Temperatuur Hurghada februari

25-12-2017 22:40 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wij willen graag even bijtanken in de zon.

We zijn al vaker naar Egypte geweest alleen niet in februari.

Kan iemand ons vertellen of het weer dan aangenaam genoeg is voor een beetje zonnen en pootje baden?

Alvast bedankt!
anoniem_361169 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 22:57
5.54% gewijzigd
Snorkelen op het strand?

Er zijn genoeg sites met gemiddelde temperaturen te vinden maar het blijft het weer dus nooit garantie.

Wij zijn er ooit in begin april geweest en de temperatuur was warm maar de zee was zeker de eerste dagen steenkoud. Meer dan pootje baden deden we de eerste 2 dagen niet. Toen leek het of er een andere stroming was en was het prima.
Dankje dolfje!

Klopt, die sites had ik inderdaad wel al geraadpleegd maar was benieuwd naar de bevindingen van mensen die er rond die tijd van het jaar een keer zijn geweest.

Het hoeft niet bloedje heet te zijn, integendeel. Als de kindjes zich een beetje in het water en op het strand kunnen vermaken onder het genot van een zonnetje zijn wij tevreden. We zijn toe aan een relax vakantie, even flink bij te tanken met ons gezin.

Waar verbleven jullie?
Poeh even denken want het is al 12/13 jaar geleden.
Volgens mij heette het Shedwan golden beach. Een beetje basic hotel met een privestrand en een paar restaurants.
Volgens mij in een oud gedeelte van Hurghada.
Wij hadden toen een verrassingsreis, wisten niet in welk hotel we kwamen.
Onze ervaring is dat in januari op zich lekker is, al moet je dan wel zorgen dat je wat uit de wind zit. Het water is wat fris, daar moet je even doorheen. Februari is goed te doen en prima voor een strandvakantie. Maart is het zonder meer lekker. Qua temperatuur is maart het prettigst, vind ik zelf.

Natuurlijk heeft de temperatuur zijn uitvallen, maar echt koud is het nooit.
Wil je alleen maar pootje baden, of echt zwemmen? Neem dan gelijk een snorkel mee.
Wij zijn twee weken terug in Hurghada geweest en hebben lekker in de zon gezeten, het waaide soms wel wat maar aan zee waren windschermen. Het zwembad water was te koud maar de zee was goed te doen.
Zee is meestal goed te doen, weer is lekker tot ongeveer 16 uur, dan wordt het te fris.. steigenberger al dau is een aanrader:)
In Februari was het savonds koud, Woestijn, dus vergeet geen truien en overdag was het 20 a 22 graden.

Maar savonds had je echt wel een extra deken nodig en een vest of trui!
Hallo, nu juist 2 dagen terug van Hurghada (23 december thuisgekomen )

Wij hebben mooi en warm weer gehad, 22 tot 27 graden wel met wind, in de schaduw door de wind frisser. Rond 16u30 gaat de zon onder en begint het donker te worden, de avonden koelen goed af. Het water is wat fris.

Er waren daar mensen die reeds voor de 4de keer dezelfde periode in december op vakantie kwamen en dit was nu de beste periode geweest qua warmte en goed weer. De andere keren was het overdag een stuk frisser, minder zon en veel regen.

Ja, is ook wat geluk hebben dat je juist die periode het weer goed mee mag zitten, wij duimen alvast voor een stralende😉😀

A
Hoezitdit schreef:
25-12-2017 23:30
Wil je alleen maar pootje baden, of echt zwemmen? Neem dan gelijk een snorkel mee.
Ja als het weer het toelaat het liefst ook nog snorkelen en duiken (we hebben beide ons brevet).

Als ik zo de reacties lees is het prima weer, we gaan het gewoon doen! 😊
Gewoon doen hoor. En het zeewater moet ik altijd even doorheen, maar dat went weer snel. En windschermen zijn nog wel eens nodig, maar die hebben ze op veel stranden wel.
Joshlica schreef:
26-12-2017 08:00
Ja als het weer het toelaat het liefst ook nog snorkelen en duiken (we hebben beide ons brevet).

Als ik zo de reacties lees is het prima weer, we gaan het gewoon doen! 😊
neem voor duiken dan een 7mm mee, mijn ervaring is dat ze daar enkel shorties in de verhuur hebben en dat is echt wel koud hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven