40 weken zwanger!
donderdag 28 december 2017 om 14:34
vandaag is mijn uitgerekend datum, na al die maanden van denken dat het allemaal nog niet zover is gaat het nu toch echt binnen twee max. drie weken gebeuren!
Ik begin zo ontzettend nieuwsgierig te worden naar ons kindje en probeer mij voor te stellen hoe hij een combinatie van ons zal zijn
Ook ben ik heel nieuwsgierig naar hoe het straks met ons zal gaan en hoe dingen opgepakt zullen gaan worden.
En, het zullen de hormonen wel zijn, ik word nu steeds onrustiger en emotioneler. Iets waar ik ik eigenlijk tot nu toe helemaal nog geen last van heb gehad. Maar ik kan mij nergens meer toe zetten
Wat zijn jullie ervaringen met deze spannende periode?
Ik begin zo ontzettend nieuwsgierig te worden naar ons kindje en probeer mij voor te stellen hoe hij een combinatie van ons zal zijn
Ook ben ik heel nieuwsgierig naar hoe het straks met ons zal gaan en hoe dingen opgepakt zullen gaan worden.
En, het zullen de hormonen wel zijn, ik word nu steeds onrustiger en emotioneler. Iets waar ik ik eigenlijk tot nu toe helemaal nog geen last van heb gehad. Maar ik kan mij nergens meer toe zetten
Wat zijn jullie ervaringen met deze spannende periode?
donderdag 28 december 2017 om 14:46
Spannend!! Mijn uitgerekende datum was gister, maar mijn dochtertje is alweer een week oud. Ik was ook heel onrustig en futloos de laatste dagen. Voelde van alles, maar het zette maar niet door. Dat duurde een paar dagen en toen kwam ze 1 dag voor de inleiding nog spontaan. Succes hopelijk komt jullie kindje snel!!
donderdag 28 december 2017 om 15:00
donderdag 28 december 2017 om 15:05
donderdag 28 december 2017 om 15:19
het is best een niemandsland, zo rond de UD en daarna! Ik werd aan de ene kant wel steeds nieuwsgieriger en ook wat onrustig, vooral 's nachts, maar aan de andere kant was er ook een soort rust, want iedere dag werd het zekerder dat de baby toch echt 'een van deze dagen' kwam. In week 40 en 41 waren volgens mij de mensen om me heen onrustiger dan ik, haha. Uiteindelijk begon de bevalling toch nog spontaan, een dag voor de geplande inleiding bij 42 weken.
Ik wens je veel rust en succes
.
Ik wens je veel rust en succes
happiness = reality - expectations
donderdag 28 december 2017 om 15:22
Hoe erg is dat zegsugarmiss schreef: ↑28-12-2017 15:05Mijn baby was op de uitgerekende datum al lang geboren.
Ik snap dat jij zo langzamerhand wel wil dat je kind geboren wordt.
Maar dit is geen fijne periode om jarig te zijn.
Dus duimen dat je kind niet op oudejaarsavond geboren wordt maar nog even blijft zitten tot de tweede week januari of zo.
Laat dat kind lekker gezond en wel geboren worden, desnoods oudjaarsavond klokslag 12 uur.
donderdag 28 december 2017 om 15:25
Spannend! Ik ben vandaag 38.4 weken zwanger. Onze eerste is met 41.0 weken geboren dus ik ga er vanuit dat het nog wel even duurt voordat deze baby komt.
Ik merkte de vorige keer ook dat de omgeving het wel spannender vond en nu weer eigenlijk. Mijn ouders hebben een nieuwe pup en ik stuurde een foto van de pup met “Dit is <naam>” naar een vriendin en zij dacht (voordat de foto geopend was) dat de baby er was. Oeps
Ik merkte de vorige keer ook dat de omgeving het wel spannender vond en nu weer eigenlijk. Mijn ouders hebben een nieuwe pup en ik stuurde een foto van de pup met “Dit is <naam>” naar een vriendin en zij dacht (voordat de foto geopend was) dat de baby er was. Oeps
donderdag 28 december 2017 om 15:34
nou ik zou het niet leuk vinden om jarig te zijn hoor op 1e of 2e kerstdag. of vlak erna. als kind dan bedoel ik. mensen komen dan of niet op je verjaardag maar met kerst, en dan heb je geen speciale dag voor jezelf. en altijd jarig in de vakantie. echt voor een kind niet leuk! maar verder hopen we natuurlijk op een kerngezonde baby voor TO en wat datum betreft het is zoals het is.
Don't cry, buy a bag and move on.
donderdag 28 december 2017 om 16:24
Nou, ik ben zelf in de zomervakantie jarig, en dat vond ik juist hartstikke leuk. Had altijd medelijden met kinderen die op hun verjaardag naar school moesten.
Maar in december jarig zijn lijkt me niks nee, zo met al die feestdagen.
Succes met de laatste loodjes TO!
donderdag 28 december 2017 om 16:51
Dank jullie voor de berichtjes!
Het is inderdaad wat mij betreft wel makkelijk om hem even te laten zitten tot na de jaarwisseling maar aan de andere kant is dat ook weer helemaal niet belangrijk. Als hij idd maar gezond en wel op de wereld komt.
Vandaag is ook mijn vriend jarig dus ik hoopte er wel een beetje op dat hij nog even bleef zitten. Een gedeelde verjaardag in zo' n maand is ook niet heel leuk. Maar ja je hebt er weinig over te zeggen he!
Hij komt wanneer hij er klaar voor is en dat vind ik wel zo mooi!
Het is inderdaad wat mij betreft wel makkelijk om hem even te laten zitten tot na de jaarwisseling maar aan de andere kant is dat ook weer helemaal niet belangrijk. Als hij idd maar gezond en wel op de wereld komt.
Vandaag is ook mijn vriend jarig dus ik hoopte er wel een beetje op dat hij nog even bleef zitten. Een gedeelde verjaardag in zo' n maand is ook niet heel leuk. Maar ja je hebt er weinig over te zeggen he!
Hij komt wanneer hij er klaar voor is en dat vind ik wel zo mooi!
donderdag 28 december 2017 om 17:39
Onze kleine man was ook al 2 weken op de uitgerekende datum, maar ik voelde me net als hij die laatste week.
En inderdaad zoals al eerder gezegd, als ie maar gezond is. Ik was 2 weken voor de bevalling jarig, al was je dan geboren had me niks uitgemaakt.
PS: het valt me wel op dat echt heel veel mensen uitgerekend zijn op hun eigen of hun partners verjaardag
En inderdaad zoals al eerder gezegd, als ie maar gezond is. Ik was 2 weken voor de bevalling jarig, al was je dan geboren had me niks uitgemaakt.
PS: het valt me wel op dat echt heel veel mensen uitgerekend zijn op hun eigen of hun partners verjaardag
zaterdag 30 december 2017 om 16:53
Ja, vandaag officieel 1 dag overtijd! Was gister bij de vk, ze had inwendig onderzoek gedaan maar had nog niks van ontsluiting ofzo.. de baarmoederhals kwam al wel wat naar voren dus dat was positief. Woensdag krijg ik een thuis bezoek en gaan ze wrss strippen mits er dan nog niks loos is.. Was jij nou eigenlijk al gestript ofzo?
maandag 1 januari 2018 om 17:56
dinsdag 2 januari 2018 om 08:21
Hoezo erg? Natuurlijk staat het voorop dat een kind gezond geboren wordt, maar ik zou het ook liever op een andere datum zien dan de kerstdagen of oud-nieuwjaarsdag. Snap niet wat daar erg aan is.
Sterkte TO, de laatste loodjes... Ik vond dat een mooie periode waar ik nog wel eens met weemoed aan terug denk.