Gambia? Twijfel...

19-12-2017 08:36 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: schoonzus en ik willen een weekje naar de zon. Lekker genieten van de rust, en niet heel actief.

Nu willen we in Januari dus wel ergens heen waar het zon zeker is. Dus dan kom je al gauw op Canarische eilanden, Dubai, Gambia en Kaapverdië aangezien we niet al te ver willen vliegen.

Gambia heb ik geen ervaring mee. Hoe is het daar voor 2 vrouwen? Hoe is het met de hygiene? En de accomodaties? Kan iemand hier iets meer over vertellen?
Senegal is geen haar beter als Gambia. Ik was naar de Caraïben gegaan of zo.
Wat een onzin dat 2 vrouwen niet naar Gambia kunnen. Ligt er ook maar net aan hoe je er zelf in staat.
Ik vond dan Kaap Verdië weer niks aan, wel mooi hoor, maar saai. Mensen zijn ook veel minder toegankelijk. Wel lekker klimaat.
groenebroek schreef:
19-12-2017 10:25
Vind ik wel meevallen. Is voor de vakantieresorts niet anders dan andere jaren.
Ga er al vele jaren meerdere keren per jaar naar toe, met name omdat het mijn gezondheid heel erg goed doet. Heb me er nog nooit onveilig gevoeld.
Maar goed, dat is natuurlijk een afweging die een ieder voor zichzelf moet maken.

Is in ieder geval een zon-zeker land, met een lekkere temperatuur, op niet te ver vliegen.

Ik vind dit helemaal niet meevallen:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... zen/egypte

Afbeelding
De badplaatsen kun je gewoon heen. In oktober weer geweest niets aan de hand. De controle is beter dan in Nederland
Lekker je geld brengen naar een dictatuur waar de bevolking lijdt en de toeristen blij zijn als ze niet opgeblazen worden! Maar hé, het is er wel lekker warm weer.
Volgens mij zit er tussen Senegal en Gambia niet zo heel veel verschil.
Maar goed je hebt al geboekt.
dolfje schreef:
19-12-2017 19:48
Volgens mij zit er tussen Senegal en Gambia niet zo heel veel verschil.
Maar goed je hebt al geboekt.
Nou dit idd. Ben er nog nooit geweest maar wat ik hoor/lees over strandvakanties naar West-afrika klinkt wat mij betreft niet heel aantrekkelijk.

Waarom niet naar de carribean, Brazilie, Azie of weet ik waar? Ik snap dat 'niet te ver vliegen' nooit zo. Vliegen is sowieso een gedoe maar eenmaal in het vliegtuig maakt het toch weinig meer uit of je 6 of 12u moet zitten, maar goed dat is mijn mening.
nootboek wijzigde dit bericht op 19-12-2017 21:51
33.40% gewijzigd
Snap niet waarom er zoveel negatieve reacties over Gambia zijn. Ja, je wordt er lastig gevallen door opdringerige verkopers, maar dat geldt ook voor Kaap Verdie, Tunesïe, Marokko, steden zoals Barcelona, Rome en Amsterdam. Vervelend naar vrouwen heb ik daar nooit meegemaakt, zelfs niet toen ik met mijn mooie blonde dochter in Gambia en overigens ook die andere landen was. Is ook een beetje hoe je er zelf mee omgaat naar mijn idee. Ik maak meestal grapjes, snap dat arme mensen proberen een graantje mee proberen te pikken en als ik het zat ben dan laat ik ze weten dat ze moeten opzouten en dat gebeurt dat ook.
Ik heb nergens zoveel last gehad van opdringerige verkopers als in Gambia. Probleem was vooral dat je niet van ze af kwam, ook al zei je 10 keer nee. Ze bleven gewoon naast of achter je aanlopen, echt heel vervelend. Het was het enige land waar vriend en ik op een gegeven moment ons hotel niet meer uit wilden omdat ze er buiten alweer stonden met zijn allen.
nootboek schreef:
19-12-2017 21:46
Nou dit idd. Ben er nog nooit geweest maar wat ik hoor/lees over strandvakanties naar West-afrika klinkt wat mij betreft niet heel aantrekkelijk.

Waarom niet naar de carribean, Brazilie, Azie of weet ik waar? Ik snap dat 'niet te ver vliegen' nooit zo. Vliegen is sowieso een gedoe maar eenmaal in het vliegtuig maakt het toch weinig meer uit of je 6 of 12u moet zitten, maar goed dat is mijn mening.
Precies, je bent er nooit geweest ;-D
In Azië ben ik evengoed lastiggevallen en nageroepen door allerlei mensen. Het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat en wat de reden van je vakantie is. Afrika heeft prachtige stranden, en als je een strandvakantie wil en nauwelijks van je resort af komt zijn de verkopers geen probleem.
Aanrader: de film "Paradies - Liebe" van Seidl.

Weliswaar in Kenia, maar dat zal het verschil niet maken.
Anonymae schreef:
20-12-2017 10:39
Precies, je bent er nooit geweest ;-D
In Azië ben ik evengoed lastiggevallen en nageroepen door allerlei mensen. Het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat en wat de reden van je vakantie is. Afrika heeft prachtige stranden, en als je een strandvakantie wil en nauwelijks van je resort af komt zijn de verkopers geen probleem.
Maar hoeveel van die prachtige stranden zie je als je je resort niet af kan?
Hooguit die ene van jouw hotel.
Star² schreef:
19-12-2017 18:47
Ik vind dit helemaal niet meevallen:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... zen/egypte

Afbeelding
Dit kaartje is al jaren hetzelfde, nogmaals ik vind het wel meevallen.

TO blijkbaar ook, want de reisadviezen voor Senegal en Gambia (en Dubai) zijn hetzelfde als die van de Egyptische kust.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... en/senegal

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... zen/gambia
TO bij deze ook nog advies over vaccinaties:
http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-senegal/

Fijne reis gewenst!
Ik vind Kaapverdië een stuk relaxter en overzichtelijker dan Senegal en Gambia..

Maar.... Senegal is wel een mooi land. Lac Rose, Goree, Bandia en Joal Fadiouth zijn aanraders.

Sterkte met de verkopers:
Ik had het geluk dat ik altijd op pad ging met mijn schoonfamilie, die waren erg goed in het afwimpelen van de meest volhardende exemplaren.
Live long and prosper
Ik zag vanmiddag een aanbieding Zanzibar. Zag er heel mooi uit.
Iemand ervaring daar?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
marcellav schreef:
04-01-2018 20:44
Ik zag vanmiddag een aanbieding Zanzibar. Zag er heel mooi uit.
Iemand ervaring daar?
Veel relaxter dan Gambia, waar we constant aangesproken werden op straat en ook in het 5* hotel. In Zanzibar hadden we hier helemaal geen last van. Zowel niet tijdens onze reis over het eiland als in het hotel.

En voor het weer en klimaat zit je hier bijna altijd goed.
Zanzibar is fantastisch.
Dank jullie wel
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven