Iemand in de supermarkt.
woensdag 6 december 2017 om 13:18
Hoi Viva-forummers!
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
dinsdag 19 december 2017 om 14:04
In het eerste berichtje had ik gezegd dat ik hem (soms) tegenkom als ie aan het werk is en ik hem op Facebook tegenkwam en mij het wel leuk lijkt om buiten zijn werk te praten.michelleobama schreef: ↑19-12-2017 14:01Net je hele topic doorgegelezen. Spannend hoor! Ik hoop dat hij wat laat weten. Ik heb niet helemaal meer in mijn hoofd wat je in het 1e berichtje hebt gezet, maar is het wel duidelijk dat je wat wil met hem? Anders is het voor hem ook gewoon alleen maar een gezellige babbeltje....
dinsdag 19 december 2017 om 14:12
Ik geloof dat Rik M een paar pagina's terug een grapje maakte dat hij misschien ook op een forum een topic aanmaakt. In dat geval kan het ( net als hier) wat langer duren voordat je antwoord krijgt toch?
Het zou natuurlijk leuk zijn als jullie bij elkaar komen dat we nog horen hoe het bij hem is gegaan na ontvangst van je berichtje

dinsdag 19 december 2017 om 14:25
ooh wel jammer inderdaad dat hij niet gelijk reageert wanneer ie het bericht leest. Maar kunnen genoeg redenen voor zijn, je weet niet wanneer ie dat leest, wellicht met iets anders bezig en wil ie even nadenken over wat hij terug gaat sturen. Het is op zich wel duidelijk wat je vraagt dus als het voor hem uit het niets komt moet ie wellicht wel even nadenken wat ie hiermee wil. Je weet in ieder geval dat ie het gelezen heeft. Kom er nooit reactie dan weet je genoeg. Maar verwacht dat er toch wel iets gezegd gaat worden hoor. Benieuwd

dinsdag 19 december 2017 om 14:27
Ik denk dat hij aan het werk is.Chocolotje schreef: ↑19-12-2017 14:17Nou het is wel een trage. Hij heeft dat bericht al gelezen. Hoe lang moet hij er over nadenken of hij een date wil!
dinsdag 19 december 2017 om 14:27
Ik denk dat hij aan het werk is.Chocolotje schreef: ↑19-12-2017 14:17Nou het is wel een trage. Hij heeft dat bericht al gelezen. Hoe lang moet hij er over nadenken of hij een date wil!

dinsdag 19 december 2017 om 14:33
kan best hoor. En wat ik zeg, hij wil er vast even over nadenken wat hij wil antwoorden, dus hij wil nu niet in alle haast reageren. Of je moet nu even naar de supermarkt gaan....
Anders vanavond afwachten. Als hij het echt leuk vindt dat je een berichtje stuurt zal hij toch wel snel reageren lijkt mij.

Anders vanavond afwachten. Als hij het echt leuk vindt dat je een berichtje stuurt zal hij toch wel snel reageren lijkt mij.

dinsdag 19 december 2017 om 15:09
haha ja ik zeg ook wel: nu naar de supermarkt rennen. Zou leuk zijn hoor, maar denk inderdaad dat je gewoon even af moet wachten. Ik verwacht (mits hij vanavond natuurlijk niet super druk is) dat hij vanavond echt wel reageert. Als hij het echt leuk vindt dat je een berichtje hebt gestuurd dan zit dat neem ik aan in zn hoofd en gaat ie daar echt wel iets mee doen. Als 't 'm helemaal niks doet dan vergeet ie 't wellicht en dan zegt dat genoeg.
dinsdag 19 december 2017 om 17:47
Ik wacht ook af en vandaag kon ik sowieso niet. Ik ga donderdag waarschijnlijk weer want vanaf donderdag is er iets in de aanbieding wat hier thuis nodig is. Ik hoop uiteraard voor donderdag al reactie te hebben (liefst vandaag nog!!). En als het negatief is dan is het awkward en als het positief is dan ben ik benieuwd naar hoe hij reageert in het echt ha-ha.

dinsdag 19 december 2017 om 17:58
Ik wil geen domper zetten op de pret hoor, maar als het wederzijds was geweest dan had hij toch al lang ofwel geantwoord, ofwel zelf een bericht gestuurd via FB?
Of ben ik nou echt zo'n doemdenker?
Als ik iemand heeeeel erg zou zien zitten, en ik krijg daar een vriendschapsverzoek van op FB, dan gaat mij hart sneller slaan, en ga op z'n minst FB strak in de gaten houden én meteen reageren op een bericht. Of er zelf één sturen.
Geen tijd, druk, werken, ... ik geloof er niet zo in, sorry (hopelijk heb ik het helemaal mis hoor).
Of ben ik nou echt zo'n doemdenker?
Als ik iemand heeeeel erg zou zien zitten, en ik krijg daar een vriendschapsverzoek van op FB, dan gaat mij hart sneller slaan, en ga op z'n minst FB strak in de gaten houden én meteen reageren op een bericht. Of er zelf één sturen.
Geen tijd, druk, werken, ... ik geloof er niet zo in, sorry (hopelijk heb ik het helemaal mis hoor).

dinsdag 19 december 2017 om 17:58

dinsdag 19 december 2017 om 18:00
Laten we nog even in het sprookje blijven geloven.
Gordon is al niet getrouwd, laten we erin geloven dat dit wel wat gaat worden.

dinsdag 19 december 2017 om 18:14

dinsdag 19 december 2017 om 18:42
Ik hoop dat hij nog reageert maar ik denk het niet eerlijk gezegd.
Wat ik in het begin al zei: 'als een man je echt leuk vindt laat hij dat goed merken'.
Dan laat hij daarover geen twijfel bestaan.
Als je het contact face to face maakt heb je veel meer feeling.
Ik denk dat jij dat nog moet ontwikkelen, Baloe.
Maar dat komt vanzelf!
Wat ik in het begin al zei: 'als een man je echt leuk vindt laat hij dat goed merken'.
Dan laat hij daarover geen twijfel bestaan.
Als je het contact face to face maakt heb je veel meer feeling.
Ik denk dat jij dat nog moet ontwikkelen, Baloe.
Maar dat komt vanzelf!