Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Is het raar om een status van hem te liken? Ik zie dat ie iets heeft gepost..

(En ja, ik probeer het los te laten maar dit kan geen kwaad toch?)
BaloeBeer schreef:
20-12-2017 20:27

Gewoon doen!
BaloeBeer schreef:
20-12-2017 20:27

Nou ja, het is een begin.
Lady*Voldemort schreef:
20-12-2017 20:30
Hoe bedoel je?
Ik zou het even laten rusten. Je begint gefixeerd op hem te raken. Wacht zijn reactie af. Als je ook nog gaat liken en hij heeft niet op je berichtje gereageerd vind ik dat zelf wel opdringerig.
ywtje schreef:
20-12-2017 20:58
Ik zou het even laten rusten. Je begint gefixeerd op hem te raken. Wacht zijn reactie af. Als je ook nog gaat liken en hij heeft niet op je berichtje gereageerd vind ik dat zelf wel opdringerig.
Wat is er opdringerig aan liken?
likken is zo opdringerig.....niet gelijk doen
ywtje schreef:
20-12-2017 20:58
Daarom checkte ik het hier even, ik dacht zelf ook namelijk dat het te opdringerig zou zijn :)
Lady*Voldemort schreef:
20-12-2017 20:30
Van stalking ;)?
Moiren’ schreef:
20-12-2017 20:59
Wat is er opdringerig aan liken?
Niks, maar hij lijkt terughoudend. En TO heeft al behoorlijk laten merken dat zij hem leuk vindt. FB toevoegen, elk supermarkt bezoek een praatje aanknopen, een berichtje sturen. Moedig!
Als er dan ook nog een like komt... Tja, het zou op mij wat veel overkomen. Zeker omdat ze elkaar eigenlijk niet kennen.

Ik zou het persoonlijk even laten rusten en gewoon afwachten tot hij een stap zet, of niet.
ouwewijsneus schreef:
20-12-2017 21:02
likken is zo opdringerig.....niet gelijk doen
Laten we likken maar niet doen ha-ha-ha.
Liken kan altijd toch? Maar ik zou in de supermarkt niet meer op hem afstappen. Dat ligt er wel dik bovenop.
Joni_de_tweede schreef:
20-12-2017 21:09
Liken kan altijd toch? Maar ik zou in de supermarkt niet meer op hem afstappen. Dat ligt er wel dik bovenop.
Dat was ik ook niet van plan. Als ik 'm tegenkom zal ik hem begroeten maar voor de rest probeer ik het allemaal aan hem over te laten.
Baloe, chill even. Zet dit topic voorlopig aan de kant. Laat die jongen even met rust en zet hem uit je koppie.
Nu wordt het zo'n focus en dat lijkt mij geen fijn gevoel geven.

Je merkt vanzelf als hij contact opneemt. Lekker doorgaan met je leven en wees trots op wat je gedaan hebt.
Iedereen hier heeft een andere mening, dat is voor dit soort zaken echt funest. Blijf bij jouw eigen gevoel en wees wie je bent. De jongen die dat leuk vindt blijft echt wel plakken, ongeacht een like op fb, of niet :)
Ik kom alleen even zeggen dat ik elke dag hier even kijk of er nog vorderingen zijn.
Ik vind het wel super jammer dat je niks van hem hoort.... Hoop dat hij nog reageert!
En dat jij hier blijft posten natuurlijk :)
En ik vind het heel dapper dat je daar gewoon nog binnen durft te lopen.

Juist omdat je hem niet durfde te benaderen, had ik dat niet verwacht.

Nu ga je hem niet eens uit de weg, terwijl menig ander toch echt een andere supermarkt zou kiezen.

Je schreef ergens onzeker te zijn maar dit is toch wel het tegenovergestelde :yes:

Go girl !
In gewone omstandigheden is iets liken op FB doodgewoon maar hier is al zo veel initiatief en toenadering van jouw kant gekomen dat je hem beter met rust laat. Anders begint het op stalken te lijken.
ik zou ook echt even afwachten nu. Maar balen zeg, het siert hem echt niet dat hij niks terugstuurt. Hij hoeft er toch niet positief op in te gaan, kan toch ook gewoon eerlijk zijn? Dan kan hij het daarmee toch ook afsluiten? Jammer hoor. Vind het ook dapper van je dat je wel gewoon naar de supermarkt blijft gaan. Op zich logisch hoor, je hebt niks verkeerd gedaan, maar kan me voorstellen dat het ongemakkelijk voelt. Ik zou met een rode kop rondlopen als ik 'm zag.
BaloeBeer schreef:
20-12-2017 21:12
Dat was ik ook niet van plan. Als ik 'm tegenkom zal ik hem begroeten maar voor de rest probeer ik het allemaal aan hem over te laten.
Wat valt er aan hem over te laten dan? Hij is niet geinteresseerd. Het wordt hoogst tijd dat je dat eens gaat beseffen. Let it go.
Helaas, maar dat lijkt me ook duidelijk nu.
Het Viva forum is papaja.
Kasboom schreef:
21-12-2017 10:13
Wat valt er aan hem over te laten dan? Hij is niet geinteresseerd. Het wordt hoogst tijd dat je dat eens gaat beseffen. Let it go.
Ja inderdaad, tijd voor een nieuwe supermarkt. Het lijkt me duidelijk genoeg. Jammer voor je TO. Maar wees trots op jezelf dat je het geprobeerd hebt.
Hoezo tijd voor een nieuwe supermarkt? Ze heeft een poging gewaagd en daar hoeft ze zich toch niet voor te schamen.

Gewoon dezelfde supermarkt en een vrolijk 'hoi' als je hem ziet.
ywtje schreef:
20-12-2017 19:30
Misschien wel iets om achter je oren te krabben, mits hij Facebook gebruikt.
Een date van twee jaar geleden ging vreemd met mij (wat ik niet wist en we zijn op zo'n 10 dates geweest), zijn fb status was single. Hij had mij toegevoegd etc.
Maar toen hij een nachtje bleef slapen en ik de volgende dag op fb kwam, had zijn vriendin een oproepje gedaan of iemand wist waar hij was.
Shocking! Hij viel gigantisch door de mand, de sukkel! Zijn vriendin (met wie hij zwanger probeerde te worde en samenwoonde) heeft gelijk de relatie beëindigd. Ik ook natuurlijk.
Ik vind het vreemd als iemand zijn fb status op vrijgezel laat staan. Tenzij hij er nooit op zit, maar dan wis je hem toch.
Nou geloof me, daar hoef ik me niet voor achter de oren te krabben hoor. We zijn nog niet lang samen en een facebookstatus boeit ons allebei helemaal niets, ik hecht daar totaal geen waarde aan. Ik ken hem al jaren en hij woont 2 straten verderop, dat zit helemaal goed, dat weet ik zeker.
inderdaad, jezelf niet laten kennen hoor. Je hebt niks verkeerd gedaan. En als hij nu al niet reageert op fb zal hij in het echt ook heus geen vervelende opmerkingen maken. Misschien probeert ie je te negeren ofzo, dat kan, maar daar heb je geen last van. Ok als je bij 'm aan de kassa bent is het wellicht wat ongemakkelijk, maar dan kan je altijd nog een andere kassa kiezen. En nogmaals, je hebt niks verkeerd gedaan, dus ook al sta je bij 'm aan de kassa, doe gewoon normaal, zeg hoi en klaar. En wie weet maak je alsnog iets bij 'm los. Hij weet nu dat jij iets wil, dus gaat je wellicht met andere ogen bekijken. En goed, het is een grote supermarkt toch, en hij vult de vakken, dan hoef je toch ook geen contact te hebben? Loop je 'm gewoon voorbij. Ben ook net naar de supermarkt geweest en heb er eens een beetje op gelet nav dit topic, maar hier eigenlijk geen vakkenvullers die iedereen gedag zeggen (of je moet elkaar echt kennen), ik doe gewoon mn ding, pak mn boodschappen en let helemaal niet op die jongens. Ook totaal niet herkenbaar dat je steeds dingen moet vragen aan die vakkenvullers. Ik weet zelf alles wel te vinden.
ywtje schreef:
20-12-2017 19:30
Misschien wel iets om achter je oren te krabben, mits hij Facebook gebruikt.
Een date van twee jaar geleden ging vreemd met mij (wat ik niet wist en we zijn op zo'n 10 dates geweest), zijn fb status was single. Hij had mij toegevoegd etc.
Maar toen hij een nachtje bleef slapen en ik de volgende dag op fb kwam, had zijn vriendin een oproepje gedaan of iemand wist waar hij was.
Shocking! Hij viel gigantisch door de mand, de sukkel! Zijn vriendin (met wie hij zwanger probeerde te worde en samenwoonde) heeft gelijk de relatie beëindigd. Ik ook natuurlijk.
Ik vind het vreemd als iemand zijn fb status op vrijgezel laat staan. Tenzij hij er nooit op zit, maar dan wis je hem toch.

Genoeg mensen die helemaal geen relatiestatus hebben ingevuld. Opvallend hoeveel waarde daaraan gehecht wordt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven