Lijf & Lijn alle pijlers

Een jaar gestopt met de pil - onregelmatige cyclus

22-12-2017 19:39 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een jaar geleden ben ik gestopt met de pil na deze 10 jaar geslikt te hebben. Ik zou graag kinderen willen over een paar jaar. Het afgelopen jaar ben ik maar 5 keer ongesteld geweest, steeds met tussenpozen van 1,5 tot 2,5 maand. Dus ik heb waarschijnlijk geen eisprong gehad.
Ik ben naar de dokter geweest en zij denkt niet aan pcos ( ik heb geen overgewicht, erge acne, overbeharing etc). Ik krijg nu een bloedonderzoek om te kijken of ik eventueel al in de overgang ben of dat er iets met mijn hormonen is (ik ben 26).
Ik maak me nu best zorgen en ben bang dat ik straks geen kinderen kan krijgen...
Omdat ik zo lang de pil heb geslikt heb ik geen idee meer hoe mijn cyclus was voor ik aan de pil ging.
Heeft iemand van jullie dit ook of iets soortgelijks?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-12-2017 20:45
Reden: provoceren
98.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik wel benieuwd wat rb schreef
Mijn neefje is geboren 9 maanden na het eerste bloedonderzoek, verder onderzoek was al niet meer nodig. Zijn moeder heeft (kortgezegd en als ik het goed begrepen heb) maar een paar keer per jaar een eisprong.
Ook maar een paar menstruaties per jaar en net toen ze gingen 'dokteren' was het toevallig raak. Ik geloof dat ze een jaar of 2 aan het proberen zijn geweest, ze begon net nerveus te worden toen ze met een positieve test in haar handen stond.
Haar bloedtest die een paar dagen voor de test had laten doen in het lab wees uit dat alles ok was (hoezo mosterd na de maaltijd haha) ik hoop dat het voor jou ook zo simpel gaat!

@taxi87: heb je écht geen notie? :)
Taxi, lees eens het napraattopic, gisteravond rond half tien, Elninjoo.

Te triest voor woorden dat dat grapje gestaft is. Provocerend richting wie?

TO, ik bleek PCOS te hebben ondanks geen overgewicht en geen overbeharing (wel matige acne). Mijn gyn heeft gewoon direct inwendig gekeken en daar was een hele rij niet-gerijpte eitjes in mijn eileider. Wat bijzonder dat jouw gyn dat niet bekeken heeft en eerst bloedonderzoek wil. Overigens was mijn testosteron ook niet vreselijk hoog.
Heb later wel een meer regelmatige menstruatie gehad trouwens, alleen toevallig in het jaar dat we het probeerden niet. Het heeft zo moeten zijn denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven