Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallend het nieuwe jaar in: What is your challenge?

29-12-2017 15:08 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen mij zullen vergezellen!

Ik wil in 2018 10 kilo afvallen. Ik eet ongezond omdat ik veel druk ben met werk en opleiding, waardoor ik stress ervaar. Ik wil hierboven gaan staan.
Ik heb laatst een challenge gedaan om 40 dagen enkel water te drinken. Als je 40 dagen een nieuwe gewoonte vasthoudt, zal het ook langdurig effect hebben in je gedrag.

MIJN CHALLENGE: Daarom wil ik de eerste 40 dagen van januari gezond eten, veel water drinken en regelmatig oefeningen doen (3x per week).

Naam, Leeftijd, Lengte, persoonlijke challenge, startgewicht - Huidig gewicht
Roos2013, 23, 1.74, 40 dagen gezond in 2018, 99 kilo - xx
Karo, 36, 1,68, 40 dagen Pascal, 78 kilo
Friez, 1,78, -25 kilo in 2018, 140 kilo
Rrraaa, 27 jaar, 172, -10 kilo, 74 kg
Krabbin: 1.60, terug naar de 65 kilo, 71
Meubeltje, 30, 1.70, Terug naar 65kg voor april, 78kg nu.
Sansi, 27, 1.79m, twaalf kilo minder gewicht mee op vakantie in juni, 103.4 kilo nu, 90 eerste streef.
SueHeck - 34 jaar - 66 kg - streef gewicht 59 kg
Flexibel - 34 jaar - 73,0 kg
Me, 26, 69,3, 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen
Blackpom, 1.62, 65 kilo, streefgewicht 58 kilo
Willie89, 28 jaar, 1.64, doelstelling om 59,9 te wegen, nu 71,9
Trikkie - 32 jaar - 76 kg- streef gewicht 60 kg
Fattyacid, 24, 178, Challenge 6 kilo afvallen, 2 x per week sporten en niet meer snoepen, 81
anoniem_361440 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 09:19
29.76% gewijzigd
Afbeelding
Helaas moet ik bekennen dat ik iets zwaarder ben dan de vorige keer op de weegschaal. Wat wel heel goed kan kloppen want heb meer ongezonde dingen op in december dan goed is.

Mijn start gewicht is 69,3 kilo. De laatste keer was wel bijna 2 maanden geleden. Maar vind het onnodig veel wat er aan zit.

Maar laat me niet ontmoedigen en ga fris van start!
Mag ik mee schrijven?
Weeg 72.7 kilo en wil graag richting de 65 dit jaar. Eerst maar weer onder de 70 komen.
Verder wil ik 7 km kunnen hardlopen begin april en kan er nu nog maar 3 :$

Julia - 26 jaar - doel : 8 kilo afvallen
Veel succes voor iedereen die vandaag is begonnen! Vandaag staat er nog een dagje sauna en etentje gepland en morgen ga ik mee van start!
Kan ik me nog inschrijven??
Ik ga morgen beginnen. Vandaag nog even dim Sum gegegeten tussen de middag en vanavond eet ik roti.

Morgen gezond eten en een lesje sh'bam in de avond. Gaan jullie ook sporten?
me1991 schreef:
01-01-2018 20:27
Gelukkig nieuw jaar allemaal!

@Meubeltje
Wat een lekker doel heb je. Heb je al een plan welke stappen je wanneer doe? Klinkt wel heel verstandig dat moet vast goed komen.
@Sansi
Hoop dat je hier de stok kan vinden. Hoe je het ook bij in een app met wat je eet? Zelf heb ik dan dat ik niet nog iets wil toevoegen (omdat het geen goede keuze is) en het daardoor niet eet.
@SueHeck
Wat knap dat je zo vaak gaat hardlopen. Nu al goed bezig!
@ Blackpom
Gefeliciteerd met je aankomend huwelijk! Ik heb het even opgezocht maar klinkt wel als een methode die haalbaar is.
@Roos
Dank! Ja ik hoop dat het hardlopen me goed bevalt. Zou wel fijn zijn als je op een vrij moment gewoon de deur uit kan gaan en bewegen ipv de sportschool in met beperkte openingstijden. Die Evy heb ik ook al eens gedaan, maar nu ga ik onder begeleiding leren hardlopen. Ben jij er ook mee bezig?
@Willie
Haha onder de 60 vind het een mooi doel. Bevalt het koolhydratenarm eten? Mag ik vragen waarom je voor arm en niet beperkt heb gekozen?
@Trikkie
Weet niet hoe lang je ben maar het streefgewicht klinkt realistisch. Te veel eten is hier een bekende valkuil. Goed dat je een stap in de sportschool heb gezet. Laat je als het kan goed begeleiden zo voorkom je nare blessures.
@Fattyacid
Leuk dat je mee wil doen. Vraag me af wat je snoept. Bedoel je dan echt snoep of valt daar koek en chips ook allemaal onder. Kan me er weinig bij voorstellen.

Iedereen heel veel succes!

Vanaf morgen ga ik beginnen vooral omdat vandaag beetje raar liep. Met me zoon die humurig was van te laat slapen en de familie bezoekjes tussendoor. Nog een goede reden is dat ik vanavond tijd heb om een boodschappenlijstje te maken.

Het wegen op maandag klinkt goed. Ik ga net als ook cm bijhouden. Niet wekelijks maar 1x per maand.

Heb er zin in!
Ik bedoel met snoepen; chips, chocolade, koekjes etc. Alles wat je als “slecht” tussendoortje eet eigenlijk. Mijn tussendoortjes moeten gezonder ;)
Oei. 1,4 zwaarder dan ik had aangegeven. Dus de feestdagen hebben voor meer gewicht gezorgd dan verwacht. Vanochtend gestart :)
Krabbin schreef:
02-01-2018 16:59
Ik ga morgen beginnen. Vandaag nog even dim Sum gegegeten tussen de middag en vanavond eet ik roti.

Morgen gezond eten en een lesje sh'bam in de avond. Gaan jullie ook sporten?
Omdat ik in een dorp woon en alle lessen door dezelfde eigenaresse gedaan worden is er deze week geen les. Doe de laatste tijd al wekelijks SH'bam. Leuke les is het he? En daarnaast nog een andere dansles. Wanneer ik een paar kilo lichter ben en iets fitter dan wil ik ook weer Bodyattack gaan doen. Zo ongelofelijk zwaar, maar ik ben elke keer zo ontzettend voldaan na de tijd. Binnenkort maar snel weer oppakken..
Sh'bam vind ik zeker leuk! Ik doe ook nog andere lessen: body pump, body balance en body shape. Attack heb ik vroeger gedaan. Toen deed ik een les Attack en erna bodyjam. Zou ik nu nooit meer redden. Meestal doe ik twee lessen per week en een keertje op de crosstrainer 20 minuten (heb ik op zolder staan). Bij zit het hem vooral in eten en in de dagelijkse beweging.
Zo te lezen begint iedereen er al lekker langzaam aan in te komen, goed bezig.
Gisteren heb ik netjes aan mijn menu gehouden, heb de verleiding van de overgebleven oliebollen kunnen weerstaan ;)
Vandaag gaat het ook weer goed.
Kom net van de sportschool af, en raar maar waar ik vond het eigenlijk best lekker om weer te sporten.
Heb net een introductie rondje gehad.
Werd duidelijk verteld hoe je welke oefeningen moet doen en gekeken of ik het goed deed.
Over twee weken krijg ik een soort fittest en dan kan ik gerichter gaan sporten, maar zo kan ik alvast rustig inkomen.
Fattyacid schreef:
02-01-2018 17:33
Ik bedoel met snoepen; chips, chocolade, koekjes etc. Alles wat je als “slecht” tussendoortje eet eigenlijk. Mijn tussendoortjes moeten gezonder ;)
Helemaal duidelijk. Ik hou vooral van hartig denk dat ik daarom niet een beeld bij kon vormen. Er zijn vaak genoeg voorbeelden maar kost net wat meer tijd en geduld.

Ik moet een vervanger voor mij koek tussendoortjes vinden. Maar het is zo makkelijk om een verpakking open te maken en gelijk te kunnen snacken.
Vooral rijst wafels met yoghurt ben ik de afgelopen maand dol op geweest. Maar dat is gewoon wel meer dan 500 calorieën. Dat is een zak chips en die eet ik zeker niet leeg. (Ook dankzij me man.)

Vanmiddag heb ik schoenen voor het hardlopen gekocht. Van de week een beetje inlopen en zondag beginnen. Ook ben ik een paar maanden geleden met krav maga begonnen. Best intensief maar wel erg leuk. Al hoop ik het nooit nodig te hebben.
me1991 schreef:
02-01-2018 21:37
Helemaal duidelijk. Ik hou vooral van hartig denk dat ik daarom niet een beeld bij kon vormen. Er zijn vaak genoeg voorbeelden maar kost net wat meer tijd en geduld.

Ik moet een vervanger voor mij koek tussendoortjes vinden. Maar het is zo makkelijk om een verpakking open te maken en gelijk te kunnen snacken.
Vooral rijst wafels met yoghurt ben ik de afgelopen maand dol op geweest. Maar dat is gewoon wel meer dan 500 calorieën. Dat is een zak chips en die eet ik zeker niet leeg. (Ook dankzij me man.)

Vanmiddag heb ik schoenen voor het hardlopen gekocht. Van de week een beetje inlopen en zondag beginnen. Ook ben ik een paar maanden geleden met krav maga begonnen. Best intensief maar wel erg leuk. Al hoop ik het nooit nodig te hebben.
Ohja hartig ook heerlijk! Stukje kaas of stukje worst. Succes met het hardlopen! Je hebt al een goed begin. Ik ben vandaag ook gaan sporten. Probleem is alleen dat ik niet op de weegschaal durf te staan na al die feestdagen. Ik denk dat ik 2 weken wacht om de klap te voorkomen. Ik voel aan mezelf dat het nog fluffier is dan voor de feestdagen. Ik denk dat ik maar een heel jaar ga balansen om de kerst te compenseren!
ik ben ook een hartige snoepert.
Volg nu dieet met shakes, soepen, repen en vervangende warme maaltijden.
Vandaag goed gegaan, geen moeite gehad, produkten smaken lekker. En ik moet er natuurlijk veel bij drinken. Dat drinken ging goed vandaag, heb totaal 2,5 liter gedronken vandaag. En dus ook veel op het toilet gezeten :biggrin:
Ik vind tussendoortjes ook lastig. Ik reis veel met de auto en neem in de middag vaak Sultana. Ik denk dat ik ga proberen groentes, rijstwafels en fruit mee te nemen. Eventueel een klein stukje pure chocola.
Roos2013 schreef:
29-12-2017 15:08
Lieve allemaal,

Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen mij zullen vergezellen!

Ik wil in 2018 10 kilo afvallen. Ik eet ongezond omdat ik veel druk ben met werk en opleiding, waardoor ik stress ervaar. Ik wil hierboven gaan staan.
Ik heb laatst een challenge gedaan om 40 dagen enkel water te drinken. Als je 40 dagen een nieuwe gewoonte vasthoudt, zal het ook langdurig effect hebben in je gedrag.

MIJN CHALLENGE: Daarom wil ik de eerste 40 dagen van januari gezond eten, veel water drinken en regelmatig oefeningen doen (3x per week).

Naam, Leeftijd, Lengte, persoonlijke challenge, startgewicht - Huidig gewicht
Roos2013, 23, 1.74, 40 dagen gezond in 2018, 99 kilo - xx
Karo, 36, 1,68, 40 dagen Pascal, 78 kilo
Friez, 1,78, -25 kilo in 2018, 140 kilo
Rrraaa, 27 jaar, 172, -10 kilo, 74 kg
Krabbin: 1.60, terug naar de 65 kilo, 71
Meubeltje, 30, 1.70, Terug naar 65kg voor april, 78kg nu.
Sansi, 27, 1.79m, twaalf kilo minder gewicht mee op vakantie in juni, 102 kilo nu, 90 eerste streef.
SueHeck - 34 jaar - 66 kg - streef gewicht 59 kg
Flexibel - 34 jaar - 73,0 kg
Me, 26, 69,3, 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen
Blackpom, 1.62, 65 kilo, streefgewicht 58 kilo
Willie89, 28 jaar, 1.64, doelstelling om 59,9 te wegen, nu 71,9
Trikkie - 32 jaar - 76 kg- streef gewicht 60 kg
Fattyacid, 24, 178, Challenge 6 kilo afvallen, 2 x per week sporten en niet meer snoepen, 81
YinYang69 schreef:
02-01-2018 11:58
Kan ik me nog inschrijven??
He, ja hoor! Tot einde van deze week nog. Moet je even nog je gegevens doorgeven!
Ik heb van YouTube sportfilmpjes een sportschema gemaakt in Word, waarna ik een smiley neerzet als ik het echt heb gedaan.
Wie doet er ook wel eens van die sporttutorials vanaf YT?

Ik ga bv deze doen: https://www.youtube.com/watch?v=fcN37TxBE_s
Gisteren is goed verlopen. Ik heb alles wat ik heb gegeten in my fitness pal gezet.
Ontbijt : havermout + magere melk
Lunch : 2 boterhammen geitenkaas
1 bakje Griekse yoghurt + appel
Diner : plak rosbief + wokgroente + rijst
Tussendoor veel snoeptomaatjes
5 rijstwafels
Hallo!

Ik zal ook graag meeschrijven! Ik ben al een aantal week bezig met gezonder leven, maar helaas heb ik door alle verjaardagen en feestdagen even een pauze in moeten lassen..

Ik ben van plan de komende 28 dagen me te houden aan de PIIT 28 challenge van een Youtube kanaal Blogilates. Bijna elke dag weer lekker sporten! Ook merk ik dat gezond eten echt 100x makkelijker gaat als ik regelmatig sport.

Ik ga mij morgen voor t eerst wegen dit jaar, dus dan zal ik hier even posten wat de schade is.. Ben heel erg benieuwd.

Eén ding is duidelijk en dat is dat ik niet vrolijk wordt van de manier waarop ik nu met mijn lichaam om ga. De afgelopen dagen elke dag wel ergens lijfzeer gehad. Time for change!
Roos2013 schreef:
03-01-2018 09:09
He, ja hoor! Tot einde van deze week nog. Moet je even nog je gegevens doorgeven!
Fijn! Lengte: 172 cm. Huidig gewicht 70,5. Doelstelling: 65 kilo wegen.
Hoe? Door minder te snaaien! Bewegen doe ik zat. Overdag zijn er weinig tot geen snaaimomenten,
's avonds des te meer tijden Netflixen op de bank
Lees hier al goede verhalen. Iedereen is lekker gemotiveerd! :)
Gisteren een tussendag gehad. Niet heel gezond of ongezond. Na de feestdagen veel restjes maar ik probeer gewoon niet te veel te eten. En wel gewoon gezond erbij te eten zoals groente en fruit.
En geen nieuw ongezond eten te kopen dan komt er vanzelf een punt dat er alleen nog maar gezonde keuzes zijn. :P
Wat leuk om te lezen dat iedereen een andere, eigen manier heeft om de doelstelling te bereiken. Ik ben twee dagen goed bezig. Vooral salades, noten en vis gegeten. Gisteravond ook een uur gewandeld met af en toe een stukje hardlopen. Het voelt wel weer heerlijk om bezig te zijn met mijn lijf. Elke ochtend voel ik mijn lichaam wat strakker worden (of dit beeld ik me in haha) dit motiveert wel. Is maandag her weegmoment? Of doet ieder dat voor zich?
Ik kan nog alleen mobiel forummen dus het reageren op andere is nog een beetje lastig. Ik hoop vanavond over te stappen op laptop.
willie89 schreef:
03-01-2018 11:34
Wat leuk om te lezen dat iedereen een andere, eigen manier heeft om de doelstelling te bereiken. Ik ben twee dagen goed bezig. Vooral salades, noten en vis gegeten. Gisteravond ook een uur gewandeld met af en toe een stukje hardlopen. Het voelt wel weer heerlijk om bezig te zijn met mijn lijf. Elke ochtend voel ik mijn lichaam wat strakker worden (of dit beeld ik me in haha) dit motiveert wel. Is maandag her weegmoment? Of doet ieder dat voor zich?
Ik kan nog alleen mobiel forummen dus het reageren op andere is nog een beetje lastig. Ik hoop vanavond over te stappen op laptop.
Ik denk dat het een goed idee is om een vast weegmoment te kiezen. Ik stel het eerste keer wegen nog even uit tot ik me iets beter voel over mijn lijf. Het cijfer op de weegschaal maakt niks uit... kan ik me nu alleen maar rot om voelen. Conclusie is toch wel; AFVALLEN!

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik eerst zelf 6 kilo af val in 3 maanden en dan vanaf mei met een coach aan de slag ga. Vanaf mei ga ik namelijk verhuizen en nieuw werk. Daar vind ik een nieuw strak lichaam ook wel leuk bij passen.

Wat doen jullie als jullie toch perongeluk de mist in gaan? Bijvoorbeeld toch dat koekje bij de koffie? Ik vind het moeilijk om nee te zeggen tegen die kleine dingen. Vooral als ik in een cafe wat bijklets met een vriendin.
Fattyacid schreef:
03-01-2018 12:57
Wat doen jullie als jullie toch perongeluk de mist in gaan? Bijvoorbeeld toch dat koekje bij de koffie? Ik vind het moeilijk om nee te zeggen tegen die kleine dingen. Vooral als ik in een cafe wat bijklets met een vriendin.
Zelf probeer ik niet te streng te zijn op dat koekje bij een vriendin. Ik wordt er alleen maar gek van als ik me schuldig "moet" gaan voelen om een koekje. Natuurlijk is het voor je progress beter als je hem niet neemt, maar je gaat toch niet je hele leven alles wat "ongezond" is ontwijken. Geniet af en toe, dat ene koekje maakt je niet vet net zo als dat een appel als tussendoortje je niet slank maakt. Zolang je als je naar het hele plaatje kijkt maar een caloriën tekort hebt gecreeërd.

Tenzij je natuurlijk een plan volgt waarbij dat koekje niet mag (denk suikervrij o.i.d.) dan heb ik niks gezegd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven