Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallend het nieuwe jaar in: What is your challenge?

29-12-2017 15:08 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen mij zullen vergezellen!

Ik wil in 2018 10 kilo afvallen. Ik eet ongezond omdat ik veel druk ben met werk en opleiding, waardoor ik stress ervaar. Ik wil hierboven gaan staan.
Ik heb laatst een challenge gedaan om 40 dagen enkel water te drinken. Als je 40 dagen een nieuwe gewoonte vasthoudt, zal het ook langdurig effect hebben in je gedrag.

MIJN CHALLENGE: Daarom wil ik de eerste 40 dagen van januari gezond eten, veel water drinken en regelmatig oefeningen doen (3x per week).

Naam, Leeftijd, Lengte, persoonlijke challenge, startgewicht - Huidig gewicht
Roos2013, 23, 1.74, 40 dagen gezond in 2018, 99 kilo - xx
Karo, 36, 1,68, 40 dagen Pascal, 78 kilo
Friez, 1,78, -25 kilo in 2018, 140 kilo
Rrraaa, 27 jaar, 172, -10 kilo, 74 kg
Krabbin: 1.60, terug naar de 65 kilo, 71
Meubeltje, 30, 1.70, Terug naar 65kg voor april, 78kg nu.
Sansi, 27, 1.79m, twaalf kilo minder gewicht mee op vakantie in juni, 103.4 kilo nu, 90 eerste streef.
SueHeck - 34 jaar - 66 kg - streef gewicht 59 kg
Flexibel - 34 jaar - 73,0 kg
Me, 26, 69,3, 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen
Blackpom, 1.62, 65 kilo, streefgewicht 58 kilo
Willie89, 28 jaar, 1.64, doelstelling om 59,9 te wegen, nu 71,9
Trikkie - 32 jaar - 76 kg- streef gewicht 60 kg
Fattyacid, 24, 178, Challenge 6 kilo afvallen, 2 x per week sporten en niet meer snoepen, 81
anoniem_361440 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 09:19
29.76% gewijzigd
So far so good.
Tot nu toe nog steeds gezond gegeten en gedronken.
Zie dat jullie dag menu's delen, hier is de mijne ;)
O: griekse yoghurt met meusli
T: peer
L: 3 boterham met mosterd, kipfilet en wat veldsla
T: appel, gekookt ei, kopje bouillon
D: wokken met wok groenten, volkoren pasta, garnaaltjes, groene curry, klein handje cashew noten
T: bakje activia, gekookt ei
Lijkt idd veel, maar heb dit menu een aantal jaar geleden van een diëtiste gekregen en ben toen goed afgevallen.
(jammer dat ik het zelf weer zo ver heb laten komen)
Verder vandaag weer ruim een uur gesport in de sportschool.

Friezinnetje2014 helemaal knap dat je op je werk al die verleidingen hebt weten te weerstaan, petje af.

sansi volgens mij is deze nog niet genoemd, maar ook lekker en gezond is een augurk oprollen in een plakje kipfilet :p:

ausangel zo herkenbaar, bij mij gingen de eerste twee dagen mijn darmen helemaal te keer.
Kreeg er gewoon steken van in mijn buik.
Even volhouden, komt uiteindelijk helemaal goed.

karootje81 Dat is schrikken zeg, en dat nog wel twee keer.
Snap dat je daarna wel een drankje kon gebruiken.

Verder iedereen weer goed bezig :high5:
oh, als ik mijn daglijstje plaats, dan is dat voor elke dag hetzelfde

ontbijt: Shake
lunch: 2 kopjes soep
diner: warme maaltijd of 2 kopjes soep
tussendoor: reep.

de reep bewaar ik voor de avond, dat is echt mijn genietmomentje en traktatie voor een goeie dag.
Tjee Friezinnetje, hou je het daarop vol? Het klinkt ook wel erg vloeibaar allemaal.. heb je dan niet enorm zin in “echt” eten als in; iets om op te kauwen? Wel knap hoor 😉
friezinnetje2014 schreef:
04-01-2018 19:31
oh, als ik mijn daglijstje plaats, dan is dat voor elke dag hetzelfde

ontbijt: Shake
lunch: 2 kopjes soep
diner: warme maaltijd of 2 kopjes soep
tussendoor: reep.

de reep bewaar ik voor de avond, dat is echt mijn genietmomentje en traktatie voor een goeie dag.
Ik heb bewondering voor hoe je dit doet, dit klinkt heel erg als afzien. Ik heb een goede dag gehad:

O: muesli met rood fruit en yoghurt, cappuccino
T: kaasje met kerstomaten
L: brood met confituur, auberginespread en hummus, cola zero
T: mandarijn
T: wortelen
D: salade van aubergine, wortel en courgette met varkensmignonette, roseetje

Voor de rest de hele dag water en thee gedronken, geturnd en gewandeld. goed qua kcal maar vetpercentage was nog iets te hoog dus daar ga ik morgen aanpassingen in doen.
ik ben nu 3 dagen bezig en tot nu toe gaat het goed. Voor een beetje bite in het eten doe ik er soms een rauw uitje door (soep en maaltijd) en de warme maaltijd is wel om te kauwen.
De reep is eigenlijk een soort van mueslireep, dus ook lekker voor bite.

Na 3 weken heb ik een balansweek en mag ik een zelfgemaakte warme maaltijd, met kip of vis en groente. Geen aardappelen, pasta of rijst.
Daarna weer 3 weken zoals hierboven beschreven. De maaltijden en soepen zijn wel smaakvol, en met de shakes heb je ook verschillende smaken, en die kun je ook nog wel mengen.

Ik weeg volgende week vrijdag pas, dan ben ik weer bij mijn coach geweest
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 21:20
6.16% gewijzigd
Rrraaa09 schreef:
04-01-2018 19:52
Tjee Friezinnetje, hou je het daarop vol? Het klinkt ook wel erg vloeibaar allemaal.. heb je dan niet enorm zin in “echt” eten als in; iets om op te kauwen? Wel knap hoor 😉
heel veel water drinken, voel me soms net een goudvis :D

3 liter water, en dan nog 3-4 bekers thee
Ik voel me goed en heb het gevoel goed bezig te zijn.
Ik eet bewust brood en kaas omdat als ik stop met lijnen hetzelfde eetpatroon wil doorzetten.
Let vooral op dat ik gezonde tussendoortjes neem en niet doorsla in portie grotes.
Gister was nogal een gekke dag.. Ik dacht dat dit weer een tijd van wat vaker "honger" hebben (natuurlijk eet ik wat als ik honger heb) maar gister ben ik de dag doorgekomen door bij de lunch een salade te eten van de saladebar met een eitje en een soepje (bruine bonen soep, niet de beste keuze) en heb tot het avondeten proppie vol gezeten. Bij het avond eten zat ik al vol na mijn kip schnitzel, maar ik woon nog thuis en moest dus helaas dooreten. Heb al met al mijn prei met paprika nog op gekregen, maar geen aardappel gehad.

Ik track mijn calorieën losjes via myfitnesspall en die geeft aan dat ik nog geen 900 kcal naar binnen heb gewerkt.. Veel te weinig als je het mij vraagt, maar ik had echt geen trek (zat vooral prop vol de hele dag) dus heb mezelf maar niet tot eten gedwongen.

Gister op stage nog een gebakje weten af te slaan, trots op mezelf want mijn liefde voor gebak is erg groot. (achteraf had ik hem misschien wel kunnen accepteren :( )

Thuis hebben we nu een weegschaal die ook vetpercentage meet, schrok toch wel van de 33,8% die het aangaf.. Echter weet ik nu wel dat ik 4,8 kg bot ben !

De weegschaal verwarde mij voor mijn moeder (soort van account op de weegschaal) en dat was voor mij toch wel echt even balen. Als 19 jarige ben je niet graag even zwaar als je moeder.. Echter houdt ze nu misschien wel op met zeuren (demotiveerd mij alleen maar) omdat ze zelf dus net zo zwaar is.

Als ik 5,5 kilo af val zit ik volgens mijn BMI weer op gezond gewicht, dus dat is mijn eerste doel.
Hoi iedereen!!

Jullie zijn goed bezig zeg. Hier gaat het met bewegen goed maar met het eten erg slecht. Ik maak keuzes die ik normaal al helemaal niet zou maken. Ja ik ben wel te zwaar/dik maar dat zit vooral in de tussendoortjes na het avondeten.

Nu ik vakantie heb maak ik gerechten waar ik normaal geen tijd voor heb. Dus lasagne, patat en goulash gegeten. Maandag is me vakantie afgelopen en kom ik hopelijk weer in me ritme.

Het bewegen gaat wel erg goed. Vandaag kom ik er niet aan maar heb 2 dagen ruim 10.000 stappen gezet en ben lekker wezen schaatsen.

Later zal ik op jullie reageren maar er is te veel geschreven om nu er uitgebreid op in te gaan. Vind het wel inspirerende om de eetlijstjes te zien. Hier is de mijne van gisteren .

Ontbijt: banaan met magere yoghurt en cornflakes.
Tussendoortje: thee met koekje.
Lunch: patat mayo met frikandel.
Tussendoor: muslireep en thee.
Avondeten: prei met gehakt kruiden en aardappelpuree voor de oven.
Tussendoor: nog meer thee.
Nieuwe dag nieuwe kansen. Ik heb een 12 weken programma in het dorp waar ik woon. Maar.... het kost 50 euro! Wel met begeleiding en voor en na meting, voeding advies etc. Het blijkt erg effectief te zijn als ik de verhalen hoor. Maar 50 euro vind ik erg prijzig... of is dit normaal?

Verder gaat het goed. Gister durfde ik op de weegschaal te staan en bleek de schade niet zo erg na de kerst. Niet aangekomen!

En vandaag stond ik er weer op (zelfde tijdstip) en 0,7 kilo lichter. Kan het echt zo snel gaan? Of zal het gewoon vocht zijn?
dat is zeer waarschijnlijk vocht Fattyacid.

En probeer maar 1 keer per week op de weegschaal te staan. Je gewicht kan per dag gewoon verschillen .
Even snel een berichtje.
Vandaag een rust dag wat betreft sport.
Mijn menu voor vandaag:
O: griekse yoghurt met meusli
T: peer
L: 3 boterham met kipfilet en veldsla, een handje snoep tomaatjes
T: 2 mandarijnen en een gekookt ei
A: Paar krieltjes, vega burger van spinazie en kaas, veel snijbonen

Straks nog een bakje activia en een gekookt ei.

Verder drink ik de hele dag thee en water, en altijd twee kopjes koffie met een beetje koffiemelk ;)
Ik ben ook al bijna een kilo kwijt. Zal wel niet reeeel zijn na nog geen week, maar geeft me wel meer motivatie.

Vanochtend body pump gedaan.

Fattyacid: is het 50 euro per week, maand of in totaal? Je kunt kijken of je bij een diëtiste of via de sportschool goedkoper bent.
12 weken voor 50 euro? Dat is goedkoop. 50 euro per week, dat word een ander verhaal..
12 weken voor 50 euro lijkt mij ook niet duur... Mocht het per week zijn dan zou ik zelf verder kijken :)

Hier ook weer een prima dag. Normaal was vrijdag altijd mijn weekdag dus vandaag toch ook even gekeken. Kilo er af.. zal voornamelijk vocht zijn nog, maar het ziet er in elk geval al wat leuker uit ;)

@ Roos2013, zou je mijn startgewicht in de openingspost misschien willen aanpassen naar 103,4? Want wat ik eerder aangaf was dus (helaas) niet goed haha.

Wat is onze bedoeling, dat we ook een schema bijhouden? Of meer gewoon babbelen en motiveren en wie wil die deelt?

Fijn weekend allemaal! Qua eten en drinken voor mij altijd een grote uitdaging.
Vier maanden geleden begonnen met intensief sporten. Ik woog 71 kilo en opeens ging het heel snel. Ik stond vandaag op de weegschaal en schrok me kapot. Drie weken geleden woog ik nog rond de 69 kilo en nu 65 kilo wat ook mijn streefgewicht was.
Het is echt een wonder te noemen met mijn eetstijl want ik eet eerlijk gezegd nog steeds alles wat ik lekker vind en daar komt meestal een hoop vet en suiker bij kijken.
Nu ik mezelf zo voor de spiegel zie wil ik nog 2 a 3 kilo eraf en daarnaast wil ik mij nu meer richten op het krijgen van een sterk lichaam en het creeren van een mooi achterwerk door dmv krachttraining.
Ik hou van een welgevormde kont maar helaas ben ik door het afvallen ook daar vet verloren.
Dat is dus mijn doel voor het nieuwe jaar. Onwijs zin in.
Ik heb echt een enorme boost gekregen van de resultaten die ik tot nu toe heb behaald.
Instafit chickie in de dop hoor. ;-)
Hoi! Afgelopen jaar is bij mij de knop omgegaan toen ik op een gegeven moment met rasse schreden afstormde op 100 kilo met een lengte van 1.80... Ik ben in september bewust begonnen - ik was in de zomer al een paar kilo kwijt door m'n werk - en nu zit ik op 88 kilo. Het is echt bizar hoe snel je je beter voelt en hoe makkelijk bewegen nu voor mij gaat. Alle kleding hangt nu slap om m'n lijf en dat voelt enorm goed. Ook heb ik nu een veel plattere buik en dat ziet er gewoon ook veel mooier uit. Mijn streefgewicht is 75 kilo en als ik dit zo volhoud, denk ik wel dat ik eind dit jaar dat gewicht heb bereikt. Succes aan iedereen!
Wat een succesverhalen allemaal al. Ik merk wel dat ik bewust moet blijven nadenken. Ik had net uit gewoonte al een broodje brie gemaakt en een glas chocomelk....
Wat goed Bblientje en Barnabas!
Iedereen de eerste weekenddag goed doorgekomen?
Goeiemorgen.

Ja mijn eerste 2 vrije dagen goed doorgekomen. Gisteren bij een buurvrouw gegeten en ik mijn eigen soepjes mee. Ook nog een pan soep gemaakt, en daar alleen 1 theelepeltje van geproefd om te proeven of hij op smaak was. Deze pan is voor een sporttoernooi.
Water drinken gaat goed, zit eigenlijk elke dag op bijna 3 liter.

Iedereen veel succes!
Gisteren goede dag gehad en vandaag weer. Vandaag overdag niet te veel gegeten zodat ik vanavond bij diner wat meer kan eten.
Goed bezig allemaal!

Ik heb wel een goede week gehad. Deze week 3 keer wezen hardlopen.

En het eten ging ook goed. Dit weekend een verjaardag gehad en een heeeel klein stukje taart op. Maar dat mag ik in het weekend gewoon van mezelf. Het moet wel leuk blijven :proud:
Goed bezig, dames! Mijn weekend is qua eten en bewegen heel goed gegaan. Een klein beetje chips gegeten en voor de rest mooi binnen de kcal gebleven. Alleen nog naar 2 nieuwjaarsborrels gegaan en daar teveel cava gedronken voor mijn gevoel.

Nu ja, vanmorgen zei de weegschaal 75.8 dus toch 2 kilo eraf. Ben superblij!
Het weekend weer overleefd! Helaas zondag nog iets te veel gesnoept, maar is niet anders. Nu weer volle kracht vooruit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven