Gaslighting

05-01-2018 08:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_361822 wijzigde dit bericht op 10-01-2018 01:43
Reden: Geen
99.80% gewijzigd
Gaslighting is toch net even wat anders, imho.
Neemt niet weg dat het voor jou moeilijk is. Sterkte.
An apple a day keeps anyone away... if you throw it really hard.
Week 36 van de Extremely Demotivational Calendar
Eens met solomio.
Nou dit geeft ze vaker gedaan.
Door te liegen over andere dingen.
Zoals emotioneel vreemdgaan op social media en app.
Heeft je echt gezegd dat je gek bent toen je wantrouwig was? Dat vind ik inderdaad nogal louche.

Ach joh, die vrouw is minderwaardig. Opgeheven hoofd en dump haar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
05-01-2018 09:06
Heeft je echt gezegd dat je gek bent toen je wantrouwig was? Dat vind ik inderdaad nogal louche.

Ach joh, die vrouw is minderwaardig. Opgeheven hoofd en dump haar.
Ja...ik was knettergek.

Heb haar zo vaak gezegd om t nu te zeggen,want dan kan ik verder.

Als je dan via via dat hoort dan is de bevestiging compleet.
Goh, weer een woord geleerd.

Doet het er toe of dit nou 'gewoon' de boel bedonderen is, of gaslighting? Ik kan me voorstellen dat je hoe dan ook in een afschuwelijke situatie zit waar je zo snel mogelijk uit wil komen. Is het een mogelijkheid dat jullie om beurten thuis zijn? Dat ze dit weekend ophoepelt zodat jij even tot rust kan komen?

En misschien kan je eens met een psycholoog gaan praten. Gaslighting of niet, dat kan heel verhelderend werken.
Gaslighting is een vorm van psychologisch misbruik waarbij de geest zodanig wordt gemanipuleerd dat het slachtoffer het zelfvertrouwen verliest en twijfelt aan zijn eigen geheugen, waarnemingen en gezond verstand. Bij gaslighting probeert de dader, heel vaak een persoon met een extreem narcistisch karakter, zijn slachtoffer van zijn gelijk te overtuigen door het verstrekken van onjuiste informatie. Vaak zijn mensen met een gevoelig en zorgzaam karakter slachtoffer van dergelijke vorm van mishandeling vanwege hun empathie en toegeeflijk karakter.
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/p ... bruik.html

Jouw vrouw is gewoon een ordinaire vreemdganger. Zorg dat je een woning voor jezelf regelt, TO, en vertrek. Dan kun je je eigen leven weer opbouwen. Sterkte.
Loepen....
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
en jij bent zelf ook al weer lekker met een ander bezig, dus ach
laat dat huwelijk lekker los
Gaslighting gaat een stuk verder dan iemand besodemieteren.
"Hoe kan ik in godsnaam met haar onder 1 dak blijven wonen ?"

Wat dacht je ervan om andere woonruimte te zoeken?

Is het een koop- of huurhuis? Zijn er kinderen in het spel? Als er geen kinderen zijn en het is jouw huis, kan je haar natuurlijk gewoon naar die ander sturen.

Het is vervelend (zwak uitgedrukt) dat je door jouw (ex)vrouw bent bedondert en dat zij al die tijd tegen je heeft gelogen, maar je bent géén slachtoffer van gaslighting. Je bent 'gewoon' slachtoffer van een vreemdganger.
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
lilalinda schreef:
05-01-2018 09:31
en jij bent zelf ook al weer lekker met een ander bezig, dus ach
laat dat huwelijk lekker los
Alleen maar ontmoet.
Voor de rest niks gebeurd.
laat haar intrekken bij haar minnaar. Je wist dit natuurlijk best want ze ging vaker vreemd. Je koos voor een onbetrouwbare vrouw. Wens haar veel succes en vraag haar te vertrekken. En zelf ook stoppen met je rebound. Wel zo netjes voor die rebound
S-Meds schreef:
05-01-2018 10:14
laat haar intrekken bij haar minnaar. Je wist dit natuurlijk best want ze ging vaker vreemd. Je koos voor een onbetrouwbare vrouw. Wens haar veel succes en vraag haar te vertrekken. En zelf ook stoppen met je rebound. Wel zo netjes voor die rebound
Rebound wil ik het niet noemen,want heb haar 1 keer gezien en niks gebeurd.
Thisisit1 schreef:
05-01-2018 10:23
Je schrok van haar enorme omvang, toch?
Oh God de tweede topic over hetzelfde?
*Visje* schreef:
05-01-2018 10:04
"Hoe kan ik in godsnaam met haar onder 1 dak blijven wonen ?"

Wat dacht je ervan om andere woonruimte te zoeken?

Is het een koop- of huurhuis? Zijn er kinderen in het spel? Als er geen kinderen zijn en het is jouw huis, kan je haar natuurlijk gewoon naar die ander sturen.

Het is vervelend (zwak uitgedrukt) dat je door jouw (ex)vrouw bent bedondert en dat zij al die tijd tegen je heeft gelogen, maar je bent géén slachtoffer van gaslighting. Je bent 'gewoon' slachtoffer van een vreemdganger.
Zie OP. Daarom wonen ze nog samen.
Thisisit1 schreef:
Sorry hoor, wat is jou definitie van rebound? Je schrijft dat de vonken er bij deze mollige dame niet af vliegen zoals bij de prachtige aanstaande ex waarmee je nog samen woont. Als je er klaar voor zou zijn, zou je deze vergelijking niet maken.

Je steekt ondanks dat tijd in dit contact, omdat je op zoek bent naar een rebound.

Ik zou die scheiding eerst eens afronden. Zowel praktisch als emotioneel.

Zonder daar lieve mollige dames mee te kwetsen.
Thisisit1 schreef:
nee omdat ze niet aantrekkelijk was, maar je zocht een nieuwe vrouw
Ik heb de dame on kwestie ook verteld hoe t zit.
Er is ook niks gebeurd tussen ons.

En ja ik ga eerst wat verwerken.
Onder hoeveel Nicks post je nu over al het drama in je leven? Ga scheiden, wees blij dat je van je vriendin verlost bent en ga zelf eerst even een stabiel leven opbouwen met je kinderen.
lolly-pop schreef:
05-01-2018 12:48
Onder hoeveel Nicks post je nu over al het drama in je leven? Ga scheiden, wees blij dat je van je vriendin verlost bent en ga zelf eerst even een stabiel leven opbouwen met je kinderen.
Ja sorry voor t openen van 2 topics.
Thisisit1 schreef:
05-01-2018 13:13
Ja sorry voor t openen van 2 topics.
En alle topics onder je andere nicks...
Gaslichting, Tis wat. Ik had er nog nooit van gehoord, maar weet wel wat het is.

TO, je bent een uitgesproken dramaqueen, heel theatraal over niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven