Benen en billen
donderdag 28 december 2017 om 15:00
Hoi hoi medeforummers,
Ik schaam me eigenlijk al om dit te vragen omdat zoveel mensen vast grotere problemen hebben dan ik maar ik ben al sinds mijn puberteit ontzettend onzeker over mijn benen en billen en ik wil graag tips want niets lijkt te helpen...
Situatieschets: 28j, 1.55m, BMI 19 maar niet mager en vrouwelijke vormen zijn aanwezig, met kleding aan 100% tevreden.
Billen: hangen, erg slap, trillen, cellulite, striae
Benen: erg slap, achterop bovenbenen striae en keratosis pilaris en verkleuringen, verder veel onderhuidse blauwe en paarse spataderen en wat huidproblemen, rode puntjes, ik heb een lijkbleke huid en daardoor zie je alles duidelijk zitten. Het is ontsierend.
Ik heb een klein kledingmaatje maar zonder kleding lijkt het altijd net alsof ik veel vocht vasthoud bij mijn benen (is waarschijnlijk ook zo).. zonde..
Sinds mijn 17de al niet meer buiten mijn benen getoond zonder panty of broek behalve op balkon/tuin
Wat ik eraan doe:
- 5 uur pw fietsen en 2 uur pw yoga (haalt qua uiterlijk niks uit)
- Naar de HA geweest voor aders (HA zegt dat er medisch niks aan te doen is en dat ik "gewoon pech" heb omdat die aders meestal vooral bij 50-plussers voorkomen)
- Bruin worden geprobeerd maar kan ik niet, ben een rossig type. Zonnebank mag niet, want aanleg voor huidkanker. Na 3wk Curacao met bikini in de tuin nog even wit dus ja...
- Gezond eten zodat ik niet dik word.
- "Lichaams foundation voor littekens" geprobeerd voor huidproblemen (stond lelijk)
- Bio oil (geen resultaat)
- Zelfbruiner L'oreal (oempa loempa effect)
Ik schaam me eigenlijk al om dit te vragen omdat zoveel mensen vast grotere problemen hebben dan ik maar ik ben al sinds mijn puberteit ontzettend onzeker over mijn benen en billen en ik wil graag tips want niets lijkt te helpen...
Situatieschets: 28j, 1.55m, BMI 19 maar niet mager en vrouwelijke vormen zijn aanwezig, met kleding aan 100% tevreden.
Billen: hangen, erg slap, trillen, cellulite, striae
Benen: erg slap, achterop bovenbenen striae en keratosis pilaris en verkleuringen, verder veel onderhuidse blauwe en paarse spataderen en wat huidproblemen, rode puntjes, ik heb een lijkbleke huid en daardoor zie je alles duidelijk zitten. Het is ontsierend.
Ik heb een klein kledingmaatje maar zonder kleding lijkt het altijd net alsof ik veel vocht vasthoud bij mijn benen (is waarschijnlijk ook zo).. zonde..

Sinds mijn 17de al niet meer buiten mijn benen getoond zonder panty of broek behalve op balkon/tuin

Wat ik eraan doe:
- 5 uur pw fietsen en 2 uur pw yoga (haalt qua uiterlijk niks uit)
- Naar de HA geweest voor aders (HA zegt dat er medisch niks aan te doen is en dat ik "gewoon pech" heb omdat die aders meestal vooral bij 50-plussers voorkomen)
- Bruin worden geprobeerd maar kan ik niet, ben een rossig type. Zonnebank mag niet, want aanleg voor huidkanker. Na 3wk Curacao met bikini in de tuin nog even wit dus ja...
- Gezond eten zodat ik niet dik word.
- "Lichaams foundation voor littekens" geprobeerd voor huidproblemen (stond lelijk)
- Bio oil (geen resultaat)
- Zelfbruiner L'oreal (oempa loempa effect)
donderdag 28 december 2017 om 15:39

Dank je! Kan het volgend jaar weer gaan proberen, hopelijk dan zonder rotgevoel.. Maar het is zó lastig. Zelfs met daten heb ik er moeite mee, terwijl sekspartners er gelukkig nooit iets over gezegd hebben (en anders had ik ze de deur gewezen, maar leuk is anders natuurlijk).
DankjeMadre schreef: ↑28-12-2017 15:35Hoe moeilijk ook, je bent te veel bezig met iets wat je heel ongelukkig maakt.
Na van alles te hebben geprobeerd is er geen oplossing.
Daarom zou je het moeten gaan accepteren. Hoe moeilijk ook. Je wil toch niet over 50 jaar terug kijken op je leven en inzien dat je je alleen maar druk hebt gemaakt over wat anderen van iets vinden waar je niets aan kan veranderen?
Het leven is te kort en kan echt heel leuk zijn als je jezelf, met al je 'flaws' gewoon accepteert en je bezig houdt met andere, fijne dingen in het leven.

donderdag 28 december 2017 om 15:41
Ik heb vergelijkbare benen en heb dezelfde ervaring als jij wat betreft opmerkingen van anderen over mijn benen. Helaas voelen sommige mensen zich geroepen om dingen te zeggen als ‘Wat heb jij nou op je benen?,’ ‘Wauw, jouw benen zijn echt lelijk!’ En ‘Je bent een mooie meid, jammer van die benen.’ Dit zijn slechts enkele voorbeelden, helaas, en ze blijven je altijd bij.
Ik ben meerdere keren geopereerd aan mijn spataderen, helaas heeft het weinig effect gehad. Ook sport ik veel, train mijn billen en bovenbenen. Ook heb ik allerlei soorten massages, lymfedrainage tegen vochtophoping, cupping tegen cellulitis etc. geprobeerd.
Alles zonder enig effect.
En dus.... heb ik het geaccepteerd! Ik heb schijt aan de opmerkingen en trek gerust korte broeken/rokjes /jurkjes aan met blote benen. En ik ga geen geld meer uitgeven aan behandelingen die toch niet werken.
Ik ben meerdere keren geopereerd aan mijn spataderen, helaas heeft het weinig effect gehad. Ook sport ik veel, train mijn billen en bovenbenen. Ook heb ik allerlei soorten massages, lymfedrainage tegen vochtophoping, cupping tegen cellulitis etc. geprobeerd.
En dus.... heb ik het geaccepteerd! Ik heb schijt aan de opmerkingen en trek gerust korte broeken/rokjes /jurkjes aan met blote benen. En ik ga geen geld meer uitgeven aan behandelingen die toch niet werken.
donderdag 28 december 2017 om 15:44
Dank je! HA zegt dat dat met die flitslampen geldklopperij is maar ik zal daar nog even achteraan gaan bij een ander HA. Helpt laser echt voor striae? Heb je daar zelf ervaring mee?strikjemetstippels schreef: ↑28-12-2017 15:37Krachttraining en eens langs gaan bij een kliniek met lasers en dergelijke. Adertjes en zo kunnen wel weg denk ik met een flitslamp, striae kan met laser.
Best veel, als ik met mijn vinger in mijn kuit druk dan blijft het even staan. Ook voelt kleding al gauw strak en onprettig aan, dus daarom draag ik veel wijde kleding. Ik vind het zo apart aangezien ik dus wel sport en helemaal niet dik ben!SallySpectra schreef: ↑28-12-2017 15:38Hoeveel vocht kun je vasthouden met een BMI van 19?
Serieus, ik denk dat jij je drukt maakt om iets wat niemand ziet. En tot nu toe hoor ik je steeds over één opmerking die gemaakt is (twee jaar geleden?). Wat is er allemaal nog meer tegen je gezegd dan?
Ik heb het een paar keer aangedurfd met blote benen. Op 1 dag 3 opmerkingen van vreemden en 1 opmerking van een bekende. Op andere dagen soortgelijk. In de puberteit ook telkens rotopmerkingen, ook op het strand. Ook goedbedoelde adviezen ( "Daar kun je iets aan laten doen hoor!" en "Wat heb jij daar op je benen?") van volwassenen. Niet leuk om te horen, al kan ik altijd goed op rotopmerkingen reageren. Mensen zien het dus.
donderdag 28 december 2017 om 15:46
Wat naar voor je, ik weet precies hoe jij je voeltbelle_epoque schreef: ↑28-12-2017 15:41Ik heb vergelijkbare benen en heb dezelfde ervaring als jij wat betreft opmerkingen van anderen over mijn benen. Helaas voelen sommige mensen zich geroepen om dingen te zeggen als ‘Wat heb jij nou op je benen?,’ ‘Wauw, jouw benen zijn echt lelijk!’ En ‘Je bent een mooie meid, jammer van die benen.’ Dit zijn slechts enkele voorbeelden, helaas, en ze blijven je altijd bij.

Deprimerend om te horen dat alles wat jij hebt gedaan weinig effect had

donderdag 28 december 2017 om 16:10
TO, je hebt altijd idioten die hun mening kenbaar moeten maken. Als ik neutraal kijk, kijk ik nogal donker/humeurig. Hoevaak mensen dan niet tegen je zeggen dat je moet lachen. Of omdat ik donkerder ben dan gemiddeld, krijg ik ook heel vaak opmerkingen over (jullie buitenlanders ed). Of dat ik dik ben, terwijl ik dit absoluut niet ben?! Of die keer dat mijn vriend met mij mee fietste toen ik aan het hardlopen was. Echt serieus in 1 uur, minimaal 5 keer gehoord dat hij niet zo lui moet zijn en gewoon mee moet gaan lopen!!Gabygaby schreef: ↑28-12-2017 15:44Ik heb het een paar keer aangedurfd met blote benen. Op 1 dag 3 opmerkingen van vreemden en 1 opmerking van een bekende. Op andere dagen soortgelijk. In de puberteit ook telkens rotopmerkingen, ook op het strand. Ook goedbedoelde adviezen ( "Daar kun je iets aan laten doen hoor!" en "Wat heb jij daar op je benen?") van volwassenen. Niet leuk om te horen, al kan ik altijd goed op rotopmerkingen reageren. Mensen zien het dus.
Veel mensen zijn gewoon dom en hebben geen filter. Alles wat ze denken komt gelijk uit hun mond. En sommige mensen voelen zich gewoon beter als ze onaardig tegen een ander doen.
Ja, het is klote als mensen onaardige opmerkingen maken over iets waar je niet zoveel aan kunt doen. Want in het slechtste geval trekt je het je toch onbewust aan. Ik ben ondertussen wel zover dat ik het of kan negeren of er een opmerking over terug kan maken. Vaak is een opmerking als goh, jij bent ook onaardig als voldoende.
Laat je niet beknotten in je vrijheid door dat soort idioten!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 28 december 2017 om 16:24
Heb je misschien een vorm van lipoedeem? Het is niet zo'n bekende aandoening. Een vrouw die ik ken heeft het in forse mate en heeft zich laten opereren. Haar benen zijn nog steeds niet heel veel slanker, maar het opgezette (vooral bij de enkels) is wel weg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 28 december 2017 om 16:39
Daar zijn heel wat jaren overheen gegaan. Al sinds mijn 18e ofzo bewust mee bezig geweest, nu ben ik 36 en de acceptatie en schijt aan anderen heb ik pas sinds een jaar of twee. Maar ik zou willen dat dat me eerder was gelukt! Wat een verdriet, frustratie en geld had me dat gescheeld!Gabygaby schreef: ↑28-12-2017 15:46Wat naar voor je, ik weet precies hoe jij je voeltEcht ellendig dat mensen niet gewoon hun bek kunnen houden over dit soort dingen. Het zou niet in mij opkomen zoiets te zeggen.
Deprimerend om te horen dat alles wat jij hebt gedaan weinig effect hadJe hebt zo je best gedaan!! Maar ik ben wel heel blij om te horen dat je het hebt kunnen accepteren!! Hoe lang duurde dat proces bij jou? En krijg je nog steeds die opmerkingen? Heb je moeite ermee met daten?
Maar ik weet ook hoe moeilijk het is om te accepteren, echt makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou zeggen: probeer wat binnen je mogelijkheden ligt, dan weet je in ieder geval dat je er alles aan hebt gedaan.
De opmerkingen worden zeker minder, hoe ouder ik en de mensen om mij heen worden, hoe minder alles op uiterlijk is gericht. Iedereen heeft wel iets waar hij/zij ontevreden over is.
Ook heb ik de mazzel dat ik verder slank ben (1,64m, 52kg, mt 34/xs) en best een leuk hoofd heb. En uiteindelijk zijn er gewoon veel meer dagen in het jaar waarop ik lange broeken en dikkere panty’s kan dragen

Met daten is het nooit een issue geweest, nog nooit heeft een date of partner er iets naars over gezegd. Als het al ter sprake kwam, vonden zij het vooral naar voor mij dat ik er zo verdrietig van was. Het waren andere vrouwen die de opmerkingen maakten.

donderdag 28 december 2017 om 18:39
Het verbaasd mij altijd hoe vaak mensen het nodig vinden nare opmerkingen naar iemand te maken. Afgezien of het wel of niet een groot probleem is, diegene weet vaak ook wel dat hij/zij dik, aderen, striae, pukkels, etc etc hebben. Daar hebben ze niemand voor nodig die dat even beaamt. Ik vind het zo onvriendelijk.
Karma hoor TO, uiteindelijk komt het allemaal bij ze terug.
Misschien moet je een dikke huid gaan kweken voor al die vreselijk domme mensen die alleen maar met uiterlijk bezig zijn. Zo lang ze over andere kunnen zeuren hoeven ze hun eigen rotzooi niet aan te pakken he...
Sterkte. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik kan mij heel erg voorstellen hoe het voor je moet voelen.
En ook ik zeg: straks in de lente gewoon dat rokje aan.
Misschien moet je een dikke huid gaan kweken voor al die vreselijk domme mensen die alleen maar met uiterlijk bezig zijn. Zo lang ze over andere kunnen zeuren hoeven ze hun eigen rotzooi niet aan te pakken he...
Sterkte. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik kan mij heel erg voorstellen hoe het voor je moet voelen.
En ook ik zeg: straks in de lente gewoon dat rokje aan.

donderdag 28 december 2017 om 21:26
Bizar dat mensen zich geroepen voelen om dit soort dingen te zeggen. Ik zou dan de neiging hebben om terug te kaatsen met zaken als 'Nee, jij trekt volle zalen!'/'Niemand zit te wachten op jouw Discovery Special commentaar over mijn benen'/ 'Jij hebt best een vriendelijk gezicht, jammer van dat onveranderlijke kutkarakter.'belle_epoque schreef: ↑28-12-2017 15:41Ik heb vergelijkbare benen en heb dezelfde ervaring als jij wat betreft opmerkingen van anderen over mijn benen. Helaas voelen sommige mensen zich geroepen om dingen te zeggen als ‘Wat heb jij nou op je benen?,’ ‘Wauw, jouw benen zijn echt lelijk!’ En ‘Je bent een mooie meid, jammer van die benen.’ Dit zijn slechts enkele voorbeelden, helaas, en ze blijven je altijd bij.
Als ik in de zomer op een strand loop zie ik mensen in alle vormen en kleuren. Dikke lijven, dunne lijven, kale lijven, harige lijven, gladde lijven, pokdalige lijven, korte lijven, lange lijven. De meeste mensen gekleed in weinig verhullende badkleding. Genietend van de zon, het water, de natuur, de rust of juist het vertier. Niemand heeft zichzelf gemaakt en mensen kijken nu eenmaal graag naar andere mensen. Topicstarter, trek die korte broek, het rokje of bikini aan en gun je zelf wat lucht en je benen het daglicht. Laat de zelfbruiner staan, wit is ook een prima kleur. Bang dat mensen over je hoort smoezen? Doe oordopjes in en geniet van je favoriete nummers.
vrijdag 29 december 2017 om 21:54
Bedankt, lieve mensen!

Ahw wat rot, al die opmerkingen!! Vaak slaat het ook echt nergens op inderdaad. Ik begrijp daar echt niets van. En ja, ik kan zelf in de praktijk ook goed omgaan met opmerkingen. Soms is negeren het meest effectief, en soms maak ik een gevatte opmerking terug. Maar het is wel weer een herinnering aan dat ene wat ik lelijk aan mezelf vind, en dat anderen dat ook opvalt!dianaf schreef: ↑28-12-2017 16:10TO, je hebt altijd idioten die hun mening kenbaar moeten maken. Als ik neutraal kijk, kijk ik nogal donker/humeurig. Hoevaak mensen dan niet tegen je zeggen dat je moet lachen. Of omdat ik donkerder ben dan gemiddeld, krijg ik ook heel vaak opmerkingen over (jullie buitenlanders ed). Of dat ik dik ben, terwijl ik dit absoluut niet ben?! Of die keer dat mijn vriend met mij mee fietste toen ik aan het hardlopen was. Echt serieus in 1 uur, minimaal 5 keer gehoord dat hij niet zo lui moet zijn en gewoon mee moet gaan lopen!!
Veel mensen zijn gewoon dom en hebben geen filter. Alles wat ze denken komt gelijk uit hun mond. En sommige mensen voelen zich gewoon beter als ze onaardig tegen een ander doen.
Ja, het is klote als mensen onaardige opmerkingen maken over iets waar je niet zoveel aan kunt doen. Want in het slechtste geval trekt je het je toch onbewust aan. Ik ben ondertussen wel zover dat ik het of kan negeren of er een opmerking over terug kan maken. Vaak is een opmerking als goh, jij bent ook onaardig als voldoende.
Laat je niet beknotten in je vrijheid door dat soort idioten!
Ik heb het even gegoogled en mijn benen zien er veel slanker en probleemlozer uit dan de foto's die ik krijg bij Google Afbeeldingen. Misschien heb ik het in een heeel lichte vorm. In een broek zien mijn benen er namelijk wel mooi slank uit. Het gekke is wel dat ik, als mijn benen bloot zijn, wat dikkere knieen lijk te hebben. Op mijn knieschijf zit wat vet, wat je normaal vooral bij dikkere vrouwen ziet. Het is bij mij raar omdat ik dus een laag bmi heb. Het is niet bizar lelijk, maar bij vrouwen met mooie benen is de knie wel wat gedefinieerder. Toen ik in de puberteit was was ik dunner dan nu (ondergewicht, kon ik niks aan doen) en had ik daar ook een vetje en geen zichtbaar botje. Een vriendin van mij heeft licht overgewicht en bij haar zie je de knieschijf wel zitten, waardoor dat deel van haar benen optisch slanker en gespierder lijkt dan bij mij. Dus ja, misschien een hele lichte vorm..
Wow, wat heeft dat lang geduurd dan! Heel knap van je dat je het nu geaccepteerd hebt! Ik ga er actief mee aan de slag om het bij mezelf ook te accepteren en hoop dat ik volgend jaar mijn benen zal durven tonen, maar dat zal wel met vallen en opstaan gaan. Wat betreft die opmerkingen begrijp ik niet wat mensen bezielt hoor. Volwassen mensen maken ook opmerkingen, dat vind ik nog gekker dan bij pubers. En ook van een puber vind ik het raar gedrag want die proberen toch vooral elkaar onzeker te maken en geen random volwassen vrouwen op straat? Of lijk ik zo jong? (dat kan ook). Ik herken me in jouw verhaal. Wat ik soms doe om de dikke panty's te omzeilen is een dunnere panty aantrekken met een patroontje erin, dan vallen de oneffenheden minder op. Maar het liefst zou ik gewoon een zomerjurkje dragen zonder panty en met platte schoentjes (want ik draag soms ook hakken om mijn benen mooier te laten lijken). Fijn dat met daten alles goed gegaan is bij jou, heerlijk! Mijn exen hadden er ook nooit moeite mee hoor maar zij hoopten altijd wel dat er iets aan te doen was omdat ik dan gelukkiger zou zijn. Op dit moment houden mijn benen me eigenlijk tegen om te daten.. Ik zou best een fwb of ONS zien zitten maar ik ben dan toch bang dat ik hen tegen zal vallen door mijn benen. Als ik serieus verliefd zou worden zou ik het wel aandurven mezelf bloot te geven omdat ik juist iemand zoek die van me houdt om wie ik ben en niet afknapt op wat imperfecties.belle_epoque schreef: ↑28-12-2017 16:39Daar zijn heel wat jaren overheen gegaan. Al sinds mijn 18e ofzo bewust mee bezig geweest, nu ben ik 36 en de acceptatie en schijt aan anderen heb ik pas sinds een jaar of twee. Maar ik zou willen dat dat me eerder was gelukt! Wat een verdriet, frustratie en geld had me dat gescheeld!
Maar ik weet ook hoe moeilijk het is om te accepteren, echt makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou zeggen: probeer wat binnen je mogelijkheden ligt, dan weet je in ieder geval dat je er alles aan hebt gedaan.
De opmerkingen worden zeker minder, hoe ouder ik en de mensen om mij heen worden, hoe minder alles op uiterlijk is gericht. Iedereen heeft wel iets waar hij/zij ontevreden over is.
Ook heb ik de mazzel dat ik verder slank ben (1,64m, 52kg, mt 34/xs) en best een leuk hoofd heb. En uiteindelijk zijn er gewoon veel meer dagen in het jaar waarop ik lange broeken en dikkere panty’s kan dragen
Met daten is het nooit een issue geweest, nog nooit heeft een date of partner er iets naars over gezegd. Als het al ter sprake kwam, vonden zij het vooral naar voor mij dat ik er zo verdrietig van was. Het waren andere vrouwen die de opmerkingen maakten.
Mij ook, en ik hoop dat ze het allemaal terugkrijgen! Dank je wel voor je lieve woorden! Ik kan er op het moment zelf goed op reageren en maak vaak een snedige opmerking terug (vooral als het om bekenden gaat), maar van binnen voelt het zo rot. Opmerkingen over andere dingen raken mij totaal niet, dan denk ik: joh, je bent gewoon jaloers, je zet jezelf voor lul met deze opmerking want het slaat nergens op!Madre schreef: ↑28-12-2017 18:39Het verbaasd mij altijd hoe vaak mensen het nodig vinden nare opmerkingen naar iemand te maken. Afgezien of het wel of niet een groot probleem is, diegene weet vaak ook wel dat hij/zij dik, aderen, striae, pukkels, etc etc hebben. Daar hebben ze niemand voor nodig die dat even beaamt. Ik vind het zo onvriendelijk.
En ook ik zeg: straks in de lente gewoon dat rokje aan.![]()
Precies, zo doe ik het ook! En ik benoem ook altijd dat de mensen die onaardige opmerkingen maken zelf het meest onzeker zijn en dat ik misschien wel heel tevreden ben met mijn witte en onegale benen! (dat ben ik dan wel niet, maar dat hoeven zij niet te weten). Dat van die oordopjes is een goeie tip, die ga ik gebruiken. En zelfbruiner gebruikte ik trouwens omdat ik wilde dat mijn oneffenheden minder opvielen, niet omdat ik wit niet mooi vind. Ik vind mijn bleke huid niet erg maar het is wel balen dat paarse aderen zoveel beter zichtbaar zijn op wit dan op bruin/getint. Nu hopen dat het weer "in" wordt om gewoon jezelf te zijn en niet wanhopig mee te doen met de Westerse trend om onnatuurlijk bruin te worden.Matisse schreef: ↑28-12-2017 21:26Bizar dat mensen zich geroepen voelen om dit soort dingen te zeggen. Ik zou dan de neiging hebben om terug te kaatsen met zaken als 'Nee, jij trekt volle zalen!'/'Niemand zit te wachten op jouw Discovery Special commentaar over mijn benen'/ 'Jij hebt best een vriendelijk gezicht, jammer van dat onveranderlijke kutkarakter.'
Als ik in de zomer op een strand loop zie ik mensen in alle vormen en kleuren. Dikke lijven, dunne lijven, kale lijven, harige lijven, gladde lijven, pokdalige lijven, korte lijven, lange lijven. De meeste mensen gekleed in weinig verhullende badkleding. Genietend van de zon, het water, de natuur, de rust of juist het vertier. Niemand heeft zichzelf gemaakt en mensen kijken nu eenmaal graag naar andere mensen. Topicstarter, trek die korte broek, het rokje of bikini aan en gun je zelf wat lucht en je benen het daglicht. Laat de zelfbruiner staan, wit is ook een prima kleur. Bang dat mensen over je hoort smoezen? Doe oordopjes in en geniet van je favoriete nummers.