Gemengde gevoelens
zondag 17 december 2017 om 12:09
Een meisje met wie ik aan het daten ben, zegt erg graag een officiële relatie te willen, maar heeft gemengde gevoelens...
Hierdoor twijfel ik ook, trouwens... Ze doet echter erg veel moeite - en bijna al het contact komt vanuit haar. Ik kan mezelf natuurlijk niet veranderen, maar wat zou ik kunnen doen om haar 'te helpen'? Met als uitkomst dat het goed komt, en we die relatie aangaan?
En ja, ik weet als iets niet werkt - dat het dan trekken aan een dood paard is, maar ik wil graag kijken wat er mogelijk is/kan zijn...
Hierdoor twijfel ik ook, trouwens... Ze doet echter erg veel moeite - en bijna al het contact komt vanuit haar. Ik kan mezelf natuurlijk niet veranderen, maar wat zou ik kunnen doen om haar 'te helpen'? Met als uitkomst dat het goed komt, en we die relatie aangaan?
En ja, ik weet als iets niet werkt - dat het dan trekken aan een dood paard is, maar ik wil graag kijken wat er mogelijk is/kan zijn...
zondag 17 december 2017 om 12:35
Goed gezegd, ik vond TO ook nogal passief overkomen.
zondag 17 december 2017 om 12:56
Ik snap überhaupt niet waar ze bij geholpen moet worden? ?Grobbekuiken_ schreef: ↑17-12-2017 12:46Huh? Wie trekt er nou aan dat dode paard dan?
Zij toch zeker?
Dan kun je haar 'helpen' om zelf eens wat initiatief te nemen.
zondag 17 december 2017 om 13:01
Ehm....hij moet haar helpen een dood paard te verslepen denk ik, maar volgens mij is hij het paard, dus hoe dat precies moet weet ik eigenlijk ook niet.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 17 december 2017 om 13:03
Dat vind ik echt onzin. Het is m.i. een signaal dat je niet wilt veranderen en gebruikt 'ik kan mezelf natuurlijk niet veranderen' als excuus; dat is iets totaal anders.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 13:07
12.08% gewijzigd
zondag 17 december 2017 om 13:43
Volgens mij willen sommige mensen zo graag dat het plaatje klopt en vergeten ze dat je een relatie krijgt met elkaar doordat je samen tijd doorbrengt en graag bij elkaar wil zijn.
Ik denk dus dat jullie beiden aan de verkeerde kant beginnen namelijk: een relatie willen en het zo noemen en elkaar daarna pas echt leren kennen.
Twijfels heb je meestal omdat je niet zeker weet of iemand wel bij je past. Het kan zijn dat je een plaatje in je hoofd hebt van jouw “ideale partner” ( wat volgens mij al helemaal niet handig is) of dat je merkt dat iemand ander gedrag heeft dan wat jij prettig vindt.
Misschien twijfelt zij inderdaad omdat jij geen initiatief neemt. Zou ik ook doen. Misschien is het iets anders.
Laat dat hele “ relatie” benoemen nog even buiten beschouwing. Vind je haar leuk, laat dat dan merken, breng meer tijd samen door en dan zien jullie vanzelf of het uitgroeit tot een relatie.
Ik denk dus dat jullie beiden aan de verkeerde kant beginnen namelijk: een relatie willen en het zo noemen en elkaar daarna pas echt leren kennen.
Twijfels heb je meestal omdat je niet zeker weet of iemand wel bij je past. Het kan zijn dat je een plaatje in je hoofd hebt van jouw “ideale partner” ( wat volgens mij al helemaal niet handig is) of dat je merkt dat iemand ander gedrag heeft dan wat jij prettig vindt.
Misschien twijfelt zij inderdaad omdat jij geen initiatief neemt. Zou ik ook doen. Misschien is het iets anders.
Laat dat hele “ relatie” benoemen nog even buiten beschouwing. Vind je haar leuk, laat dat dan merken, breng meer tijd samen door en dan zien jullie vanzelf of het uitgroeit tot een relatie.
donderdag 21 december 2017 om 10:21
Dit is hoe ik het ‘initiatief nemen’ van haar kant inderdaad bedoelde... ik heb alshetware net mijn ogen open in de ochtend en ze komt al met wat ideëen om iets te gaan doen... super tof natuurlijk, begrijp me niet verkeerd - maar ik voel me soms een beetje overrompeld...
donderdag 21 december 2017 om 10:25
Ik denk dat daar bij ons ook wel deels het probleem ligt, ja...laverneb schreef: ↑17-12-2017 13:43Volgens mij willen sommige mensen zo graag dat het plaatje klopt en vergeten ze dat je een relatie krijgt met elkaar doordat je samen tijd doorbrengt en graag bij elkaar wil zijn.
We hebben elkaar leren kennen, doordat we eigenlijk ‘aan elkaar’ gekoppelt zijn door een vriendin van mij die bij haar in de klas zit. Zo’n “hey, is **** niet iets voor jou?”-verhaaltje
Nu ik haar echt leer kennen (en zij mij), merk ik dat ik sommige dingen wat minder prettig vind. Zoals deze week heeft ze aangegeven ontzettend druk te zijn met werk (ze werkt van 08:00 tot 21:00 bij een goedlopende kapperszaak - oftewel nu in de feestdagen is het extra druk), maar ik zie toch af en toe wat Snapchats van haar binnenkomen dat ze met haar vriendinnen aan het Netflixen is (o.i.d.)... en dan denk ik dus op mijn beurt van; ‘als je me dan zo leuk vind, kan je toch ook met mij afspreken?’ - als we elkaar bijvoorbeeld een week niet hebben gezien... of zit ik dan helemaal fout?