Iemand in de supermarkt.
woensdag 6 december 2017 om 13:18
Hoi Viva-forummers!
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?
Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.
Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.
Hebben jullie tips/advies?

vrijdag 22 december 2017 om 16:03
Te verlegen zelfs om een berichtje terug te sturen???ooitverlegen schreef: ↑22-12-2017 15:46@TO: Na alle wilde speculaties die er al zijn geweest. Jij "kent" hem een heel klein beetje. Zou het kunnen zijn dat hij meer verlegen is dan jou?

Maar daarentegen niet te verlegen om IRL een joviaal gesprekje te houden???
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

vrijdag 22 december 2017 om 16:15
Ik denk dat ie, ondanks de verlegenheid dan al wel op mijn berichtje had geantwoord.ooitverlegen schreef: ↑22-12-2017 15:46@TO: Na alle wilde speculaties die er al zijn geweest. Jij "kent" hem een heel klein beetje. Zou het kunnen zijn dat hij meer verlegen is dan jou?
vrijdag 22 december 2017 om 16:36
Die twee dingen hoeven niet persé 1 op 1 met elkaar overeen te komen. Er zijn ook mensen die juist praten om verlegenheid te overschreeuwen. Of hij weet gewoon niet wat hij met deze situatie aanmoet. Maar het is niet voor de hand liggend, mee eens.
Goed dat je dat zeker weet!
vrijdag 22 december 2017 om 16:41
Ik snap niet dat je dat in deze context moet zeggen, eigenlijk.ooitverlegen schreef: ↑22-12-2017 16:36Die twee dingen hoeven niet persé 1 op 1 met elkaar overeen te komen. Er zijn ook mensen die juist praten om verlegenheid te overschreeuwen. Of hij weet gewoon niet wat hij met deze situatie aanmoet. Maar het is niet voor de hand liggend, mee eens.
TO had het kunnen geloven.
Dat vind ik dan wel heel sneu.

vrijdag 22 december 2017 om 16:47
Ik vind je aardig, maar ik vind wel nog steeds dat je teveel (te vaak) denkt dat het leven een sprookje is.ooitverlegen schreef: ↑22-12-2017 16:36Die twee dingen hoeven niet persé 1 op 1 met elkaar overeen te komen. Er zijn ook mensen die juist praten om verlegenheid te overschreeuwen. Of hij weet gewoon niet wat hij met deze situatie aan moet.
Op zich is het mooi om overal kansen te zien, en ik had in dit topic ook gehoopt op een 'kerstwonder', maar jij gaat daar vaak mee door als iedereen al ziet dat de situatie hopeloos is. Op zich niet erg, maar hou dat dan voor jezelf, want je schetst op deze manier valse hoop bij kwetsbare TO's.
zondag 24 december 2017 om 01:14
Zing dit lied voor hem!
Ja ik doe de boodschappen, boodschappen, boodschap
Elke dag weer naar de supermarkt
Ik weet dat ik niet kiezen kan
Al dat lekkers
En wat kost dat dan?
Een kilo kaas
- Het Boodschappenlied https://www.youtube.com/watch?v=0-caiNyW8bA
Al dat lekkers
En wat kost dat dan?
Een kilo kaas
zondag 24 december 2017 om 10:56
Met mij gaat het wel goed, al vind ik het nog steeds jammer. Vandaag moet ik iets ophalen wat apart is gelegd vanwege kerst, en ik weet dat hij er is omdat ik dat, toen ik het bestelde heb opgevangen. Ik was afgelopen vrijdagavond ook nog even daar maar hij was er niet. Ik merkte wel dat ik lichtelijk zenuwachtig was, en dat zal ik straks ook zijn, zal ie nog hoi zeggen? Hoe zou het voor hem zijn? Hoe zou het voor mij zijn? Ik vind het uiteraard nog wel steeds superjammer dat ik geen berichtje terug heb gekregen, had hem graag beter willen leren kennen.
zondag 24 december 2017 om 17:14
Net geweest en ik zag hem. Hij zag mij niet, was druk met werk. Ook bij andere klanten keek hij niet om. Het deed mij wel een beetje zeer om hem te zien omdat ik oprechte interesse heb in hem.
Ik heb de neiging om hem een berichtje te sturen in de trant van ‘Vergeten om te reageren of geen interesse?’ met een grappig poppetje. Maar ik weet dat ik dat niet moet doen.
Ik heb de neiging om hem een berichtje te sturen in de trant van ‘Vergeten om te reageren of geen interesse?’ met een grappig poppetje. Maar ik weet dat ik dat niet moet doen.
zondag 24 december 2017 om 17:30

zondag 24 december 2017 om 17:44
Niet doen dat is zo duidelijk , laat het gaan .BaloeBeer schreef: ↑24-12-2017 17:14Net geweest en ik zag hem. Hij zag mij niet, was druk met werk. Ook bij andere klanten keek hij niet om. Het deed mij wel een beetje zeer om hem te zien omdat ik oprechte interesse heb in hem.

zondag 24 december 2017 om 19:12
Nee.BaloeBeer schreef: ↑24-12-2017 17:14Net geweest en ik zag hem. Hij zag mij niet, was druk met werk. Ook bij andere klanten keek hij niet om. Het deed mij wel een beetje zeer om hem te zien omdat ik oprechte interesse heb in hem.
zondag 24 december 2017 om 20:01
Ik zou het ook niet doen. Klaar is het met die gozer. Dit was het risico van online iets sturen. Als je dit risico niet had willen lopen, dan had je hem face to face moeten vragen en dan was het risico er weer dat hij je in je gezicht zou afwijzen. Dat vond je erger... Maar geen antwoord is gewoon geen interesse. Laat hem gaan en kijk verder.
Het Viva forum is papaja.

zondag 24 december 2017 om 20:06
Waarom doe je dit toch steeds? Heb je niet in de gaten dat het gruwelijk irritant is, of vind je het leuk om mensen te irriteren?FraiseA schreef: ↑24-12-2017 01:14Zing dit lied voor hem!
Al dat lekkers
En wat kost dat dan?
Een kilo kaas
zondag 24 december 2017 om 20:11
Ik krijg ook veel positieve reacties hoor! Ik doe het omdat ik het gezellig vind. Niks negatiefs aan. Ook geen slechte bedoelingen. Staat het je niet aan, dan kun je gebruik maken van de negeerfunctie.

zondag 24 december 2017 om 20:30
Zeker, ik zal daar ook gebruik van maken zodra ik dat wil. Maar dan nog mag ik, net als jij je teksten mag plaatsen, zeggen wat ik er van vindt. Positieve reacties niet gezien trouwens.
zondag 24 december 2017 om 20:30
Nee, echt niet doen! Het is stoer dat je actie ondernomen hebt. Jammer dat je interesse kennelijk niet wederzijds is. Maar beter nu duidelijkheid dan nog een half jaar op afstand smachten (en daarmee misschien wel een heel leuke vent over het hoofd zien)BaloeBeer schreef: ↑24-12-2017 17:14Net geweest en ik zag hem. Hij zag mij niet, was druk met werk. Ook bij andere klanten keek hij niet om. Het deed mij wel een beetje zeer om hem te zien omdat ik oprechte interesse heb in hem.
zondag 24 december 2017 om 20:50
Sorry ff een vraag tussendoor ( ik heb zelf namelijk geen facebook ) Kun je zien of je berichtje is gelezen?,
Het fijne aan iemand face to face aanspreken is dat je gelijk weet waar je aan toe bent, nu blijf je hoop hebben terwijl hij nog niet gereageerd heeft.
Mocht hij geen interesse hebben in jouw dan is het prima ben je toch een stap verder gekomen in je leven en weet je mischien voor de volgende keer hoe je het niet aan pakt.
En positief blijven.
Het fijne aan iemand face to face aanspreken is dat je gelijk weet waar je aan toe bent, nu blijf je hoop hebben terwijl hij nog niet gereageerd heeft.
Mocht hij geen interesse hebben in jouw dan is het prima ben je toch een stap verder gekomen in je leven en weet je mischien voor de volgende keer hoe je het niet aan pakt.
En positief blijven.

zondag 24 december 2017 om 21:17
Je loopt 8 paginas achter.chillzone schreef: ↑24-12-2017 20:50Sorry ff een vraag tussendoor ( ik heb zelf namelijk geen facebook ) Kun je zien of je berichtje is gelezen?,
En positief blijven.

zondag 24 december 2017 om 23:02
Ik vind het wel grappig hoor. Heb dit liever dan het afbranden en neerhalen wat je in sommige topics ziet of dat mensen alleen maar kunnen rellen en provoceren.
Ieder heeft zijn eigen stijl, jij doet het met liedjes, niets mis mee.