteit is, dat het nu zo is, dus ik kan het beter maar zo goed mogelijk leren mee om te gaan.

Alvolgens het cliche dan ook maar een Tinderprofiel aangemaakt. Natuurlijk stort ik mij niet direct op een nieuwe relatie, maar het lijkt me wel ontzettend leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten. Als ik hier eerlijk over communiceer, is het dan eerlijk om nieuwe dates te doen met anderen? Of gaat dit te snel? Wanneer definieer je iets als het uberhaupt te snel gaat? Als het goed voelt aan beide kanten, mag het dan wel? Natuurlijk zitten hier risico's aan vast d, maar andere andere kant leef ik ook in wereld waar geen risico's geen volledig leven kan zijn.

Graag hoor ik jullie reacties over wanneer jullie denken dat het goed is om weer te starten met daten, en hoe je omgaat met een breuk van een lange relatie. Ben erg geintreseerd in hoe jullie hierover denken!

Bedankt voor het lezen :) !
anoniem_360476 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 00:43
0.77% gewijzigd
Na 7 maanden en 3 dagen, maar alleen als het boven de 17 graden is.
Waarom wil je weten wat een ander vind doe waar je je goed bij voelt.
Wat schrijf je apart trouwens, heel afstandelijk kan het niet goed uitleggen net of het over iemand anders gaat.
Ik heb nog nooit een Tinderaccount aangemaakt wat vind je daarvan? zou ik dat wel moeten doen of hoeft het niet echt wat vind jij.
Snap je wat ik bedoel?
Lekker doen wat je zelf wil TO. Je bent haar niks verschuldigd, je hoeft geen verantwoording af te leggen.
Ik bewonder je dat je er een positieve draai aan wil geven en hoop dat je snel vindt wat je zoekt.
Wat wordt hier toch altijd negatief gereageerd op mannen.....
TO, ik zou het misschien wel aangeven als je langer met een vrouw praat op tinder en het eventueel tot afspreken komt.
De rest voel je vanzelf aan. Ontzettend naar wat jou is overkomen. Sterkte!!
@Lenn12345

Waarom wil je weten wat een ander vind doe waar je je goed bij voelt.
- Op dit forum is mijn hoop dat ik mogelijk nieuwe inzichten op doe, zodat ik mij meer kan verplaatsen in andere en mijn keuzes beter kan overwegen.

Wat schrijf je apart trouwens, heel afstandelijk kan het niet goed uitleggen net of het over iemand anders gaat.
Ik heb nog nooit een Tinderaccount aangemaakt wat vind je daarvan? zou ik dat wel moeten doen of hoeft het niet echt wat vind jij.
Snap je wat ik bedoel?
- Jammer dat mijn verhaal je niet raakt zodat je je kan verplaatsen in mijn situatie. Snap mogelijk wel op de afstand waar je op doelt, maar probeer juist alle negativiteit om te zetten in daadkracht. Wat heeft het voor zin als ik mij laat neerslaan en niet vecht voor het behoud van mezelf?
@honginbij
Bedankt voor je steun en lief bericht.

@Breda076
Bedankt voor het opkomen van de man ;)! Bedankt ook voor de tip, ga ik zeker doen :) !
Probeer het en kijk of het goed voelt om te daten. Is dat niet zo, deactiveer je account en kijk een paar maanden verder.
Doe ondertussen sowieso dingen met mensen in je omgeving, ga uit, ga sporten, ga naar uitjes enzo. Je hoeft niet perse een relatie te hebben, maar onder de mensen zijn is meestal wel goed en wie weet kom je een leuk iemand tegen.
Ik vind het volwassen hoe je met de breuk omgaat! Wat een vreselijke situatie voor je. Je mag echt de dag na dat ze weg is gegaan beginnen met daten hoor. Je bent haar niks verschuldigd en je moet het helemaal zelf aanvoelen. Als je op tinder zit besef je weer dat er ook andere vrouwen zijn en dat zal het leed enigszins verzachten en misschien loop je wel perongeluk een hele leuke vrouw tegen het lijf (figuurlijk dan op tinder). Ik heb ook op deze manier mijn huidige vriend leren kennen na een zware breakup. 't is nu zwaar maar het wordt echt met de dag beter, ik beloof het je.
Moiren’ schreef: ↑
12-12-2017 00:40
Na 7 maanden en 3 dagen, maar alleen als het boven de 17 graden is.
Leuk hoe je altijd cynisch bent maar dat het altijd net niet grappig is en het meer bot en gemeen is.
mnnls schreef: ↑
12-12-2017 01:26
Leuk hoe je altijd cynisch bent maar dat het altijd net niet grappig is en het meer bot en gemeen is.
O ja joh?
Zet me op negeer.
TO, doe gewoon waar je je goed bij voelt. Je kunt ook gewoon wat casual daten, je hoeft niet meteen te trouwen he ;-)
Moiren’ schreef: ↑
12-12-2017 01:29
O ja joh?
Zet me op negeer.

Bij liefdesverdriet is humor juist zó welkom. Voor mij wel toendertijd.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
TO, ik ben gelijk gaan daten.
En het eerlijk verteld.
Nieuwe mensen mensen leren kennen en afleiding. Veel adrenaline. Jij lijkt dat ook te hebben.

Sterkte en :hug:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef: ↑
12-12-2017 01:38
Bij liefdesverdriet is humor juist zó welkom. Voor mij wel toendertijd.

Zo zie je maar dat alles een kwestie van perceptie is. Ik vond de post van Moiren ook niet bepaald leuk overkomen en jij ziet er een grapje in.
chocolol schreef: ↑
12-12-2017 01:41
Zo zie je maar dat alles een kwestie van perceptie is. Ik vond de post van Moiren ook niet bepaald leuk overkomen en jij ziet er een grapje in.
Ja.
Het was gewoon nuchterheid. Niemand kan voor een ander bepalen wanneer hij weer kan daten.
De een doet het 3 dagen later, de ander heeft er 13 jaar voor nodig.

En dat blijkt, iedereen zei hetzelfde. Net als mij, alleen verwoordde ik het anders.
Persoonlijk ga ik niet uit met iemand die meteen begint te zeuren over zijn ex. Niet omdat er geen relatie in zit maar vooral omdat het niet gezellig is om het gezeur aan te horen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ligt heel erg aan jou en aan de persoon met wie je date. Als jij je er goed bij voelt gewoon doen. Zou wel eerlijk zijn dat je net uit een relatie komt en dat het niet jouw keuze was om deze te beëindigen (en nee dit hoeft niet je openingszin te zijn maar ga het niet verzwijgen) en dan kan de ander altijd zelf bepalen of zij dat prima vind of niet.

De een vind het geen probleem om zo snel na je breuk een relatie met je proberen aan te gaan en een ander durft dat misschien niet aan. Beide prima maar dat hoeft jou niet te bepalen of je wel al of nog niet gaat daten.

Wil je nog 15 jaar wachten met daten ook prima. Wat jij wil!

Sterkte!
lekker gaan daten. Overigens zou ik als vrouw niet direct verwachten dat de mannen op Tinder nou perse een relatie willen. Ik heb zelf op datingssite gezeten voor casual fun. Als je merkt dat een meisje er erg serieus in staat dan zou het je sieren om eerlijk te zijn. Maar heel internet zit ook vol met dames en heren die niet direct huisje boompje beestje verwachtingen hebben hoor. Niet te diep overdenken.
Wil je nieuwe mensen leren kennen of een nieuwe vriendin?
In het eerste geval kan je je ook aanmelden bij nmlk, die doen veel in groepsverband. Heb er zelf nooit iets gedaan maar een vriend van mij heeft daar zijn vriendin leren kennen. Wellicht laagdrempeliger dan gelijk 1 op 1 daten. En doe wat goed voelt voor jou, heeft je ex tenslotte ook gedaan.
Je mag gaan daten als jij daar zin in hebt. Ik ben niet vrijgezel, maar als ik zou daten, dan zou ik het voor een date geen probleem vinden als iemand net een relatiebreuk achter de rug heeft. Als iemand dan alleen over zijn ex gaat zeuren zou ik dat wel een afknapper vinden. Maar dat mag bij daten, dat is immers bedoeld om iemand te leren kennen. En dan mag het ook tegenvallen en daarbij blijven.
Ik zou je dates niet lastigvallen met vroegere dates of relaties. Natuurlijk begon je pas te leven toen je haar, die nieuwe ontmoette! De rest is gezemel wat alleen maar in jouw nadeel kan uitpakken. Want wat verwacht je ervan als je de nieuwe date gaat vertellen dat je nog niet over je ex heen bent? Dat ze vooral rekening met jouw tere ziel houdt (ach gut wat een slappeling) of dat ze denkt: die zoekt een rebound?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Breda076 schreef: ↑
12-12-2017 00:53
Wat wordt hier toch altijd negatief gereageerd op mannen.....
Wat een cliché post. Na 3 opmerkingen, waarvan maar 1 mogelijk als 'negatief' te interpreteren is.

On topic: TO als jij wilt daten moet je dat gewoon doen, vooral op tinder zitten veel vrouwen niet om een serieuze relatie te zoeken en zolang je duidelijk bent over je intenties is casual daten prima.
aikidoka schreef: ↑
12-12-2017 08:30
Je mag gaan daten als jij daar zin in hebt. Ik ben niet vrijgezel, maar als ik zou daten, dan zou ik het voor een date geen probleem vinden als iemand net een relatiebreuk achter de rug heeft. Als iemand dan alleen over zijn ex gaat zeuren zou ik dat wel een afknapper vinden. Maar dat mag bij daten, dat is immers bedoeld om iemand te leren kennen. En dan mag het ook tegenvallen en daarbij blijven.
Ik vind het wel een afknapper als iemand vers uit een relatie meteen wil gaan daten met mij, maar meer omdat ik zelf niet van het relatiehoppen en casual daten ben. Maar de gemiddelde vrouw op tinder heeft daar geen problemen mee denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven