Gezondheid alle pijlers

Hoe kan dit?

25-12-2017 19:20 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb even een vraagje hoe jullie hierover denken..

Ik heb 2 maanden geleden onveilige seks gehad, daarna ook geen seks meer gehadzz 3 weken daarna ben ik gewoon normaal ongesteld geworden. Heb de pil daarvoor 2 maanden doorgeslikt. ( ik slik Ethinylestradiol/ levonorgestrel 0,03/0,15). Ik slik de pil altijd trouw, soms alleen 2/3 uur verschil met de vorige dag, maar neem hem altijd in.

Nu heb ik vorige week een spotting gehad. Waren 3 druppels en ook maar eenmalig. ( Ik begon toen met een nieuwe zalf voor vier dagen wat corticosterioden was. Na die dagen niet meer gebruikt)

Nu zou ik vandaag ongesteld moeten worden. Donderdag nacht de laatste pil genomen, maar ben op dit moment nogsteeds niet ongesteld geworden. Ik heb geen verandering qua gevoelige borsten, aankomen (ben juist wat afgevallen door gezond te eten) etc. Gister en vandaag wel wat meer alcohol genuttigd dan normaal.

Is er een kans op een zwangerschap? Of gewoon wat verlaat dus even afwachten? Wat is jullie gedachte over dit verhaal?
:fortune:

Het antwoord is:
Wel of niet zwanger
Afwachten hoef je in principe niks voor te doen hè. Gaat vanzelf.
Zwangerschapstest doen en als je dan toch bezig ben kan je beter ook gelijk ff een SOA test doen.
Afwachten kan ook, maar ja wachten duurt zo lang
Het is nogal een toestand jij en je pil. ( na te hebben geloept)
Als je de pil slikt menstrueer je sowieso niet. Haal een test bij de pomp.
Als je 2 maanden geleden onveilige seks hebt gehad en daarna niet meer kun je nu makkelijk even een test doen. Dat is het enige betrouwbare antwoord wat je kan vinden.
Moiren’ schreef:
25-12-2017 19:25
Als je de pil slikt menstrueer je sowieso niet. Haal een test bij de pomp.
Dit klopt niet. Ik word altijd in mijn stopweek gewoon ongesteld hoor. Ik heb zoals beschreven ook donderdag nacht de laatste pil genomen, dus zit nu in mijn stopweek.
yearsandyears schreef:
25-12-2017 19:28
Dit klopt niet. Ik word altijd in mijn stopweek gewoon ongesteld hoor. Ik heb zoals beschreven ook donderdag nacht de laatste pil genomen, dus zit nu in mijn stopweek.
Je bloed, je wordt niet echt ongesteld
Bjort schreef:
25-12-2017 19:23
Zwangerschapstest doen en als je dan toch bezig ben kan je beter ook gelijk ff een SOA test doen.
SOA test al gedaan. Geen SOA gelukkig. Is de test al zeker al ik het nu al doe?
yearsandyears schreef:
25-12-2017 19:29
SOA test al gedaan. Geen SOA gelukkig. Is de test al zeker al ik het nu al doe?
Ja zeker, het is 2 maanden terug gebeurd zeg je.
Bjort schreef:
25-12-2017 19:29
Je bloed, je wordt niet echt ongesteld
Daar heb je een punt. Het is ontrekkingsbloed, maar noem het altijd nog menstrueren.
yearsandyears schreef:
25-12-2017 19:28
Niet. Dat is een onttrekkingsbloeding, geen menstruatie.

Leer je lijf en wat je slikt eens kennen.
yearsandyears schreef:
25-12-2017 19:31
Daar heb je een punt. Het is ontrekkingsbloed, maar noem het altijd nog menstrueren.
Ik noem de buurman neuken mantelzorg, niet vreemdgaan.
Moiren’ schreef:
25-12-2017 19:31
Niet. Dat is een onttrekkingsbloeding, geen menstruatie.

Leer je lijf en wat je slikt eens kennen.
Zoals ik hierboven al heb gezegd, het is ontrekkingsbloed. Ik ken mijn lijf, daarom schrijf ik niet voor niets nu even een berichtje met de vraag hoe jullie erover denken.
Moiren’ schreef:
25-12-2017 19:32
:rofl:
Moiren’ schreef:
:rofl: Hoe verzin je het.
yearsandyears schreef:
25-12-2017 19:33
Zoals ik hierboven al heb gezegd, het is ontrekkingsbloed. Ik ken mijn lijf, daarom schrijf ik niet voor niets nu even een berichtje met de vraag hoe jullie erover denken.
Gewoon test kopen, dan weet je waar je aan toe bent
yearsandyears schreef:
Je kent je lichaam, maar je vraagt je af of een test 8 weken na de seks betrouwbaar is.

Het komt allemaal niet echt over als het bijster veel kennis hebben over je luchaam en ac.
Moiren’ schreef:
Deze opmerking vind ik dus nergens op slaan. ‘Ik ben aan het ontrekkingsbloeden’ klinkt toch niet. Daarom noem ik het menstrueren, ik weer dat het ontrekkingsbloeding is en niet echt menstrueren.
Bjort schreef:
25-12-2017 19:34
Gewoon test kopen, dan weet je waar je aan toe bent
En gebruiken.
Lees de bijsluiter en hou je er exact aan.
yearsandyears schreef:
Stress, ander eten, je lijf is geen atoomklok enzovoort.
8 weken geleden is láng genoeg om een test te doen die dan alláng aan kan geven of het wel of niet raak is. Dan zou je nu al 5 weken zwanger zijn namelijk :)
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 19:37
0.11% gewijzigd
Moiren’ schreef:
25-12-2017 19:35
Je kent je lichaam, maar je vraagt je af of een test 8 weken na de seks betrouwbaar is.

Het komt allemaal niet echt over als het bijster veel kennis hebben over je luchaam en ac.
Een test doen of mijn lichaam kennen vind ik een ander verhaal. Ik heb nog nooit van m’n leven een test gedaan, dus zou niet weten hoe het in z’n werk gaat.
yearsandyears schreef:
25-12-2017 19:35
Deze opmerking vind ik dus nergens op slaan. ‘Ik ben aan het ontrekkingsbloeden’ klinkt toch niet. Daarom noem ik het menstrueren, ik weer dat het ontrekkingsbloeding is en niet echt menstrueren.
Ja joh, ht leven wordt er inderdaad een stuk duidelijker op als we zelf nieuwe betekinssen aan woorden gaan hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven