Bril online kopen

04-01-2018 01:18 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat hier vrij recent al een topic over is geopend, maar aangezien ik vooral benieuwd ben naar persoonlijke ervaringen toch maar even een nieuwe.

Vanwege problemen met droge ogen ben ik waarschijnlijk voor minimaal een paar maanden afhankelijk van een bril in plaats van contactlenzen. Ik heb daarom vorige week bij een goede opticiën een uitgebreide meting laten doen, een brilrecept gekregen, en daarna bij hen een bril gekocht. Mijn portemonnee is nog steeds verdrietig :roll: . Aangezien ik niet het meest handige schepsel ben vrees ik alleen dat een reservebril ook wel een slim plan is. Zodoende kwam ik vanavond op een paar online brillensites uit... En ik ben nog steeds mijn onderkaak van de grond aan het rapen door de prijzen die ik tegen kom. Wat een bizar verschil... Aangezien ik een recent brilrecept heb met sterkte, cylinder, as, pupilafstand en de hele rataplan, overweeg ik nu om een van die sites gewoon eens te proberen. Het gaat immers maar om een reservebrilletje, en mijn nieuwsgierigheid is inmiddels gewekt. Ik vraag me alleen continu af wat de catch is en waarom ik het addertje niet zie. Het klinkt te mooi om waar te zijn.

Dus ben ik benieuwd; zijn er hier mensen of kennen jullie mensen die ooit online een bril hebben gekocht? Goede ervaringen, slechte ervaringen? Ik ben erg benieuwd naar recente succes,- en rampverhalen die me een beter beeld geven van de succesratio.

Merci alvast!
Ik lees even mee. Hier namelijk dezelfde vraag en overweging.
Ik heb er eentje via charlie temple voor 55 euro en die bevalt me beter dan mijn dure bril.

Ik heb min 7 met cilinder.
Toen ie aankwam moest ik alleen de pootjes even laten stellen...
Live long and prosper
janena schreef:
04-01-2018 01:24
Ik heb er eentje via charlie temple voor 55 euro en die bevalt me beter dan mijn dure bril.

Ik heb min 7 met cilinder.
Toen ie aankwam moest ik alleen de pootjes even laten stellen...
Waar laat je die pootjes dan stellen?
Bij de lokale opticien. Heb verteld dat het mijn online bestelde reservebril is, wilde er best voor betalen maar dat was niet nodig
Live long and prosper
Dat was ook de site die ik overweeg janena. Goed om alvast 1 succesverhaal te lezen! Pootjes stellen had ik zelf ook al verwacht inderdaad. Vindt een opticiën dat niet gek of 'eigen schuld, succes ermee'? Dat houdt me ook een beetje tegen. (al verdient de mijne voldoende aan me :roll: )

Oh en komt het beeld van de webcam een beetje overeen? Is de bril niet veel groter of kleiner dan je aan de hand daarvan verwacht had?
Als je kijkt wat er in het linkerpootje van je bril of zonnebril staat qua afmetingen, dan kom je al een heel end en kun je dat een beetje als richtlijn aanhouden.

Bijvoorbeeld:

46 []21[] 145 betekent: brillenglas is 4,6 cm, neusbrug is 2,1cm en lengte pootje is 14,5 cm.

Dus pak een paar goed zittende brillen, kijk wat je zoal voor maten draagt en let daarop bij het uitkiezen van een montuur.

Ik heb het zelf alleen nog met zonnebrillen gedaan, dus soms maakt het nog wel uit hoe ze het glas in de bril zetten ten opzichte van je oog, maar als het goed is staat dat allemaal in je recept.

https://www.specsavers.nl/brillen/glass ... asurements

https://www.goggles4u.com/determine-eye ... asurements
Bij de DA hebben ze ook voor rond de 50 euro een bril. Heb ook een cilinder maar het zijn hele rare glazen. Ik kan die bril echt maar heel even op (je wordt er misselijk van).
Hier ook een reservebril van CT. Bevalt prima. Het montuur is wat eenvoudig maar wel degelijk. Bovendien zit hij lekker en ik kan er prima door zien.
De pupilafstand is belangrijk; staat ook op het recept als het goed is, maar niet altijd. Ik vraag me af of ze altijd wel het goede recept meegeven. Bij Specsavers hier krijg je geen recept mee als je er niet expliciet om vraagt en in dat geval wordt het heel onprofessioneel handmatig op een bonnetje gekrabbeld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
laat je recept dus even controleren door een ander
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
04-01-2018 06:41
De pupilafstand is belangrijk; staat ook op het recept als het goed is, maar niet altijd. Ik vraag me af of ze altijd wel het goede recept meegeven. Bij Specsavers hier krijg je geen recept mee als je er niet expliciet om vraagt en in dat geval wordt het heel onprofessioneel handmatig op een bonnetje gekrabbeld.
Echt? Bij mijn opticien krijg je een pasje, formaat bankpasje met alles erop, niet alleen je afwijking en cilinder, maar ook pupilafstand en nog allerlei codes die ik niet ken. En ook je neusmaat, haha!
Ik had er ook 1 gekocht, prima ding hoor. Maar ja, die poten. Ik durfde niet naar de opticien. Toen had mn man een varifocus nodig, en die bij de opticien gekocht. Toen heb ik tussen neus en lippen gezegd, wil je ook even naar mijn pootjes kijken?
Nou, ik heb er zojuist 1 besteld bij CT. Ben heel erg benieuwd.. Grappig systeem wel, met die webcam. Morgen komt hij dus al als het goed is! Ik laat wel weten hoe hij bevalt. Mochten meer mensen hun ervaringen nog willen delen houd ik me aanbevolen!
Ik ben benieuwd of zo'n brillenpootjes bijsteller er heel blij van wordt, of dat hij liever gewoon opticien genoemd wordt.... Misschien kan hij een cursus brillepootbijstellen geven, dan verdiend hij er ook nog wat aan :yes: :yes:
Is echt een gok dat online.
Als je een afwijkende maat nodig hebt dan is de kans groot dat je er niets mee kan.
Is te vergelijken met de goedkope leesbrilletjes van drogisterijen.
Garantie is bij een opticien altijd beter en daar betaal je dus voor.
Het opmeten van de plaats waar het brandpunt moet komen. Dat is maatwerk.
Wijkt dat te veel af van standaard dan is de kans groot dat niet gaat lukken.

Van die leesbrilletjes van drogisterijen was ooit een test in KASSA.
Dat deden ze met weergave van de brandpunten in die dingen.

Zus moest als 20 jarige ooit een tijdje aan een leesbril om ogen rust te geven.
Dat was tijdens een eindexamen jaar. Ze had veel hoofdpijn door dat lezen.
Is nu weer actueel door die kleine schermen met ingebouwde lampen, maar toch net even anders.

EDIT: Toch gekeken en ..
Ik heb naar een andere online site gekeken, maar de opties voor het glas en zo. Dat maakt het minder voordelig en net zo duur als elders bij een bemande optiek. (Bemensde is misschien een beter woord.)
Ik kon ook geen goede maat montuur vinden voor mij.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 04-01-2018 23:34
17.86% gewijzigd
Hmm een mailtje dat ze mijn glazen moeten bestellen en het dus eventjes duurt, en een DHL track en trace waar geen pakketje aan vast blijkt te zitten. Het zal me benieuwen wanneer ik een pakketje krijg, en wat er in zit.
Ik lees hier ook even mee.

Nadat ik laatst mijn bril was kwijt geraakt wel meteen 2 nieuwe gekocht, dus kan voorlopig even vooruit, maar toch altijd handig om te weten.
Ik heb er 3 van Charlie Temple. Eerst eentje van €10 om te proberen.
En tot mijn verbazing was die prima. Stevig montuur en prima glazen.
Daarna nog 2 zonnebrillen op sterkte gekocht (1 in de auto, 1 in huis) van €25 per stuk.
Ook fijn.

Ik ga binnenkort weer een bril bestellen. Gewoon omdat het voor die prijs leuk is om eens een ander montuurtje te hebben.
Bril is binnen. Ik ben fan! Stevig, glazen zijn prima, zit lekker. Méér dan prima voor een reservebril!
Pumps_italiaans schreef:
04-01-2018 22:22
Is echt een gok dat online.
Als je een afwijkende maat nodig hebt dan is de kans groot dat je er niets mee kan.
Is te vergelijken met de goedkope leesbrilletjes van drogisterijen.
Garantie is bij een opticien altijd beter en daar betaal je dus voor.
Het opmeten van de plaats waar het brandpunt moet komen. Dat is maatwerk.
Wijkt dat te veel af van standaard dan is de kans groot dat niet gaat lukken.

Van die leesbrilletjes van drogisterijen was ooit een test in KASSA.
Dat deden ze met weergave van de brandpunten in die dingen.

Zus moest als 20 jarige ooit een tijdje aan een leesbril om ogen rust te geven.
Dat was tijdens een eindexamen jaar. Ze had veel hoofdpijn door dat lezen.
Is nu weer actueel door die kleine schermen met ingebouwde lampen, maar toch net even anders.

EDIT: Toch gekeken en ..
Ik heb naar een andere online site gekeken, maar de opties voor het glas en zo. Dat maakt het minder voordelig en net zo duur als elders bij een bemande optiek. (Bemensde is misschien een beter woord.)
Ik kon ook geen goede maat montuur vinden voor mij.
Online sites zoals Ace & Tate zijn niet te vergelijken met HEMA leesbrillen, maar zijn met € 98 nog altijd een stuk goedkoper dan mijn ca. € 700 brillen met extra dun geslepen glazen van de opticien. Ik heb hele slechte ogen en ik heb echt goede glazen nodig, die stop ik niet een goedkoop montuurtje van Hans Anders.
Koffiehagedis schreef:
05-01-2018 22:10
Bril is binnen. Ik ben fan! Stevig, glazen zijn prima, zit lekker. Méér dan prima voor een reservebril!

Fijn.

Ik heb -geïnspireerd door dit topic en de nieuwe vergoeding van mijn zorgverzekering- net ook twee nieuwe brillen besteld. Een gewone en een zonnebril.
Voor €50 samen weer helemaal hip :)
LizBakker schreef:
06-01-2018 00:25
Online sites zoals Ace & Tate zijn niet te vergelijken met HEMA leesbrillen, maar zijn met € 98 nog altijd een stuk goedkoper dan mijn ca. € 700 brillen met extra dun geslepen glazen van de opticien. Ik heb hele slechte ogen en ik heb echt goede glazen nodig, die stop ik niet een goedkoop montuurtje van Hans Anders.
Ik bedoelde dus ook dat ze niet te vergelijken zijn. Ik ben zelf op zoek en kan een goedkope aanbieding gebruiken.
Maar juist door die extra glasopties loop je financieel risico. Ik heb reserve nodig, want de andere is kapot.
Wat ik niet iedere dag draag. Daar wil ik niet 700 euro voor betalen als het ook met 70 euro kan. Het bedrag maakt het waard om even wat langer te zoeken. Over een jaar ga ik twee nieuwe bestellen en dan krijg je betere service, omdat je al klant bent. (De ketens zijn deels ook een naam die ze delen, maar verschillende eigenaars. Naast een standaard collectie leveren ze ook aan een beperkte klantenkring op verzoek bijzondere modellen. Alleen glazen plaatsen in een montuur van elders bijvoorbeeld. Of een groter glas passend maken voor een klein montuur. Ooit gehoord van iemand die 1.000 euro moest neertellen voor complete bril. Daar is dan wel een andere binding dan met iemand die alleen maar een goedkoop brilletje komt bestellen. :) )
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 06-01-2018 15:11
Reden: Het kan dus altijd twee kanten op.
21.95% gewijzigd
Pumps_italiaans schreef:
06-01-2018 15:02
Ik bedoelde dus ook dat ze niet te vergelijken zijn. Ik ben zelf op zoek en kan een goedkope aanbieding gebruiken.
Maar juist door die extra glasopties loop je financieel risico. Ik heb reserve nodig, want de andere is kapot.
Wat ik niet iedere dag draag. Daar wil ik niet 700 euro voor betalen als het ook met 70 euro kan. Het bedrag maakt het waard om even wat langer te zoeken. Over een jaar ga ik twee nieuwe bestellen en dan krijg je betere service, omdat e al klant bent.
Oh, dan begrijpen we elkaar. Er is wel meer kwaliteit tov de HEMA bij die online sites.
Ja, maar de HEMA heeft wel betere en mooiere monturen dan de Action. :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven