Brandblaar open
maandag 1 januari 2018 om 22:01
Hoi, Ik was vuurwerk aan het afsteken met een aansteker, er stond harde wind waardoor de vlam op mijn duim kwam. auw! Nu heb ik een grote brandblaar. Ik stootte mijn duim net waar die blaar zat en nu zit er een klein gaatje in, maar wat moet ik nu doen!! Pleister? Gaasje? Huisarts? Want iedereen zegt dat san mijn duim kan gaan ontsteken en 'er van mijn hand af kan vallen door een ontsteking.' Is dat waar?
Help me snel plss
Help me snel plss
maandag 1 januari 2018 om 22:12
maandag 1 januari 2018 om 22:41
Pleister erover en als het veel lekt een glaasje erop. Niet zo ingewikkeld. Probeer het velletje van de blaar te laten zitten als het nog redelijk vast zit, dat dekt de blaar ook wat af en het heelt daardoor sneller.
Verder een dag of twee, drie je handen een beetje schoon proberen te houden, dus niet je hand laten weken, in de blubber roeren of af gaan wassen zonder handschoenen.
Pas als het rood, dik en pussig eruit gaat zien is het ontstoken en moet je naar de dokter. Net zoals je bij een klein snijwondje wat ontsteekt moet doen.
Snap je er nog niets van, bel morgen gerust je huisarts
Verder een dag of twee, drie je handen een beetje schoon proberen te houden, dus niet je hand laten weken, in de blubber roeren of af gaan wassen zonder handschoenen.
Pas als het rood, dik en pussig eruit gaat zien is het ontstoken en moet je naar de dokter. Net zoals je bij een klein snijwondje wat ontsteekt moet doen.
Snap je er nog niets van, bel morgen gerust je huisarts
dinsdag 2 januari 2018 om 01:51
Nee ik had hem eerst 3 seconde. Auw. Daarna probeerde ik het opnieuw, en weer 3 seconde tegen me duim. Daarna 5 sec later ging het goed. Rotje ging aan maar toen kwam dat lont tegen diezelfde plek