Mode & Beauty alle pijlers

Haarkleur en kleding

30-12-2017 14:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ervan om mijn haar te verven en zodoende heb ik al een hoop haarkleuren gehad: rood, koper, diverse tinten blond, diverse tinten bruin en ook eens blauw en magenta (ok, dat was wel toen ik een tiener was :proud: ).

En aangezien ik dol op kleding ben, match ik graag mijn kleding met mijn haar. Het (knal)rode haar was het leukste om te combineren: ik droeg kleuren die me met andere haarkleuren veel minder mooi stonden. Met rood haar droeg ik veel helder groen (helemaal leuk als ik ook een groen hoedje ophad), blauw, maar ook (effen) lichtroze, rosé goud en koperkleur. Zeker die laatste stond prachtig bij dat haar !
Afbeelding
Afbeelding
Momenteel is mijn haar donkerblond met lichtblonde punten aan de onderkant en draag ik veel donkerblauw, donkergroen en zwart, soms grijs. Beetje dit haar, maar mijn haar is een stuk langer.
Afbeelding

Toen mijn haar echt lichtblond was droeg ik lichtere, heldere kleuren en toen het bruin was weer wat fellere kleuren.

NB: ik noem hier wel niet de huidtint bij, maar uiteraard is dat ook een belangrijke factor of bepaalde kleuren mooi staan. Maar die verandert bij mij niet (altijd spierwit). Al wil ik wel eens varieren qua make-up en haarkleur: bij bruin haar draag ik graag goudkleurige oogschaduw, omdat mijn blauwe ogen dan mooier uitkomen.

Meer forummers die dit herkennen? Voorbeelden (en inspiratie) zijn altijd welkom.
Donkerharigen kunnen meer kleuren hebben dan vrouwen met blond haar.

Ik vind dat je met warmere kleuren blond meer kanten op kan. Het blond van Jennifer Aniston, Shakira bijvoorbeeld.

Maar je kleur ogen heb je niet verteld, dat bepaald ook wel of een kleur je mooi staat of niet.
Ik heb blauwe ogen moonlight, maar het staat wel in de OP.
Heb ik overheen gelezen. Sorry. Is natuurlijk nog steeds moeilijk te beoordelen of je warm type bent (Jennifer Aniston) of koel (Eva Jinek). Beide blond met blauw ogen en toch andere types.

Ik vind Jennifer Aniston bijvoorbeeld zwart en herfstkleuren heel mooi staan. Maar misschien is zij wel meer een warm type en staat haar haarkleur jou niet.

Eva Jinek heeft dat koele blonde haar en dan staan de kleuren blauw, grijs en poederroze, pastels heel mooi.

Ik kan met elke kleur wegkomen, op pastels na. Ik heb bruin haar en soms verf ik het waardoor ik een rode gloed krijg.

Je kan ook googelen op celebs met jouw haarkleur, dat kan ook inspiratie geven. Gaat natuurlijk ook om huidskleur, kleur ogen, make-up.
Ik ben een echte rooie met sproeten en bruine ogen. Pastels, roze, wit en lichtbeige maken me superbleek en staan me heel slecht. Zwart, blauw, bruin, donkerpaars, groen en donkergrijs staan mooi.
Oranje en donkerrood kan mooi staan, maar daar is het erg afhankelijk van de precieze tint.
Waar je je al niet mee bezig kunt houden in het leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
30-12-2017 15:58
Waar je je al niet mee bezig kunt houden in het leven.
Waar je al niet op kunt reageren.
moonlight schreef:
30-12-2017 15:17
Heb ik overheen gelezen. Sorry. Is natuurlijk nog steeds moeilijk te beoordelen of je warm type bent (Jennifer Aniston) of koel (Eva Jinek). Beide blond met blauw ogen en toch andere types.

Ik vind Jennifer Aniston bijvoorbeeld zwart en herfstkleuren heel mooi staan. Maar misschien is zij wel meer een warm type en staat haar haarkleur jou niet.

Eva Jinek heeft dat koele blonde haar en dan staan de kleuren blauw, grijs en poederroze, pastels heel mooi.

Ik kan met elke kleur wegkomen, op pastels na. Ik heb bruin haar en soms verf ik het waardoor ik een rode gloed krijg.

Je kan ook googelen op celebs met jouw haarkleur, dat kan ook inspiratie geven. Gaat natuurlijk ook om huidskleur, kleur ogen, make-up.
ja dit maakt echt wel verschil.

En Christina Hendricks.... :heart:
Don't cry, buy a bag and move on.
Bekijk dit eens, TO :)

https://www.sjaalmania.nl/over/welk-kleurtype-ben-jij/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven