Iemand in de supermarkt.
woensdag 6 december 2017 om 13:18
Hoi Viva-forummers!
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?

donderdag 14 december 2017 om 16:39
had ze niet op FB gezien dat hij vrijgezel is? Maar ja dat zegt niet alles natuurlijk, hij heeft dan wellicht geen jarenlange relatie, maar is wellicht wel aan het daten, wat nog niet op FB staat. Maar goed, dat is de gok.
Stuur nou gewoon een berichtje joh. Je kent 'm toch alleen uit de supermarkt? Je ziet 'm niet op school, bij vrienden of bij andere dingen? Dus heel erg is 't niet toch als hij je 'afwijst'. Zal wat ongemakkelijk zijn als je boodschappen gaat doen. Desnoods ga je een tijdje naar een andere winkel als je het heel ongemakkelijk vindt. Totdat je het weer wat vergeten bent. Maar je hoeft je nergens voor te schamen toch, hij zal 't alleen maar leuk vinden dat jij 'm leuk vindt. Hij zal toch niet denken: wat raaaaar, ze vindt me leuk.
Stuur nou gewoon een berichtje joh. Je kent 'm toch alleen uit de supermarkt? Je ziet 'm niet op school, bij vrienden of bij andere dingen? Dus heel erg is 't niet toch als hij je 'afwijst'. Zal wat ongemakkelijk zijn als je boodschappen gaat doen. Desnoods ga je een tijdje naar een andere winkel als je het heel ongemakkelijk vindt. Totdat je het weer wat vergeten bent. Maar je hoeft je nergens voor te schamen toch, hij zal 't alleen maar leuk vinden dat jij 'm leuk vindt. Hij zal toch niet denken: wat raaaaar, ze vindt me leuk.
donderdag 14 december 2017 om 16:52
donderdag 14 december 2017 om 17:12
OMG zeg!!!!Chocolotje schreef: ↑14-12-2017 09:41Schrijf je nummer gewoon op dat briefje en erbij 'hier, voor als je eens iets anders wilt vullen dan vakken, x baloe'
donderdag 14 december 2017 om 19:34
Chocolotje schreef: ↑14-12-2017 09:41Schrijf je nummer gewoon op dat briefje en erbij 'hier, voor als je eens iets anders wilt vullen dan vakken, x baloe'

donderdag 14 december 2017 om 20:56
Ik zag inderdaad op zijn Facebook dat er 'vrijgezel' staat al is dat ook niet altijd alles, net wat jullie zeggen, hij kan aan het daten zijn bijvoorbeeld. Maar ik wil wel alsnog een kans wagen. Vandaag had ik niet eens de mogelijkheid om te winkelen omdat ik onverwachts met mijn moeder mee ging voor haar kerstpakket. Morgen is er dus een kans dat ik 'm zie. Hopelijk heb ik morgen ook nog steeds het lef om mijn plannetje uit te voeren, zo niet dan neem ik de stap en doe ik het via Facebook.
donderdag 14 december 2017 om 20:56
Was het maar zo'n feest ha-ha.Varenna schreef: ↑14-12-2017 16:52Baloe was vandaag om 12.00 uur klaar met werken toch? Ik denk dat ze daarna de stoute schoenen heeft aangetrokken, erheen is gegaan en haar zegje heeft gedaan. Winkeljongen vond het fantastisch, was toevallig nét klaar met werken en heeft haar mee op date genomen.
Toch?![]()
donderdag 14 december 2017 om 20:57
Dit is gewoon puur voor de seks.. en dat wil ik niet.Chocolotje schreef: ↑14-12-2017 09:41Schrijf je nummer gewoon op dat briefje en erbij 'hier, voor als je eens iets anders wilt vullen dan vakken, x baloe'
Dankje!Bruja78 schreef: ↑14-12-2017 01:50Wat zit je nou te pushen joh. De update is dat ze met een plan naar de supermarkt ging, maar hij was er niet. Daarna heeft ze nóg een poging gedaan, maar hij was blijkbaar vrij. nu was de vraag, morgen weer live proberen of vandaag een Facebook-uitnodiging sturen?
Wat verwacht je nog meer dan, Jezus krijst...
Dankje!lisch schreef: ↑14-12-2017 09:32Nou, dan lees je hier toch gewoon niet meer? Haha, wat kunnen sommigen toch zeuren!
Niet iedereen is hetzelfde en handelt op dezelfde manier. Het was in het begin toch al duidelijk dat ze onzeker was? Dat verander je niet van de 1 op de andere dag!
Tja, nu aan haar om wat met alle tips te doen en om moed te verzamelen.. Maar het afzeiken gaat haar daar echt niet bij helpen hoor.
donderdag 14 december 2017 om 20:58
Wat nú weer?
donderdag 14 december 2017 om 20:58
Wat nú weer?

donderdag 14 december 2017 om 21:12
dat is 2 maal

Baloe, ik weet dat ik zo af en toe nogal hard kan overkomen, dat is zeker niet persoonlijk bedoeld.
Als oudste kind en zeker als enig kind begrijp ik best dat dit extra moeilijk is voor je, zeker als je toch wat onzeker bent.
Maar er zijn al zoveel oplossingen aangereikt door de lezers dat ik denk: hak de knoop nou eens door. Zoals zovele zeggen je hebt niets te verliezen. Een volwassen jongen zal dit zien als een compliment en zal je echt niet belachelijk maken. Doet hij dit wel dan heb je te maken met een kleuter die je aandacht niet waard is. Ik ben de oudste van een gezin waarin genegenheid nooit werd getoond. Dat maakt het niet gemakkelijk als je iemand meer dan leuk vind, zeker niet als je het gevoel hebt dat het op jezelf aankomt om de eerste zet te zetten. Wat heb ik te verliezen was mijn redenatie. Ik heb het geluk dat ik het maar eenmalig heb hoeven te doen en inmiddels ruim 25 jaar getrouwd ben. (mijn vrouw heeft mij trouwens ten huwelijk gevraagd

Ga ervoor zou ik zeggen, word het niets dan maar niet.... DEze ervaring maakt dan de volgende ronde gemakkelijker
donderdag 14 december 2017 om 21:35
donderdag 14 december 2017 om 21:38
Dan begrijp ik je reactie nog steeds niet Wijsneus, ze heeft toch al een knoop doorgehakt? Je hoeft haar echt niet meer te overtuigen om iets te doen hoor...
Baloe, jammer dat het vandaag niet lukte. Succes morgen, ik zal je een beetje lef sturen!
Baloe, jammer dat het vandaag niet lukte. Succes morgen, ik zal je een beetje lef sturen!
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.

donderdag 14 december 2017 om 21:48
Als je in hetzelfde schuitje hebt gezeten weet je dat de knoop nog niet is doorgehakt. Als je er echt van overtuigd bent dat je het gaat doen en de persoon in kwestie blijkt vrij te zijn dan vraag je een collega van hem wanneer hij er weer is om te zorgen dat het niet nogmaals gebeurd.
Ach wie weet denk ik er naar al die jaren wel te lichtjes over...
Baloe ik hoop dat je er uiteindelijk ook om kan lachen
donderdag 14 december 2017 om 21:58
Iedereen pakt het anders aan maar ik vind dat de beste weg nog steeds is om het face to face te doen.ouwewijsneus schreef: ↑14-12-2017 21:48Als je in hetzelfde schuitje hebt gezeten weet je dat de knoop nog niet is doorgehakt. Als je er echt van overtuigd bent dat je het gaat doen en de persoon in kwestie blijkt vrij te zijn dan vraag je een collega van hem wanneer hij er weer is om te zorgen dat het niet nogmaals gebeurd.
Ach wie weet denk ik er naar al die jaren wel te lichtjes over...
Baloe ik hoop dat je er uiteindelijk ook om kan lachen
Omdat je dan meer kan aftasten, elkaar beter kan leren kennen, aanvoelen enzovoort.
TO heeft die stap al wel gezet dus is wel op de goeie weg.
Als je van zo ver moet komen als TO dan gaat het hobbelig en moeizaam.
Maar als de wil er is komt de rest vanzelf, denk ik.

donderdag 14 december 2017 om 22:08
lindaatje1900 schreef: ↑14-12-2017 21:58Iedereen pakt het anders aan maar ik vind dat de beste weg nog steeds is om het face to face te doen.
Omdat je dan meer kan aftasten, elkaar beter kan leren kennen, aanvoelen enzovoort.