Ademnood
zaterdag 30 december 2017 om 22:48
Hallo beste mensen,
Ik ben een man van 33 en heb sinds 2 jaar ademnood. Ik ben 4 maanden geleden gestopt met roken maar het heeft nog niks geholpen. Ik sport momenteel niet en drink veel koffie en drankjes met veel suiker.
Het ademen voelt alsof het van me keel gebeurd en niet van me buik. Ik kan niet dieper ademhalen dan van me keelhoohte. Ik heb ook neuspolipen en bij het liggen in bed word het alleen maar erger.
Ik heb heel vaak het gevoel dat ik stik of ga stikken. Het gaat ma niet over en operaties aan me neus heb ik ook al gehad + sporten en stoppen met roken. Niks helpt!!
En ik word zo snel moe! Trapjes naar boven lopen en ik ben al helemaal buitenadem. Ik wil zo niet meer leven, dit moet gewoon ophouden.
Ik ben een man van 33 en heb sinds 2 jaar ademnood. Ik ben 4 maanden geleden gestopt met roken maar het heeft nog niks geholpen. Ik sport momenteel niet en drink veel koffie en drankjes met veel suiker.
Het ademen voelt alsof het van me keel gebeurd en niet van me buik. Ik kan niet dieper ademhalen dan van me keelhoohte. Ik heb ook neuspolipen en bij het liggen in bed word het alleen maar erger.
Ik heb heel vaak het gevoel dat ik stik of ga stikken. Het gaat ma niet over en operaties aan me neus heb ik ook al gehad + sporten en stoppen met roken. Niks helpt!!
En ik word zo snel moe! Trapjes naar boven lopen en ik ben al helemaal buitenadem. Ik wil zo niet meer leven, dit moet gewoon ophouden.
anoniem_358144 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 22:51
11.42% gewijzigd
zaterdag 30 december 2017 om 22:54
Een lachertje als je volledig herstel van van alles verwacht.ouwewijsneus schreef: ↑30-12-2017 22:52elke dag is er weer eentje....en zo ben ik al weer 3 jaar gestopt
waardeloze opmerking!!
Maar logisch nadenken is tegenwoordig ook een te hoge eis.
Dus mea culpa.
zaterdag 30 december 2017 om 22:55
Dan geloof je het niet.MidnightTrain schreef: ↑30-12-2017 22:52De huisarts zegt dat dat stoppen met roken tijd nodig heeft en ik meer moet sporten.
Ik geloof hier niks van.
Wat wil je van ons?
Stoppen met ademen zorgt iig dat de ademnood ophoudt.
zaterdag 30 december 2017 om 22:59
Nou, je luistert niet naar je huisarts.MidnightTrain schreef: ↑30-12-2017 22:57Moiren waarom bent u zo gemeen tegen mij?.
Ik ben alleen een beetje wanhopig omdat alles wat ik doe niet helpt.
Het heeft tijd nodig. Hoelang heb je gerookt en hoeveel?
Gemeen is wat anders.
zaterdag 30 december 2017 om 23:00
zaterdag 30 december 2017 om 23:04
Met veel energydrankjes denkt het lichaam dat wel natuurlijk.Zalmsnipper schreef: ↑30-12-2017 22:59Stoppen met die energydrankjes. Voegt niets toe behalve een hoop shit.
Wat zegt de huisarts?
Ben je misschien gespannen ?
zaterdag 30 december 2017 om 23:37
Is dit iets? Dit kreeg ik in het ziekenhuis toen ik moeite had met ademhalen. Dit vond ik heel fijn om mijn ademhaling mee te trainen.
https://www.premed.nl/triflo-II-ademhal ... gJ0VvD_BwE
https://www.premed.nl/triflo-II-ademhal ... gJ0VvD_BwE
“You can’t get much done in life if you only work on the days when you feel good.” – Jerry West
zaterdag 30 december 2017 om 23:38
Gebruik je inhalatiemedicatie? Heb je longfunctietesten gehad? Ooit last gehad van een trombosebeen?
Dit zijn de eerste dingen die ik me afvraag...
Het zou hyperventilatie kunnen zijn. Je bent je wel heel bewust van je ademhaling nu. Maar om dat uit te sluiten heb je echt een arts nodig. En een antwoord op (bijvoorbeeld) bovenstaande vragen.
Top dat je gestopt bent met roken! Volhouden hoor, sommige mensen merken gelijk verschil, bij sommigen gaat het juist eerst wat slechter (keelpijn, kriebelhoest, kortademig), maar elke sigaret niet gerookt is winst.
Dit zijn de eerste dingen die ik me afvraag...
Het zou hyperventilatie kunnen zijn. Je bent je wel heel bewust van je ademhaling nu. Maar om dat uit te sluiten heb je echt een arts nodig. En een antwoord op (bijvoorbeeld) bovenstaande vragen.
Top dat je gestopt bent met roken! Volhouden hoor, sommige mensen merken gelijk verschil, bij sommigen gaat het juist eerst wat slechter (keelpijn, kriebelhoest, kortademig), maar elke sigaret niet gerookt is winst.
tsja.....
zaterdag 30 december 2017 om 23:39
Hij is al bij de huisarts geweest. Die geeft aan regelmatig sporten, gezond eten en geef het tijd.Hamsterweken schreef: ↑30-12-2017 23:35Sorry, ik moest aan Linda, Roos & Jessica denken![]()
https://m.youtube.com/watch?v=jbQPkgcBpjw
Maar serieus, ik zou ff naar de HA gaan om eventuele medische oorzaken uit te sluiten of te laten behandelen.
En daarna / daarnaast kan bv een Cesar oefentherapeut helpen met oefeningen![]()
zaterdag 30 december 2017 om 23:53
Stop met die suikerbommen. dat is puur gif.
ik wilde je aanraden om te gaan sporten. maar dat geloof je toch niet.
1 keer een sportschool van binnen bekijken helpt ook niet, dit zul je vol moeten houden. hoe beter je conditie hoe groter je longinhoud. dit helpt je met ademen. waarom denk je dat longpatienten naar een sportschool gestuurd worden?
ik wilde je aanraden om te gaan sporten. maar dat geloof je toch niet.
1 keer een sportschool van binnen bekijken helpt ook niet, dit zul je vol moeten houden. hoe beter je conditie hoe groter je longinhoud. dit helpt je met ademen. waarom denk je dat longpatienten naar een sportschool gestuurd worden?
Don't cry, buy a bag and move on.
zondag 31 december 2017 om 06:58
Overleg met je huisarts over de hoeveelheid cafeïne en suiker die je drinkt. Mogelijk blijven je stresshormonen ed daardoor steeds hoog. Daar wordt je moe van. Maak samen met je huisarts een plan om te stoppen. Begin met matig bewegen zoals wandelen en fietsen.
Je zorgt slecht voor jezelf en dat heeft gevolgen. Probeer het met Hulp weer om te keren.
Je zorgt slecht voor jezelf en dat heeft gevolgen. Probeer het met Hulp weer om te keren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.