Kerstavond visite , mensen teleurgesteld

20-12-2017 19:08 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar de nabije familie uitgenodigd om zondagmiddag aan te schuiven hier.
Gezellig kopje koffie, borreltje en aansluitend avondeten , waar ik wat werk van maak.
Betekent dat we eerste en tweede kerstdag "vrij" zijn. Nou ja partner werkt de hele kerst .
Maar nu krijg ik commentaar dat het niet echt voor kerst is.

Mijn idee was juist gezellig de kerst met elkaar starten ( qua tijd is het hetzelfde als wat normaal gebeurd met 1e of 2e kerstdag).
Daarna heeft ieder nog 2 dagen om zelf in te . Wij vinden dat prettig met ons gezin.
Maar ik krijg het gevoel dat het me niet in dank afgenomen wordt, want dit doen "we" nooit zo.
Zie ik het nu zo verkeerd?
Mijn intentie was namelijk goed ;)
binkie wijzigde dit bericht op 21-12-2017 07:01
4.76% gewijzigd
Boeie. Je bent toch niet hun activiteitenbegeleider?
Al ruzie voordat de kerst daadwerkelijk begonnen is. Sterkte @(
Mijn hemel zeg. Waar mensen al niet over kunnen zeuren.
Er is niets mis met je plan hoor (is hier in Nederland nog niet echt ingeburgerd, maar in Scandinavië bijvoorbeeld is Kerstavond dé avond), met je familie daarentegen.... ;-D
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Het is voor sommige mensen moeilijk om zelf in te vullen wat ze kunnen doen. maar ik neem aan dat ze allemaal volwassen zijn, en dat het dan tijd wordt om het te leren.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ze worden uitgenodigd.
Dan kan je niet zelf de datum bepalen.

Kan best dat zij het liever op eerste of tweede kerstdag willen, maar dan organiseren ze zelf toch lekker een kerstontbijt, -brunch, -borrel of -diner
Nou dan gaat 'men' toch de eerste kerstdag gezellig samen zitten? Jullie kunnen daar helaas niet bij zijn maar ach... de groep is groot genoeg toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als ik dit zo lees ben ik eigenlijk heel blij dat ik lekker ga klussen op 1e én 2e Kerstdag. Gelukkig doet mijn familie daar ook helemaal niet moeilijk over.
Wie is "we" dan? Als zij behoefte hebben aan meer gezelligheid en ontmoetingen kunnen ze toch met elkaar afspreken en voor elkaar koken? Ik vind kerstavond (24 december) zeker ook bij kerst horen!
Calamitycat schreef:
20-12-2017 19:15
Als ik dit zo lees ben ik eigenlijk heel blij dat ik lekker ga klussen op 1e én 2e Kerstdag. Gelukkig doet mijn familie daar ook helemaal niet moeilijk over.
Ik hoop zo dat jij niet naast me woont :proud:
Moiren’ schreef:
20-12-2017 19:12
Al ruzie voordat de kerst daadwerkelijk begonnen is. Sterkte @(
Geen ruzie hoor ;)
Enn schreef:
20-12-2017 19:14
Nou dan gaat 'men' toch de eerste kerstdag gezellig samen zitten? Jullie kunnen daar helaas niet bij zijn maar ach... de groep is groot genoeg toch?
:rofl:
Enn schreef:
20-12-2017 19:14
Nou dan gaat 'men' toch de eersyte kerstdag gezellig samen zitten? Jullie kunnen daar helaas niet bij zijn maar ach... de groep is groot genoeg toch?
Valt mee klein gezelschap ;)
Moiren’ schreef:
20-12-2017 19:17
Ik hoop zo dat jij niet naast me woont :proud:
Ik ga alleen de kamer veranderen en verven hoor, maak je geen zorgen :proud:
Ligt er een beetje aan hoe je het verwoordt hebt denk ik. In beginsel zou ik er geen probleem me hebben want ik zie kerst als 3 dagen; kerstavond, eerste kerstdag en tweedekerstdag. Mocht dat zo uitkomen wil ik er voor met vrienden ook nog wel een derde kerstdag achter aan plakken. Als je het gezegd zou hebben als we doen het de dag voor kerst zodat we met kerst vrij zijn en lekker met het gezin kunnen aanrommelen snap ik wel dat het overkomt bij sommige als 'ik heb niet zo'n zin in kerst met jullie dus kom maar de dag er voor' en dat ze daar teleurgesteld over zijn.

Dus mocht je het zo gezegd hebben en ze het zo voelen zou ik het misschien nog uitleggen dat je dat niet bedoeld maar verder ik zou me er niet zo druk over maken. Kerstavond is toch ook gewoon kerst? Het is niet alsof je heb gezegd zullen we dit jaar met iedereen oud en nieuw vieren, maar dan wel op 30 december.
Calamitycat schreef:
20-12-2017 19:18
Ik ga alleen de kamer veranderen en verven hoor, maak je geen zorgen :proud:
Gelukkig, jij bent niet mijn buren.
my-little-appletree schreef:
Ligt er een beetje aan hoe je het verwoordt hebt denk ik. In beginsel zou ik er geen probleem me hebben want ik zie kerst als 3 dagen; kerstavond, eerste kerstdag en tweedekerstdag. Mocht dat zo uitkomen wil ik er voor met vrienden ook nog wel een derde kerstdag achter aan plakken. Als je het gezegd zou hebben als we doen het de dag voor kerst zodat we met kerst vrij zijn en lekker met het gezin kunnen aanrommelen snap ik wel dat het overkomt bij sommige als 'ik heb niet zo'n zin in kerst met jullie dus kom maar de dag er voor' en dat ze daar teleurgesteld over zijn.

Dus mocht je het zo gezegd hebben en ze het zo voelen zou ik het misschien nog uitleggen dat je dat niet bedoeld maar verder ik zou me er niet zo druk over maken. Kerstavond is toch ook gewoon kerst? Het is niet alsof je heb gezegd zullen we dit jaar met iedereen oud en nieuw vieren, maar dan wel op 30 december.
Nee hoor niets van die strekking gezegd.
Puur de uitnodiging en dat we het leuk vinden om ze te ontvangen.
Jij hoeft jouw familie toch niet bezig te houden, ze mogen bij zijn dat ze worden uitgenodigd, om samen te kunnen zijn als familie.
Jouw man werkt met de Kerst, nachtdiensten vragen veel energie en ik zal zelf ook niet blij zijn als ik met Kerst de nacht draai en er overdag bezoek is.
Hoezo men wil?
Jullie bepalen toch hoe je je leven inricht?
Je partner moet ook werken.
binkie schreef:
20-12-2017 19:22
Nee hoor niets van die strekking gezegd.
Puur de uitnodiging en dat we het leuk vinden om ze te ontvangen.
Nou dan helemaal niks van aan trekken hoor, je hebt mensen voor kerst uitgenodigd op kerstavond en dan zeggen dat het geen kerst is O_o Ze kunnen zichzelf toch wel 2 dagen vermaken..
Wat een leuk en gastvrij idee van jullie. En dat anderen er misschien anders over denken.....ze zijn vrij om wel of niet aan te schuiven. Ik weet niet anders dan dat kerstavond de dag/avond was waarop hele familie bij elkaar kwam. Om vervolgens de volgende dagen ouders verdeeld over de kinderen een dag te animeren. Ik schrijf bewust animeren, want iedereen zuchte en kreunde vanwege de verplichting welke zo ervaren werd.
Wat een flauwe reacties zeg. Gezellig juist dat jullie zo'n kerstbijeenkomst organiseren mét kerst. Want kerstavond is toch wel echt kerst hoor.

En wie houdt ze tegen om met 1e en/of 2e kerstdag zelf wat te organiseren? Daar zijn jullie dan niet bij dit jaar ivm nachtdiensten, logisch hoor.
Pluisi schreef:
20-12-2017 19:12
Boeie. Je bent toch niet hun activiteitenbegeleider?
echt he? pfffff... gaan ze lekker de hele 1e kerstdag sisi kijken.
Zijn zeker boos omdat ze nu toch boodschappen moeten regelen voor 1e kerstdag.
Don't cry, buy a bag and move on.
Jij bent er voor hun vermaak? Hebben zelf geen vrienden, kennisen, collega’s?

Wat een onzin dit, ik zou me er geen minuut druk om maken en als ze door blijven gaan met hun gezeik mogen ze het wat mij betreft die zondag ook uitzoeken.

Wat ondankbaar.
my-little-appletree schreef:

Mijn schoonzus heeft dit jaar tegen ons gezegd dat ze dit jaar afhaakt, normaal kwamen we altijd bij haar thuis. Haar goed recht lijkt me, echt even goede vrienden hoor. Ik kan mezelf op allerlei anderen manieren vermaken. Vond het zelfs knap van d’r dat ze het zei, kon namelijk aan haar zien dat ze angstig was voor de reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven