Badkamer raam/ventilatie
dinsdag 2 januari 2018 om 13:46
In ons nieuwe huis (bouwjaar 1972) gaan wij een nieuwe badkamer laten plaatsen. Er zitten 3 ramen in de badkamer die open kunnen, is dit voldoende voor de ventilatie of is het nodig om mechanische ventilatie aan te laten brengen? Hoe ventileren jullie de badkamer? Kleine wijziging
..het zijn 3 kleine bovenraampjes, dus geen 3 grote ramen he...
..het zijn 3 kleine bovenraampjes, dus geen 3 grote ramen he...
anoniem_8769 wijzigde dit bericht op 02-01-2018 14:15
13.44% gewijzigd
dinsdag 2 januari 2018 om 13:50
Dat.nerdopviva schreef: ↑02-01-2018 13:483 ramen? Hoe groot is die badkamer wel niet dat je je afvraagt of dat genoeg is?
Ik heb één klein raampje op 2m² badkamer en dat werkt al hartstikke prima.
dinsdag 2 januari 2018 om 13:52
Mag toch hopen dat 3 ramen wel voldoende is ja 
Wij hebben 1 smal, hoog raam dat in kiepstand kan. En daarbij mechanische afzuiging. Ik vind de afzuiging wel prettig, omdat ik het raam open vaak te koud vind. Zeker in de winter. En dan zet ik dus de ventilatie aan en als ik de badkamer uit ga eventueel het raam open.
Wij hebben 1 smal, hoog raam dat in kiepstand kan. En daarbij mechanische afzuiging. Ik vind de afzuiging wel prettig, omdat ik het raam open vaak te koud vind. Zeker in de winter. En dan zet ik dus de ventilatie aan en als ik de badkamer uit ga eventueel het raam open.
dinsdag 2 januari 2018 om 14:21
Toen onze badkamer werd aangelegd zei de aannemer dat je met een raam alleen niet voldoende ventileert om schimmel te voorkomen. Dus altijd mechanische ventilatie zei hij. Het liefst die die pas uitgaat bij een vooraf ingestelde luchtvochtigheid. Wij hadden eentje genomen die je zelf aan en uitzet. Ondanks waarschuwingen dat je hem te snel uitzet. Jaar later begon de schimmel in de voegen...