als opvulling gebruikt...

22-02-2009 16:58 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
een goede vriend van mij, heeft mij vanaf dat zijn en mijn relatie uit was, elke dag gebeld en 10x per dag gesmst...dit heeft 4,5mnd geduurd...tot van de week...hij belde en vertelde, tussen onze dagelijkse praatjes in, dat hij n leuke vrouw had ontmoet..ik heb hem de dag daarna gewoon gesmst, zoals wij altijd deden..nu al 6 dagen niets van hem gehoord..aan de ene kant begrijp ik dat hij t druk heeft met haar, maar hard om te voelen dat hij nu totaal geen contact met mij meer maakt...ik ben verdrietig, teleurgesteld, maar vind hem ook n klojo...wat kan ik doen, en hoe gaan jullie om zoiets?
quote:allesrose schreef op 22 februari 2009 @ 16:58:

een goede vriend van mij, heeft mij vanaf dat zijn en mijn relatie uit was, elke dag gebeld en 10x per dag gesmst...dit heeft 4,5mnd geduurd...tot van de week...hij belde en vertelde, tussen onze dagelijkse praatjes in, dat hij n leuke vrouw had ontmoet..ik heb hem de dag daarna gewoon gesmst, zoals wij altijd deden..nu al 6 dagen niets van hem gehoord..aan de ene kant begrijp ik dat hij t druk heeft met haar, maar hard om te voelen dat hij nu totaal geen contact met mij meer maakt...ik ben verdrietig, teleurgesteld, maar vind hem ook n klojo...wat kan ik doen, en hoe gaan jullie om zoiets?Bespreek dit vooral niet met hem. Het is inderdaad veel beter om je grieven op een forum te spuien.
Wat een eikel zeg, nu besta je opeens niet meer ofzo?

Zo leer je mensen kennen he. Het is jammer..
Ik zou het tegen hem zeggen, dat je teleurgesteld bent.

Verwacht je pure vriendschap van hem trouwens of komt je teleurstelling misschien ook doordat je hem meer dan leuk vond?

Zo ga je in elk geval niet met mensen om vind ik en dat mag je best kenbaar maken.
Of je nu pure vriendschap verwacht of meer in beide gevallen vindt ik niet dat hij je zo maar moet laten vallen nu.
10x per dag sms'en is toch echt wel van de zotte. Je hebt toch niet steeds weer terug gesmst ??

die vent heeft wel veel aandacht nodig, maar ik had hem juist die aandacht niet gegeven.

Wel apart trouwens als je je eigen relatie uit hebt en gelijk wel weer toe bent aan een nieuwe.

Tja aandacht is leuk, maar houd het dan wel realistisch!!
wat n snelle reacties, dank jullie wel! kenbaar maken, dat wil ik graag maar hoe? smsje? dan kan hij er 20 x naar kijken en zich bedenken dat het niet leuk voor mij is...als ik bel, zit zij er misschien bij...
Ja, zo gaat het vaak, hè. Zodra ze een relatie of scharrel hebben, zie je ze niet meer. Ook vrouwen trouwens, hoor.
quote:allesrose schreef op 22 februari 2009 @ 17:09:

wat n snelle reacties, dank jullie wel! kenbaar maken, dat wil ik graag maar hoe? smsje? dan kan hij er 20 x naar kijken en zich bedenken dat het niet leuk voor mij is...als ik bel, zit zij er misschien bij...SMS-en is natuurlijk ook een heel goed idee als je een vriend wilt laten weten dat je boos bent!
Ik snap eerlijk gezegd het punt niet zo. Als je net verliefd bent, dan bestaat er een grote kans dat je tijdelijk even nergens anders meer aan kunt denken. Als dit nu al weken/maanden duurt, OK. Maar we hebben het over 6 dagen! Geef die jongen gewoon wat tijd en dan komt dat contact vanzelf wel weer. En zo niet, dan is het ook duidelijk.
Eens met nummerzoveel.....als je vrienden bent, dan kun je het hem ook even gunnen! Mocht het zo blijven dan zou je er iets van kunnen zeggen maar ik vind dit behoorlijk logisch en idd 6 dagen?!
Tja... ik weet niet of dit op te lossen valt. Soms zien mensen niet in dat vriendschappen veel waard zijn als ze een nieuwe relatie krijgen.

Met name mannen die vriendschappen onderhouden met vrouwen, vinden dat ze meteen grote afstanden moeten nemen (al een paar keer meegemaakt en zeer vervelend). Je weet wel wat je aan iemand hebt: zodra er een relatie in zicht komt, val jij overal buiten.

Ik zou zeggen: Ga vooral je eigen gang en sms hem NIET. Hij laat jou stikken... en wedden dat hij weer bij je terug komt? De keus is dan aan jou of je het contact met hem dan wilt onderhouden: laat je niet misbruiken omdat hij dan ineens zonder relatie zit en jij/hij de aandacht wel goed kan gebruiken.
Bij échte vriendschap gun je de ander zijn/haar geluk. En hij is nu blijkbaar helemaal into zijn vriendin, zoals het hoort! Ik vind 6 dagen ook nog niet zo lang. Tuurlijk kun je hem smsen, maar dan zou ik het doen vanuit het positieve, dat je het zo leuk voor hem vindt dat hij weer liefde heeft gevonden en dat je hem alle geluk wenst.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
heb inderdaad verliefde gevoelens gehad...ook door de dingen die hij deed en vertelde dat hij mij geweldig vond, in alle opzichten , maar hij ziet mij niet als partner. Dat heb ik van mij af kunnen zetten, we hebben daar goed over gepraat . Maar daarna bleef hij mij bellen en smsen, altijd goedenmorgen en weltrusten, ik vertelde net 10x per dag, maar dat was n gemiddelde...25x perdag over en weer kwam regelmatig voor. En minstens om de dag belde hij mij...we spraken over onze vorige relaties, onze jeugd,veel humor, etc,de dingen die vrienden met elkaar bespreken..Ik ben maandag thuis gekomen van 3 weken vakantie en hij belde hij zodra hij wist dat ik thuis was.Ook op mijn vakantie heeft hij mij n paar keer gesmst met knuffels en xxx-jes....heb hem maandag verteld dat mijn moeder ernstig ziek in het ziekenhuis heeft gelegen, en dat de baan die ik zou krijgen niet door gaat, om n knullige reden. Hij vertelde toen van die vriendin,en ik heb enthousiast gerageerd, ....en nu is het dus stil...nu ik die telefoontjes en smsen zo nodig heb...
Joh, laat het even. Hij is verliefd, heeft veel te doen. 6 dagen geen contact lijkt me voor een goede vriendschap niet zo'n issue.

Ik heb het ook meegemaakt met een goede vriend van me. (Al sms'te hij me gelukkig niet 10x per dag, dan zou ik wel een beetje gek geworden zijn...) Toen zijn relatie uitging hadden wij meer contact. Hij voelde zich wat rot, dus zowat dagelijks zaten we wel te msnnen.We hebben geruzied toen hij me om 2 uur 's nachts zonder echte reden wakker belde. ( Hij 'wilde even kletsen.') Na een tijdje (en na een paar dates die niet zoveel voorstelden) werd hij verliefd. In die verliefdheidsfase, toen het nog niets was, hadden we ook nog vrij veel contact, want hij was onzeker en zo :-). Inmiddels is het dik aan tussen ze, ze zijn heel gelukkig. Super voor hem! En nee, we msnnen niet meer elke dag en (gelukkig ) belt hij me ook niet meer om 2 uur 's nachts op. Het is wel nog steeds een goede vriend van mij. We houden elkaar op de hoogte, als er écht iets is kan ik hem bellen, dat weet ik gewoon. Maar het contact is wat minder ja, so what? Hij woont niet bij me in de buurt dus we zien elkaar sowieso al niet zo vaak.

Ik vind het gewoon leuk dat ie nu zo gelukkig is en raad eens, binnenkort ontmoet ik haar ook eindelijk :-).
[... knipperdeknip ...]

Het is meer dat ik het niet uit kan staan. Je zegt niet eerst keer op keer aan iemand te denken, de persoon te missen, etc. om vervolgens niks meer van je te laten horen.
anoniem_81423 wijzigde dit bericht op 25-04-2009 20:03
Reden: Punt(en) van herkenning...
% gewijzigd
ja phileine, dat heb ik dus ook, precies jouw laatste3 regels slaan ook op mijn verhaal, ik kan het niet uit staan..en tangerine, ik werd ook regelmatig savonds of snachts gebeld, minstens 1.5 uur lang, goede gesprekken, maar ook heel vaak om niks, liet hij mij muziekjes luisteren of hij bleef maar over zich zelf praten...ik weet datt ik nu jaloers over kom, maar heb net n ander bericht op t forum gelezen, ik geloof dat het -ik heb liefde nodig- heet...hier herken ik veel van mijzelf in...ik heb nooit gezegd dat ik wilde gaan slapen als we te lang belden,alttijd terug gesmst, spontaan n keer 300 km op 1 dag heen en weer naar hem toe gereden(wat erg gewaardeerd werd en gezellig was) maar ja , inderdaad, geven geven geven....en des te groter is de teleurstelling nu....morgen het boek als hij maar gelukkig is halen....
Ben je verliefd op hem dan? Ik vind dat je nogal ver bent gegaan voor hem. Jezelf telkens wakker laten bellen en zo.

Een vriendschap hoort van twee kanten te komen en ja, dan hoor je elkaar ook ruimte te geven wat meer of minder te laten horen nav de omstandigheden op dat moment..
die verliefde gevoelens van mijn kant hebben we uitgepraat, ik ben inmiddels weer gelukkig met mijn ex ook.Tangerine, hij weet dat ik wat problemen heb, als vriend bel je dan toch juist ook al heb je n vriendin? nee, ik voel mij echt opvulling....van zijn eenzame avonden. maar waar t om gaat kom ik nu dankzij t forum ook achter is dat ik veel te veel geef en dan teleurgesteld word ook in mijn werk en in liefdesrelaties. Heb gelukkig wel 2 supervriendinnen!!
Ik vind zeker dat hij ook naar jou moet luisteren. Maar zelf kan ik niks met een vriendschap waarbij het 'raar' is 6 dagen niets van je te laten horen.

Ik heb ooit vréselijk ruzie gehad met een toenmalige vriendin omdat ze het beláchelijk vond dat ik niet snel genoeg terug sms'te... We hebben elkaar daarna nooit meer gezien. (Thank god)

Tuurlijk, het is geven én nemen in een vriendschap en hij hoort ook interesse in jou te tonen. Maar 6 dagen geen contract.. nee.. daar zou ik niet chagrijnig om worden.
dankjewel tangerine, je hebt gelijk. Maar ik hoop toch snel op n berichtje..
Ik vind 25x per dag heen en weer smsen niet normaal, als je gewoon vrienden bent. Zoveel voor iemand doen is goed, als het maar in evenwicht is en dat is het hier zeer duidelijk niet. Op zich kan ik me wel voorstellen dat je hier geen prettig gevoel over hebt, alleen was jullie contact wel erg extreem hoor. Je moet het wel in perspectief zien en ik vind 6 dagen geen contact heel normaal in een vriendschap, hoe goed de vriendschap ook is.
ja dolphin, mijn beste vriendin spreek ik wel s 2 weken niet, en dan weer 2 x op n dag bij wijze van spreken...nee, inderdaad, dat zeg ik, ik word wel wat wijzer van het forum...ik verwachtte er meer van, n relatie?, en toen we dat uitgepraat hadden,bleef hij dingen doen en zeggen waar je echt als vrouw wat van gaat denken, echt. En nu klaag ik als n klein kind dat ik geen aandacht meer krijg, realiseer ik mij..maar toch,,denk niet dat ik nog zo spontaan kan zijn als dat ik was..nogmaals omdat hij mij nu helemaal niet meer belt of smst, nee, vind t echt niet leuk en niet normaal.Er is toch wel ergens n plekje, n minuutje voor mij, zijn beste vriendin...?
quote:allesrose schreef op 22 februari 2009 @ 21:59:

ja dolphin, mijn beste vriendin spreek ik wel s 2 weken niet, en dan weer 2 x op n dag bij wijze van spreken...nee, inderdaad, dat zeg ik, ik word wel wat wijzer van het forum...ik verwachtte er meer van, n relatie?, en toen we dat uitgepraat hadden,bleef hij dingen doen en zeggen waar je echt als vrouw wat van gaat denken, echt. En nu klaag ik als n klein kind dat ik geen aandacht meer krijg, realiseer ik mij..maar toch,,denk niet dat ik nog zo spontaan kan zijn als dat ik was..nogmaals omdat hij mij nu helemaal niet meer belt of smst, nee, vind t echt niet leuk en niet normaal.Er is toch wel ergens n plekje, n minuutje voor mij, zijn beste vriendin...?Beste Calimero Allesrose,

Bel hem morgen op en zeg dat je graag zijn nieuwe vriendin zou willen ontmoeten. Drink samen een borrel en vertel hem in een persoonlijk gesprek (dus niet per SMS of mail) dat je het fijn vindt dat hij een nieuwe vriendin heeft gevonden, dat je graag jullie vriendschap wilt voortzetten en dat je hoopt dat hij daar ook zo over denkt. Geniet daarnaast van je eigen partner en overige vrienden. Het leven is echt te kort om iemand zó te claimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven