moeilijke relatie
zondag 24 december 2017 om 12:37
zondag 24 december 2017 om 12:37
Meestal ben ik niet zo voor scheiden. Maar in deze wel. Donder hem eruit en laat hem lekker boos kijken. Dat je zo over je heen hebt laten lopen al die jaren is al erg genoeg. Nog veel erger zou zijn als je er nog jaren mee door zou gaan. Natuurlijk mag niemand je zo behandelen. Maar jij had je ook niet zo moeten laten behandelen. Wat geef je je kinderen mee? Doorzetten!
zondag 24 december 2017 om 12:48
Dat je geen moeite meer wil doen is niet fout maar juist goed. Je hebt al heel veel moeite gedaan de boel te redden, maar het is niet te redden.Jozefien566 schreef: ↑24-12-2017 12:37Ik wil de zaken het liefst in onderling overleg regelen maar ik weet niet of dit gaat lukken. Ik wil helemaal geen vechtscheiding maar het ziet er niet naar uit dat hij het wil accepteren. Het is weer mijn fout, het is ik die geen moeite meer wil doen.
Laat je niet verleiden tot een "jouw fout, mijn fout"-wedstrijd. Wees er op voorbereid dat hij nu de silent treatment gaat toepassen (zwijgen), daar is hij nu mee begonnen.
Zoek steun in je omgeving bij mensen die praktisch met je mee kunnen denken.
Breng persoonlijke spullen (denk aan paspoorten en zo) in veiligheid, die zou hij in een kwade bui kunnen "gijzelen" of zelfs vernietigen. Denk ook aan spullen voor de kinderen. Breng het bij een betrouwbaar iemand onder.
Sterkte ermee, je doet het goed, want deze relatie is geen voorbeeld voor je kinderen van hoe het moet!
zondag 24 december 2017 om 12:52
Ik ook niet, maar in dit geval, hij wil geen relatietherapie, alles ligt aan jou. Eruit schoppen die vent. Is ook beter voor je kinderen.SjakS schreef: ↑24-12-2017 12:37Meestal ben ik niet zo voor scheiden. Maar in deze wel. Donder hem eruit en laat hem lekker boos kijken. Dat je zo over je heen hebt laten lopen al die jaren is al erg genoeg. Nog veel erger zou zijn als je er nog jaren mee door zou gaan. Natuurlijk mag niemand je zo behandelen. Maar jij had je ook niet zo moeten laten behandelen. Wat geef je je kinderen mee? Doorzetten!
zondag 24 december 2017 om 12:54
Dat is gewoon een strategie, jou een schuldgevoel aanpraten. Niet intrappen!Jozefien566 schreef: ↑24-12-2017 12:37Ik wil de zaken het liefst in onderling overleg regelen maar ik weet niet of dit gaat lukken. Ik wil helemaal geen vechtscheiding maar het ziet er niet naar uit dat hij het wil accepteren. Het is weer mijn fout, het is ik die geen moeite meer wil doen.
Ik heb ook zo'n exemplaar gehad, wel minder agressief dan die van jou, maar wel heel manipulatief. Uiteindelijk in een ruzie heeft hij mij zijn huis uitgezet en het uitgemaakt. Dit is het beste wat mij kon overkomen.
Dit is nu meer dan een jaar geleden en hij valt mij en mijn vrienden nog steeds lastig met allerlei rare berichten waarbij het er op neerkomt dat ik hem heb laten vallen. Er is nooit één enkele keer geweest dat hij heeft aangegeven dat hij zelf ook fouten heeft gemaakt. Alles lag aan mij en aan bepaalde omstandigheden. Hij heeft helemaal niets fout gedaan.
Jouw man denkt nu misschien dat hij het met zijn manipulatieve spelletjes nog wel kan winnen, zal alles in de strijd gooien, totdat hij er achter komt dat het jou echt menens is. Daarom ook het advies om te zorgen dat je een netwerk hebt, mensen waar je op terug kunt vallen. Laat je door hem niet ompraten!
zondag 24 december 2017 om 13:03
Wat handelt jouw man bizar TO.
Wat wordt je volgende stap? Wat ga je nu doen?
Kun je ergens terecht met de kinderen? Om daar alvast te logeren en zelf bij te komen en je stappen voor te bereiden? Ik zie je man namelijk niet vertrekken en als hij dat doet staat hij vast voor de deur wanneer hij dat wilt.
Wat wordt je volgende stap? Wat ga je nu doen?
Kun je ergens terecht met de kinderen? Om daar alvast te logeren en zelf bij te komen en je stappen voor te bereiden? Ik zie je man namelijk niet vertrekken en als hij dat doet staat hij vast voor de deur wanneer hij dat wilt.
zondag 24 december 2017 om 13:11
Je bent heel goed bezig. Jouw man is een gevaar voor jou en denkt ook niet aan de veiligheid van zijn kinderen.
Maak het praktisch totdat jullie weg zijn. Dan kun je daarna met de emoties aan de slag.
Ik zou ook niet weten waarom je twijfelt. Zijn rotgedrag is toch gewoon een teken dat er alleen maar ellende te halen is bij hem?
Maak het praktisch totdat jullie weg zijn. Dan kun je daarna met de emoties aan de slag.
Ik zou ook niet weten waarom je twijfelt. Zijn rotgedrag is toch gewoon een teken dat er alleen maar ellende te halen is bij hem?
zondag 24 december 2017 om 13:22
Ja, natuurlijk, dat is ook zo, maar jij geeft dat tenminste toe. Jouw man doet dat niet.
zondag 24 december 2017 om 13:25
Het moeilijke is dat als je ergens over wil praten en hem op een aantal zaken wil wijzen dat dit onmiddellijk opgevat wordt als een persoonlijke aanval op hem. Waar haal ik het recht vandaan om hem aan te vallen terwijl ik zelf alles behalve perfect ben. En hij wil wel samen verder maar het probleem is dat het op zijn voorwaarden is. Het is ik die mij moet aanpassen aan hem en als ik hem daarop wijs, dan is dit niet waar en is hij degene die net heel veel toegeeft.
Klinkt nogal verwarrend, ik weet het. Ik raak er zelf soms niet meer aan uit. En daardoor ga ik aan mezelf en mijn gedrag twijfelen.
Klinkt nogal verwarrend, ik weet het. Ik raak er zelf soms niet meer aan uit. En daardoor ga ik aan mezelf en mijn gedrag twijfelen.
zondag 24 december 2017 om 13:30
Niet twijfelen!! Scheiden is nu echt de beste beslissing, deze man heeft geen enkel respect voor je (en misschien ook niet voor je kinderen). Nu doorpakken!Jozefien566 schreef: ↑24-12-2017 13:25Het moeilijke is dat als je ergens over wil praten en hem op een aantal zaken wil wijzen dat dit onmiddellijk opgevat wordt als een persoonlijke aanval op hem. Waar haal ik het recht vandaan om hem aan te vallen terwijl ik zelf alles behalve perfect ben. En hij wil wel samen verder maar het probleem is dat het op zijn voorwaarden is. Het is ik die mij moet aanpassen aan hem en als ik hem daarop wijs, dan is dit niet waar en is hij degene die net heel veel toegeeft.
zondag 24 december 2017 om 13:39
Weer zo een topic waarvan ik denk, potver, wat kan ik zeggen dat zo een vrouw begrijpt dat wat haar overkomt niet goed is.
Iedere relatie heeft zijn ups en downs, dat lijkt me ook nodig om elkaar beter te gaan begrijpen. Maar uit een down kom je samen sterker tevoorschijn, dan doet de één en dan de ander een beetje water bij de wijn.
Jij lijkt de enige te zijn die de wijn aanlengt, die is niet meer te hachelen...
Wat meer mensen, waaronder ikzelf, vaak zeggen in dit soort topics...een liefdes relatie hoort je gelukkig(er) te maken.
Iedere relatie heeft zijn ups en downs, dat lijkt me ook nodig om elkaar beter te gaan begrijpen. Maar uit een down kom je samen sterker tevoorschijn, dan doet de één en dan de ander een beetje water bij de wijn.
Jij lijkt de enige te zijn die de wijn aanlengt, die is niet meer te hachelen...
Wat meer mensen, waaronder ikzelf, vaak zeggen in dit soort topics...een liefdes relatie hoort je gelukkig(er) te maken.
die ik wilde bestaat al...
zondag 24 december 2017 om 13:41
Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor, maar probeer niet te gaan twijfelen en gewoon te blijven voelen wat je voelt. Als iets niet fijn voelt dan is dat zo en dat heeft helemaal niets te maken met wie goed of fout is. Je moet daar over kunnen praten en gaan kijken wat er aan te doen is. Maar zelfs dat is bij hem niet mogelijk.Jozefien566 schreef: ↑24-12-2017 13:25Het moeilijke is dat als je ergens over wil praten en hem op een aantal zaken wil wijzen dat dit onmiddellijk opgevat wordt als een persoonlijke aanval op hem. Waar haal ik het recht vandaan om hem aan te vallen terwijl ik zelf alles behalve perfect ben. En hij wil wel samen verder maar het probleem is dat het op zijn voorwaarden is. Het is ik die mij moet aanpassen aan hem en als ik hem daarop wijs, dan is dit niet waar en is hij degene die net heel veel toegeeft.
Mijn ex kon ook totaal niet handelen dat iemand hem op iets aansprak, hij kon dan helemaal flippen. Ze kunnen de gedachte dat zij iets fout doen, gewoon niet aan, dit heeft dan ook weer met onzekerheid en angst voor afwijzing te maken, maar daar heb jij geen boodschap aan.
Dit soort mensen kun je niet helpen, want zij willen niet geholpen worden, ze zijn er van overtuigd dat zij geen hulp nodig hebben, dat zij alles goed doen en zullen het altijd zo draaien dat het aan iets of iemand anders ligt. Verspilde energie.
zondag 24 december 2017 om 14:47
Echt vertrekken hoor TO, dit is geen normaal gedrag. Je hebt het lang genoeg volgehouden en goed gedaan, maar je hoeft niet meer. Hij gaat niet veranderen en jij zal het in zijn ogen nooit maar dan ook nooit goed doen.
Ik ben ook verre van perfect, maar mijn man scheldt me niet uit, reageert zich niet op me af, en zou nooit maar dan ook nooit chagrijnig in de auto het stuur omgooien. Als ik iets verkeerd doe (iets vergeet, iets geks zeg, we door mijn toedoen te laat komen), dan lachen we erom en maken we er het beste van. Andersom ook.
En ook al is het nu eng en onzeker, denk je eens in hoe lekker het voor jou en de kinderen zal zijn wanneer je niet meer de hele dag op je tenen hoeft te lopen omdat hij mogelijk kan ontploffen. Het zal iedereen veel rust brengen.
Ik ben ook verre van perfect, maar mijn man scheldt me niet uit, reageert zich niet op me af, en zou nooit maar dan ook nooit chagrijnig in de auto het stuur omgooien. Als ik iets verkeerd doe (iets vergeet, iets geks zeg, we door mijn toedoen te laat komen), dan lachen we erom en maken we er het beste van. Andersom ook.
En ook al is het nu eng en onzeker, denk je eens in hoe lekker het voor jou en de kinderen zal zijn wanneer je niet meer de hele dag op je tenen hoeft te lopen omdat hij mogelijk kan ontploffen. Het zal iedereen veel rust brengen.
zondag 24 december 2017 om 15:18
En dan durft hij te beweren dat je geen tegengas geeft. Ik begrijp wel dat je dat niet meer doet want doe je het wel, draait ie alsnog alles om.Jozefien566 schreef: ↑24-12-2017 13:25Het moeilijke is dat als je ergens over wil praten en hem op een aantal zaken wil wijzen dat dit onmiddellijk opgevat wordt als een persoonlijke aanval op hem. Waar haal ik het recht vandaan om hem aan te vallen terwijl ik zelf alles behalve perfect ben. En hij wil wel samen verder maar het probleem is dat het op zijn voorwaarden is. Het is ik die mij moet aanpassen aan hem en als ik hem daarop wijs, dan is dit niet waar en is hij degene die net heel veel toegeeft.
Hij brengt jou en je kinderen bewust in gevaar en wijst dan ook weer naar jou.
Deze vent deugt niet. Of hij narcistisch is weet ik niet, maar enorm egocentrisch en egoïstisch is hij absoluut wel.
Ga alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen omdat hij je verbaal de baas is, dan kom je nooit weg.
Laat hem maar in zijn eigen boze sopje gaar koken, en bescherm jezelf en je kinderen.
Kun je ergens terecht?
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 24 december 2017 om 15:21
Zet alsjeblieft door, deze man spoort niet. Zoek hulp. Hij gaat inderdaad alles uit de kast halen nu om jou terug te fluiten, want stel je voor dat hij zijn sloofje straks kwijt is, jij mag geen beslissingen maken over jouzelf, waar denk je wel niet, vrouw!
Bereid je voor op zielig doen, dreigen, treiteren, beloftes, boosheid, alles om jou weer zo te verwarren dat je niet aandurft om weg te gaan.
Breng je belangrijke papieren in veiligheid. Praat hierover met je netwerk.
Bereid je voor op zielig doen, dreigen, treiteren, beloftes, boosheid, alles om jou weer zo te verwarren dat je niet aandurft om weg te gaan.
Breng je belangrijke papieren in veiligheid. Praat hierover met je netwerk.
zondag 24 december 2017 om 15:47
Dit is een voorbeeld van een hele goede reden om te gaan scheiden. Voor jouzelf maar ook voor de kinderen. Dit is nou niet bepaald een voorbeeld voor je kinderen. Helaas heb je grote kans dat als je blijft je kinderen zich ook zo gaan gedragen. Hun vader is nl een voorbeeld voor ze.
Aan deze man klinkt niets leuk, hij is er nooit en als hij er is heeft iedereen het gedaan behalve hij. Kies voor jezelf en je kinderen.
Ga niet te snel zefl weg met je kinderen. Kan je zelf het huis in je eentje betalen? Als dat zo is zou ik je man vragen om weg te gaan.
Zorg dat je alle belangrijke papieren in veiligheid brengt of evt kopieen daarvan hebt. Zorg ervoor dat je man geen geld kan wegsluizen. Heb je eigen bankrekening? Hebben jullie gezamelijke (spaar)rekeningen? Als je man boos wordt als je bij hem weggaat zou hij wraak kunnen nemen door geld op te maken. Als je door wil zetten is het verstandig om een evt gezamelijke rekening op te zeggen of de helft op jouw eigen rekening te zetten. Blijf wel zolang jullie niet op papier uit elkaar zijn aan je financiele verplichtingen te voldoen.
Heeft hij je toegangscodes, wachtwoorden etc van je mail, bankrekening, telefoon etc, verander die dan direkt. Handel het financieeel netjes af en ga door met je leven. Er zijn veel leukere exemplaren te vinden. Je hebt maar 1 leven en laat dan dan wel zo leuk mogelijk zijn.
Mijn ouders zijn nooit gescheiden en dat heb ik altijd jammer gevonden, voor mij en mijn zus maar ook voor hunzelf.
Aan deze man klinkt niets leuk, hij is er nooit en als hij er is heeft iedereen het gedaan behalve hij. Kies voor jezelf en je kinderen.
Ga niet te snel zefl weg met je kinderen. Kan je zelf het huis in je eentje betalen? Als dat zo is zou ik je man vragen om weg te gaan.
Zorg dat je alle belangrijke papieren in veiligheid brengt of evt kopieen daarvan hebt. Zorg ervoor dat je man geen geld kan wegsluizen. Heb je eigen bankrekening? Hebben jullie gezamelijke (spaar)rekeningen? Als je man boos wordt als je bij hem weggaat zou hij wraak kunnen nemen door geld op te maken. Als je door wil zetten is het verstandig om een evt gezamelijke rekening op te zeggen of de helft op jouw eigen rekening te zetten. Blijf wel zolang jullie niet op papier uit elkaar zijn aan je financiele verplichtingen te voldoen.
Heeft hij je toegangscodes, wachtwoorden etc van je mail, bankrekening, telefoon etc, verander die dan direkt. Handel het financieeel netjes af en ga door met je leven. Er zijn veel leukere exemplaren te vinden. Je hebt maar 1 leven en laat dan dan wel zo leuk mogelijk zijn.
Mijn ouders zijn nooit gescheiden en dat heb ik altijd jammer gevonden, voor mij en mijn zus maar ook voor hunzelf.
maandag 25 december 2017 om 10:42
Niet twijfelen. Ik heb ook ooit in zo'n soort situatie gezeten. Mijn ex was alleen niet agressief. Als er iets was dan lag het altijd aan mij en ik was degene die me moest aanpassen. En hij bracht het zo dat ik op een gegeven moment ook echt aan mezelf begon te twijfelen. Het is nu uit en het is zo fijn! Hij wilde een pauze en ik moest me aanpassen als ik de relatie wilde voortzetten. Echt no way in hell. Ik heb het toen beëindigd. Het voelt alsof er een zware last van mijn schouders is gevallen. Ik hoef niet meer op mijn tenen te lopen en kan gewoon mezelf zijn. Het is zo belangrijk om jezelf trouw te zijn!Jozefien566 schreef: ↑24-12-2017 13:25Het moeilijke is dat als je ergens over wil praten en hem op een aantal zaken wil wijzen dat dit onmiddellijk opgevat wordt als een persoonlijke aanval op hem. Waar haal ik het recht vandaan om hem aan te vallen terwijl ik zelf alles behalve perfect ben. En hij wil wel samen verder maar het probleem is dat het op zijn voorwaarden is. Het is ik die mij moet aanpassen aan hem en als ik hem daarop wijs, dan is dit niet waar en is hij degene die net heel veel toegeeft.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan