Kerstavond visite , mensen teleurgesteld

20-12-2017 19:08 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar de nabije familie uitgenodigd om zondagmiddag aan te schuiven hier.
Gezellig kopje koffie, borreltje en aansluitend avondeten , waar ik wat werk van maak.
Betekent dat we eerste en tweede kerstdag "vrij" zijn. Nou ja partner werkt de hele kerst .
Maar nu krijg ik commentaar dat het niet echt voor kerst is.

Mijn idee was juist gezellig de kerst met elkaar starten ( qua tijd is het hetzelfde als wat normaal gebeurd met 1e of 2e kerstdag).
Daarna heeft ieder nog 2 dagen om zelf in te . Wij vinden dat prettig met ons gezin.
Maar ik krijg het gevoel dat het me niet in dank afgenomen wordt, want dit doen "we" nooit zo.
Zie ik het nu zo verkeerd?
Mijn intentie was namelijk goed ;)
binkie wijzigde dit bericht op 21-12-2017 07:01
4.76% gewijzigd
Enn schreef: ↑
20-12-2017 19:14
Nou dan gaat 'men' toch de eerste kerstdag gezellig samen zitten? Jullie kunnen daar helaas niet bij zijn maar ach... de groep is groot genoeg toch?
Kunnen ze lekker samen napraten over gisteren/kerstavond.
Wat een ontevreden en ondankbare zuurpruimen.
Ik ben beide Kerstdagen én de dag vóór Kerstmis grotendeels alleen. Man werkt in de zorg, dus heeft dienst. We maken het zaterdag samen gezellig, de kerstboom staat en we zijn er klaar voor. En na de hektische jaarafsluiting in de firma vind ik het prima om een paar daagjes niks te hebben. Nestel me onder de boom met een boek, kijk een kerstfilm, maak iets lekkers te eten voor mezelf, en prima Kerst.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het is een “graag of niet”.....

Ik had graag aangeschoven 😉
Moiren’ schreef: ↑
20-12-2017 19:19
Gelukkig, jij bent niet mijn buren.
Als je klussende horrorburen hebt dan hoop ik voor jou dat ze veel waarde hechten aan Kerstmis en zich rustig houden.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Calamitycat schreef: ↑
20-12-2017 20:10
Als je klussende horrorburen hebt dan hoop ik voor jou dat ze veel waarde hechten aan Kerstmis en zich rustig houden.
Het huis naast me staat leeg en ik hoop de komende drie weken ook, maar dat is ijdele hoop. Het hele huis gaat gestript worden en ik heb vakantie :'(
Ai Moiren... Kan me voorstellen dat je daar heel erg van baalt. Hopelijk wachten ze nog een paar weken.
Wij hebben al 40 jaar op kerstavond een diner met de extended family (inmiddels is dat mijn oma tot en met haar achterkleinkinderen). Supergezellig en heel relaxed voor de rest van de kerstdagen!
Dank voor de vele reacties.
Hier (in mijn familie) is kerstavond al mijn hele leven de avond. Veel belangrijker dan 1e en 2e kerstdag.

Jammer dat je familie er zo over valt, terwijl je dit met de juiste intentie doet.
binkie schreef: ↑
20-12-2017 20:40
Dank voor de vele reacties.
Wat ga je nu doen dan met die tegenstribbelende familie?
20-12-2017 20:56
Wat ga je nu doen dan met die tegenstribbelende familie?
Graag of niet ;)
Het is jouw keuze om het zo te doen, en ik snap dat je teleurgesteld bent over het feit dat er moeilijk wordt gedaan.
Laat los,als er geen begrip is voor deze keuze ,dan zegt dat meer over hen dan over jou!
Ik zou zo,n initiatief zeer waarderen,het gaat met Kerst om het samenzijn,en of dat nou een dag eerder of later is zou voor mij echt niet uitmaken.
Maar goed, niet iedereen is zo flexibel blijkbaar.
20-12-2017 21:01
Graag of niet ;)
Zo is het!
Wat herkenbaar, mijn schoonfamilie heeft het er nog over dat wij dat ooit zo gedaan hebben. Met dan tien jaar geleden was dat. Ze kwamen wel maar vonden het ook helemaal niks. Hadden zich ook niet effe opgeknapt of zo. Kerst was nog niet begonnen, dus de mooie kleren waren pas voor een dag later. Dat maakte mij op zich niet zo uit, maar dat hadden ze het dus de hele avond over, dat als het morgen was geweest dat het dan leuker was want dan had iedereen zijn goede goed kunnen aantrekken.
Maar nu krijg ik commentaar dat het niet echt voor kerst is.

Zeg maar dat ze vrij zijn om de uitnodiging af te slaan.
Andersom schreef: ↑
20-12-2017 22:27
Wat herkenbaar, mijn schoonfamilie heeft het er nog over dat wij dat ooit zo gedaan hebben. Met dan tien jaar geleden was dat. Ze kwamen wel maar vonden het ook helemaal niks. Hadden zich ook niet effe opgeknapt of zo. Kerst was nog niet begonnen, dus de mooie kleren waren pas voor een dag later. Dat maakte mij op zich niet zo uit, maar dat hadden ze het dus de hele avond over, dat als het morgen was geweest dat het dan leuker was want dan had iedereen zijn goede goed kunnen aantrekken.
Oh wat vreselijk zulke mensen
Andersom schreef: ↑
20-12-2017 22:27
:O + :rofl:

Vier je nog steeds kerst met hen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
20-12-2017 19:18
Ik ga alleen de kamer veranderen en verven hoor, maak je geen zorgen :proud:
Ah, me too, eindelijk tijd voor in de kerstvakantie

To: dat gezeik met kerst, let it go
TO, heb je hen uitgenodigd om zondag 'gezellig te komen borrelen en eten' of om kerst te komen vieren? In het eerste geval kan ik me namelijk voorstellen dat ze dachten dat er dan wellicht nog een gezamenlijke kerstviering in zat en dat dat wellicht tegenvalt dan...

Nouja, blijft natuurlijk onzin om daar dan over te zeuren, maar ze mogen het best jammer vinden toch?

Hier ook zondag kerst met mijn broers bij ons, maandag bij de schoonfamilie en dinsdag een dagje als gezin. Eerdere jaren altijd een hoop (gezellige!) 'verplichtingen' dus we gaan maar eens bedenken hoe we dit in gaan vullen. Voor mijn gevoel is het nog oktober dus ik heb nog geen idee.
20-12-2017 19:08
Mijn intentie was namelijk goed ;)

Wat was je intentie? Om het voor iedereen makkelijker te maken? Heb je bij iedereen geïnformeerd dan, of ze wel een rustige kerst wilden?

Of was je intentie om voor jezelf een rustige kerst te regelen?

Want ik snap deze toevoeging niet zo goed. Het is mij duidelijk uit de reacties van de anderen dat ze dit geen leuke invulling vinden van hun kerst. Je hebt dus gewoon niet goed gecommuniceerd. Je bent van je eigen denkbeelden uitgegaan, hebt mensen uitgenodigd en daarmee voor een voldongen feit gesteld. Waar ze dus niet op zaten te wachten. Dus die intenties waren niet zo goed als je ze doet voorkomen. Niet iedereen is hetzelfde als jij.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Voor mij (en mijn familie) is kerstavond niets trouwens. Gewoon een avond als alle anderen. De dag voor kerst kerst vieren zou voor mij dus nergens op slaan. Ik zou het niet verzinnen om mijn nette kleding aan te doen en ik zou ook helemaal niet verzonnen hebben dat dat het dan zou zijn, qua kerst.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Heeft je familie de rest van kerst wel wat te doen? Ik heb een tijdje kerstavond met de schoonfamilie gevierd en dat was prima, want ‘extra’. Dit jaar zit ik tot en met eerste kerstdag met medicijnen waar ik me niet lekker in mn vel door voel. Grote kans dat ik pas de dag na kerst me fijn genoeg voel om echt kerst te vieren. Mn familie vind het geen enkel probleem om het een dag te verzetten, maar ik vind het zelf wel heel ongezellig en leeg om met kerst echt helemaal niks te doen. Kan me best voorstellen dat het een beetje rauw op je dak valt als een familielid de gezamenlijke (en enige) kerstviering ineens naar kerstavond verzet.
Sugarbaby schreef: ↑
21-12-2017 01:10
Heeft je familie de rest van kerst wel wat te doen? Ik heb een tijdje kerstavond met de schoonfamilie gevierd en dat was prima, want ‘extra’. Dit jaar zit ik tot en met eerste kerstdag met medicijnen waar ik me niet lekker in mn vel door voel. Grote kans dat ik pas de dag na kerst me fijn genoeg voel om echt kerst te vieren. Mn familie vind het geen enkel probleem om het een dag te verzetten, maar ik vind het zelf wel heel ongezellig en leeg om met kerst echt helemaal niks te doen. Kan me best voorstellen dat het een beetje rauw op je dak valt als een familielid de gezamenlijke (en enige) kerstviering ineens naar kerstavond verzet.

Ik begrijp echt niet wat TO daarmee van doen heeft.
Jammer dat je familie zo reageert op jouw uitnodiging Binkie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven