***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Esan, ik las net een stukje op Babyinfo over de Wilson methode om je kind door te laten slapen:

Heeft je kind veel moeite om 's avond in te slapen of wordt het vaak 's nachts wakker, dan kun je de Wilson-methode eens proberen. De Engelse dokter Olwen Wilson heeft een slaapmethode ontwikkeld die bij 95% van alle kinderen binnen drie dagen in doorslapen resulteert. Het kan toegepast worden vanaf zes maanden tot vier jaar en is gebaseerd op de stelling dat kinderen alleen slapen als zij zich volledig veilig voelen.

Je brengt je kind naar bed en volgt het gebruikelijke bedritueel. In plaats van weg te gaan, blijf je in de kamer - in het zicht, maar uit de buurt van het bed. Troost je kind als hij begint te huilen, maar haal hem niet uit bed. Je blijft bij hem, totdat hij diep slaapt. Word niet boos en geef niet op of toe. Je zult misschien twee of drie zware nachten hebben, maar daarna zal je kind als een roos moeten slapen.

Ik weet niet of je dit al toegepast hebt (ws wel) maar anders heb je er misschien wat aan.
Goedemorgen!!

Tommy is zo goed als beter, (klein beetje koorts nog gisteravond, maar vanmorgen fit) En ik ben ook beter! totale ziekteduur tommy

6dg.

Baal wel dat Liv weer eens om 13:30 wakker werd, (en ik dus ook)

weer naar de box verplaatst etc.

pfff 1x8uur slaap zou best een x heerlijk zijn!

Muisje dus huug is nog steeds niet lekker? duurt lang he? En jij was ook alweer vroeg uit de veren! Ben je wel fit?
Fijn dat Tommy en jij weer beter zijn Framboos. Oeh Liv om half 2 wakker, dat is minder leuk, is ze dan echt klaarwakker? Ik geef Yasemin ook wel eens haar speentje als ze 'snachts wakker wordt en het is nog geen etenstijd, meestal slaapt ze dan gelijk weer door, maar Liv is al wat ouder dus dan werkt dat ws niet meer.
Framboos, wat een zoutnacht! Is het misschien een idee om haar in plaats van de box naast je in een campinbedje te liggen? Zo kan ze je toch zien en kan jij verder slapen! Steijn en Hugo hadden trouwens toen ze een maand of negen waren ook een periode dat ze 's nachts wakker werden. Ik mikte bij het naar bed gaan een boekje en wat speeltjes in hun bedjes, zodat ze even iets voor zichzelf konden gaan doen als ze 's nachts wakker werden. Resultaat: goed! (ik heb dit overigens na een nacht al gedaan en ik denk dat dit de truc was, maar helemaal zeker ben ik niet.)

Het gaat beter met de mannetjes! Nog niet geweldig, maar wel beter en daar ben ik al heel blij mee. Vanochtend zag Steijn krentenbollen liggen en vroeg met meer enthousiasme dan de afgelopen dagen of hij een krentenbolletje mocht ("Mamma, Teijn krentenbol! Lekker!") en heeft er gelijk twee opgegeten. En binnen gehouden! Hugo heeft een half krentenbolletje in zijn mik zitten (ook dat bleef binnen!), maar wilde alleen op mijn schoot zijn broodje eten. Ook goed!

En toen...Toen vroegen (lees: eisten) ze of we de eendjes konden gaan voeren! Ze wilden heel graag naar buiten en hebben in de wandelwagen nog een berg knijpfruit naar binnen gewerkt, terwijl we boodschappen deden. Geweldig! Ze zijn voor het eerst in vier dagen weer buiten geweest! Ze hebben veel knijpfruit gegeten en ook dat bleef binnen!

Ze wilden geen boterhammen eten, maar naar bed. (Steijn stortte letterlijk in) Makkelijk voor mij, want ik heb nu even twee uur voor mezelf!

Drop, hoe is het met de jeuk?
God Framboos, ik vergeet je weer! Wat fijn dat Tommy en jij weer beter zijn!
Joepie, Tommy weer fit en Framboos ook weer beter!

Vervelend dat je nog niet je welverdiende slaap kunt krijgen. Kan je af en toe afwisselen dat je man een nacht-shift heeft? Hoe gaat het eigenlijk met zijn rijbewijs-bus etc?

Mijn schoonouders hebben een leuke regel dat voor elke boete, voor hetzelfde bedrag uit wordt gegeten, leuk?!?

Muis, zielig dat Hugo zich nog niet lekker voelt, gaat het wel goed met Steijn? En hoe houdt Mees zich?

Lara, ik ben nog benieuwd naar je feestje van gisteren.

Heb net een afspraak gemaakt voor die echo (ik denk altijd aan leuke echo's, naar baby's kijken ipv naar een lymf-klier), op 10 Maart om 11.30. Dus nog even 2 weken wachten.

Zal ook vanmiddag mijn dermatoloog ook even bellen voor een follow up met hem. Ben benieuwd hoe lang ik moet wachten op de uitslag van dat onderzoek.
Wat een positieve berichten weer uit huize muis!!

Morgen zijn ze helemaal weer de oude wedden??? En nu nog even Fachat die Ole beter meldt hier, en we zijn weer epidemie af!!

Esan hoe is het met de oorontsteking inmiddels??

(leuk als we nog een ziek kindje van ons lijstje kunnen afstrepen )

En muis, wat ben jij toch altijd actief in de ochtend! Boodschappen doen enzo... En dat na zo'n slopende week!

Petje af!

Dus knijpfruit is een succes?? is dat van Hero? Tommy eet meestal waardeloos, dus alle suggesties zijn welkom!

Swiss 10mrt echo. Bah, idd een echo hoort leuk te zijn! Nou ja, als ze na de echo ookmet goed nieuws komen dan tekenen we ervoor!

wat een leuke afspraak hebben je ouders! ehm Ik zal frambozeman eens voorstellen of we op vakantie kunnen gaan van zijn boetebedrag!! (denk rond de 500euro)

Maar, het zaakje stinkt trouwens nog wel een beetje, dus misschien valt het nog aan te vechten. (onduidelijkheid over de gereden km)

wat betreft liv, Layla, liv slaapt aan het begin van de avond vaak na de speen weer netjes verder. Maar 1x per nacht, vaak einde van de nacht, soms begin wordt ze ineens wakker kreunt ze wat en is ze klaarwakker! Speen helpt dan niet meer. Als we met haar naar beneden lopen in de box en we leggen haar daarin slaapt ze meteen verder

Maar goed elke nacht die onderbreking is gewoon ruk. Heb liever dat ze gewoon op tijd wakker wordt, en dat je temminste een blokje maakt van 6uur achter elkaar.

Wij zijn er natuurlijk ook als de kippen bij als ze huilt, omdat Tommy bij haar op de kamer slaapt. En laten liggen, en een paar keer speentje drukken doen we dan niet zo snel ivm tommy zijn nachtrust.

Een bedje naast ons bed zie ik ook niet zitten eigenlijk...Ze kan daarna nog wat onrustig zijn, en dat mag ze dan lekker beneden in de box doen.

Zal de speeltjes iig in mijn hoofd houden! Das een goeie...Deed ik bij tommy ook altijd, was ik alweer vergeten. Hoop ik wel dat ze dan niet te luidruchtig gaat spelen

Wat zijn jullie plannen vandaag?

Laar, hoe was het feestje???
Zwaai!!!!!

Hier duurt de zieknboeg nog voort, kabbelend, dat wel, gelukkig.

Jee, wat naar is dat, een babytje zo te zien-horen hoesten!

Ickeman heeft zelfs een ab kuur voorgeschreven gekregen, die had het flink te pakken vanwege zijn reactie op zijn medicijnen. Hij moet trouwens vanmiddag weer naar de internist, heel spannend.

Allevier hebben we ons portie wel gehad nu, hoop ik. Op naar de eerste voorjaarszonnestralen......

Ik heb amper bijgelezen, maar las op deze pagina wel van Draakje. He, wat naar zeg! Ik had een collega die ook voor de tweede keer een ppd kreeg, minder erg dan de eerste omdat ze medicatie kreeg en het zag aankomen en dus snel kon handelen. Maar jeetje zeg, ik heb met je te doen vrouw!

Je hebt een pracht kereltje op de wereld gezet trouwens. En je kaartje vonden we hier ook helemaal leuk. Origineel:)

Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel weer de oude bent!! Dikke knuffel.

Ga nog even puinruimen voordat Liselotje wakker word. Die ligt nog te slapen in de wagen, na de boodschappensessie van vanochtend. Voor het eerst sinds dik anderhalve week weer buiten geweest!

Ohja, van de week las ik over Lievelust en meisjeklein.

Ik hoop dat je voorgevoel van maanden geleden geen waarheid word, lieve lievelust! Wat zul jij je zorgen maken, zeker nu je man niet bij je is om je te steunen. Ik hoop dat je het allemaal een beetje trekt en dat het uiteindelijk meevalt met je kleine meid. Heel veel sterkte voor jullie en een dikke knuffel.
Framboos, wij hebben knijpfruit van Zonnatura! Niet goedkoop, maar je kan dan gelijk sparen voor die leuke Kikker-boeken!

Wordt Tommy wakker van een huilende Livia? Steijn en Hugo slapen ook op een kamer en worden zelden wakker van elkaar. Of nou, Steijn wordt zelden wakker van Huug, aangezien Hugo meestal degene is die het eerst wakker is! (hij gaat dan "Teijn" roepen en wil gezellig doen, maar Steijntje snurkt vrolijk door. Ik ben dan de tweede keuze om gezellig mee te gaan zijn)

Oh, Meesje is wakker!
Goed gegeten Muis, lekker voor je.

Ik was vorige week geheel verbaasd toen Finn ineens een banaan, een sinaasappel en een manderijn opat. Ik wist wel dat hij op de creche fruit at, maar thuis wou hij niet.

Nu had hij dus ineens zijn mening veranderd. Heerlijk! Misschien had hij ook gewoon honger hoor, hij groeit momenteel als kool en eet vreselijk goed.

Icke, fijn weer even van je te horen. Fijn dat jullie ook weer aan de betere hand zijn.

Framboos, zou lekker zijn als je het aan kunt vechten. Flink klagen over de gemiste opbrengsten door het kwijt zijn van het rijbewijs vanwege ongegronde redenen!

Grr, grr, grr, die echo-man waar ik heen moet kan op 10 Maart niet. Hij is er die week wel, maar heeft geen dienst / doet geen echo's of wat dan ook, Gezeur dus.

De enige dag dat hij kan is 5 Maart. Maar dat is dus de verjaardag van mijn man, en we willen als kado lekker gaan skieen. Zelfs als ik na de biopsie daarheen zou gaan (dat kan prima, want het is 1,5 uur met de trein), kan ik misschien niet skieen vanwege eventuele pijn?

Grr, nu weet ik het niet. Ik wil eigenlijk niet wachten tot 16 Maart (bovendien hebben ze zijn agenda niet eens), dat is zelfs de week van mijn examen.

Ga zo wel weer even bellen met mijn dermatoloog. Kijken of hij iets kan doen, of dat hij een ander kan aanraden. Grrrrrrrrrrrrr
framboosje : fijn dat tommy weer beter is !!

Hier nog een ziekenboeg thuis, Xander zit nog altijd onder de waterpokken, dokter is vandaag geweest, en zei dat hij tenminste tot donderdag moet wachten voor hij weer naar de creche mag. Dat betekent geen carnaval voor hem :( Arme kerel, ik ken hem had ie zo leuk gevonden. We hebben het pak al eens gepast en hij vond het zo leuk die aan te hebben.

Maar ja ik heb het pak wel in een grote maat gekocht, kan ie volgend jaar ook weer aan.
Even snel, want heeld ruk op kantoor.

Fijn dat de ziekenboeg al wat krimpend is! Icke: dikke, dikke . Arme grote R. ook.

Witchke: waarom is de dokter geweest en waarom mag Xander niet naar de creche? Hij was al besmettelijk voordat je iets zag, dus als hij zich niet echt ziek voelt heeft thuis houden niet veel zin zeggen ze hier in NL.
Swis, je zou die artsen toch af en toe eens een pak rammel willen geven!

Arme Xander! Een troost: als het goed is groeien de kindjes nu minder hard (zou eens tijd worden!) en kan hij zijn carnavalspak volgend jaar nog aan!

Of je verhuist naar de Lage Landen en dan met name de randstad! Hier is carnaval echt te zielig voor woorden; niemand, op drie koeien ("lekker gek") en een zielepoot in een boerenkiel na, doet aan carnaval. Het is in ieder geval lekker goedkoop, aangezien je geen pakjes hoeft te kopen! Aan de andere kant: verklede kindjes zijn te schattig! Hugo en vooral Steijn verkleden zich vaak als ze bij een vriendinnetje zijn en ik vind het altijd zo lief. Hugo vindt het bakkerspakje met de stoere koksmuts leuk en Steijn loopt meestal in prinsessekleren!

Lang verhaal kort: ik hoop voor Xander dat hij volgend jaar niet ziek is en keihard kan gaan carnavallen!

Ickje, fijn dat iedereen aan de beterende hand is!
anoniem_32255 wijzigde dit bericht op 23-02-2009 14:50
Reden: Icke vergeten! Foei!
% gewijzigd
haha, leuke conclusie Muis.

Baal nu ook nog eens van mijn dermatoloog. Die is deze week weer eens alleen 's morgens te bereiken.

Man vind dat ik dan maar op zijn verjaardag moet gaan, ik vind dat ik gewoon naar een andere arts moet gaan, die zijn toch ook wel goed?

Conclusie, ik wacht nog even tot morgen, en probeer het dan weer bij de dermatoloog. Als ik volgende week donderdag ga, mag ik donderdag niet sporten (= skieen), dus daar ben ik niet blij mee. Man denk ik ook niet, want die gaat echt niet in zijn eentje skieen. Grrrrrrrrrrrrrrrr

Sorry, maar baal nog steeds. Gaat ook nooit hoe ik wil.

Witchke, hier mogen de kids ook wel naar de creche, mits je hem zelf wilt laten gaan (lees, hij is niet meer heel erg zielig).
Wat balen dat je afspraak verzet moet worden. Ook niet leuk om het op de verjaardag van je man te zetten, maar langer wachten is ook niks natuurlijk.

Witch, wat raar dat Xander niet naar de creche mag, hij is toch niet meer besmettelijk? Als hij zich verder goed voelt zou het toch best kunnen?

Icke, fijn dat jullie weer aan het opknappen zijn, ik hoop dat het bezoek aan de internist van je man meeviel!

Muis, fijn dat de jongetjes weer aan het opknappen zijn. Vinden ze dat knijpfruit echt lekker? Bij de Aldi hebben ze het ook en dat heb ik meegenomen voor Zahra maar ze vond het echt niet lekker. Nou is ze ook geenliefhebber van potjes fruit misschien dat dat scheelt.

We zijn vanmiddag even naar Ikea geweest en hebben voor Zahra een tafeltje met 2 stoeltjes gekocht , echt schattig! Met 2 kikker kussentjes erop en nog een kikkerknuffel. Ze is echt gek op kikkers ('kikkaaaaa'!) dus ik ben benieuwd hoe ze reageert, ze komt zo thuis van het kdv.
Layla, het vreemde is dat Steijn en Hugertje dus NOOIT potjesfruit hebben gehad! Ik vind eerlijk gezegd die knijpmeuk ook niet te knagen, maar zij worden helemaal enthousiast en gelukkig als ik alleen al het woord "knijpfruit" zeg! Nou ja, als ze maar gelukkig zijn en iets van vitamines binnen krijgen, dan is moeders ook blij.

Ha, kikkers zijn bij jou dus ook een hit! De favoriete beestjes van Steijn en Huug zijn: pinguins ("pimbim"), eendjes, poezen, giraffes en zebra's. Kikkers zijn ook tof en dan vooral de boeken van Kikker! Heb je die al voor Zahra? Nee? Bol.com!

Steijn heeft vanavond goed gegeten, dus hij is zo goed als beter heb ik besloten. Hugo was alleen maar moe en werd daardoor jengelig. Gevolg: Huug op schoot tijdens het eten (hij zat met zijn armpjes om mijn nek keihard te winderen en te snikken) en Mees moest maar blij zijn met de babgym. Gelukkig was MeesjeMees dat ook, anders had ik een shitavond gehad!

Zo, Hugo heeft last van rufteritis. Hij laat enorme stinkwinden en ik word er serieus onpasselijk van! Steijn ook, aangezien hij "Goego! Bah! Vies!" zei toen Huug er weer eentje had laten vliegen. Stinkdier! (maar wel een lief en grappig stinkdiertje!)
Ik weet het ook niet hoe het percies gaat met naar de creche gaan en nog onder de pokken te zitten. Maar de dokter zei dat Xander minstens tot donderdag moet wachten. Dus ik volg zijn advies. Nu is mijn dokter en zijn wij natuurlijk ook erg voorzichtig met Xander . Dus dat verklaart wel wat denk ik.
Wat irritant zeg, van die data Swiss! Is er niet een ander in hetzelfde team/ ziekenhuis die het kan doen op een moment dat beter uit komt? Lang wachten is niets en op je mans verjaardag is ook niets. Bah!

Arme Steijntje die vanavond bij een winderig klein kereltje op de kamer moet slapen!

Wtchke, ik zeg ook niet dat je tegen de ha in moet gaan, maar ik vraag me gewoon af waarom dat is.

Kikkers zijn hier ook een dikke vette hit!

Zo, hier is het stil in de kinderkamer (verbaasd me, want er werd net nog volop gezongen en gedanst, maar ok), dus ik ga gauw koken. Val bijna van mijn stokje, dus ik hoop dat vriend op tijd thuis is.
Huh Witch, waarom zijn jullie voorzichtig met Xander? Vroeger, toen Spitsmuis nog een schattig kleutertje was, moesten kinderen thuis blijven als ze de waterpokken hadden. (oh, oh, oh, wat was ik jaloers op mijn zusje dat zij wel naar school mocht en ik niet!) Een jaar later was mijn zusje het haasje en wat schetste mijn verbazing? Zij mocht WEL naar school terwijl ze de pokken had! Snertkind! Mijn moeder heeft me uitgelegd dat de regels veranderd waren, maar dat ging mijn kleuterverstand te boven.

Moraal van het verhaal: ik heb begrepen (niet alleen als kleuter hoor!) dat de waterpokken alleen besmettelijk zijn als ze nog niet zijn uitgebroken! Die vieze blaasjes zijn dacht ik de besmettingshaard, maar de daadwerkelijke pokken zijn niet meer besmettelijk. Ik dacht dat je kind gewoon naar school/creche/oma/wie dan ook mag als ze fit zijn en toch onder de waterpokken zitten!

Over de pokken gesproken: krijg nou de pokken! A. is vroeg thuis! Hij komt net binnen! Ik blij, aangezien Steijn en Hugo vanavond een droge rijstehap met doperwtjes aten, omdat ze nog last hebben van hun maagjes. Ik had niet zo'n zin in deze hap, dus ik moest nog koken. Je raadt het al: A. staat in de keuken pasta bolo te maken!
Klein drama! De nespresso is op... Wie gooit er een paar deze kant op? Muis? Swiss?
Wat lief Muis!

Wat betreft de waterpokken: bijna goed. Voordat je iets ziet zijn kinderen al besmettelijk en de pokken zelf zijn ook besmettelijk (nouja, het vocht uit de bultjes) tot ze zijn ingedroogd. Het heeft dus geen zin om een kind thuis te houden, want hij was al eerder besmettelijk.

(en ja, je zus was een echt snertkind dat ze wel naar school mocht! Voortrekkerij!! Wij waren alledrie tegelijk ziek. Arme moeder...)
Lara, ik zit nog op kantoor, maar zelfs hier heb ik wel wat koffie. Wil je met of zonder caffeine?

Muis, lief zo'n man.

Layla, hoe vond Zahra de tafel en stoeltjes?

Zit nog even te studeren. Er komt helemaal niks van als ik thuis ben, en vanaf woensdag moet ik wel weer op tijd thuis zijn. Nu dus maar weer even gebruik van maken dat man thuis is. Het gaat wel redelijk, dus ga snel weer even verder.
Met cafeine alsjeblieft!

Puk heeft twee spenen kapot gekauwd! We hadden ze sinds zaterdagavond en het was al semi-filled. Hartstikke gevaarlijk... Even op Difrax kijken wat ze nog meer hebben. Nu heeft hij dental-spenen gekregen (miskoopje). Thuis wil hij die nooit, maar op de creche gebruikt hij ze ook. Hopelijk werkt het.
Die boekjes van Kikker zijn hier ook favoriet. Ik vind ze zelf ook erg leuk (en snel uit hihihi). Verder is Pingu ('pinin') ook favoriet bij Zahra.

Wat lief van A. dat hij ging koken!
Nou Ole is ook weer zo goed als beter hoor! Nog ietwat sloompjes, maar hij eet weer en de diarree wordt met elke luier beter .

Fijn dat Steijn, Hugo en Tommy ook weer beter zijn! Nu Xander en Liselot nog (was Ruben nu ook ziek?)

Kikker is hier ook populair! Andere boeken van Max Velthuijs trouwens ook, Klein mannetje en Wind vind Ole ook prachtig!

Balen van die datum Swissie! Zou toch maar op 5 maart gaan, misschien dan op 10 maart gaan skiën?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven