Slaap er niet van

29-12-2017 13:42 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben in gesprek.
anoniem_356270 wijzigde dit bericht op 31-12-2017 09:18
98.37% gewijzigd
Therapie.
Relatietherapie?

En als jouw man blijft vinden dat alles goed gaat en dat jij er maar mee moet leren omgaan, dan lijkt me dat de relatie over is. Je zo lang niet gezien en gehoord voelen is killing voor elke relatie. Maar therapie kan jullie wel helpen weer echt met elkaar in gesprek te gaan, als jullie daar allebei voor open staan.
Heel verhaal.... en dan altijd dat ene zinnetje... ik ben verliefd op een ander.
Is die ander ook verliefd op jou?
Het gras is niet groener bij de buren....

Ga in gesprek met je man, samen met een relatietherapeut en voedt je verliefdheid niet.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 14:44
7.00% gewijzigd
Lekker dan dat jouw man het schuift op de overgang. Dan hoeft hij zelf niks te veranderen namelijk. Jullie kinderen zijn nog best jong. Ga in therapie met hem.
En neem afstand van de man op wie je verliefd bent. Slecht idee om daar nu iets mee te doen.
Ik zeg therapie.

En ga met je man op date. Samen uit eten (zonder de kinderen!!), een keer naar de bioscoop, dat soort dingen.
Toen ik begon met lezen voelde ik de "ik ben ook verliefd op een ander" al aankomen.
Ik denk dat het één veel meer met het ander te maken heeft dan jij denkt.
Ga eerst eens bedenken waar jij blij van wordt en wat je energie geeft. Dingen alleen voor jou.
Dan zorg je voor een tabletloze avond in de week waarin jullie samen iets gaan doen zonder de kinderen. Uit eten, film, sportwedstrijd of iets dergelijks.

Kortom, zoek elkaar als partners weer terug. Nu zijn jullie alleen nog ouders en verliezen jullie elkaar uit het oog. En als de kinderen dan uit huis gaan, zitten jullie als 2 vreemden van elkaar in een huis.
Ik denk helemaal niet dat het met de overgang te maken heeft.
Ik denk dat je jezelf gaanderweg verloren bent door je eigen behoeftes altijd maar opzij te zetten. Dat was heel dom namelijk.
En nu heb je ontdekt dat dit niet genoeg is voor je.
Je man is laf om het op de overgang af te schuiven.

Ik snap dat je verliefd geworden bent op iemand anders maar ik denk niet dat dat oplossing biedt. Want als je die verliefdheid achterna gaat, ben ik bang dat die gaat mislukken, omdat je uitgangspunt niet goed is.

Ik zou relatietherapie aanraden om die reden. Weer met elkaar leren communiceren, elkaar begrijpen, jezelf begrijpen. En als je dat voor elkaar hebt, dán kun je verder. Al dan niet samen of alleen.
Weet je man van je verliefdheid?
iones schreef:
29-12-2017 14:19
Ik denk helemaal niet dat het met de overgang te maken heeft.
Ik denk dat je jezelf gaanderweg verloren bent door je eigen behoeftes altijd maar opzij te zetten. Dat was heel dom namelijk.
En nu heb je ontdekt dat dit niet genoeg is voor je.
Je man is laf om het op de overgang af te schuiven.

Ik snap dat je verliefd geworden bent op iemand anders maar ik denk niet dat dat oplossing biedt. Want als je die verliefdheid achterna gaat, ben ik bang dat die gaat mislukken, omdat je uitgangspunt niet goed is.

Ik zou relatietherapie aanraden om die reden. Weer met elkaar leren communiceren, elkaar begrijpen, jezelf begrijpen. En als je dat voor elkaar hebt, dán kun je verder. Al dan niet samen of alleen.
+ 1
Klopt wel dat ik pas echt besefte wat ik in de relatie met mijn man mis, toen er wel aandacht en gesprek met die ander was. Beide weten we dat we die aandacht voor elkaar moeten stoppen, en hebben dat ook afgesproken. Het gevoel ook stoppen is niet direct mogelijk. Alle adviezen over niet voeden en wat je aandacht geeft groeit, ken ik en gaf ik anderen ook. Ga ik ook toepassen. Als het je overkomt, ziet het er toch anders uit. En wat ik nu herken als probleem in de relatie met mijn man, kan ik ook niet meer niet-zien. Daar moet ik nu wat mee.
Relatietherapie is een goede suggestie. Ben zelf al in therapie om beter mijn eigen behoeften te kennen en benoemen.
QueenArachnia schreef:
29-12-2017 13:56
Toen ik begon met lezen voelde ik de "ik ben ook verliefd op een ander" al aankomen.
Ik denk dat het één veel meer met het ander te maken heeft dan jij denkt.
Dat geloof ik ook, ik weet het eigenlijk wel zeker.
Wij zijn elkaar ook een tijdlang kwijt geweest en ook daar kwam verliefdheid bij kijken. Toen eindelijk weer eens echt gaan praten en nadenken en bleek er toch nog genoeg te zijn om de boel vlot te trekken.
Gaat niet vandaag op morgen, met vallen en opstaan, maar is dus niet onmogelijk.
There is always something happening, and it's usually right now
Onze interesses liggen nogal uiteen, waardoor we ook niet veel samen ondernemen. Onze kinderen binden ons.

Maar jullie hadden niet direct kinderen, die kwamen pas na 5 jaar. Hoe zat het in die eerste 5 jaar dan? Wat bond jullie toen? Wat ondernamen jullie toen samen? Niet dat dat nu nog per sé hetzelfde zou moeten zijn, want jullie zijn allebei alweer 15 à 20 jaar verder, maar ik denk dat het wel goed is om daar naar terug te kijken, dat als uitgangspunt te nemen.
s-groot wijzigde dit bericht op 29-12-2017 14:33
4.51% gewijzigd
.
Wat sneu zo vlak voor Oud&Nieuw. Je moet hem niks vertellen, want jij kan hier niks mee, je houdt van jouw gezin en doet daar met alle liefde alles voor.
yette schreef:
29-12-2017 14:21
Weet je man van je verliefdheid?

;-)

Hem over mijn verliefdheid vertellen, wil ik niet, omdat hij daar niets mee kan.
Star² schreef:
29-12-2017 14:46
;-)

Hem over mijn verliefdheid vertellen, wil ik niet, omdat hij daar niets mee kan.
Huh? Dubbelnicken?
Goede suggestie om terug te kijken naar de tijd voor onze kinderen. Ik denk dat toen onze verschillende kanten juist interessant waren voor elkaar. Mijn man is een aandachttrekker, staat graag in het middelpunt (op feestjes) en heeft het hoogste en langste woord. Ikzelf luister meer en ben vooral sportief met vrienden bezig. We hebben elkaar met wintersport ontmoet, maar sinds dien heeft hij er een aversie voor. Gemeenschappelijke factor (ook toen) was onze kinderwens.
Pluisi schreef:
29-12-2017 14:50
Huh? Dubbelnicken?

Nee, Yette antwoord geven.
Star² schreef:
29-12-2017 14:52
Nee, Yette antwoord geven.
Oh je praat voor TO?
Pluisi schreef:
29-12-2017 14:55
Oh je praat voor TO?

Nee lees de OP nog even, daar staat het namelijk gewoon letterlijk zo in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven