Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Madre schreef:
13-12-2017 18:38
Facebook!!
En dan toevoegen of een leuk berichtje sturen? :)
Stuur maar al via facebook of dit wordt een vijfjarenplan
Bloody_Mary schreef:
13-12-2017 18:43
Stuur maar al via facebook of dit wordt een vijfjarenplan
Bedankt voor de positiviteit zeg.. ik vind dat ik al aardig goed op weg ben.
BaloeBeer schreef:
13-12-2017 18:01
Helaas was ie er niet, dus hij heeft lekker een dagje vrij. Wat zou ik doen? Vanavond iets met Facebook of morgen of vrijdag in de winkel hem aanspreken? Ik weet namelijk niet of ik morgen tijd heb, moet werken en ga 's middags weg.

Tijd heb je niet, tijd maak je!
Vanavond nog Facebook.

En sorry hoor, maar je vindt dat je aardig op weg bent? Je hebt goeie ideeën maar nog niets concreets gedaan. En als hij er vandaag wel was geweest, had je het ook nog maar moeten durven.

Je moet het helemaal zelf weten, maar in je gedachten ben je hem nu ook aan het idealiseren waarschijnlijk. En dan kan hij straks alleen nog maar tegenvallen. Kan die arme jongen niets aan doen, maar hij moet dan aan een door jou gecreëerd beeld voldoen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
BaloeBeer schreef:
13-12-2017 18:42
Dit heb je al best vaak gevraagd.
Hightower schreef:
13-12-2017 19:00
Tijd heb je niet, tijd maak je!
Vanavond nog Facebook.

En sorry hoor, maar je vindt dat je aardig op weg bent? Je hebt goeie ideeën maar nog niets concreets gedaan. En als hij er vandaag wel was geweest, had je het ook nog maar moeten durven.

Je moet het helemaal zelf weten, maar in je gedachten ben je hem nu ook aan het idealiseren waarschijnlijk. En dan kan hij straks alleen nog maar tegenvallen. Kan die arme jongen niets aan doen, maar hij moet dan aan een door jou gecreëerd beeld voldoen.
Ik wilde het vandaag ook echt doen.. dus ja, ik mag best zeggen dat ik goed op weg ben.

En nee, ik idealiseer hem niet.
lindaatje1900 schreef:
13-12-2017 19:10
Dit heb je al best vaak gevraagd.
Er zijn ook verschillende reacties..
BaloeBeer schreef:
13-12-2017 19:15
Er zijn ook verschillende reacties..
Denk je dat dat verandert als je het vaak blijft vragen?

Doorgaans vragen mensen advies en trekken dan hun eigen plan.
Word je nou niet moe van jezelf?
Tess1981 schreef:
13-12-2017 19:22
Word je nou niet moe van jezelf?
Nee, wel van mensen die dit constant zeggen.
BaloeBeer schreef:
13-12-2017 18:42
Allebei, anders is het een beetje gek.
Je voegt die gewoon toe en je zegt iets van hey + small talk + ik hoop da je het niet erg vindt dat ik je een bericht stuur op facebook ofzo
Idd. vriendschapsverzoek en dan wel wat zeggen. Het is behoorlijk 'awkward' als je dan niets schrijft.

Dus:
1. optioneel: toevoegen
2. kletsen

punt 1 wel doen (advies) anders kom je in zijn spambox terecht. Of hij heeft misschien geen messenger.

(maar dit hebben we op pagina 2,3,4 en 5 ook al tegen je gezegd)
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
BaloeBeer schreef:
13-12-2017 19:30
Nee, wel van mensen die dit constant zeggen.
Je bent nu al een week aan het twijfelen of je nu wel of geen berichtje via fb moet sturen. Doe het of die het niet, meer keuzes zijn er niet. Hoe lang wel je twijfelen over 1 berichtje en wat nu als hij reageert? Wat moet je dan? Ik denk dat je eerst moet leren om wat zelfverzekerder te worden. Zo onzeker starten aan een relatie is geen goede basis.
Tess1981 schreef:
13-12-2017 20:06
Je bent nu al een week aan het twijfelen of je nu wel of geen berichtje via fb moet sturen. Doe het of die het niet, meer keuzes zijn er niet. Hoe lang wel je twijfelen over 1 berichtje en wat nu als hij reageert? Wat moet je dan? Ik denk dat je eerst moet leren om wat zelfverzekerder te worden. Zo onzeker starten aan een relatie is geen goede basis.

Eens.
Ik denk dat TO eerst aan sociale contacten moet werken. Pas als je jezelf hebt gevonden dan pas een relatie willen aangaan.
Wat een oeverloos getreuzel. Jezus Christ! Tegen de tijd dat jij je moed bij elkaar hebt geraapt is hij door een ander alweer voor je neus weg gekaapt.
Kom op Baloe niet zo lopen ijsberen.
Werk zelf in een supermarkt en als ik een bericht zou krijgen van TO zou ik daar niet direct een probleem mee hebben. Op de werkvloer zelf lijkt het mij heel awkward dus ik zou het zeker via FB doen. Het geeft zijn ego waarschijnlijk een kleine boost en hij kan je altijd nog makkelijk afwijzen.
Dan vannuit jouw kant gezien, nee heb je, ja kan je krijgen. Gewoon doen! In dit soort situaties kan je beter spijt hebben dat je het wel gedaan hebt dan niet. Wat is het ergste dat er uit kan komen? "Nee sorry ik heb al een vriendin/geen behoefte etc" Ook hoef je daarna echt niet naar een andere supermarkt toe. Zolang hij in dienst is zal hij zich als een goede medewerker gedragen. Afhankelijk van het type man zou je wel kunnen hebben dat hij het zijn collega's zegt en dat je dan door wat mensen zal worden aangekeken de volgende keer in de supermarkt, als dat het ergste is.... Dus gewoon doen!
Zullen we afspreken dat TO alleen nog een update geeft als er daadwerkelijk iets te updaten valt want ik verspil nu steeds m’n tijd aan dit topic maar het is telkens weer een dode mus.
Djeems schreef:
14-12-2017 01:17
Zullen we afspreken dat TO alleen nog een update geeft als er daadwerkelijk iets te updaten valt want ik verspil nu steeds m’n tijd aan dit topic maar het is telkens weer een dode mus.
Wat zit je nou te pushen joh. De update is dat ze met een plan naar de supermarkt ging, maar hij was er niet. Daarna heeft ze nóg een poging gedaan, maar hij was blijkbaar vrij. nu was de vraag, morgen weer live proberen of vandaag een Facebook-uitnodiging sturen?
Wat verwacht je nog meer dan, Jezus krijst...
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
ik hoop inmiddels dat een ander leuk meisje hem heeft benaderd en met hem op date is gegaan... want dit gedoe daar heeft ie niks aan
Lorem Ipsum
Nou, dan lees je hier toch gewoon niet meer? Haha, wat kunnen sommigen toch zeuren!

Niet iedereen is hetzelfde en handelt op dezelfde manier. Het was in het begin toch al duidelijk dat ze onzeker was? Dat verander je niet van de 1 op de andere dag!
Tja, nu aan haar om wat met alle tips te doen en om moed te verzamelen.. Maar het afzeiken gaat haar daar echt niet bij helpen hoor.
Schrijf je nummer gewoon op dat briefje en erbij 'hier, voor als je eens iets anders wilt vullen dan vakken, x baloe'
Chocolotje schreef:
14-12-2017 09:41
Schrijf je nummer gewoon op dat briefje en erbij 'hier, voor als je eens iets anders wilt vullen dan vakken, x baloe'
:hyper:
Ja, hem een briefje met korte tekst (bv dat je hem nog wat wilde vragen dat niet over producten gaat ;) ) en je nummer geven als je hem ziet in de supermarkt kan ook! :lijstje: :heart: Zet 'm op Baloe!
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
En trek je maar niks aan van de ongeduldige reacties hier, ik en nog een aantal snappen dat het niet zo makkelijk gedaan is hoor.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven